[Info] Van (auto)rijles tot rijbewijs!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Celine_Famke

Re: Autorijexamen, zenuwachtig

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-15 23:11

Ik heb 45 lesuren + TTT. TTT heb ik gehad ondertussen, een paar weken terug. Kijken of ik het binnen die 45 lesuren voor elkaar krijg haha. Woon in Alkmaar!

Liesjeloef

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-15 23:18

Weet je dat ik het bijna nooit doorhad dat er iemand achterin zat? En dat ik er pas bij diegene thuis achter kwam dat ik nog iemand bij had _O- Zat vaak al lekker te kletsen met m'n instructrice :D

Zou het gewoon proberen Rebecca! Is over een maandje dus kun je zelf alvast wat beginnen. +:)+

Celine_Famke

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-15 23:26

Liesjeloef schreef:
Weet je dat ik het bijna nooit doorhad dat er iemand achterin zat? En dat ik er pas bij diegene thuis achter kwam dat ik nog iemand bij had _O- Zat vaak al lekker te kletsen met m'n instructrice :D
Haha dat heb ik ook altijd! Dan zegt m'n instructeur op een gegeven moment: stop hier maar even. Dan stop ik en stapt diegene achterin uit. En dan denk ik; ohja, er zat nog iemand haha.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-15 23:59

Ik zal bewindvoerder mailen , heb genoeg tijd tot 5 december :) , gewoon doen en 2016 beginnen met les ! . Al heb ik vast meerdere cursussen nodig :=

45 uren wauw

Yvankaxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-15 00:31

www.nutheorie.nl is zeker een aanrader! En opzich is theorie de dag na een cursus juist fijn, dan zit het er nog vers in :j

Bluhh ik moet al bijna! Deze week nog 2 lessen en dan voor t examen nog dik een half uur.

Ik wordt wel eens thuisgebracht door de volgende, maar dan gaan we direct naar huis. Laatst alleen bijna 40 minuten onderweg geweest omdat we moesten wachten op de brug en toen de hele stad nog door.

gerpiegorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-15 00:36

Ik heb over 6 lessen mijn praktijk en ik vroeg me af of je ook moet kunnen fileparkeren, want dit heb ik eigenlijk nog nooit gedaan/geleerd :+ := (wel stop opdracht)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-15 01:19

Yvanka dat is ideaal , moet toch naar Leeuwarden als ik cursus in eigen dorp doe. Deze slag duurder maar direct examen _/-\o_

Yvankaxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-15 01:27

Ik heb hem bij hun (na 3x zelf zakken) met gemak gehaald! Het is best pittig, en het is wel verstandig om vantevoren wel bezig te gaan, maar ik raad het zeker aan!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-15 01:45

Dan slaap ik savonds goed :+ , boek ga ik zeker doorspitten :j

Hoelaat begon het bij jou?

Celine_Famke

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-15 02:25

Ik heb mijn theorie zonder cursus oid gehaald. Helaas wel pas in 2x maar de 1e keer had ik het ook iets onderschat. 2e keer gelukkig dík geslaagd :)
Zo'n cursus lijkt mij op zich een goede oplossing als je niet zo makkelijk kan leren. Hoor er veel positieve verhalen over! :)

Liesjeloef

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-15 08:31

gerpiegorp schreef:
Ik heb over 6 lessen mijn praktijk en ik vroeg me af of je ook moet kunnen fileparkeren, want dit heb ik eigenlijk nog nooit gedaan/geleerd :+ := (wel stop opdracht)

Ik zou toch maar vragen of je dat nog een paar keer kan doen want het kan gevraagd worden. Althans: ze vragen je de auto te parkeren. Aan jou de keus hoe je dat doet, maar als er geen vakken zijn in een drukke straat zul je moeten fileparkeren. Stopopdracht is anders dan parkeren.

Jennifuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-15 09:34

Liesjeloef schreef:
gerpiegorp schreef:

Ik zou toch maar vragen of je dat nog een paar keer kan doen want het kan gevraagd worden. Althans: ze vragen je de auto te parkeren. Aan jou de keus hoe je dat doet, maar als er geen vakken zijn in een drukke straat zul je moeten fileparkeren. Stopopdracht is anders dan parkeren.

