Duolingo; elkaar motiveren en ervaringen!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

pluisje88

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-22 18:04

Pff ik ga steeds nat op miss/missies/señora/señorita. Wat een ellende. In het Engels weet ik dat ook al nooit

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-22 18:28

Oh ja ma'am is señora maar soms ook mrs. De onlogica wanneer het de ene keer el señor Perez is en de andere keer señor Perez heb ik nog steeds niet door. Heeft iemand enig idee?

En dat ze verwachten dat mexico stad is ciudad de mexico :+ jongens weet ik veel _O-

Sadira

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-22 18:38

Je zegt El señor wanneer je over iemand praat, maar gewoon señor als je hem aanspreekt.

Zo zeg je Mrs wanneer je over een mevrouw praat, maar Ma'am is dan de aanspreekvorm als je iets tegen de mevrouw zegt zonder de achternaam te noemen.

karuna
Drukke kabouter

Re: Duolingo; elkaar motiveren en ervaringen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-22 19:11

Ah ok. Dat wist ik niet en een nadeel van werken in twee talen die me niet eigen zijn van oorsprong

tiwi1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-22 19:28

Dit doe ik nu, begin al een paar letters te herkennen

Afbeelding

Alleen de advertenties halen mij uit mijn concentratie, ik wil wel betalen maar ik heb geen creditcard dus moet nog uitvogelen hoe.

Sadira

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-22 20:06

karuna schreef:
Ah ok. Dat wist ik niet en een nadeel van werken in twee talen die me niet eigen zijn van oorsprong

Bij het allereerste lesje van unit 2, greetings, als je die aanklikt en je gaat naar tips, daar leggen ze dit uit :) Anders had ik het ook niet zo verzonnen, haha.

Bij de Engelse woorden scheelt het dat ik Engels gestudeerd heb :Y)

Het kan me niet snel genoeg gaan met het Spaans, haha. Ik ben telkens in een paar lesjes tegelijk bezig, maar rond ze wel telkens af tot ze goudkleurig zijn, want die oefening helpt me om het echt goed te onthouden. Ben nu op een derde van unit 2, en op zich vind ik de grammaticale principes allemaal vrij eenvoudig en goed te volgen, en toch duurt het lang omdat je ook alle vocabulaire je eigen moet maken en daar gaat gewoon tijd overheen. Maar ik wil gewoon... nú Spaans kunnen ofzo :P

Appeltje_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-22 21:42

Ik ben hier lang stil geweest!
Vandaag weer begonnen met mijn Portugees lessen.

Ik heb inmiddels besloten dat ik ook op Wrts een woorden lijst ga maken om daar ook mee te oefenen. Vind Duolingo nog net niet goed genoeg werken. Ik onthoud het niet maximaal.

Shetloveerrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-22 22:22

senna21 schreef:
Ik doe het nu vanuit het Nederlands. Vanuit Engels was zeker beter geweest, maar om nu helemaal weer opnieuw te beginnen is wel jammer.
Bedankt voor de tips.

Als je de duits cursus vanuit het engels toevoegt kun je gelijk aan het begin een test doen om je niveau te laten zien zodat je in principe verder kunt waar je bent gebleven en niet vanaf het begin hoeft te beginnen

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-22 22:27

Shetloveerrr schreef:
senna21 schreef:
Ik doe het nu vanuit het Nederlands. Vanuit Engels was zeker beter geweest, maar om nu helemaal weer opnieuw te beginnen is wel jammer.
Bedankt voor de tips.

Als je de duits cursus vanuit het engels toevoegt kun je gelijk aan het begin een test doen om je niveau te laten zien zodat je in principe verder kunt waar je bent gebleven en niet vanaf het begin hoeft te beginnen

+:)+ Thanks. Dat maakt het een stuk aantrekkelijker. Ik ga het zeker proberen.

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-22 22:35

Ik probeer bij meerkeuze altijd eerst zelf te bedenken voor ik naar de opties kijk

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-22 10:46

Appeltje_1 schreef:
Ik ben hier lang stil geweest!
Vandaag weer begonnen met mijn Portugees lessen.

Ik heb inmiddels besloten dat ik ook op Wrts een woorden lijst ga maken om daar ook mee te oefenen. Vind Duolingo nog net niet goed genoeg werken. Ik onthoud het niet maximaal.

In memrise desktop versie zitten vrijwel alle woordenlijsten van alle cursussen om te oefenen. Via de app is me nog niet gelukt.

Edit: Na 1 les desktop vind ik hem nu ook in de app :D

Femke_Tweety

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-22 09:19

Gisteravond de diamond league behaald.

Was nog een stevige knokpartij :')

Ongeveer 2 uur voor sluiten van de league kwam ik 200xp tekort.
Dat is haalbaar, dus ervoor gaan zitten en punten sprokkelen.

Alleen nummer 5 en 4 kregen blijkbaar meldingen dat ze gezakt waren in de ranglijst, want die kwamen ook online. We zaten qua punten heel dicht bij elkaar, en alleen nummer 1t/m5 worden gepromoot....
Dus alle drie als een idioot bezig geweest, ik heb geloof ik totaal 1800 xp gesprokkeld gisteren, waarvan ongeveer 1300 gisteravond :') :')

Ah well, doel bereikt weer, hoogste league gehaald, en daarin blijven (niet degraderen) is makkelijker dan erin komen :j

Duolingo heeft echt veel spelonderdelen.

Moet je je voorstellen dat je vroeger als puber een hele zondagavond zou besteden aan een live gevecht om hogerop komen in je taal-klas....
Ondenkbaar :')

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-22 09:42

Hihi ik zag het dat je het gehaald hebt. Ik heb nu de amatist? Leage gehaald. Tweede geworden in leage ervoor. Ik sta nu eerste maar ik doe er eigenlijk niks mee. Ik houd niet van tijdsdruk. Al is de 80xp woorden paren wel leuk. Ik kom er net achter dat tweehandig het net haalbaar is. Linker rijtje met links aanklikken en rechts met rechts. Levert meteen 80 xp op. Toen stond ik net eerste. :+

Maar kennelijk werkt de aanmoediging wel. :P

Het heeft hier geen zin om dat te proberen. Hoofd vol is hoofd vol. Dan maak ik stomme fouten en is stoppen de enige zinnige oplossing.

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-22 10:28

Ik zag het ook, Femke. