Toos/Koos Werkloos op zoek naar een baan, deel 10

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

carika

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-15 23:56

Ik doe (helaas) ook mee -O-
Als iemand nog iets tegenkomt richting marketing/binnendienst/sale/project management in het noorden hoor ik het graag.

Ohh ja en agradi heeft een leuke vacature voor iemand die (bijna) perfect Duits kan. Helaas in Den Bosch, is net iets te veer voor mij.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-15 09:31

Anneert schreef:
Geen ervaring mee.. maar ik wil ook steeds het inkomsten formulier invullen, maar bij mij geeft ie aan: 'We kunnen geen gegevens laten zien. Probeert u het later nog een keer' en dit al zolang ik weet dat je het moet invullen. Komt misschien omdat mijn WW per 1 augustus stopt? En ik toch niets meer ontvang?

Heb je het formulier alsnog ingevuld, of kon dit nu niet meer?

Even in je werkmap vragen :)

Ik moest juist inkomsten + sollicitatie activiteiten nog doorgeven terwijl ik geen ww meer kreeg namelijk. Was een foutje en zo opgelost door 1 bericht aan de coach in de werkmap.

Dimple

Re: Toos/Koos Werkloos op zoek naar een baan, deel 10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-15 11:37

Hier een snelle update vanuit zeer zonnig Frankrijk. Wat ben ik blij dat ik niet in Nederland was de afgelopen dagen!

3-8 start ik! Kan wel merken dat het een klein bedrijf is waar een hoop geregeld moet worden. Ben gewend volledig voorwaarden pakket te ontvangen met regels en do's en don'ts. Dat is hier niet.

Qua salaris komen ze niet tegemoet wat voor mij wel een kleine tegenvaller is. Wel staan ze open voor stappenplan. Ik lever nu 800 bruto in en zie dat graag zsm weer een beetje recht getrokken.

Contract voor 7 maanden en in de tussentijd hou ik oren en ogen open.

Hoe gaat ie hier verder meiden??
Kaatje nog nieuws?

En de Blokker klinkt idd of een fout hebben gemaakt. Heb je al gebeld?

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-15 11:43

Fijne vakantie Dimple, is je gegund! 800 inleveren is absoluut niet fijn maar nu heb je weer even iets!

Hier zeer rustig, zit er een beetje doorheen maar we gaan overmorgen op vakantie en daarna is weer een nieuwe start!

Netam89

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-15 12:16

Hier is het ook rustig, veel afwijzingen binnen gekregen. Beetje hetzelfde verhaal, geen ervaring, of iemand die gevonden die nog beter aansluit dan wat hun wensen waren blablabla. Hoop wel dat ik voor aan het einde van het jaar wat vind, anders hangen we toch wel een beetje!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-15 12:22

Aargh ik ga toch eens aan een cursus Duits beginnen. Kom het vaak tegen dat je dat moet kennen. Heb wel een redelijke talenknobbel, maar mijn lessen Duits is alweer meer dan 10 jaar geleden. Weet daar niks meer van.

Hier vandaag poging doen 4 brieven te schrijven. Eindelijk na weken weer wat gevonden.

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-15 16:24

Bij het ruiterhoekje in Zuidland zoeken ze een verkoopmedewerkster vanaf 18 jaar.
Per 1 oktober verhuizen ze naar Oudenhoorn.
Staat op facebook voor geïnteresseerden.

Fangio

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-15 11:32

Horse Top Shop zoekt ook nog een medewerker:
Afbeelding

Netam89

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-15 13:55

Idinn: Ik ga toevallig ook een cursus Duits volgen. Ik ga dit doen bij talencentrum, ik ga dit doen bij talencentrum.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-15 16:19

Ik heb net even gekeken, de volksuniversiteit in mijn dorp begint in oktober weer met taalcursussen. Dus dat zou ideaal zijn :)

kimberly1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-15 17:45

Hallo allemaal,

Even een vraag van een meelezer. Ik zit even te twijfelen hoe het nu ook alweer zat en ik weet dat het hier al eens besproken is. Sinds 1 juli is er een nieuwe wet waarin staat dat je nog maximaal 3 contracten van bepaalde tijd mag krijgen die samen een maximale duur hebben van 2 jaar. Geldt dat voor contracten per 1 juli of geldt dat ook al voor lopende contracten?

Ik zal hem op mijn situatie betrekken: per 1 augustus 2014 ben ik in dienst bij bedrijf X. Mijn eerste contract bepaalde tijd liep tot 1 maart 2015 en mijn tweede contract bepaalde tijd loopt tot 1 november 2015. Mag ik dan nog 1 contract bepaalde tijd krijgen tot 1 augustus 2016, waarna ik een vast contract moet krijgen? Of is op mij de oude regel nog van toepassing?

Alvast bedankt voor het meedenken!

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-15 18:15

Eerste contract zou niet mee tellen collega van mij heeft het na gevraagd bij het UWV.

Zit namelijk in zelfde soort situatie in oktober en collega heeft het al gehad.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-15 18:27

Even vanuit de fnv een handig voorbeeld:
Voorbeeld: Als je derde contract op 30 juni 2015 is aangegaan, en de totale lengte van je contracten komt daarmee op 32 maanden, dan is ook je derde contract er één voor bepaalde tijd. Immers, het oude recht is nog van toepassing op je laatste contract.
Als je contract op 1 juli 2015 wordt verlengd en de totale lengte van de contracten komt daarmee op 32 maanden, dan is het laatste contract er één voor onbepaalde tijd. De totale periode van de contracten is immers langer dan 2 jaar.

kimberly1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-15 18:29

vuurneon schreef:
Even vanuit de fnv een handig voorbeeld:
Voorbeeld: Als je derde contract op 30 juni 2015 is aangegaan, en de totale lengte van je contracten komt daarmee op 32 maanden, dan is ook je derde contract er één voor bepaalde tijd. Immers, het oude recht is nog van toepassing op je laatste contract.
Als je contract op 1 juli 2015 wordt verlengd en de totale lengte van de contracten komt daarmee op 32 maanden, dan is het laatste contract er één voor onbepaalde tijd. De totale periode van de contracten is immers langer dan 2 jaar.

Ik snap het! Fijn, dankjewel!

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-15 18:31

Let wel:

Is uw cao van voor 1 juli 2015 en wijkt deze af van de nieuwe regels voor tijdelijke contracten? Dan gelden de nieuwe regels pas wanneer de cao is afgelopen. Of anders uiterlijk op 1 juli 2016.

Maar volgens hun bepaling mag je inderdaad nog een derde contract krijgen, als je totaal maar niet over de 2 jaar heen gaat. Dus derde contract tot 1 augustus 2016 mag, je zit nog aan keurig aan de keten van max 3 én tot 2 jaar.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-15 18:39

Marcella schreef:
Eerste contract zou niet mee tellen collega van mij heeft het na gevraagd bij het UWV.

Zit namelijk in zelfde soort situatie in oktober en collega heeft het al gehad.

Tuurlijk telt het eerste contract mee in de keten; telt alleen niet mee als de keten is onderbroken door in de oude situatie 3 maand eruit te zijn (dus vóór juli 2015 ben je 3 maand eruit geweest en hebt voor 1 juli '15 weer een fris contract gekregen). Dus teller staat dan weer op 1 contract. en in de nieuwe situatie 6 maand eruit.

Dus ook voor jou geldt in oktober als je cao het ondersteund; is je keten 2? Dan mag je nog een 3e contract, als je dan max 2 jaar een keten hebt. Wordt de keten in oktober >2 jaar dan moet je een vast contract krijgen.

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-15 19:03

Eigenlijk heel slecht en ik weet dat daardoor werkgever zijn zin krijg, maar weet heel zeker dat een contract voor onbepaalde tijd er niet in zit. Dus als ik weer contract voor bepaalde tijd krijg zal ik deze ook gewoon weer tekenen.

Wat mijn verder stappen gaan zijn hou ik even voor mezelf... ;)

En ik cao beveiliging zit even zonder cao aangezien deze verlopen is en nog in onderhandeling is....

