Juffen en meesters verzamelen!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

SdaphneS

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-20 12:22

Haha, leuk zulke plaatjes! :=

Ik heb vanochtend al mijn mentorleerlingen gebeld om te kijken hoe het met ze gaat.
Wij doen als school niet aan online lesgeven via skype of weet ik het, dus gewoon ouderwets bellen it was.
Gelukkig gaat het met alle leerlingen goed en weten ze zich te redden met het online lesmateriaal.
Ik heb nu wel pijnlijk oren. Wie belt er nou zo lang? :=

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-20 12:22

SdaphneS schreef:
Haha, leuk zulke plaatjes! :=

Ik heb vanochtend al mijn mentorleerlingen gebeld om te kijken hoe het met ze gaat.
Wij doen als school niet aan online lesgeven via skype of weet ik het, dus gewoon ouderwets bellen it was.
Gelukkig gaat het met alle leerlingen goed en weten ze zich te redden met het online lesmateriaal.
Ik heb nu wel pijnlijk oren. Wie belt er nou zo lang? :=

Back to the 90's haha

Goof

Re: Juffen en meesters verzamelen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-20 13:05

Oh ik houd van die plaatjes!!

Ik had gisteren gewoon een zere keel, ik had de hele dag leerlingen gesproken. Vandaag ben ik alle ouders nog even aan het bellen. Ben er voor deze week wel echt helemaal klaar mee moet ik zeggen, wat ia dit ineens intensief zeg. En waar ik van normaal werken in de klas veel energie krijg en plezier heb, word ik hier geïrriteerd van verveling. Blegh.

Flying_Angel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-20 18:38

Zijn jullie ook zo vermoeid? Ik ben uitgeteld na dagen thuis werken en lesgeven achter de computer. Mijn tulpen doen mee met mijn mood :=
Afbeelding

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-20 18:39

Nee ik vind het echt heerlijk! maar ik was dan ook geen ochtendmens en onze school vraagt niet zoveel van ons: minimal 1 contactmoment per klas per week en natuurlijk materiaal en werkwijzers.
Heerlijk om even te kunnen uitslapen :P

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-20 18:42

Sheran schreef:
Nee ik vind het echt heerlijk! maar ik was dan ook geen ochtendmens en onze school vraagt niet zoveel van ons: minimal 1 contactmoment per klas per week en natuurlijk materiaal en werkwijzers.
Heerlijk om even te kunnen uitslapen :P

Jij bent geen mentor dan? :') hier gewoon gewerkt van half 9 - 16.05 normaal ook.
Hier ook moe maar kwam wel in rustiger vaarwater!

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-20 18:43

Jawel, ik ben mentor. Maar ik ben in de klassenapp gegooid, daar kan ik de hele dag alles in de gaten houden en bijsturen en vragen beantwoorden.

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-20 18:44

Ik begin er nu aan te wennen en ik had vandaag alles klaar voor deze week.

Zondag ga ik nieuwe planningen maken zodat ze weer een weekje vooruit kunnen. Ik moet met iedere mentorleerling iedere week een gesprekje van 10-15 minuten voeren. Daar begin ik volgende week mee.
Verder is het dan begeleiden en helpen waar nodig aan de leerlingen die mijn vak volgen.

Maandag en dinsdagmorgen ben ik op school voor de SE's die afgenomen worden.
We hebben zeer strenge regels, ik hoop dat het werkt.

Sadira

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-20 18:45

Wij hebben 1 lesuur per klas per week, maar ik maak vollere dagen dan normaal. Weg zijn de dagen dat je denkt: "Och, ik bluf me wel door dit uurtje heen, doe wel wat opdrachtjes uit het boek". Nee, je moet echt powerpoints hebben liggen, en opdrachten in Google Forms ofzo zetten zodat ze dingen inleveren, dus ipv een kopietje maken moet ik het helemaal overtypen naar een formulier. En dan heb je nog team meetings via Google Meet. En dan wordt er nog verwacht dat ik per klas elke week een video opneem zodat ze ook nog wat beeldmateriaal van me zien ipv alleen maar tekst op een schermpje. Ik ben echt van 8 tot 16-18 echt kats druk.

En dan ben ik nog niet eens mentor :+

Flying_Angel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-20 18:47

Hier ook mentor, wordt toch wel veel van ons verwacht. Lekker uitslapen hoort daar helaas niet bij :+

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-20 18:48

Wat dat betreft heb ik al echt voordeel van al het werk dat ik de afgelopen Jaren gedaan heb. Ik heb de wereld aan powerpoints en zelfs een eigen uitlegkanaal op YT. En ze waren op zich al doord e stof van deze periode heen.

FA: wat wordt er van jou verwacht als mentor? Van mij wordt verwacht dat ik contact onderhou met tde klas over hoe het gaat en enkele leerlingen persoonlijk begeleid. Ook ouders op de hoogte houden etc. Maar veel meer niet...

