Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Mellis86 schreef:Ik kan me er ook wel iets bij voorstellen. Door het mooi en subtiel vast te leggen kan het ook bijdragen aan een stukje verwerking.
Toen ik 2 jaar geleden een flink ongeluk heb gehad met een paard ben ik volledig geplankt afgevoerd met de ambulance. De ambulancebroeders hebben toen ook aan een omstander gevraagd om een foto van mij te maken met mijn telefoon ter verwerking. Toen ik de foto voor het eerst zag kon ik er echt niet naar kijken, maar uiteindelijk heb ik er toch veel baat bij gehad. Ik kan me voorstellen dat dit bij een uitvaart een soortgelijk effect kan hebben.
Szan schreef:Ik denk dat FlyAway niet bedoelt dat het niet mág, maar dat je je als ondernemer af moet vragen of je het hier openbaar wíl neerzetten.
Tenminste, ik vat die post op in het kader van "joh, let even op, dit is wel openbaar internet".![]()
Uiteindelijk kiest een klant namelijk voor een ondernemer en niet andersom.
Bij het lezen van bepaalde uitlatingen van ondernemers (niet hier hoor, op een ander forum) heb ik me als potentiële klant ook wel eens achter de oren gekrabd en een andere webshop oid gezocht.
Mallootje schreef:FlyAway: dus een ondernemer mag nooit een keer openlijk z'n gal spuwen? Klanten die ontevreden zijn schrijven hun ontevredenheid overal neer, op sociale media, fora, brieven naar test aankoop.. E de andere partij mag alleen maar knikken en incasseren.
Misschien moeten we dan maar verhuizen naar een besloten en afgeschermd forum..
FlyAway schreef:Szan schreef:Ik denk dat FlyAway niet bedoelt dat het niet mág, maar dat je je als ondernemer af moet vragen of je het hier openbaar wíl neerzetten.
Tenminste, ik vat die post op in het kader van "joh, let even op, dit is wel openbaar internet".![]()
Uiteindelijk kiest een klant namelijk voor een ondernemer en niet andersom.
Bij het lezen van bepaalde uitlatingen van ondernemers (niet hier hoor, op een ander forum) heb ik me als potentiële klant ook wel eens achter de oren gekrabd en een andere webshop oid gezocht.
Dat is precies wat ik bedoel![]()
En ik zeg het nog maar een keer, juist die lastige klanten zijn degene waar je de grootste winst kunt behalen. Als je een vervelend klant (die overal z`n gal spuwt) tevreden weet te stellen, heeft dat meer impact dan een tevreden klant (die niet overal z`n ervaringen deelt).En dan heb ik het nog niet eens over de persoonlijke overwinning voor jouzelf als ondernemer als je zo`n klant die je een uitdaging biedt tevreden weet te stellen.
pmarena schreef:Ook een leuk verschijnsel trouwens: Sommige van de mensen die me de meeste klanten opleveren, zijn zelf geeneens klant bij me maar zijn gewoon heel erg blij dat ik ze naar de concurrent heb gestuurd omdat ik dacht dat dat beter bij hen zou passen
pmarena schreef:Ik vind eigenlijk vooral de klanten lastig die bvb. zelf erg snelle slijtage o.i.d. veroorzaken en dan aanspraak op de garantie maken.... ik wil dan niet lüllig doen maar kan natuurlijk ook niet allerlei schade gaan oplossen waar ik niet verantwoordelijk voor ben
Hilda79 schreef:Allemaal leuk en wel maar een klant die ontevreden is en dit al groots heeft verkondigt gaat niet nadien dat herstellen en dan ineens positief over jou als ondernemer praten. Dat is voor iemand die al "groots" openbaar beklag heeft gedaan namelijk een afgang en dat willen ze niet.
.
pmarena schreef:Soms voel je gewoon op je klompen aan dat het niet gaat werken met een bepaalde klant.