Toos/Koos Werkloos op zoek naar een baan, deel 10

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Iloveiswan

Re: Toos/Koos Werkloos op zoek naar een baan, deel 10

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-15 12:27

Erg jammer idd dat ik nu niet meer naar e kapper kan. Zit op een verjaardag :( mischien morgenochtend wat regelen

Sure_lee

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-15 13:35

Wat leuk Martine dat je wat aan mijn tip hebt. Ik zou je graag helpen met je brief maar ik heb vandaag geen tijd helaas.

marionnnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-15 15:38

Hier vorige week weer alleen maar stom nieuws.
'Ja je hebt een súper goede indruk achtergelaten, maar die ander had nét iets meer ervaring'...
Dat is me nu dus 3x op rij gebeurd, dat ik bij de laatste 2 zit en het nét niet word.......

Heb nu verder even niks lopen. Het heen en weer rijden en de spanning breken me een beetje op en wil niet overspannen op vakantie :+ Heb maar een weekje vrij, wil ik even niet laten verpesten.. heb al genoeg om me zorgen over te maken.
Na de vakantie gaan we weer verder!

milatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-15 16:14

Zijn er nog mensen met ervaring binnen de WMO of het CIZ (of andere relevante ervaring) die op zoek zijn naar een (andere) baan binnen de WMO? De ervaring hoeft niet heel veel te zijn, enkele maanden voldoet al! Doe mij dan even een Pb :-)

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-15 23:45

Ik heb zelfs een afwijzing gehad in de trant van; we hebben al zoveel brieven, naar die van jou hebben we niet eens meer gekeken. En bedankt.... Vond het niet d emoeite waard er op te reageren, was achteraf toch wel een flut functie. Nou ja, hij leek mij leuk, maar ging de helft verdienen van wat ik deed :P Gok te weinig uitdaging.

Ben nu verschillende keren gebeld door 'recruiters' dat ze een mogelijk passende vacature hebben. Werkt wel heel fijn, en voelt wel goed, dat je toch 'gewenst' bent. Of de functies dan ook echt passen is een tweede, maar toch :)

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-15 10:02

@ Tancreda mooi dat je wel benaderd wordt, sta je op monsterboard en nationale vacaturebank en had je mijn berichtje over LinkedIn gezien?

kaatje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-15 10:35

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-15 13:29

Ja had ik gezien Fargo! Daar moet ik even voor gaan zitten, een 'verkoop inleiding' op mijn linked in. Ik ben alleen bang dat ik mijzelf dan ga beperken. Ik zou mijzelf verkopen als een ecoloog, maar sta ook open voor andere banen (meer ict of collectie beheer of digitalisering)

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-15 14:01

Marcella schreef:
purny schreef:
Het is wel opgelost maar ik geloof ze nog niet. Ik heb namelijk een grote naberekening gehad. UWV zegt dat ik dat geld niet apart moet zetten maar iets in me achterhoofd zegt dat dat niet kan.

Volg je gevoel is beter dan UWV geloven.... :D

Idd toch maar het geld apart gezet aangezien ik mijn loonstroken moet opsturen zodat ze het definitief per 3 maanden gaan berekenen. Dan kom ik in ieder geval niet voor verassingen te staan.

Fangio

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-15 14:23

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-15 15:36

Tancreda4 schreef:
Ja had ik gezien Fargo! Daar moet ik even voor gaan zitten, een 'verkoop inleiding' op mijn linked in. Ik ben alleen bang dat ik mijzelf dan ga beperken. Ik zou mijzelf verkopen als een ecoloog, maar sta ook open voor andere banen (meer ict of collectie beheer of digitalisering)

Maar dat kun je daar juist benoemen het is jouw pagina en jouw wensen lijst

Iloveiswan

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-15 16:09

Gesprek was eigenlijk best positief en hoor begin van de week of hij de uitdaging aan durft :P Heb namelijk eigenlijk geen ervaring dus moet veel leren maar dat zag hij wel zitten.

Hij legde al wel uit wat ik allemaal zou gaan doen en welke volgorde om alles te kunnen leren en de uren en vanaf hoelaat. Dus heel erg hopen en duimen draaien

silvericathy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-15 16:28

Ik heb afgelopen donderdag een recrutementcamp gehad van blokker.... Dit was in hoofddorp. Heb hier dik tweeëneenhalf uur voor moeten rijden heen en daarna natuurlijk ook weer terug. Vrijdag gebeld... Ben het niet geworden ivm te weinig ervaring richting detail handel.... Vind het toch wel jammer, maar ben ook beetje boos.... Iemand zolang laten rijden terwijl je opzoek bent naar iemand met meer ervaring... Is in mijn cv te lezen dat ik ruim drie jaar bij een bloemist heb gewerkt, als dat dan niet genoeg ervaring was snap ik niet zo goed waarom ik dan überhaupt uitgenodigd ben. Verder had het niks met mij te maken maar alleen dat ik dan te weinig ervaring had...

Het ging trouwens om een functie binnen blokker waarbij je een opleiding tot verkoopmedewerker gaat volgen....

Ik ga sowieso maandag proberen te bellen om de persoon aan de lijn te krijgen waarmee ik gesprek heb gehad. Kreeg van de persoon die mij belde namelijk ook wat tips voor een volgend sollicitatie gesprek, echter vond ik deze beter aansluiten bij het meisje waarmee ik samen moest (ging met twee personen tegelijk in de ruimte en omstebeurd vertellen). Ik heb zelf het idee dat ze ons misschien in hun beoordeling verwisseld hebben.
Zo kreeg ik als tip dat ik me beter moest voorbereiden en goed moest nadenken over mijn motivatie.... Echter kreeg ik voor de donderdag aan de telefoon toen ze belde om te vragen of ik nog kwam al complimenten over mijn motivatie en ook tijdens het gesprek vonden ze het goed onderbouwd, terwijl het andere meisje hier moeite had.
Ook was ik erg open en zat zij beetje in haar schulp, ik kreeg als tip meer uit mijn schulp te komen en opener te zijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-15 16:44

Oei dat klinkt inderdaad eerder alsof ze het één en ander verwisseld hebben. Groot gelijk dat je maandag gaat bellen!

