Bokt-ondernemers deel 6: Bezigheden, tips en ideeën

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

WenK

Re: Bokt-ondernemers deel 6: Bezigheden, tips en ideeën

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-13 20:55

Dank voor de reacties zo ver. Het is dus inderdaad toch persoonlijk benaderen vooral. Dan gaan we onze inspanningen gewoon vergroten... ;)

kynshiri

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-13 06:56

Ok, nu dat het zover is kan ik jullie ook op de hoogte brengen! Ik heb een borduurmachine aangeschaft en het is de bedoeling oom gepersonaliseerde geschenken, logo's en vooral ruitersportspullen te gaan maken. Ik ben nu natuurlijk druk bezig om de machine te leren kennen , dus ik ga nu eerst starten met wat etuitjes en tasjes enz. Heb gisteren wel al een leuke badhanddoek gemaakt voor mezelf ook

Zooist

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-13 07:48

Dat is mooi!

Lever je ook shirts of moet die zelf aangeleverd worden?

kynshiri

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-13 11:46

neen de bedoeling is wel om met een groothandel samen te werken. ik wil ook leuke polo's enz gaan borduren voor ruitersport.

Mallootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-13 11:48

Als ik een tip mag geven: ga voor polo's echt een keer op zoek naar een GOED vrouwenmodel. Heb me al rot gezocht naar borduurpolo's die niet als een zak vallen, zelfs de meeste van die zogenaamde vrouwenmodellen zijn echt veel te recht gesneden.. Heel lelijk, zeker als je zoals ik een heel klein maatje nodig hebt.

11AFotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-13 12:00

Hilda79 schreef:
Gefeliciteerd Mariska.
Heb alleen even gemist hoe, wat en waar.

Bedankt! Heb het flink op twitter en Facebook verspreid. Hier nog niet eerder genoemd. Je kunt alle informatie vinden op: www.11afotografie.nl/e-book-verbeter-uw-website

@Kynshiri: Gaaf! Veel succes ermee!
Ik ben het wel met Mallootje eens, aan een mooie model polo voor vrouwen kun je een hoop hebben! Ook niet zo'n kort model! Ik heb een model thuis liggen dat wel super mooi is, best lang, kraagje en korte mouwen die net over je schouders gaan en goed aansluitend... Weet alleen het merk zo niet meer...

Juud87

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-13 12:29

Nog een aanvulling op de polo's: eigenlijk bijna hetzelfde als 11a, zorg dat je ook langvallende modellen hebt. Ik ben slank en lang en dan heb je al vrij snel een naveltruitje aan als je eens met je armen omhoog gaat. Daarom ben ik ook weer van de polo's afgestapt.
Desnoods heb je twee soorten modellen voor de vrouwen: normaal vallend en voor lange vrouwen. Anders hebben kleine vrouwen een soort mini-jurkje aan, lijkt me ook geen succes.

11AFotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-13 12:42

Klopt helemaal, Juud! Dat probleem heb ik dus ook! haha, zo'n mini-jurkje zou nog best leuk kunnen zijn met een strakke zwarte broek eronder of zo ;) das de mode nu toch :P

renep

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-13 12:53

Zo zaterdag eerste demo gedaan bij een lokale farmshop van 10:00 tot 15:00 sportmassage demo, lasertherapie en themal imaging. tevens was de tandarts ook een uurtje bezig met het paard. Er was echter niets dat hem deerde zo kalm en relaxed en tijdens de massage viel hij zowat in slaap.

Gister en vandaag drie nieuwe klanten, dus het evenement was voor ons een groot succes.
Tevens dit weekend de eerste opzet van de website gelanceerd en nu hard aan deslag voor de uiteindelijke versie.

Heerlijk dat druk zijn met wat begon als een hobby en nu een heerlijk extraatje naast onze volledige banen

kynshiri

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-13 13:58

aja ik heb dat zelf ook met polo's, dus ik ben sowieso kieskeurig op welke ik koop.

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-13 14:25

Pfff, breek me de bek niet open over polo's en shirts, haha. Ik heb tot nu toe ook nog niets kunnen vinden wat ik echt heel mooi vind (en ook nog een soort van betaalbaar is). Maar betaalbaar is sowieso lastig als je maar kleine hoeveelheden nodig hebt.

Zooist

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-13 14:57

Ik dus ook niet. Ik wil ook gewoon enkele shirts kunnen bestellen met logo.

kynshiri

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-13 15:31

AHAAA! maar ik ben voorstander van kleine oplages. kan met 1 machine toch geen oplages van 50 a 100 stuks gaan zitten maken (allee ja, kunnen wel, maar fijn is anders)

connepon85

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-13 15:43

kynshiri schreef:
Ok, nu dat het zover is kan ik jullie ook op de hoogte brengen! Ik heb een borduurmachine aangeschaft en het is de bedoeling oom gepersonaliseerde geschenken, logo's en vooral ruitersportspullen te gaan maken. Ik ben nu natuurlijk druk bezig om de machine te leren kennen , dus ik ga nu eerst starten met wat etuitjes en tasjes enz. Heb gisteren wel al een leuke badhanddoek gemaakt voor mezelf ook

Wat leuk zeg! Bedruk je alleen eigen spullen of kunnen mensen gewoon kleding opsturen om te laten bedrukken? Ik heb daar namelijk wel interesse in :)

DonDon

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-13 15:47

Dat is inderdaad leuk om polo's met logo's op te verkopen.