Sadira

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-20 18:49

Ja ik werk hier op deze school sinds dit jaar en de methode is dit jaar ook nog eens nieuw dus er ligt hier helemaal niks klaar :+ Dat helpt niet mee.

daffieduck83

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-20 18:49

Ik voel me ook een beetje zoals die tulpen. Deze week elke dag gewerkt in plaats van 2,5 dag per week. En ik moet ergens de komende weken nog mijn laatste stageverslag en assessmentportfolio maken. Als afstuderen nog dit jaar kan (ik hoop het wel, desnoods ook mijn eindassessment online). Gelukkig hebben de meeste van mijn leerlingen vandaag hun werk van de afgelopen week ingeleverd en is er al behoorlijk goed gewerkt door de leerlingen. Maandag ga ik video-lessen geven. Ik ben benieuwd, maar het is ook goed om de leerlingen te spreken.

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-20 18:50

Aleeneh schreef:
Wij hebben 1 lesuur per klas per week, maar ik maak vollere dagen dan normaal. Weg zijn de dagen dat je denkt: "Och, ik bluf me wel door dit uurtje heen, doe wel wat opdrachtjes uit het boek". Nee, je moet echt powerpoints hebben liggen, en opdrachten in Google Forms ofzo zetten zodat ze dingen inleveren, dus ipv een kopietje maken moet ik het helemaal overtypen naar een formulier. En dan heb je nog team meetings via Google Meet. En dan wordt er nog verwacht dat ik per klas elke week een video opneem zodat ze ook nog wat beeldmateriaal van me zien ipv alleen maar tekst op een schermpje. Ik ben echt van 8 tot 16-18 echt kats druk.

En dan ben ik nog niet eens mentor :+

Pfff dan ben ik blij dat mijn school gezegd heeft: We starten langzaam op, we gaan allemaal verkennen wat er allemaal mogelijk is. Niemand moet in de stress schieten, leerlingen niet en docenten zeker niet...

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-20 18:51

PSvanLot schreef:
Ik begin er nu aan te wennen en ik had vandaag alles klaar voor deze week.

Zondag ga ik nieuwe planningen maken zodat ze weer een weekje vooruit kunnen. Ik moet met iedere mentorleerling iedere week een gesprekje van 10-15 minuten voeren. Daar begin ik volgende week mee.
Verder is het dan begeleiden en helpen waar nodig aan de leerlingen die mijn vak volgen.

Maandag en dinsdagmorgen ben ik op school voor de SE's die afgenomen worden.
We hebben zeer strenge regels, ik hoop dat het werkt.

Dat hebben wij inderdaad ook. Voorlopig mag ik alleen niet. Ik hoest.

@sheran misschien verschil van niveau/thuisplek dan. Hier werken 10 van de 28 onder begeleiding van de ouders. 18 ouders gaven aan dat ze dat niet gingen doen. Sommige terecht door werk, sommige door geen ruzie te willen. Ook ouders die over dag niet weten waar hun kind is..
Nu was het al wel bekend dat ik veel leerlingen heb met een moeilijke thuissituatie of beperking maar dat maakt het zwaar.
Voor kinderen en ouders nog wel zwaarder.
Ik heb daarnaast ook veel leerlingen met iets in het autistisch spectrum.

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-20 18:54

Ik was vanmiddag even op school om spullen klaar te maken. Ze beginnen maandag met mijn vak en ik had nog allerlei papieren die ik uit wilde delen na de toetsweek.

Samenvattingen, boekjes etc. gaan ze maandag zelf van een stapel pakken en meenemen zodat ze thuis vooruit kunnen.

Stiekem was ik blij dat ik er even heen kon. Even andere praat en andere gezichten.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-20 18:58

Ik voel me zoals die tulpen...
Ik vond het een superintensieve week. Normaal gesproken is woensdag mijn vrije dag, deze woensdag heb ik ook de hele dag zitten werken. De groepsapp blijft gaan van 8.00 tot 20.00. De hele dag achter een scherm vind ik dodelijk. En dit thuiswerken kost me energie, maar ik haal er geen enkele energie en plezier uit en dat nekt me dan wel.
Ik heb vanmiddag om 14.00 uur alles uit gezet en ben in bed beland om even bij te slapen en een boek te lezen.
Ik verwacht dat komende week rustiger is omdat alles nu staat en loopt gelukkig.

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-20 19:02

lenaa_tje schreef:
@sheran misschien verschil van niveau/thuisplek dan. Hier werken 10 van de 28 onder begeleiding van de ouders. 18 ouders gaven aan dat ze dat niet gingen doen. Sommige terecht door werk, sommige door geen ruzie te willen. Ook ouders die over dag niet weten waar hun kind is..
Nu was het al wel bekend dat ik veel leerlingen heb met een moeilijke thuissituatie of beperking maar dat maakt het zwaar.
Voor kinderen en ouders nog wel zwaarder.
Ik heb daarnaast ook veel leerlingen met iets in het autistisch spectrum.

