Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Aleeneh schreef:Wij hebben een nieuw lesrooster waarin we 1 contactmoment per week per klas hebben, waarin we een videogesprek hebben met leerlingen. Daarin kunnen zij vragen stellen via de chat, en wij mondeling antwoorden. Daarnaast hebben we planners en materiaal online gepubliceerd en plekken gecreëerd via waar het huiswerk ingeleverd kan worden. De lesstof kan dus gewoon afgewerkt worden.
Amandavd schreef:Hier gaat het nog wat minder goed, leerlingen laten alles tot het laatste moment liggen. Mijn derdejaars zijn niet zo super gemotiveerd. De leerlingen die wel aan de slag zijn gegaan doen ook netjes alles maken en inleveren. Wij werken ook met een weekplanning.
Ik heb de afgelopen dagen meer en langer gewerkt dan in een normale werkweek
Aleeneh schreef:Ik vind het momenteel ook meer werk, maar de helft van het werk gaat zitten in het wegwijs worden en andere collega's op weg helpen en zo. Ik denk dat als alles eenmaal een beetje staat, dat het dan ook wel goed is.
Aleeneh schreef:Ik heb een voordeel ontdekt van de videolessen. Nog nooit eerder heb ik drukke leerlingen gewoon op stil kunnen zetten
SdaphneS schreef:Ik verveel mij juist enorm.
Had alles in één dag klaar staan, beantwoord af en toe wat berichten van leerlingen, heb overleg met collega's en dat is het.
Heb bakken met vrije tijd.
SdaphneS schreef:Ja, ik heb ook veel formatieve onderdelen gedaan, maar dat gebeurt vooral door de digitale lesmethode. Ik kan in één oogopslag zien dat iets gedaan is door een leerling. Dat kost mij nauwelijks werk.
Ik heb leerlingen die gewoon van de radar zijn verdwenen en niets laten weten. Die ga ik morgen even online stalken denk ik.
Verder exact wat jij omschrijft. Het functioneren op een school mis ik enorm. Dit is echt niets.