Het leed dat werk / een baan zoeken heet. Deel 9

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Ir1ne

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-13 14:24

NoeskaMoos schreef:
Ik heb er laatst eentje verteld dat ik helaas geen werk had, dus hun fantastische aanbieding niet kon betalen. Toen kreeg ik heel sympathiek terug "Dan wil ik je niet in de financiële problemen brengen, fijne avond nog" . Vertel gewoon dat je werkloos bent dus! :')

Zo, ik heb mijn presentatie maar weer eens doorgenomen. Kan hem ondertussen met mijn ogen dicht opzeggen. Dat is dan weer een voordeel als je aan het solliciteren bent, zo'n verhaaltje zit er na een tijd wel goed in.

_/-\o_ :')

Hahahahaha!

Winged , das iig duidelijk.

Was dat die ene die ik je had gestuurd?

Winged

Re: Het leed dat werk / een baan zoeken heet. Deel 9

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-13 14:27

Nee, via een uitzendbureau. :')

Ir1ne

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-13 14:28

Dat was ook via een uzb :)

Hahahaaha. Nou ja, tis iig wel duidelijk :)

Eliine

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-13 14:28

Whaha die ga ik onthouden van dat werkloos zijn :')

Eerste afwijzing binnen gehad vandaag. Had er op twee gesolliciteerd via Randstad, en van eentje een reactie dat er heel veel sollicitaties waren en de vacature inmiddels bezet is. Tja, was te verwachten, ben duidelijk niet de enige op zoek naar een baan :+

Amaryllis

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-13 14:46

Ik heb inbound ook targets hoor ;)

Anke_Amigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-13 14:49

Kriel schreef:
Per 1 december komt er bij mij, in Amersfoort, een secretaresse functie vrij

sorry dat ik zo met de deur in huis val, maar is dit nog steeds zo? Ik heb helaas net te horen gekregen dat mijn contract niet verlengd gaat worden en ben dus op zoek naar een nieuwe baan.
Ik woon zelf in Amersfoort, dus dat deel zou al mooi uit komen.

colinneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-13 15:46

Nog maar een keer een vraag van mijn kant: ik werk nu dus in de vulploeg maar zou graag op een andere afdeling komen te staan.
Nu heb ik al gevraagd of ze daar nog mensen zochten..op dit moment niet. Maar dit waren de verkoopsters, de afdelingschef was er niet.
Nu heb ik dus een sollicitatiebrief gemaakt voor de afdelingschef maar zouden jullie hem afgeven (moet vanavond werken) of toch netjes per post versturen?

Anke_Amigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-13 15:48

Ik denk dat ik hem af zou geven. Dan heeft hij ook meteen een gezicht bij de brief/cv. Daarnaast ben je al intern, dus lijkt mij per post niet nodig.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-13 16:09

Ik klets teveel om functioneel te zijn bij een callcenter. Of het moet 18+ zijn :')

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-13 16:11

colinneke schreef:
Nog maar een keer een vraag van mijn kant: ik werk nu dus in de vulploeg maar zou graag op een andere afdeling komen te staan.
Nu heb ik al gevraagd of ze daar nog mensen zochten..op dit moment niet. Maar dit waren de verkoopsters, de afdelingschef was er niet.
Nu heb ik dus een sollicitatiebrief gemaakt voor de afdelingschef maar zouden jullie hem afgeven (moet vanavond werken) of toch netjes per post versturen?

Persoonlijk afgeven :)

Heb ik nu ook gedaan bij 1 van de leidinggevende (zodat zij op zoek kan gaan naar een werkervaringsplek. Toch wel luxe, dat er voor mij gezocht wordt :o )

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-13 16:14

vuurneon schreef:
Ik klets teveel om functioneel te zijn bij een callcenter. Of het moet 18+ zijn :')

_O-

SmartBH

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-13 16:55

RiannaB schreef:
Mij zakt de moed weer een beetje verder in de schoenen. Ik heb een afwijzing ("gelet op recente relevante werkervaring in een soortgelijke functie") gehad voor een klantenservicefunctie op een callcenter, die me nog best leuk leek.
Wel stond er in de afwijzing bij: "Wij zijn hier wel erg enthousiast over jouw CV en wij willen je een alternatieve vacature aanbieden. Deze kun je vinden in bijgevoegde link: [...]"
Maar dat is een vacature voor een callcenter waarbij je echt mensen of organisaties op gaat bellen om ze een aanbieding op gebied van bijv. telefonie of een goede doelen loterij aan te smeren. Dat lijkt me echt helemaal niks..

