Evelijn schreef:Noemen jullie dat trouwens in jullie brieven, als je niet voldoet aan een functie-eis waarom je toch denkt dat je wel geschikt bent?
Ik heb laatst gesolliciteerd op een functie waarvoor een master ontwikkelingspsychologie of orthopedagogiek vereist was (ik ben neuropsycholoog). Heb er slotzin ingezet met de iets in de trant van: "ik ben me er bewust van dat ik niet volledig voldoe aan het opgestelde functieprofiel, maar het onderwerp interesseert me bijzonder en ik zou zeer gemotiveerd zijn ermee aan de slag te gaan". Over twee weken heb ik het sollicitatiegesprek
Overigens heb ik met te weinig werkervaring wat meer moeite, voor mezelf dan. Ik ben dan al snel bang dat ze me gaan 'overvragen' en ik dingen moet doen waarvan ik vind dat ik er niet klaar voor ben. Daar solliciteer ik dan dus niet op.

Ik heb meer verantwoordelijkheid gekregen, hoewel ik wel gewoon moet inspringen waar ik nodig ben. Ook qua salaris ga ik er iets op vooruit. Alleen is het aantal uur (16) wat weinig en ook de werkdagen zijn niet ideaal (maandag, woensdag en vrijdag), maar ik ga eerst maar bekijken hoe dit bevalt en dan kan ik altijd meer uur bedingen. Mijn collega's waren in ieder geval allemaal heel enthousiast, dat was wel hartverwarmend, dus ik kijk er naar uit weer te beginnen!