Kimberley, klinkt positief! Wat moet je dan zoal gaan doen? Hopelijk durft hij de uitdaging aan te gaan!

Ok.. mijn winterkoningbaby's zijn de deur uit. Nu heb ik geen excuus meer om niet te gaan zoeken naar vacatures :+ Gister wilde ik net vol goede moed gaan zoeken toen stalgenootje aan kwam dat er een nestje babyvogels op het pak stro in de gang lag. Dus ja gisteren de hele dag en vanmorgen braaf elke 10-20 minuten die ukjes eten gegeven. En tussendoor vooral gekeken hoe schattig ze waren en vliegen plat gemept voor ze. Maar ze toch maar naar de opvang gebracht omdat ze over de nacht toch teveel afkoelde (kruik gaat niet zoveel uur mee). Nu zitten ze warm in een couveuse. Ga maar uit van het goede dat ze netjes elk kwartier eten krijgen ("dat was wel wat lastig" aan ze).

Iloveiswan

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-15 17:08

Het is eigenlijk vanalles en nog wat in het hotel eerst dan borden met eten wegbrengen om de gerechten te leren kennen en de collega`s, tafelnummers enzovoort en dan steeds een stapje verder met ook bestellingen opnemen en drinken en kassa.

Netam89

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-15 11:38

silvericathy: Als dat zo is dan is Blokker wel heel slordig geweest met zijn/haar informatie. Heel goed dat je hierover contact met ze opneemt!

BounceBabe

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-15 11:28

Ach oliebol, kom ik er achter dat in het inkomstenformulier al 19 juli had kunnen insturen, ik dacht deze week. Ik zal nu wel een mindering op mijn ww krijgen.... :( Iemand ervaring mee?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-15 16:20

Ik meld me even hier, misschien kan ik iemand blij maken?
Er komt namelijk een leuke functie vrij bij mij op het werk, als gastvrouw voor Thales in Hengelo. Ze zijn zsm op zoek naar iemand. Het is voor ong 18 uur. Ben je gastvrij, heb je altijd een goed humeur, en durf je het aan om met mij samen te werken? Stuur me dan een pb. Ze zijn per direct op zoek. Vacture is denk ik nog niet eens beschikbaar.

Monchou

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-15 16:32

Jammer dat Hengelo bijna een uur weg is.. |(

Sure_lee

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-15 19:41

Hmm 18 uur is een beetje weinig. Maar beter dan niets.. Ik denk er even over.

Anneert

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-15 19:55

BounceBabe schreef:
    Ach oliebol, kom ik er achter dat in het inkomstenformulier al 19 juli had kunnen insturen, ik dacht deze week. Ik zal nu wel een mindering op mijn ww krijgen.... :( Iemand ervaring mee?

Geen ervaring mee.. maar ik wil ook steeds het inkomsten formulier invullen, maar bij mij geeft ie aan: 'We kunnen geen gegevens laten zien. Probeert u het later nog een keer' en dit al zolang ik weet dat je het moet invullen. Komt misschien omdat mijn WW per 1 augustus stopt? En ik toch niets meer ontvang?

Heb je het formulier alsnog ingevuld, of kon dit nu niet meer?

kippetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-15 20:57

Joolien,

Meteen betekent zeker dat ze niet zo blij zouden zijn als ik de eerste drie weken van augustus nog vakantie heb?.... -O-

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-15 21:19

BounceBabe schreef:

Gewoon reden opgeven als de brief komt en ik heb geen mindering gekregen hoor.

Ik kwam er toen achter dat ik zwanger was en was heel erg ziek ervan (van de hormonen, niet van het idee hoor :') ) en heb dat eerlijk erop gezet dat ik het daardoor straal was vergeten en mijn excuses ervoor. Had geen enkele invloed op de betaling verder.
    Niet gelijk uitgaan van het ergste hoor meid! Als het 1 keer voorkomt ga er maar vanuit dat ze er niet zo moeilijk over doen. Zet er gerust neer hoe je zo druk was met de opleiding te regelen etc en dat je het helaas bent vergeten en je excuses ervoor. Wedden dat je niets meer hoort? ;)

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-15 23:08

Ik snap dat inkomsten gebeuren niet echt. Heb vanaf 1 juli ww dus ging er vanuit dat ik dan voor eind juli zo'n ding moet invullen. Maar kon te nergens vinden en werd mij verteld dat ie 1 augustus beschikbaar komt. Wel even slikken want zou normaal 22e loon van die maand krijgen en nu wordt dat dus 1O-20 dagenlater. Even bbehelpen met die 'voor eerst van de maand' rekeningen die er staan ;-)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-15 23:32

Ik denk dat ik helemaal niks van dat UWV zou snappen. Maar goed, volgens mij snappen ze het daar zelf ook niet. Als ik alle verhalen soms lees hier :+

Zal mij binnenkort ook maar eens als werkzoekende aanmelden. Heb alleen geen recht op WW. Als ik het goed heb begrepen moet ik dan dus langs bij mijn gemeente om te zien of ik recht heb op bijstand? (Ben vanaf september weer terug thuiswonend, iets met geen salaris = niet kunnen huren).