Sterkte iedereen! Wat jammer dat zovelen het als zo zwaar ervaren.

lena: ik denk dat wat je zegt zeker uitmaakt. Ik geef les op een gymnasium, dus over het algemeen zittend aar wel kinderen op die een beetje hun eigen verantwoordelijkheid voelen bij het leerproces en waarvan sommigen zich ook daadwerkelijk druk maken. Relatief weinig mensen met een rare thuissituatie. Wel veel autisme, maar de meesten zeer zelfstandig en zeker intelligent.

Wat mij vooral rust geeft is dat ik niet meer zoveel prikkels op een dag binnen krijg (en niet om half 7 op hoef te staan :P). Wat ik leuk vind aan het lesgeven is juist de uitleg en het 1 op 1 begeleiden. Dat gaat nu uitstekend. Ik mis wel het contact met de kinderen, maar dat de hele dag 'geleefd worden' op school mis ik niet. Ik maakte dagen van ruim 12 uur. Dat doe ik nu niet meer, ik heb veel meer tijd en rust.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-20 19:15

Wat grappig. Ik heb het andersom. Ik maakte bij lange na geen dagen van 12 uur. En waar ik ook moe werd van al die prikkels de hele dag met mijn leerlingen, is dat juist ook waar ik mijn energie uithaal.
Ik heb echt respect voor mensen die de hele dag achter een bureau en een scherm kunnen werken, ik vind het afschuwelijk.
Maar goed, het biedt ook weer nieuwe uitdagingen en mogelijkheden, dus kk ga er het beste van maken en mezelf uitdagen nieuwe lesvormen te ontwikkelen.

Flying_Angel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-20 20:48

Sheran schreef:
Wat dat betreft heb ik al echt voordeel van al het werk dat ik de afgelopen Jaren gedaan heb. Ik heb de wereld aan powerpoints en zelfs een eigen uitlegkanaal op YT. En ze waren op zich al doord e stof van deze periode heen.

FA: wat wordt er van jou verwacht als mentor? Van mij wordt verwacht dat ik contact onderhou met tde klas over hoe het gaat en enkele leerlingen persoonlijk begeleid. Ook ouders op de hoogte houden etc. Maar veel meer niet...

Helpen organiseren. Leerlingen die onzichtbaar blijven opbellen. Voortgang bijhouden, deze zaken.

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-20 21:28

Sommige leerlingen zijn ook echt ongelofelijk. Ik heb dinsdag al het hw er op gezet met uitleg hoe en wat. Ze hadden de tijd tot vandaag 14:00

Aantal leerlingen heeft gewoon geen zak uitgevoerd, maar dan ook letterlijk nog niet 1 taak voor mijn vak. Dus ik een mail gestuurd etc. Krijg ik om 19:00 een mailtje van een leerling; ja ik heb het niet gemaakt want ik vond het onduidelijk.

Seriously maat? Je had mij de hele week kunnen mailen, zelfs met mij kunnen skypen etc. en dan nu komen met dat je het onduidelijk vond? Pfff.

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-20 21:32

Amandavd schreef:
Sommige leerlingen zijn ook echt ongelofelijk. Ik heb dinsdag al het hw er op gezet met uitleg hoe en wat. Ze hadden de tijd tot vandaag 14:00

Aantal leerlingen heeft gewoon geen zak uitgevoerd, maar dan ook letterlijk nog niet 1 taak voor mijn vak. Dus ik een mail gestuurd etc. Krijg ik om 19:00 een mailtje van een leerling; ja ik heb het niet gemaakt want ik vond het onduidelijk.

Seriously maat? Je had mij de hele week kunnen mailen, zelfs met mij kunnen skypen etc. en dan nu komen met dat je het onduidelijk vond? Pfff.

:D Helaas herkenbaar
Dat vind ik ook vervelend. Ik heb 11 klassen waarbij je dus contact moet zoeken met leerlingen die iets niet gedaan hebben.

MamaMiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-20 21:36

Ik zeg: één mailtje naar pappie en mammie... <<) }:) ~~}>

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-20 21:40

Nou wij houden in een document per vak bij welke leerling wel en niet taken af had dus dat laat ik lekker aan de mentor over. Heb wel een mail teruggestuurd met in duidelijke taal dat hij de hele week de tijd had om vragen te stellen en dat ik verwacht dat hij het nog maakt voor maandag.

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-20 23:42

Op mijn school beginnen we maandag met de laatste SE week voor de examenleerlingen.

Ondanks dat er top goede voorzorgsmaatregelen getroffen zijn begin ik nu toch mijn twijfels te krijgen of we er goed aan doen...