Juffen en meesters verzamelen!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

PSvanLot

Re: Juffen en meesters verzamelen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-20 09:32

Jullie gaan echt digitaal lesgeven?

Flying_Angel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-20 09:34

Nou dat hoeft niet perse. We zijn montessori dus leerlingen werken sowieso heel zelfstandig. Leerlingen werken volgens het rooster aan de vakken, als de docent online instructie geeft of iets dergelijks dan kan dat digitaal. Maar niet verplicht, docenten zijn best vrij. Als je in ieder geval die uren maar goed en snel bereikbaar bent voor de leerlingen.

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-20 09:37

Een beetje hetzelfde als bij ons.
Al gaat het op de uren online zijn dat de leerlingen les hebben een redelijk onmogelijke opgave zijn kwamen we hier al achter.
Als je alleen thuis bent is het goed te doen, maar met kinderen of andere gezinsleden is dat al moeilijk.

We proberen zoveel mogelijk online te zijn en dat gaat tot nu toe goed.

Gisteren hebben de kinderen planners gekregen, een soort weektaken welke vandaag zouden ingaan.
De eerstejaars zijn fanatiek. Ik kreeg hun opdrachten via teams gisterenmiddag al binnen haha.

Sadira

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-20 10:32

Wij hebben een nieuw lesrooster waarin we 1 contactmoment per week per klas hebben, waarin we een videogesprek hebben met leerlingen. Daarin kunnen zij vragen stellen via de chat, en wij mondeling antwoorden. Daarnaast hebben we planners en materiaal online gepubliceerd en plekken gecreëerd via waar het huiswerk ingeleverd kan worden. De lesstof kan dus gewoon afgewerkt worden.

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-20 10:33

Aleeneh schreef:
Wij hebben een nieuw lesrooster waarin we 1 contactmoment per week per klas hebben, waarin we een videogesprek hebben met leerlingen. Daarin kunnen zij vragen stellen via de chat, en wij mondeling antwoorden. Daarnaast hebben we planners en materiaal online gepubliceerd en plekken gecreëerd via waar het huiswerk ingeleverd kan worden. De lesstof kan dus gewoon afgewerkt worden.

Exact zo doen wij het. De contactmomenten zijn bij ons vooral gericht naar het kijken van het welbevinden van de kinderen. Minimaal 1x pw 10-15 minuten videobellen per kind.

Wijslander

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-20 13:13

Wij doen het ook op de manier zoals Aleeneh beschrijft. :j

Heb voor maandag wel de mentorles via Teams gepland, ben benieuwd hoe dat gaat!

Onze SE's en het CSPE zijn trouwens tot nader orde uitgesteld, in ieder geval tot na 6 april.

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-20 13:24

Ben benieuwd hoe dat gaat Wijslander!

Ik laat eersteklassers foto's maken van hun huiswerk en via de chat van teams inleveren. Dat is toch wel veel werk.
De derdeklassers moeten ook zelfstandig werken. Die ga alles in een groot bestand zetten en aan het einde van het hoofdstuk in een keer inleveren. Hoop, maar verwacht van niet, dat die wat beter zelfstandig aan de gang kunnen blijven.

Klas 4 heel veel materiaal om te leren voor het examen online gezet.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-20 13:24

Wij werken ongeveer hetzelfde als Aleeneh. Vandaag heb ik al mijn mentorleerlingen gesproken via Skype, leuk!
Verder krijg ik ook vanuit alle leerjaren al werk ingeleverd en stellen leerlingen concrete en goede vragen. Ik ben zo trots op ze dat ze het zo goed oppakken!

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-20 13:37

Hier gaat het nog wat minder goed, leerlingen laten alles tot het laatste moment liggen. Mijn derdejaars zijn niet zo super gemotiveerd. De leerlingen die wel aan de slag zijn gegaan doen ook netjes alles maken en inleveren. Wij werken ook met een weekplanning.

Ik heb de afgelopen dagen meer en langer gewerkt dan in een normale werkweek :')

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-20 13:40

Amandavd schreef:
Hier gaat het nog wat minder goed, leerlingen laten alles tot het laatste moment liggen. Mijn derdejaars zijn niet zo super gemotiveerd. De leerlingen die wel aan de slag zijn gegaan doen ook netjes alles maken en inleveren. Wij werken ook met een weekplanning.

Ik heb de afgelopen dagen meer en langer gewerkt dan in een normale werkweek :')

Hier ook :')
Moet zeggen mijn eerste klassers leveren heel goed huiswerk maar mijn mentorklas die geven mij echt veel werk.
Alle tips over ritmes niet omgooien zijn ook niet aan de orde... half 4 vanochtend kreeg ik wat binnen.

Sadira

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-20 14:27

Ik vind het momenteel ook meer werk, maar de helft van het werk gaat zitten in het wegwijs worden en andere collega's op weg helpen en zo. Ik denk dat als alles eenmaal een beetje staat, dat het dan ook wel goed is.