Dat kunnen ze zeker vragen ja, bij mijn examen reed ik in een smal weggetje met links en rechts langs de weg filegeparkeerde auto's en toen zei de examinator 'Parkeer hier ergens de auto maar' :+ Ging goed gelukkig.

Yvankaxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-15 10:41

Rebecca schreef:

Om 7 uur sochtends begon het :Y) Ik was zegmaar erg blij dat ik in Leeuwarden woon..

Fenneeee

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-15 11:33

Heb zo voor de 3e x mijn theorie ! Ik hoop zo dat ik het nu wel haal

Fenneeee

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-15 12:09

1 te veel........

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-15 12:10

Ik haal mijn volgende leerling altijd op met de leerling ervoor en die brengen elkaar dan naar huis, dat moeten kandidaten ook leren en volgens mij heb ik genoeg ervaring om iemand veilig thuis te laten komen, daar heb ik me nog nooit ongerust over gemaakt. Wat denk je dat het kost om elke keer leeg van de ene naar de andere te rijden, denk maar niet dat ik dat betaald krijg hoor..
Alleen voor een eerste les haal ik iemand leeg op, daar zit zoveel uitleg bij dat ga ik niet doen met een kandidaat achterin.

Theoriecursus adviseer ik meestal wel, in de cursus worden wel veel dingen verteld uit de praktijk en ook wat handige ezelsbruggetjes gegeven die je kunnen helpen. Maar het is zeker geen verplichting.

edit: balen! Waar had je de meeste fouten in?

Amira_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-15 12:15

Fenneeee schreef:
1 te veel........

Ahh wat ontzettend balen! Dan liever 10 teveel fout -O-

Fenneeee

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-15 12:31

Ik had er 1 te veel bij kennis en inzicht, en had weer die stomme vraag met dat kinderszitje

Klarinda

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-15 12:45

Amira_ schreef:
Hoe zit het bij jullie eigenlijk met als je net gelest hebt en de volgende is, word je dan gelijk naar huis gebracht?

Ik werd altijd gelijk naar huis gebracht door diegene die na mij ging lessen!

Rebecca schreef:
Lijkt mij best lastig, zowel achter het stuur als achterin. Zou er niet blij mee zijn.

Ik kan starteb , heb genoeg gespaard . Bewindvoerder wil dat ik eerst theorie ga halen, ik sta er achter lijkt mij ook het meest handige/makkelijke heb ik straks in de auto ook niet teveel zorgen erover. En is bijna winter :=

Zo de hamvraag , hoe hebben jullie je door de theorie geworsteld?

Mijn rijschool had een actie dat ik gratis een theorie cursus dag + avond mocht bijwonen, daar ook erg veel van geleerd! Verder veel oefentoetsen gemaakt en een beetje het belangrijkste uit het boek geleerd.

Fenneeee schreef:
1 te veel........

Ah darrie :(:)

Fenneeee

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-15 12:50

Ik kan hem evt morgen nog een keer doen, dan mis ik wel weer een toets van school (is geen belangrijke) en moet ik helemaal naar Arnhem straks even thuis overleggen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-15 13:25

Yvankaxx schreef:
[naam] schreef:

Om 7 uur sochtends begon het :Y) Ik was zegmaar erg blij dat ik in Leeuwarden woon..

Oh dear :') , zit namelijk wel met het ov . Moet maar net zo vroeg een bus gaan haha

Amado7

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-15 13:34

Ah bah Fenne :(:)

Fenneeee

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-15 13:58

Morgen nog een keer proberen in Rijswijk ! Heb om 7 uur rijles dus dan kan ik nog het een en het ander doornemen met mijn instructeur

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-15 14:08

Balen Fenne :( , 1 stom foutje pff

Ik ga de cursus gewoon doen , niet geschoten... 6 uur gaat er wel een bus . Denk voor mij handiger , de rijschool voor autisten lijkt me ook fijn. Dan ben ik eruit hehe , nu starten ermee!

Liesjeloef

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-15 19:37

Balen Fenne!

Jennifuur schreef:
Dat kunnen ze zeker vragen ja, bij mijn examen reed ik in een smal weggetje met links en rechts langs de weg filegeparkeerde auto's en toen zei de examinator 'Parkeer hier ergens de auto maar' :+ Ging goed gelukkig.

Ik kwam in m'n lessen altijd verkeerd uit met sturen, maar op m'n examen en tegenwoordig knal ik hem er zo in _O-