Het leed dat werk / een baan zoeken heet. Deel 9

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Sonja_vR

Re: Het leed dat werk / een baan zoeken heet. Deel 9

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-13 09:56

Cayenne, ik moest aan je denken toen ik het in het nieuws zag.. Fijn dat jullie door mogen.

Ir1ne

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-13 10:43

Is het al volgende week?

Succes, Cayenne. Wel ff pittig :(

Ir1ne

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-13 13:26

Och jee. Krijg ik nog een uitnodiging voor een gesprek; en je raadt het al, precies zelfde dag, zelfde tijd. Gelukkig kon ik het nog verzetten..!! Fjoew...

Spannend allemaal!! :)

MissAnnemijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-13 13:28

Ik krijg net weer een afwijzing -O-

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-13 13:32

Ik had eindelijk even werk voor 2 dagen per week met toekomst op een contract...kreeg ik me toch wat te horen deze week...

ik ben vorige week begonnen maandag gaan werken van 10 tot 15, vrijdag van 10 tot 17 en afgelopen maandag van 9 tot 15. (normaal is t van 10 tot 15 maar ze hadden extra hulp nodig). Hoor ik deze week een smsje afgaan, ik kijken, staat er dat we allemaal uur minder betaald krijgen als gewerkt. Ik denk ehm hallo? wat is dit dan hier weet ik niks van... Er is mij hierover niks van te voren gezegd ook niet toen ik eerste dag begon dat dit zomaar even gedaan kan worden, ook niet toen ik zei tot vrijdag etc... Dus al met al vind ik dit niet normaal. Hebben meer mensen dit gehad ergens ?

Eliine

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-13 13:34

Dat heb ik echt nog nooit meegemaakt Mioux :? Dat mag toch helemaal niet?!

SplashIsLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-13 13:37

Wat een raar verhaal. Staat er ook een reden bij? :=

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-13 13:38

Eliine schreef:
Dat heb ik echt nog nooit meegemaakt Mioux :? Dat mag toch helemaal niet?!

nou dat dacht ik dus ook, uiteindelijk krijg ik het wel van tempo team terug hun waren t er ook niet mee eens. Maar in de toekomst zou t woord tegen woord zijn hoeveel ik gewerkt heb aangezien ze geen eens een afteken of stempel iets hebben. Heb dus hartelijk bedankt maar liever een locatie waar zoiets belachelijks niet gebeurd...ik moet dan als dit vaker gebeurd bijna meer gaan betalen voor opvang als dat ik krijg....

Een reden nee alleen dat er minder uren werden geschreven door haar voor ons..

edit: heb ook geadviseerd om in de toekomst overal een afteken of stempel formulier in werking te stellen. Zo moet diegene aftekenen hoelaat jij vertrokken bent en kan er nooit gezegd worden maar je hebt van (bijvoorbeeld) 9 tot 2 gewerkt en niet van 9 tot 3
Laatst bijgewerkt door Mioux op 01-11-13 13:54, in het totaal 1 keer bewerkt

Ir1ne

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-13 13:54

Hm. Sorry maar ik moest altijd mijn eigen uren invullen, wat ik had gewerkt. Alleen bij mij kwam dat gelukkig niet zo nauw... ik vind dat wel heel bijzonder idd. Maar ja, je hebt gelijk, bewijs dat maar eens. Wij klokken hier, echt een super systeem :)

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-13 13:55

Ir1ne schreef:
Hm. Sorry maar ik moest altijd mijn eigen uren invullen, wat ik had gewerkt. Alleen bij mij kwam dat gelukkig niet zo nauw... ik vind dat wel heel bijzonder idd. Maar ja, je hebt gelijk, bewijs dat maar eens. Wij klokken hier, echt een super systeem :)

ik vond het ook al raar dat er uberhaupt geen systeem was die bewijst wanneer jij aankomt of vertrekt...zo krijg je altijd wel discussies...maar het is een goede les, had nog nooit via een uitzendbureau gewerkt dus we leren er van zeg ik maar! Nu weer druk op zoek naar wat anders en dan zal ik zeker niet accepteren dat er geen klok of lijst of iets is dat ik t kan bewijzen...

Eliine

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-13 13:58

Tot nu toe waar ik gewerkt heb was inderdaad altijd een kloksysteem met pasje of een lijst waar het op bijgehouden moest worden. Krijg je ook geen gedoe inderdaad. Vind het wel echt een rare gang van zaken, zomaar uren niet mee laten tellen.

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-13 13:59

Eliine schreef:
Tot nu toe waar ik gewerkt heb was inderdaad altijd een kloksysteem met pasje of een lijst waar het op bijgehouden moest worden. Krijg je ook geen gedoe inderdaad. Vind het wel echt een rare gang van zaken, zomaar uren niet mee laten tellen.

Daarom wil ik ook niet meer op die locatie aan de slag...ik betaal namelijk wel van 8:30 tot 15:30 opvang, en als ik maar van 9 tot 14 gerekend word vind ik dat best sonde want opvang kost je ook klauwen vol geld. Ook is dit niet van te voren gemeld, dus vind het ronduit schandalig... Achteraf word er gezegd ja dit hebben wij wel gemeld, probeer dat maar eens te bewijzen dat je op je eerste dag dit te horen heb gekregen. Ik heb tempo team meneer ook al verteld, als dat zo was had ik me al gelijk omgedraaid...Als ik vrijwilligers werk wilde doen deed ik dat wel, maar ga niet betalen om te mogen werken en dan vervolgens 2 euro overhouden of niks...

SplashIsLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-13 14:19

Wij hebben geen kloksysteem en ook geen lijst, dat hoeft natuurlijk niet erg te zijn als je en vast aantal uren werkt per week. (Ik moet zeggen dat ik voor mezelf wel mijn uren opschrijf omdat ik het zelf gewoon fijn vind om bij te houden).