Ik baal er steeds meer van dat ik geen geschikt werk kan vinden dat bij m'n opleiding aansluit. En van 'begeleider in een vrouwenopvang' naar 'telefonisch verkoper' waarbij je dingen aansmeert is ook wel weer een vreemde stap. Dat laatste past ook helemaal niet bij mij.

Snap helemaal wat je bedoeld...ik heb hier hetzelfde probleem. Afgestudeerd als maatschappelijk werkster en vind nergens een job. Mijn sollicitaties gaan nu in de richting 40...

Eliine

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-13 16:55

En afwijzing numero 2 van vandaag -O- werd wel netjes gebeld en ze vonden het erg jammer dat ik geen ervaring in de helpdeskbranche had want ze vonden mn motivatie erg goed. Maar het was een harde eis van de werkgever dus helaas pindakaas (en waarschijnlijk waren er voldoende andere gegadigden).
Pff ik wil een baaaan!

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-13 16:57

Zo, mijn vader gaat morgen voor mij even netwerken :')
Mijn cv gaat mee haha, hij heeft een cursus samen met (voor mij) interessante mensen dus t valt te proberen :Y)

arabella2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-13 17:04

Fijn voor je vuurneon, altijd fijn als uders meewerken :P

Ik heb vopor vrijdag nog een sollicitatie staan :)
Weer bij een ander bedrijf. Ik hoop dat het toch een van deze 2 wordt. Dan ben ik eindelijk onder de pannen (al hoop ik eerder het bedrijf waar ik morgen een 2e gesprek heb)

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-13 17:07

Jeej ik heb zekerheid dat ik tot 31 december werk heb. Is toch alweer wat.

Jammere is dat ik nog steeds zwaar ongemotiveerd ben en mij steeds weer meer terug trek in mijn eigen 'wat maakt het ook allemaal uit' coconnetje. Ook niet handig. *geeft zichzelf een schop*

SmartBH

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-13 17:07

Eliine schreef:
En afwijzing numero 2 van vandaag -O- werd wel netjes gebeld en ze vonden het erg jammer dat ik geen ervaring in de helpdeskbranche had want ze vonden mn motivatie erg goed. Maar het was een harde eis van de werkgever dus helaas pindakaas (en waarschijnlijk waren er voldoende andere gegadigden).
Pff ik wil een baaaan!

Hier ook...de hele tijd solliciteren en super gemotiveerd zijn om te werken, maaar telkens een afwijzing. Om gek van te worden!

MissAnnemijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-13 17:09

Er zijn een paar voor mij interessante vacatures bijgekomen, maar zo ver weg.. Nu vinden we verhuizen geen probleem maar mijn vriend moet wel in Amsterdam blijven werken. De vacatures zijn in Twente en Groningen :\ Vanavond even overleggen samen.

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-13 17:39

jongens/meiden!!! Duim voor me!! Werd vanmiddag gebeld door een uzb, even gesproken over mijn c.v. en werkervaring en ze hebben hun opdrachtgever gebeld. Die vonden mijn werkervaring zeer interessant en het uzb gaat nu mijn gegevens doorsturen en een referentie vragen van mijn vorige werkgever *\o/* *\o/* *\o/*

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-13 17:41

Ik duim voor je! :)

SmartBH

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-13 17:42

Kinke schreef:
jongens/meiden!!! Duim voor me!! Werd vanmiddag gebeld door een uzb, even gesproken over mijn c.v. en werkervaring en ze hebben hun opdrachtgever gebeld. Die vonden mijn werkervaring zeer interessant en het uzb gaat nu mijn gegevens doorsturen en een referentie vragen van mijn vorige werkgever *\o/* *\o/* *\o/*

Ik duim mee !

arabella2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-13 17:42

oeh ik duim ook voor je ;)

Het likt nu opeens zo snel te gaan voor sommige. (of ligt dat nu aan mij?)

Anke_Amigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-13 17:44

ik duim ook mee!

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-13 17:46

echt, loop te stuiteren en kan wel janken. Na zo'n lange tijd zonder baan heb ik nu weer een kans tenminste. Ook nog het aantal uren wat ik graag wil (18 a 20 uur) en qua reistijd en route goed te doen.

Eliine

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-13 17:49

wat fijn kinke! Ik duim met je mee hoor +:)+