Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Goof schreef:Sneu verhaal lenaa-tje. Je kan dan zo weinig he.
Hoofdpijn herken ik trouwens ook.
Ik werk 0.8 maar heb de afgelopen 2 weken ook (meer dan) fulltime gewerkt. Deze week heb ik wel bewuat mijn vrije dag gepakt. Ik was serieus zo moe dat ik de hele dag op de bank heb gelegen. Ik was nergens toe in staat. Kansloos.
Aleeneh schreef:Ik zie al mijn klassen 1 keer in de week (ingeroosterd, verplicht, mentor houdt aanwezigheid bij en neemt contact op met ouders in geval van absenties). Die lessen gebruik ik om te informeren hoe het met ze gaat, om vragen te beantwoorden, en grammatica uit te leggen, waarbij ik mijn scherm deel met een powerpoint.
Ik heb op Google Classroom een planner staan met hoe ze verder moeten werken. De methode is digitaal en daardoor kan ik zien of ze het huiswerk maken. Andere opdrachten doe ik waar mogelijk via Google Forms, want dan kan ik het automatisch laten nakijken, maar wel eroverheen kijken of iedereen het gedaan heeft, en kijken welke vragen nog het meest foutgaan. Die kan ik dan in de les weer nabespreken.
Zo merk ik dat er steeds meer huiswerk toch wel gemaakt wordt. Ik zie per klas meestal max een paar leerlingen die echt niks uitvoeren, maar ook dat vul ik in in Magister en wordt door de mentor bijgehouden.
Het lesgeven gaat heel gestroomlijnd, de meeste tijd gaat zitten in de opdrachten voorbereiden in Google Forms e.d. Ik merk vooral dat ik dáar tegenop zie en dat telkens uitstel, daar haal ik weinig energie uit.
Toetsen, dat doen wij voorlopig even niet... behalve dingen die als project in te leveren zijn via Classroom ofzo. Maargoed, ik vind dat we alsnog genoeg doen.
Ik haal er wel plezier uit dat we elke week via Google Meet een teamborrel doen, en elkaar dan zo spreken met een drankje. Maakt wel dat de sfeer ook fijn blijft en iedereen zijn zorgen kan bespreken.
Dat minder vroege opstaan doet mij inderdaad ook bizar veel goed. Voel me veel uitgeruster. Ben wel na de lunchpauze op qua concentratie alleen![]()
Morgenochtend mijn beoordeling, ik denk dat ik dan hoor of ik mag blijven. Whaah, spannend.
berthe schreef:Hier zit echt wel wat in: https://wij-leren.nl/het-mag-wel-wat-ka ... erwijs.php
berthe schreef:Hier zit echt wel wat in: https://wij-leren.nl/het-mag-wel-wat-ka ... erwijs.php
lenaa_tje schreef:berthe schreef:Hier zit echt wel wat in: https://wij-leren.nl/het-mag-wel-wat-ka ... erwijs.php
Gedeeltelijk mee eens maar nou heeft mijn school werk best flink verminderd en eisen we dus normale proporties.
Maar mijn leerlingen (klas 3/4) maken werk niet of zijn niet aanwezig bij online lessen (tussen 9-13 uur) omdat ze aan het werk zijn. Daar word ik echt heel chagrijnig van. Dat is omdat ik vind dat zij een groep zijn die nog niet hoeven te werken het is een bijbaan. In deze tijd hoor je zoveel mogelijk binnen te zijn.
Daarbij eisen collega’s niet veel. Ik maak planningen voor sommige van mijn leerlingen en naast de online lessen zijn ze Max. Een uur bezig met opdrachten die ze moeten inleveren. Dat zijn dat 2 opdrachten per dag. Dus dat is ook nog mooi gespreid.
We vragen geen nachtwerk of dagen werk. We vragen ochtenden werk.. waar een klas zoals die van mij normaal 3 dagen tot 4 moet en de andere 2 tot 3 en dan zijn ze nog niet aan huiswerk begonnen. Nu zouden ze in ochtend kunnen doen wat we van hen verwachten.
Gelukkig ook signalen van kinderen en ouders die het prima vinden. Hun kinderen zijn toch even bezig en hebben een ritme waarbij ze even moeten nadenken en hun hersens in beweging zetten. Niks raars gewoon even aan de slag. Dat zijn ouders die hun kinderen ook binnen houden zoals van ze verwacht wordt.
Macs schreef:Hi mensen. Ik kom weer even binnenvallen. Allereerst respect voor jullie in deze tijd, ik heb de afgelopen pagina's gelezen en ik leef met jullie mee! Het is geen makkelijke tijd nu..!
Ik ben inmiddels afgestudeerd met een 2e graads bevoegdheid (vakdocent dier/groen). Nu heb ik een vacature gezien, redelijk dichtbij, voor 1fte.
Ik wil alleen écht geen 1fte in het onderwijs werken, liever parttime icm mijn huidige baan (in het vak). Ik zou dus graag willen solliciteren voor deze baan en dan met het verzoek of ik het voor 0,5/0,6 fte kan invullen. In hoeverre hebben jullie hier ervaring mee? Is dit een beetje rendabel om te vragen?
Amandavd schreef:Hier ook een aantal leerlingen die al vanaf week 1 nog NIKS voor Engels gedaan hebben. Dus ik contacteer steeds weer de mentor maar daar houdt het wel een beetje op voor mij als vakdocent.