Bokt-ondernemers deel 6: Bezigheden, tips en ideeën

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Hilda79

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-13 11:44

pmarena schreef:
Mijn ervaring is dat dat grootse spuien er niet van komt als je het oplost

De meeste grote spuiers gaan eerst online of tegen ander hun gal spuien over jou als ondernemer en gaan dan pas hun beklag bij de ondernemer doen.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-13 11:47

Jeps inderdaad, beide posts :j

Van die laatste heb je volgens mij ook nog wel eens in haar topic gereageerd, over awkward gesproken :P

Ik vind het meestal wel leuk om op een beetje vriendschappelijke toon met klanten om te gaan.
Is toch fijner dan heel zakelijk gedoe.

Wat dat betreft is het gebruik van je en u wel weer een beetje lastig om een keuze te maken :P

Hilda: die ervaring heb ik gelukkig niet, zelfs met de enorme hoge-poten-spuiers niet, die gaan toch eerst hun beklag doen bij mij...soms zelfs al hebben ze iets niet bij mij gekocht :P

Reageer ik dan niet naar wens tja dan is het risico dat het online komt.

Maargoed, ik heb ook wel eens dat mensen achteraf ineens heel zuur gaan doen of zure berichten plaatsne hier op Bokt bvb. en daarbij voor het gemak maar essentiële informatie weglaten over de fouten die ze zelf gemaakt hebben -O-

HorseTopShop

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-13 11:59

Waar ik mij aan kan storen zijn die onmogelijke vragen.
Wij krijgen zeker 2 keer per dag de vraag over bepaalde zadels of die op hun paard passen. Bijvoorbeeld: "Ik heb interesse in zadel X. Past deze op mijn Fjord?"

Dat zijn dingen waar wij onmogelijk antwoord op kunnen geven. Voor het passen zijn hele studies. Dan kunnen wij echt niet van achter een computer bepalen of een zadel past op een paard die wij nog nooit gezien hebben.

Ik probeer in het antwoord dan altijd zo duidelijk mogelijk uit te leggen dat wij hier helaas geen antwoord op kunnen geven. Met hele uitleg erbij waarom wij dat niet kunnen. En dat ze er beter een zadelpassen bij kunnen halen.
Dan nog krijg je soms een negatieve reactie terug.

Dat is altijd wel jammer.

Mallootje

Re: Bokt-ondernemers deel 6: Bezigheden, tips en ideeën

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-13 12:24

HTS die vraag krijg ik ook heel vaak via de mail. Als ik dan uitleg dat ik dat echt niet kan bepalen via de pc of vanop een foto krijg ik eigenlijk wel meestal een begripvol antwoord (of geen antwoord) terug, maar nog nooit een negatieve reactie daarop gehad eigenlijk!

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-13 12:26

Hier ook bekend inderdaad :))

Maak je er een heel werkje van om het netjes te beantwoorden, en krijg je meestal begripvolle reactie terug van " oja logisch :) ".

Of een enkele keer een beetje een netige reactie, dat diegene blijkbaar denkt dat je een prutser bent dat je het niet kunt of wilt zeggen :P

Of je krijgt als antwoord op dat hele verhaal terug: "hij is 5 jaar en 1.47 hoog" alsof je er dan wel wat over kan zeggen, zucht :+

Mallootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-13 12:55

Dat vind ik dan vaak nog wel schattig, op een bepaalde manier..

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-13 13:00

Het is schattig, maar wel een tikje vermoeiend :P

Geeft je ook het gevoel dat iemand het gewoon niet WIL begrijpen / je voor niks zo'n antwoord getypt hebt omdat het blijkbaar al te veel moeite was om het een beetje begrijpend door te lezen :P

Maar over het algemeen: laat de vragen maar komen hoor, geen enkel probleem mee :)

Is alleen wel leuk als je merkt dat iemand er zelf ook nog wel een beetje wat aan doet en niet voor heel erg makkelijk vindbare vragen gaat mailen...in de categorie: wat kost dit of dat. Want daarvoor kun je toch best even op de site kijken denk ik dan :o

HorseTopShop

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-13 17:00

Even terug gelezen over de Spoga.

Wij willen er erg graag heen. Al jaren proberen we erheen te gaan. Maar het is niet te doen voor ons.
Sowieso werken we 6 dagen per week. Dan zouden we op zondag moeten gaan. Maar op zondag moeten alle klussen gedaan worden waar we doordeweeks geen tijd voor hebben.

Ik las over zaterdagavond er al heen gaan. Hoe plannen jullie dat in?

Mallootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-13 17:18

Vorige editie zijn wij zaterdag na sluitingstijd vertrokken, Ibis hotel geboekt vlakbij de Kölnmesse en zo waren we op zondag om 9.00 bij de beurs. 's Avonds terug naar huis gereden.

Deze keer gaan we 2 dagen. Op zondag heb ik een jobstudent voor de winkel (elke zondag trouwens, zie het niet zitten om zelf 6/7 in de winkel te staan, ik doe het ook niet samen met m'n partner dus als ik op zondag zou werken zijn we nooit meer samen thuis) en maandag is onze sluitingsdag.
Normaal doe ik op maandag wat bestellingen, administratie, .. maar nu is het toch wat rustiger in de winkel waardoor ik dat kan doorschuiven naar dinsdag :)

Kan je de winkel niet een keertje alleen laten in handen van het personeel?

foxy80

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-13 22:31

Dat heb ik vorige keer ook zo gedaan, 's avonds rustig naar Keulen getuft, geen stress, B&B geboekt aan de rand van de stad, volgende ochtend op half uurtje rijden van de Messe. Na de Messe naar huis gereden. Maar die afstand 2 keer rijden op 1 dag raad ik niemand aan en ik woon zelfs dichter daarbij dan Mallootje.

Mallootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-13 22:39

Inderdaad, voor ons is het 3,5u rijden dus heen en terug zou ik ook niet doen, je hebt daar ter plaatse tenslotte ook een mentaal en fysiek vermoeiende dag.
Voor een nacht in een Ibis hotel in de buurt betalen wij ongeveer 40euro pp incl ontbijt, dat hebben we er ruim voor over zodat we met een frisse kop kunnen werken op de spoga :)

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-13 10:10

Vraagje aan de Belgjes: Krijgt iemand de Belgische Krant van West-Vlaanderen?

Binnenkort komt er als het goed is een publicatie van een product uit de webshop (halsband met stropdas) in de wekelijkse Lifestyle rubriek te staan. Ik heb gevraagd of ze me een exemplaar van de krant willen sturen, maar daar heb ik geen reactie meer op gehad. Gister was de deadline, maar ik heb geen idee wanneer de krant uitkomt.

Mocht iemand hem ontvangen, zou die hem dan even voor mij in de gaten willen houden en de krant willen opsturen? Uiteraard vergoed ik de gemaakte kosten!

Mallootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-13 10:20

Ik zou eventueel wel een los exemplaar kunnen halen, als je weet in welke uitgave je artikeltje komt..

HorseTopShop

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-13 10:35

Hmmm, zaterdagavond er al heen gaat niet.
Misschien gaan we volgend jaar. Dan kan het personeel inderdaad de winkel runnen.

foxy80

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-13 10:44

In de lente is het gelukkig alweer Spoga en ik ga er dan heen. Het is alweer te lang geleden.

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-13 10:57

Mallootje schreef:
Ik zou eventueel wel een los exemplaar kunnen halen, als je weet in welke uitgave je artikeltje komt..

Dat weet ik helaas niet.... Naja, anders mail ik ze maandag gewoon nog een keer, lijkt me een kleine moeite voor ze om er een of twee op te sturen.

Mallootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-13 13:20

Mocht het niet lukken geef je maar een gil, Joyce! Als de deadline gisteren was vermoed ik dat het voor de editie van donderdag zal zijn!

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-13 15:29

Super, thanks :D

astridastrid

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-13 23:38

Ik zat even op Spoga te zoeken en kwam bij dit topic uit. Ik ben er net geweest :-). Ik werk buj Harry's Horse dus vandaag opbouwen en vanaf morgen knallen! Ik doe Inkoop dus vooral veel meetings buiten de stand...
Maar onze collectie en nieuwe artikels zijn HEEL gaaf!

Ik ga even bijlezen!

foxy80

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-13 08:44

Welkom Astrid *\o/*

Fotootje stand? Zag er op fb ook al eentje voorbijkomen van een bekende die daar gisteren ook volop aan het bouwen was.

SuperSmurf

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-13 08:53

pmarena schreef:
Van die vrouw dat zal wel irritatie zijn geweest dat je zelf niet ingreep terwijl 1 van jouw honden haar aangelijnde hond "lastig viel".

Als je zelf al in aan het grijpen was dan was het wat overdreven geweest, maar als je niet ingrijpt waardoor zij blijkbaar moet vragen of je het wil doen, kan ik me wel voorstellen dat de toon wat geïrriteerd wordt :)

Wanbetalers...tja je kan er eigenlijk heel weinig aan doen, het beste werkt gewoonweg voorkomen dat je mensen de kans geeft om wanbetaler te worden :=

Je kan er een incasso-bureau op zetten en dan zijn er wat mensen die zich daardoor laten overbluffen danwel zelf nog enige mate van fatsoen hebben en beseffen dat rekeningen gewoon betaalt dienen te worden.

