Gefeliciteeerd! Mijn rijles ging erg goed vandaag, m'n instructeur gaat m'n ttt inplannen! Moet alleen nog wat verder naar voren kijken en soms vergeet ik over m'n schouder te kijken
Je kan het Yvanka , niet nadenken erover maar gewoon je kunstje als altijd doen.
Ik wacht op mail , ben bewindvoerder zat ik wil gewoon doen wat ik wil. Mijn geld, mijn leven mijn keus. Altijd dat moeilijk doen (klinkt vast erger dan het is maar met de maandelijkse tijd op komst ben ik niet te genieten , moodswings , jankbuien om alle zielige dingen etc pff )
Ik heb mijn eerste week rijles gehad voor de bus (rijbewijs D). Uiteraard niet de hele week les gehad, we wisselen af met 4 personen. Aangezien ik het enige meisje ben is het voor alles 'ladies first' Dus ik mag alles als eerste uittesten
Eerste dag gelijk na een klein rondje op het terrein gelijk al parallel parkeren (file parkeren, jullie noemen het misschien anders? Dus gewoon zoals bij de auto maar dan met een gat van iets van 16m voor 12m bus. Ging eigenlijk verbazend goed. Volgende dag alle manoeuvres gedaan, waarbij het parallel parkeren, garage inparkeren en dan een smalle doorgang waar je in moet rijden (je staat er eerst langs, dus uiteraard met bochten om er in te geraken) doorgang is maar 20cm breder dan de bus, dus 10cm aan elke kant. Dat was in het begin echt superspannend. Na de smalle doorgang moet je recht achteruit weer een soort 'garage' in. De dag erna gelijk de baan op, pfoe wat is dat ding breed! Lang valt echt super mee, gewoon aan denken dat je een uitzwaai hebt, maar breed... Ik was op sommige momenten echt bang. Ze hadden me langs een baan gestuurd met bomen vlak langs de weg en als je dan een vrachtwagen nadert... Ik dacht dat we geen spiegels meer zouden hebben
2 medeleerlingen hebben wel wat dingen geraakt op het terrein (waar de instructeur niet blij mee was ), maar ik tot nu toe nog niets Ben ik ook niet van plan. Het is wel ontzettend leuk, het manoeuvreren zie ik echt als een spelletje.
17e hebben we al examen van manoeuvres en vakbekwaamheid (controle bus, hoe koffers laden, hoe brandje blussen,...). Daarna enkel nog op de baan rijden met 1 dag in een simulator (slipcursus en ecologisch rijden) en 14 december is het daar examen van. Dus, over anderhalve maand heb ik hopelijk mijn rijbewijs D
Vandaag bericht gehad Waneer ik mn examen heb das 21 december, das over 6 weken ongeveer. Maar eerst mijn tussentijdse toets maar even overleven 24 november. Ben zo zenuwachtig. Gelukkig vandaag wel een super les gereden, deed wel goed voor mijn zelfvertrouwen