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-13 14:39

sowieso slaat het nergens op, of je nou wel of geen registratie systeem hebt. Kan me ook niet voorstellen dat de werkgever dit mag doen. En dan heb je bovendien ook nog bewijs dat ze zoiets doen dmv dat sms-je.

Ir1ne

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-13 15:40

SplashIsLief schreef:
Wij hebben geen kloksysteem en ook geen lijst, dat hoeft natuurlijk niet erg te zijn als je en vast aantal uren werkt per week. (Ik moet zeggen dat ik voor mezelf wel mijn uren opschrijf omdat ik het zelf gewoon fijn vind om bij te houden).

Hier was dat ook niet zo, ik heb idd een vast aantal uren en schreef dit ook zo ( soms wat eerder weg, soms wat langer blijven ) nu wordt dat alleen geregistreerd... en dat is behoorlijk in mijn voordeel, niet die van mijn werkgever :)

Die zegt altijd: je hebt hier een hoop vrijheid, maar je moet er wel mee om kunnen gaan. Ik kan rustig eerder weg, mag ook rustig eerder beginnen..

Corelli

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-13 17:09

Mag ik me hier ook melden? :) Mijn naam is Eline en ik ben bezig met afstuderen. Als alles goed gaat, ben ik in februari volgend jaar een bachelor of social work rijker (studeer maatschappelijk werk en dienstverlening) en dan gaat mijn "grote mensen leven" beginnen :D Hopelijk ook met "grote mensen baan" dus vandaar dat ik hier eens om het hoekje kom kijken :j Ik ben al voorzichtig bezig met solliciteren maar tot nu toe nog niet uitgenodigd helaas :n

Ik ga 29 november naar de carrierebeurs, misschien levert dat nog wat op..

RiannaB

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-13 17:43

Hoi Eline, maak je borst maar nat, want MWD banen liggen nu niet echt voor het oprapen. Helemaal niet zonder werkervaring, helaas..

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-13 17:46

Welkom Eline en sterkte alvast, want ook een heleboel WO'ers azen al op die banen :=
Maar eerst even afstuderen nog, succes daarmee *\o/* dat gaat vast wel goedkomen :)

Dus let goed op je netwerken en maak daar echt goed gebruik van :)

fjordjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-13 17:47

Ik wordt er gek van dat je gewoon niks hoort als je solliciteert! Waarom zoeken ze mensen dan, vraag ik me af!

M'n uitkering is helaas afgelopen dus moet nu echt snel iets hebben.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-13 17:47

Ik heb altijd netjes reactie terug gekregen :j
Gelukkig! Want ik vind het ook echt het bedrijf niet sieren als je niet eens de moeite neemt om een afwijzing te sturen...

Corelli

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-13 17:53

RiannaB en vuurneon: ik weet het, maar ik zie het gelukkig (nog) niet somber in :) Ik geloof wel dat er altijd wat op je pad komt.. Maar misschien verandert die instelling nog na de zoveelste afwijzing haha

Wat nog het "erge" is misschien, ik mocht blijven op mijn stageplaats en ik ben gaan werken als groepswerker (MBO). Dit met in mijn achterhoofd dat ik misschien gemakkelijk intern kon solliciteren als er een passender functie vrij zou komen. Echter, dit werk (en de manier waarop het door de organisatie werd ingevuld) paste zo slecht bij me dat ik onlangs ontslag heb genomen. Verstandelijk gezien de domste beslissing ooit, maar gevoelsmatig gezien de beste :j

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-13 18:57

Oei, ik zit zelfs als WO'er op een non niveau en zou zelfs graag op mbo niveau willen werken. Nu wil mijn bedrijf dat niet hebben, omdat het niets toevoegd op mijn cv dus zij gaan op jacht naar weer een werkervaringsplek :) (ja, zelfs weer gratis werken sta ik echt om te springen :j )
Dit werk past echt echt niet bij mij, werk in de huishouding maar geld moet er komen :) en juist vanuit dit werk kunnen zij ook hun netwerken inschakelen voor mij :)

En ja, je instelling zal veranderen denk ik, maar dat hoeft niet gelijk slecht te zijn. Want op een gegeven moment denk je; 'kan mij het schelen, ik pas niet helemaal in het plaatje maar solliciteer gewoon en zorg dat ik in de brief in hun plaatje pas!' Dus je wordt creatiever, durft zoveel verder te kijken dan alleen je vakgebied en ach, zelfs na een jaar vol afwijzingen denk je nog; er hoeft maar 1 te zijn die 'ja" zegt :)

trysteffy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-13 19:00

gribaldi schreef:
Ik sta ook bij elk uitzendbureau maar vind ze niet allemaal even fijn, zijn er 3 waar ik echt wel zaken mee kan doen. Helaas vanmorgen en gistermiddag weer afwijzingen gehad maar we gaan vrolijk door.

@ trysteffy heb je geen uitkering dan?

Nee we zijn bezig met een wa-jong maar dat gaat moeilijk omdat ik nog bij me oude werkgever ben ingeschreven.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-13 19:28

Ik zit nu al in dubio of al dan niet verder te zoeken vanwege een reden die ik alleen in pb verder uitleg. Laat ik het er maar op houden dat ik het nog niet echt naar mijn zin heb op sommige dagen...

x_Jeanine_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-13 20:16

Ik heb morgen een gesprek bij een winkelketen.
Voor het horeaca gedeelte. Geen mac donalds ofzo hihi.
Vandaag mail gehad of ik dan morgen op gesprek wil komen.
Maar ik weet dat er van de week tussen de 30 & 40 sollicitanten zijn geweest, dus maak me niet zo druk :o