Maar de echte aso's weten dat een incasso-bureau toch niks anders kan doen dan alleen dreigen, en die negeren alle aanmaningen gewoon _-:(

Volgende stap is dan rechtbank-gedoe en dat is het vaak ook niet waard qua kosten, en die etterbakken komen er mee weg en gaan gewoon de volgende oplichten op dezelfde manier want je mag nergens de naam noemen -O-

Dat klopt. Ben ik met je eens. Ik was bezig de honden in de bus te doen, maar kon niet zo snel bij haar zijn. Ik snap de situatie ook volledig. Maar mijn zwakke punt is dar ik niet tegen snauwende of onaardige mensen kan en daardoor direct in de verdediging schiet waarna ik dus achteraf wel eens denk, he chips... Dat heb ik niet goed gedaan. Tsja.. ik ben ook maar een mens. Feit dat ik ondernemer ben verandert daar niets aan ;)

astridastrid

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-13 19:06

foxy80 schreef:
Welkom Astrid *\o/*

Fotootje stand? Zag er op fb ook al eentje voorbijkomen van een bekende die daar gisteren ook volop aan het bouwen was.

Dankjewel! Jij komt dus niet? Jammer... Foto stand kan ik niet plaatsen, maar colli is echt te gek! Sowieo veel leuke dingen overal!

holly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-09-13 11:13

Op hoge poten, direct al, idd Pmarena, die had ik er laatst ook eentje, die bleef zo bezig. Maakte niet uit wat ik zei. Heb op een gegeven moment gezegt koop maar ergens anders.
Als ik het toch niet goed kan doen, komt het ook niet meer goed en kies ik voor mezelf.

Ik heb er ook ooit eens een gehad die vond het niet mooi, maar ipv fatsoenlijk met mij te kijken wat er niet goed was en eventueel op te lossen (meermaals gezegt stuur maar terug) zette ze me te kak op internet. Iemand die dat las, maar nooit wat bij me had gekocht strooide vervolgens doodleuk rond, koop daar niks want..
En van de klant...nooit meer wat gehoord. Ook nooit terug gestuurd.
Fijn zulke mensen.
Al komt deze klant nog ooit eens, ik verkoop er niet meer aan. Klaar.

Zo en nu snel weer rennen.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-13 11:29

Balen zeg zo'n ervaring :(:)

Dat soort dingen vind ik inderdaad ook heel vervelend en heb ik best veel mee te maken... van die mensen met een grote mond over hoe slecht het is, terwijl als je dan even doorvraagt 9,9 van de 10x blijkt dat het een verhaal van horen zeggen vol van aannames is dat via de zus van de zwager van de buurvrouw van de groentenboer kwam.... die zelf niet zo heel slim bezig is geweest waardoor bvb. een zadel niet goed gewerkt heeft.

En dan komt er zo'n bijdehand figuur met een opmerking als: "zo'n zadel is dierenmishandeling want ik ken een paard dat er heel veel last van gehad!!!!"

Zucht -O-

Niks mis met negatieve ervaringen hoor, er zijn nu eenmaal geen spullen die voor iedereen perfect geweldig zijn. Maar dan wel eerlijke en terechte negatieve ervaringen a.u.b. waarbij je ook even de randverschijnselen meeneemt als in "misschien ligt het aan mij want ik heb me er niet zo in verdiept" dat zou wel leuk zijn O:)

foxy80

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-13 12:16

En ik ben terug van vakantie. Helaas geen spoga, dat ging echt niet. En ik heb het gelijk weer pokkedruk, echt ZOOOO niet normaal! Is hier weer gelijk stress maar ik blijf ZEN. Adem in, adem uit.
Nee, niet tieren over die boete van 131 pegels (de vijfde al dit jaar denk ik).
Nee, geen zorgen maken over die anonieme leukerd die WEER glas achter mijn autoband heeft gelegd
Nee, niet zuchten over de brief van de sociale zekerheid dat ze allerlei info en papieren willen
Nee, niet boos worden op de tuinman die doodleuk meldt dat de aanleg vandaag toch niet start
Nee, niet bang zijn dat het overzetten van de harde schijf van mijn oude pc op de nieuwe vandaag vast zal mis gaan
Nee, gewoon in het zonnetje gaan zitten en niet denken aan het werk, de collega' s, de achterstand in de mailbox...