Het leed dat werk / een baan zoeken heet. Deel 9

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

x_Jeanine_x

Re: Het leed dat werk / een baan zoeken heet. Deel 9

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-13 14:26

Ik ben onder voorbehoud aangenomen bij de HEMA.
Ze moeten eerst met de regio manager overleggen omdat ik al 22 ben.

Targaryen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-13 15:07

Hoi dames! Ik ben een stille meelezer en reageer heel sporadisch. Maar wellicht dat jullie me mu kunnen adviseren.
Ik heb morgen een sollicitatiegesprek bij een beveiligingsbedrijf. De baan is een beetje binnen mijn vakgebied, dus met het oog op de toekomst (sowieso praktijkervaring en wellicht eventuele doorgroeimogelijkheden) zou ik deze baan echt heel graag willen. Ik heb echter nog nooit gesolliciteerd naar een serieuze baan, dus ik heb ook echt geen idee wat voor kleding ik bijvoorbeeld aan moet doen. Ze vragen een blouse of anders schouderbedekkende kleding, lange broek en dichte nette schoenen.
Aangezien een blouse als eerste vernoemd staat, trek ik een nette zwarte blouse aan. Maar wat voor broek eronder? Ik heb alleen spijkerbroeken, en zwart op zwart ga ik niet doen (heb ook al zwarte schoenen), dus dan is de keuze tussen een donkerblauwe spijkerbroek of een witte spijkerbroek.
Dan nog de vraag hoe ik me kan voorbereiden. Ik heb de site al helemaal doorgelezen, heb mijn motivatie al paraat. Maar verder?

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-13 15:23

Tja zou toch kijken voor een andere broek dan spijkerbroer zeker voor een beveiligingsfunctie.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-13 16:17

donkerblauwe broek, als die effen en gewoon netjes , zou ik die er onder aan trekken, het gros van de mensen die ik ken die in de beveiliging werken , hadden met solliciteren ook gewoon een (nette) spijkerbroek aan, 1 of twee een pantalon/broek.

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-13 16:19

Een spijkerbroek zou ik toch ook echt niet riskeren. Het is toch een eerste indruk die je moet geven en als het gaat om een job wil ik niets (of toch zo weinig mogelijk) aan het toeval overlaten. Ik zou dus een nette broek gaan shoppen.

Kriel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-13 17:06

Jeetje, lees even terug zou ik zeggen
Er is al zo vaak kleding advies gegeven

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-13 18:54

Witte broek is leuk, maar dan wel in de zomer en niet met zwart erboven... (En ook niet als spijkerbroek)

Sowieso geen spijkerbroek (of het moet een hele donkerblauwe nette zijn, dat kan voor die functie wel, maar dan wel met een keurige blouse erboven en nette (vrouwelijke) schoenen zodat het plaatje wel klopt qua professionaliteit), gewoon nette pantalon uit de kast (van je moeder, zus, vriendin, buurvrouw)

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-13 19:57

Kriel, liever een keer te veel gevraagd dan te weinig lijkt me en het verschilt natuurlijk ook per functie ... solliciteren naar een baantje in de friettent daar ga je ook niet strak in het pak naar toe,
als iemand twijfelt is feedback altijd prettig...

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-13 20:19

Moet ook wel zeggen je heb tegenwoordig heel veel verschillende soorten spijkerbroeken.

mayniac_val

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-13 22:09

Een nette, donkere spijkerbroek kan best, daar heb ik ook in gesolliciteerd voor een onderwijsfunctie. Nette blouse en een jasje erbij, klaar. Ben gewoon aangenomen :)

Ir1ne

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-13 22:39

Ik vind het idd uitmaken wat voor functie je voor gaat solliciteren.

iig not done vind ik:

- decollete
- zwaar parfum
- te strakke of juist veel te grote kleding
- veel makeup
- zweetlucht
- ongekamde haren
- ongepoetste tanden
- vieze kleding
- spijkerbroek met een wassing ( lichte plekken bijv )
- rok boven de knie
- gaten in je panty

Wat ik sowieso belangrijk vind is dat je je goed voelt in je kleding. Is dat niet zo, zul je dat ook uitstralen.

Mijn vriendje zei iets heel nuttigs toen ik zat te zeiken/stressen over dat ik zon lelijke dikke buik had en dat je die nog zag in dat shirt ( nieuw ) ( hij verhulde wel maar ja je ziet het toch he)

"Ja lieverd maar die buik heb je nu eenmaal en die ben je ook niet voor vrijdag kwijt dus als ze jou aannemen nemen ze je buik er ook maar bij"

Haha _O- :D :') zo fijn die Groningse nuchterheid soms.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-13 22:46

Ik draag altijd mannenvesten die net wat groter zijn , ook not done? (zo heb ik bij de post wel gewoon gesoliciteerd XD )

Ik heb 3 broeken dus weinig keus , maar heb een blauwe broek die vrij net is. Dan heb ik gekamde haren (zaterdag had ik borstel mee na mijn fietstocht in de regen en wind met muts op zo zagen ze er toch goed uit) en poets mijn tanden. Verder voldoe ik aan je lijst! , makeup gebruik ik niet ook geen parfum wel deo. Panty en rokken draag ik niet en vieze kleren ook niet!

