Het leed dat werk / een baan zoeken heet. Deel 9

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

arabella2000

Re: Het leed dat werk / een baan zoeken heet. Deel 9

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-13 12:17

haha ben benieuwd fiebie ;}

ik mag morgenvroeg er weer heen :)

Ir1ne

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-13 12:24

Fiebie schreef:
Ik heb er net een brutale sollicitatie uit geknald.... :Y)

in het kader van, HBO my ass.... Ik compenseer het. :')
And now we wait.

Spannend arabella! Wanneer krijg je die oproep?

Ir1ne, aspirine slikken, thee drinken, ui naast je bed, warm cognacje achterover slaan voor je naar bed gaat :+

renee, wat was de reden dat je contract niet werd verlengd?

Aspirine mag ik niet ;) dat heeft een aanslag op je maag. Ui naast mn bed kan ik nog proberen, thanks :)

Ik ben idd ook heel benieuwd, waarom niet proberen? Als je t niet doet is het sws nee. :)

Optiwolk

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-13 12:27

Pff word net gebeld, voor een functie in de commerciele hoek? Of me dat interesseert?

Ja hoor, zeker wel :j

Blijkt het als telefoniste te zijn, mensen opbellen of ze niet van telecomabo willen veranderen.
Ik ken mezelf, zo ben ik niet :n
Dus ik zeg dat, en ik hoor de consulente zuchten.
"Kijk Mevrouw, het is niet dat ik niet wil werken, maar ik ken mezelf, ik ga dat tegen mijn zin doen. Dan beter een gemotiveerd iemand hé. U mag me altijd bellen als u iets anders weet".

Komt verwend over, en daar voel ik me slecht bij. -O-

Ir1ne

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-13 12:37

Optiwolk schreef:
Pff word net gebeld, voor een functie in de commerciele hoek? Of me dat interesseert?

Ja hoor, zeker wel :j

Blijkt het als telefoniste te zijn, mensen opbellen of ze niet van telecomabo willen veranderen.
Ik ken mezelf, zo ben ik niet :n
Dus ik zeg dat, en ik hoor de consulente zuchten.
"Kijk Mevrouw, het is niet dat ik niet wil werken, maar ik ken mezelf, ik ga dat tegen mijn zin doen. Dan beter een gemotiveerd iemand hé. U mag me altijd bellen als u iets anders weet".

Komt verwend over, en daar voel ik me slecht bij. -O-

Dat vind ik helemaal niet. Ik heb werk gedaan met tegenzin en dat ging helemaal niet goed. Dan doe je je werk ook niet goed.

Ik heb het een dag geprobeerd. Mensen bellen. En echt ik ben dr niet geschikt voor... als mensen onaardig doen heb ik echt zoiets van * WHAM!* hoorn erop. Maar dat mag niet...

Ik snap dat hoor.. echt.

arabella2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-13 12:38

Ik zou zo'n werk ook niet doen.
Ik heb 2 dingen die ik noet doe, dat is outbound bellen en werken bij 1 bepaalde fabriek :p
(Naja en de 18+ dingen, die ga ik echt nie doen :X )

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-13 12:38

Outbound lijkt mij ook helemaal niks hoor. Ben hier al voetveeg genoeg :+

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-13 12:41

Outbound lijkt me echt vreselijk := Ik kan mensen niets aansmeren. Inbound schijnt wel te doen te zijn?

arabella2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-13 12:42

Inboun lijkt me nog wel gaan.
Maar dat waar ik nu mee bezig ben ligt me veel meer :p

Eliine

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-13 12:52

Ik heb nu op een aantal inbound vacatures gereageerd, o.a. klantenservice voor zorgverzekeringen en een reisbureau. Dan bellen mensen JOU met hun vraag/klacht/interesse etc. Dat lijkt me nog prima werk om in elk geval voorlopig te doen. Outbound doe ik ook niet. Weet dat ik daar niet geschikt voor ben, maar snap wel hoe je je voelt Ir1ne, ik zou het ook lastig vinden om daar een beetje beleefd nee op te zeggen als het je als baan wordt aangeboden.

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-13 12:54

ik zou het ook niet kunnen, kan er al niet tegen als ik zelf met zulke telefoontjes lastiggevallen wordt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-13 12:56

Ik heb het gedaan, boxers en bh's verkopen en week bladen aan de man brengen. We werden wel goed gemotiveerd etc maar ik vond t werk echt niet leuk. Verdiende wel goed en t ging op zich best lekker...

Ir1ne

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-13 13:00

Eliine schreef:
Ik heb nu op een aantal inbound vacatures gereageerd, o.a. klantenservice voor zorgverzekeringen en een reisbureau. Dan bellen mensen JOU met hun vraag/klacht/interesse etc. Dat lijkt me nog prima werk om in elk geval voorlopig te doen. Outbound doe ik ook niet. Weet dat ik daar niet geschikt voor ben, maar snap wel hoe je je voelt Ir1ne, ik zou het ook lastig vinden om daar een beetje beleefd nee op te zeggen als het je als baan wordt aangeboden.