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-15 19:17

Bij een collega hadden ze die fout gemaakt (had een vast contract moeten zijn ipv tijdelijk wat ze aanboden): hebben het contract stop gezet maar ze moest wel uitgekocht worden voor een paar honderd euro. Was echt een k*t manier om er zo uit te moeten. (Collega had rechtsbijstand erop en ook het bedrijf deed het wel via de correcte weg)
Dus bedenk wel wat je op je hals haalt, het overkwam haar onbewust natuurlijk maar was echt niet fijn :n

Anneert

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-15 08:27

vuurneon schreef:
Anneert schreef:
Geen ervaring mee.. maar ik wil ook steeds het inkomsten formulier invullen, maar bij mij geeft ie aan: 'We kunnen geen gegevens laten zien. Probeert u het later nog een keer' en dit al zolang ik weet dat je het moet invullen. Komt misschien omdat mijn WW per 1 augustus stopt? En ik toch niets meer ontvang?

Heb je het formulier alsnog ingevuld, of kon dit nu niet meer?

Even in je werkmap vragen :)

Ik moest juist inkomsten + sollicitatie activiteiten nog doorgeven terwijl ik geen ww meer kreeg namelijk. Was een foutje en zo opgelost door 1 bericht aan de coach in de werkmap.

Oke, dank je heb het zonet gedaan

kohtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-15 11:19

Ik kom hier even binnen vallen. Ik ben 42 jaar en ga stoppen met mijn bedrijf. Voor het eerst van mijn leven moet ik dus op zoek naar werk.
Het probleem is, geen idee wat.
Hebben jullie bv wel eens van die testen gedaan waar uit komt waar je geschikt voor bent?

Banyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-15 11:22

ChristaMoor

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-15 19:01

Na 32 jaar met veel plezier bij dezelfde stichting te hebben gewerkt, hoor ik vanaf morgen ook officieel tot de werklozengroep. Ik ben vanaf januari al wel op zoek naar ander werk, heb al wat sollicitaties gedaan, tot nu tot twee gesprekken gehad en verder afwijzingen. Redenen die worden opgegeven zijn veelal te begrijpen. Wel op alle sollicitaties keurig antwoord gehad :)

WW aanvragen had ik begin juli gedaan en van hun heb ik gisteren de toewijzing van gehad.

Vanaf januari ben ik boventallig verklaard, echter niet vrijgesteld geweest van werk. Dus nu officieel werkloos en alle tijd om me te gaan richten op alle vacatures die voorbij komen. Hopelijk gaat het snel lukken, ik ben nog erg positief:)

Op zich weet ik wel wat ik wil, ik ben alleen niet overtuigd van mijn eigen kunnen.

Ik zal een begin gaan maken dit topic een groot deel door te lezen ;)

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-15 20:52

Jeetje, 32 jaar! Ten eerste heel knap dat je zolang bij 1 werkgever bent gebleven/hebt kunnen blijven. Ten tweede ontzettend jammer dat je nu weer op zoek moet!

kaatje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-15 21:31

Pffff 32 jaar is lang. Welkom hier!

Ik ben nu ook officieel werkloos. Het nietig verklaren van mijn ontslag kwam niet goed aan bij mijn werkgever. Advocaat duikt er nu verder op.

Heb nu alweer veel zin in een nieuwe uitdaging. Zal volgende week eens een paar belletjes wagen aan sollicitaties waar ik nog niks van heb gehoord.
:Y)

Dimple

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-15 15:08

Kaatje, zou raar zijn als je ex werkgever er akkoord mee zouden gaan, lapzwansen.......... }:0

Kohtje, wat voor een bedrijf heb je gehad?

CM, 32 jaar zeg.......dat is even lang en ook zuur zeg. Succes!

Hier mijn laatste weekend en daarna barst het los. Aan de bak moet ik! Heel erg veel zin in en aan de andere kant vind ik het zo spannend! Zou soms het liefste onder mijn dekbed gaan liggen en er niet onderuit komen :')

Merken jullie nou dat het rustiger is? Minder vacatures? Vanwege de zomervakantie? Of valt dat mee?