Ir1ne

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-13 22:53

Het is niet persoonlijk bedoeld, Takkie-Muis. Maar idd nee ik zou geen mannenvesten aandoen.
Ik heb ook niet veel broeken ivm afvallen, maar ik heb een pantalon speciaal gekocht.

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-13 22:53

Misschien voor hier ook wel een interessante. Ik heb met super veel interesse deze TED talk zitten kijken over hoe je houding je goed en sterk kan laten voelen ondanks dat je dat eerder niet voelde. En dat het daadwerkelijk een positief effect heeft om vooraf aan bijvoorbeeld een sollicitatie gesprek een zogenaamde "powerpose" aan te nemen, je daadwerkelijk anders zult overkomen.

http://www.ted.com/talks/amy_cuddy_your ... u_are.html

Astaloca

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-13 00:41

22 jaar en op zoek naar een bijbaan. Drámá. Hoofdletter D.
-O-

Enn.. er komt ook nog eens zo goed als niks bij.

mayniac_val

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-13 06:48

TED talks :+

Astaloca, heb je al bij schoonmaakbedrijven geprobeerd?

Ir1ne

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-13 07:58

Ik moet em nog ff kijken :) ben benieuwd Shiloh :)

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-13 11:20

Onder het motto 'niet geschoten is altijd mis' eens iemand via twitter een bericht gestuurd of ze nog werknemers zochten. Mag op kennismaking gesprek komen. Als dit wat wordt ben ik echt super blij want het is een heel leuk bedrijf :D

Ilja000

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-13 11:21

Ik vraag me af: waarom een zwarte blouse? Ik zou persoonlijk een witte blouse en zwarte pantalon aantrekken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-13 11:38

Ir1ne schreef:
Het is niet persoonlijk bedoeld, Takkie-Muis. Maar idd nee ik zou geen mannenvesten aandoen.
Ik heb ook niet veel broeken ivm afvallen, maar ik heb een pantalon speciaal gekocht.

Ik ben dan ook geen meisje meisje , vrouwen vesten zijn klein en dun in mijn ogen hihi

Oeska

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-13 11:40

Ik heb geluk deze week!
Woensdag op gesprek bij een onderzoeksgroep in Rotterdam en donderdag een Skype interview met iemand voor een positie in Nijmegen.
Ik ben erg benieuwd :D

Ir1ne

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-13 11:49

takkie_muis schreef:
Ir1ne schreef:

Ik ben dan ook geen meisje meisje , vrouwen vesten zijn klein en dun in mijn ogen hihi

Ik ben niet klein, en niet dun. ( 1.77m en genoeg kilo's :) )
Maar ik vind het wel belangrijk om je representatief op te stellen. En een mannenvest hoort imo bij een man en niet bij een vrouw en is zeker niet representatief. Bij de post kan dat, maar bij een volledige (kantoor) baan zou ik dat niet aantrekken als ik er voor ga solliciteren.

Maar nogmaals, dat is mijn mening en daar hoef jij niks mee te doen hoor. Ieder zn meug.

Winged & Noeska Moos, succes!!!

Fiebie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-13 11:57

takkie_muis, ik ga mee met Ir1ne, mannenvesten hebben nou niet bepaald een charming vorm wat bij een vrouwelijk figuur past.

Vroeger droeg ik ook alleen maar hobbezakken, maar je merkt dat je niet de professionaliteit uitstraalt die je wil.

Alles mensen met een gesprek, veel succes!! :D

Oeska

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-13 12:46

Dank jullie wel voor de succeswensen. Ben nu even goed aan het inlezen.

Ik ben wel verkouden geworden. Misschien morgen maar even langs de drogist voor iets dat ervoor kan zorgen dat ik niet de hele tijd met een loopneus zit O:) . Ook geeuw ik altijd heel veel als ik verkouden ben, dus op tijd naar bed (en morgen lekker uitslapen :O )

Mannenvesten heb ik er ook heel veel van, maar die komen bij mij echt alleen uit de kast op dagen dat ik het huis niet uit kom (zoals vandaag dus O:) ) . Een net vest in damesmodel kan een beetje 'onzeker' voelen in het begin (het is niet zo lekker ruim), maar het komt echt veel beter over.

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-13 14:06

Vraag me af of ik de enigste ben bij wie de website van randstad niet werkt naar behoren.