Mij werd niks aangeboden :) Optiwolk kreeg het aanbod

Maar ik ben er echt niet geschikt voor. Inbound nog wel, dat zou ik nog wel kunnen :) denk ik.

Eliine

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-13 13:07

Ir1ne schreef:
Eliine schreef:

Mij werd niks aangeboden :) Optiwolk kreeg het aanbod

Maar ik ben er echt niet geschikt voor. Inbound nog wel, dat zou ik nog wel kunnen :) denk ik.

oh oeps :D ik zie het al inderdaad :Y)

Optiwolk

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-13 13:15

Geen probleem.
Ja inbound zou me ook wel lukken denk ik, maar outbound (en incl targets) is niets voor mij.
Daarom dat ik ook zelf uit 't proces gestapt ben om uitzendconsulent te worden. Ze vroegen 80 à 100 calls/dag waarvan 80% outbound.
Heb het berekend, geloof dat dat er 1 elke 8 minuten was oid. Vind ik véél.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-13 13:16

inbound zou ik prima mee uit de voeten kunnen :j mensen die bellen met een vraag of klacht of wat dan ook...maar mensen bellen en iets aan proberen te smeren :n no way, heb er zelf zo een hartgrondige hekel aan als ik gebeld word door deze of gene , ga ik een ander niet aan doen :n
of langs de deur voor een energie maatschappij... no way José

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-13 13:19

Ow outbound brr nee krijg er zelf ook de rillingen van,misschien omdat ik zelf ook een hekel heb aan die irritante telefoontjes als je aan het eten bent of je niet iets wil kopen, nou nee dan informeer ik zelf toch wel?

Inbound zou ik ook geen problemen mee hebben

Ir1ne

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-13 13:21

Naja. De mensen die outbound bellen willen ook alleen maar werken. Ik zeg altijd gewoon netjes dat ik geen interesse heb en vervolgens wens ik ze een fijne avond :)

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-13 13:22

tuurlijk, ze doen ook maar gewoon hun werk en ik blijf altijd netjes, maar blij er van worden...absoluut niet :n

Optiwolk

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-13 13:22

Hier is bij de callcenters enkel ons vast toestel bekend, dat uitvalt na 2 keer overgaan :o

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-13 13:23

Ir1ne schreef:
Naja. De mensen die outbound bellen willen ook alleen maar werken. Ik zeg altijd gewoon netjes dat ik geen interesse heb en vervolgens wens ik ze een fijne avond :)

dat zeg ik ook altijd maar dan komt er altijd "maar..." achter alsof geen interesse geen nederlands is... Dan heb ik altijd zoiets van oke als ik nee zeg en nog door blijven gaan, geef ik de telefoon altijd aan mijn zoontje :D Nu inmiddels sta ik al maanden bij bel me niet register dus bellen ze ook niet meer

Ir1ne

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-13 13:43

Ik zeg dat gewoon duidelijk, en wens ze een fijne avond. Als t me verder te lang duurt hang ik op :)

Fiebie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-13 14:03

Ik word vervelend van doordrammende callcenters... Als ik niks te doen heb, ga ik ze wedervragen stellen.... :o

Of dingen als: ''Vind jij je werk leuk?'' of ''Waarom heb je ooit gekozen voor Vodafone?''
''Hoe zit het met je secundaire arbeidsvoorwaarden?''... ''Zeg, als je mij nu een nieuw contract aansmeert, krijg je dan een BOWWWNUS?''

Ik heb dan echt enorme lol..... :Y)

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-13 14:04

Fiebie schreef:
Ik word vervelend van doordrammende callcenters... Als ik niks te doen heb, ga ik ze wedervragen stellen.... :o

Of dingen als: ''Vind jij je werk leuk?'' of ''Waarom heb je ooit gekozen voor Vodafone?''
''Hoe zit het met je secundaire arbeidsvoorwaarden?''... ''Zeg, als je mij nu een nieuw contract aansmeert, krijg je dan een BOWWWNUS?''

Ik heb dan echt enorme lol..... :Y)

haha ik zou me kapot lachen en geen geduld voor hebben om me in te houden haha maar vind m ook wel erg orgineel

Oeska

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-13 14:16

Ik heb er laatst eentje verteld dat ik helaas geen werk had, dus hun fantastische aanbieding niet kon betalen. Toen kreeg ik heel sympathiek terug "Dan wil ik je niet in de financiële problemen brengen, fijne avond nog" . Vertel gewoon dat je werkloos bent dus! :')

Zo, ik heb mijn presentatie maar weer eens doorgenomen. Kan hem ondertussen met mijn ogen dicht opzeggen. Dat is dan weer een voordeel als je aan het solliciteren bent, zo'n verhaaltje zit er na een tijd wel goed in.

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-13 14:23

Afwijzing van een uitzendbureau: 'We kunnen ons voorstellen dat je niet op ons gaat zitten wachten en verder op zoek gaat naar een leuke baan. We wensen je daarbij veel succes.'

Nou duidelijk :')