Ben helaas werkloos geworden en kan ook niet echt verder met het bedrijfje :(.

Dus ben druk op zoek naar een baan!

11AFotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-13 16:01

Wat balen zeg, Lisa!! Heel veel succes gewenst met het vinden van een nieuwe baan!

DonDon

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-13 17:09

Jaa het is echt balen maar helaas. Dankjewel!

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-13 17:09

kynshiri schreef:
AHAAA! maar ik ben voorstander van kleine oplages. kan met 1 machine toch geen oplages van 50 a 100 stuks gaan zitten maken (allee ja, kunnen wel, maar fijn is anders)

Kijk, dat is mooi! Bij praktisch alle bedrijven betaal je een belachelijk bedrag aan instel/opstartkosten, waardoor het zo gruwelijk duur wordt als je maar een paar shirts wilt hebben.

@Lisa: Pfoe, dat is bagger zeg... Succes met de zoektocht naar een nieuwe baan! Maaruh, je kan toch gewoon de webshop ernaast blijven doen?

DonDon

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-13 17:26

@Joyce, ja dat klopt. Jaa de webshop blijft gewoon open natuurlijk!
Alleen heb ook een paard .

Bjarni

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-13 18:18

Ik kom hier ook weer even langs. Heb wel veel meegelezen maar zelf niet echt iets te melden gehad in de tussentijd en erg druk geweest voor mijn examen.
Inmiddels ben ik afgestudeerd als Paardentherapeut, is mijn website volop in ontwikkeling, worden komend weekend foto's gemaakt voor op de site en heb ik her en der al een paard onder behandeling.
Ik vind het erg leuk allemaal, gelukkig maar want merk dat alles waar je over na moet denken toch best wel energie kost naast een fulltime baan.

Nog even een vraagje aan de kenners hier, een bedrijfsaansprakelijkheidsverzekering, waar hebben jullie die afgesloten/goede ervaringen mee.

@kynshiri, ik stuur jou even een pbtje, ik heb ook nog wat bedrijfskleding nodig...
Wat ontzettend balen LisaFaded, hoop dat je snel een nieuwe baan hebt!
Joyce2, grappig, ik had helemaal nog niet door dat jij ook uit amersfoort komt..

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-13 18:56

Oooh haha, andersom had ik dat ook nog niet gezien! :D

Yucca

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-13 19:00

Kynshiri, je hebt een gat in de markt gevonden ;-) als het voor jou wel uit kan om steeds opnieuw alles in te stellen voor een kleine oplage heb je een mooie doelgroep gevonden!

Ik ben druk de laatste tijd! Helaas zijn na 4 oktober de bruiloften voor mij dit jaar over, dus heb ik er een actie ingegooid. Werd de laatste tijd steeds gevraagd of ik ook newborn deed, dus nu heb ik maar een éénmalige actie gemaakt van 5 newbornshoots en 5 zwangerschapsshoots voor een mooie prijs. De foto's mag ik dan wel gebruiken voor portfolio en andere marketingdoeleinden. Heb nu nog maar 3 newbornsessie en 2 zwangerschapsloveshoots over, dus het gaat lekker!

kynshiri

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-13 12:54

potverdikke, ik had een hele tekst via mn phone getypt, is hij z'n internetconnectie toch wel kwijt als ik wil verzenden seg!

ik ben nu druk prijzen aan het vergelijken en ga zelf ook wat rekenoefeningen doen om te bekijken wat alles moet gaan kosten. een eenmalige kost voor het digitaliseren ga ik ook wel doen, want anders zit je telkens weer een uur te computeren in je eigen tijd... Als je een goed logo aangeleverd krijgt en je moet dat gewoon omzetten naar een stekenkaart, dan vind ik dat ook niet zo'n moeilijke opgave. Dus ik vind nu niet per se dat instelkosten 50€ of meer moeten kosten zoals bij sommige borduurshops die ik al geraadpleegd heb...ook heb je er eigenlijk geen werk meer aan als er op een later moment bijbesteld wordt; dus dan hoef je die startkost ook niet meer opnieuw te rekenen.

daarnaast ga ik met vaste tarieven werken voor 1 kleurig of meerkleurig werk en dan afhankelijk van de grootte en waarschijnlijk ook een heel simpel tarief om een naam te borduren, groot of klein en dan zonder digitaliseerkosten uiteraard.

qua shirts ga ik nu eerst wat moeten kijken welke goed zijn van kwaliteit zodat ik een beetje weet waar best te bestellen.

Zooist

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-13 14:57

Ik wacht vol verwachting af!

Juud87

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-13 16:36

Ik wacht ook af. Ben wel geinteresseerd.
Wat voor spullen wil je allemaal gaan doen? Misschien dat ik uiteindelijk een trui wil. Als reclame wanneer ik met hondlief rondloop :)