[Info] Van (auto)rijles tot rijbewijs!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Klarinda

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-15 14:25

Liesjeloef schreef:
Yvankaxx schreef:
Ik heb vanochtend tijdens mijn rijles bij cbr bijna tegen de (geparkeerde) auto van een examinator opgezeten, dit beloofd wat _O-

Krijg je straks desbetreffende examinator op het examen: 'heb jij niet een keer bijna tegen mijn auto aangezeten?'

_O-

_O-

LoveBodin

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-15 14:27

ik lees hier al een tijdje mee.. Heb ondertussen m'n rijbewijs ook al bijna een jaar O:)
Na een keer zakken :).

Maar ook mijn instructrice heeft weleens zelf een ongeluk veroorzaakt. Kan de beste gebeuren.

Anoniem

Re: Autorijexamen, zenuwachtig

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-15 23:13

Ik heb ondertussen een rijschool uitgezocht , nu sparen . Zit wat te kijken wat ik aan extra kosten heb , hoeveel lessen hebben jullie gehad? Ook een tussentijdse toets?

Yvankaxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-15 23:44

Als ik in 1x slaag dan zit ik op 36.5 les/uur (ik reed eerst ander half uur, nu niet meer). Heb geen TTT gehad!

Klarinda

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-15 12:04

Ik had 32 lessen geloof ik (moet even hard nadenken :+ ) en ik had een tussentijdse toets in mijn pakket, vond dat echt ideaal :))

Fenneeee

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-15 16:27

Ik heb nu 11 lessen gehad van 1,5 uur en in mijn pakket heb ik 30 lesuren, ik heb echt mijn momenten de ene keer gaat het mega goed en de andere keer Zo slecht dan wil ik echt stoppen.. Ik twijfel ook over mijn TTT of ik die wel of niet zou doen

gerpiegorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-15 16:37

Fenneeee schreef:
Ik heb nu 11 lessen gehad van 1,5 uur en in mijn pakket heb ik 30 lesuren, ik heb echt mijn momenten de ene keer gaat het mega goed en de andere keer Zo slecht dan wil ik echt stoppen.. Ik twijfel ook over mijn TTT of ik die wel of niet zou doen

Dit heb ik ook hoor, soms is het echt een makkie en alles loopt goed. Maar soms heb ik echt mn dag niet, dan vergeet ik dingen als terugschakelen, kijken etc.

Ik ben ook echt super zenuwachtig nu omdat ik nog 6 lessen voor mijn examen heb, en ik ben bang dat mn instructrice zegt dat ik nog niet goed genoeg ben :+ :o

Fenneeee

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-15 16:39

Ik zou nog 9 lessen moeten voor dat mijn pakket is afgelopen maar ik vrees dat ik het niet ga redden in dit pakket.. Gewoon omdat ik elke keer de stomme fouten maak...

Yunomi

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-15 16:44

Ik lees hier ook al even mee. Heb anderhalve maand geleden mijn rijbewijs eindelijk gehaald (3e keer). Ik heb wel een TTT gehad, maar denk dat het uiteindelijk niet zoveel verschil heeft gemaakt. Hoewel het wel fijn was de eerste keer geen bijzondere verrichtingen te hoeven doen en bij mijn rijschool kreeg ik hierdoor mijn herexamen gratis.
Ik heb ontzettend veel rijlessen gehad (50+), ik heb heel lang niet een constante lijn gehad qua niveau. Ik had vooral echt moeite met het rijden in de binnenstad.
Ook 5 keer gedaan over theorie.
Maar goed nu heb ik het en maakt het allemaal niet meer uit, ben er ontzettend blij mee. :) Ook echt het gevoel dat ik met recht geslaagd ben en het nu ook goed onder de knie heb, dat vindt ik persoonlijk ook fijn. Een vriendin is met een gelukje geslaagd en die had/heeft echt veel moeite met rijden nog maar ook met parkeren bijvoorbeeld.
Laatst bijgewerkt door Yunomi op 29-10-15 16:47, in het totaal 1 keer bewerkt

Yvankaxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-15 16:46

Ik heb of een goede les, of een vet slechte. Ik hoop dus maar dat ik volgende week een goede dag heb :+

Fenneeee

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-15 16:57

Ik begin altijd goed en dan gaat er 1
Ding fout en dan gaat alles fout :') ik ben ook veel te bang om iemand aan te rijden of een ongeluk te krijgen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-15 17:59

:') klinkt allemaal goed :+, scheelt ik woon niet dichtbij grote steden met trams etc . Heb alleen een rotonde hier die berucht is , ik had gehoopt rond de 30 lessen en klaar. Theorie vrees ik erger voor

WenMLove

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-15 18:04

"de" rotonde van Joure, die ken ik wel ja! Nog nooit gereden en dat gaat ook niet gebeuren met mn lessen, maar dat wordt nog wat als ik mn rijbewijs heb haha! Ik had eigenlijk een heel constante lijn in mn lessen alleen vorige week was het echt een regelrechte ramp hahaha.. Vergat te kijken, in zn 3 een veel te krappe bocht door etc.. vreselijk :+ morgen weer een nieuwe poging!

Ik heb nu 11 lessen gehad en zit net iets over de helft, heb een pakket met 30 uren en lessen van 1,5 uur! als het morgen goed gaat heb ik er wel vertrouwen in dat het gaat lukken!

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-15 18:06

Ik heb 26 lessen gehad (45 uur) :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-15 18:10

Anders word het paar jaar wachten tot ze hem op de schop hebben gehad :+ , maar dan moet ik zolang wachten :P

Rijschool die ik op oog heb geven lessen van 60 minuten , dat zou rond de 30 uur zijn

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-15 18:16

30 uur is best weinig hoor volgens mij. Ik had het er in ieder geval nooit in gered :+
M'n vriend heeft nu een pakket van 30 uur en als ik zie hoe snel dat gaat :=

Briiet

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-15 18:20

Heb nu al een paar x die rotonde bij joure gereden. Is even goed uit kijken maar tot nu toe nog geen problemen mee gehad.
Met les rijden zijn we er 1 x naar toe gereden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-15 18:22

Klopt al rijden sommige echt als een idoot op die rotonde , bij mijn vader voorin houd ik vaak mijn hart vast als een vrachtwagen opeens van de lemmer baan naar de Heerenveen baan schiet :+

Lienepien3

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-15 18:22

Ik heb een pakket van 29 uur, ik hoop dat ik uit kom en anders koop ik er een paar uur bij. Het is niet anders. Het is bij iedereen ook weer verschillend

Mijn instructeur zegt dat hij mijn examen heeft aan gevraagd maar heb nog geen mail ontvangen, hoeveel tijd gaat hier over heen?

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-15 18:27

Als je instructeur een datum voor je reserveert krijg je meteen mail.

MalaQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-15 19:25

Ik heb 30 uur gereden + TTT :) In 1 keer gehaald. Dus het kan zeker wel!

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-15 19:27

Het is ook een beetje afhankelijk van de regio waarin je lest. Hier in de buurt is Den Helder bijvoorbeeld 'makkelijker' (tussen aanhalingstekens) dan Alkmaar.

Amira_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-15 19:29

Ik heb 30 uur gelest en heb nu 11 extra lessen voor mn 3e examen gehad.. Denk dat ik uiteindelijk rond de 45 lessen ga eindigen totaal.

Yvankaxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-15 20:00

Ik heb die rontonde bij Joure laatst eens gedaan, vloog dr halverwege opeens iemand voor me :oo Ik schrok me rot, geen fijne rotonde

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-15 20:05

Ik denk met wat toewijding 30 lukken moet

Dat dus Yvanka ,ze rijden er als idioten