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-20 14:30

Voor ons is het echt veel meer werk, maar er zit een voordeel aan, straks heb ik alles opgeschoond en online haha

Sadira

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-20 14:32

Ik heb een voordeel ontdekt van de videolessen. Nog nooit eerder heb ik drukke leerlingen gewoon op stil kunnen zetten _O-

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-20 15:09

Aleeneh schreef:
Ik vind het momenteel ook meer werk, maar de helft van het werk gaat zitten in het wegwijs worden en andere collega's op weg helpen en zo. Ik denk dat als alles eenmaal een beetje staat, dat het dan ook wel goed is.

Ik merk nu al dat het iets rustiger wordt. Leerlingen zijn aan het werk en collega's hebben hun weg aardig gevonden. Fijn is dat.

Aleeneh schreef:
Ik heb een voordeel ontdekt van de videolessen. Nog nooit eerder heb ik drukke leerlingen gewoon op stil kunnen zetten _O-

Hahahahahahah.
Ik heb nog geen videoles gedaan, maar ik kijk hier nu al naar uit :+

Flying_Angel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-20 15:19

Haha! Ik heb vanochtend via zoom met mijn klassen gesproken. Inderdaad Mute all. Ging dat in de les maar zo makkelijk _O-

SdaphneS

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-20 16:37

Wat een verschillen zijn er dan hé.

Ik verveel mij juist enorm.
Had alles in één dag klaar staan, beantwoord af en toe wat berichten van leerlingen, heb overleg met collega's en dat is het.
Heb bakken met vrije tijd.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-20 16:39

SdaphneS schreef:
Ik verveel mij juist enorm.
Had alles in één dag klaar staan, beantwoord af en toe wat berichten van leerlingen, heb overleg met collega's en dat is het.
Heb bakken met vrije tijd.

Ik laat mijn leerlingen tussentijds ook veel werk inleveren zodat ik formatief kan blijven toetsen. Ik kan dus wel aan het werk blijven.

Maar ondanks dat verveel ik me wel. Ik vind er echt geen hol aan om heel de dag thuis achter mijn bureau te zitten. Bovendien krijg ik serieus nu al fysieke klachten van het zitten en mis ik het hele dagen lopen door het lokaal en de school. En ik mis mijn leerlingen gewoon :+

SdaphneS

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-20 16:41

Ja, ik heb ook veel formatieve onderdelen gedaan, maar dat gebeurt vooral door de digitale lesmethode. Ik kan in één oogopslag zien dat iets gedaan is door een leerling. Dat kost mij nauwelijks werk.

Ik heb leerlingen die gewoon van de radar zijn verdwenen en niets laten weten. Die ga ik morgen even online stalken denk ik. :+

Verder exact wat jij omschrijft. Het functioneren op een school mis ik enorm. Dit is echt niets.

marleen_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-20 19:17

SdaphneS schreef:
Ja, ik heb ook veel formatieve onderdelen gedaan, maar dat gebeurt vooral door de digitale lesmethode. Ik kan in één oogopslag zien dat iets gedaan is door een leerling. Dat kost mij nauwelijks werk.

Ik heb leerlingen die gewoon van de radar zijn verdwenen en niets laten weten. Die ga ik morgen even online stalken denk ik. :+

Verder exact wat jij omschrijft. Het functioneren op een school mis ik enorm. Dit is echt niets.

Ik ervaar ook ellendig lange dagen die voorbij kruipen.
Gisteren was het opstarten hectisch met mails, vandaag loopt het al gesmeerd.
Kinderen moeten werk inleveren, maar met groep 5 zijn dit ook geen enorm lange lappen tekst.
Ik mis menselijk/sociaal contact.

Wijslander

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-20 11:44

Kan het niet laten...

Afbeelding

_O- ~~}>

Flying_Angel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-20 11:45

~~}>

Heerlijk, ik hou ervan!

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-20 11:47

Ik zag gisteren deze bij 'de club van relaxte moeders'
Ik hoop dat heel veel gestreste ouders zo denken.

Iedereen doet op zijn of haar manier zijn best denk ik.

Afbeelding

Flying_Angel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-20 11:49

Afbeelding

Wijslander

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-20 12:01

_O- _O- :+

Oké ik doe er nog eentje om het af te leren...

Afbeelding

Deze humor vind ik dus hilarisch... :=

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-20 12:03

Wijslander schreef:
_O- _O- :+

Oké ik doe er nog eentje om het af te leren...

[ [url=m/VdxoHX.jpg]Afbeelding[/url] ]

Deze humor vind ik dus hilarisch... :=

Het erge is dat dit geen grap is maar dat dit nu echt zo is haha.
Ik heb echt al verschillende ouders gehad die zeggen... hoe doe je dat toch??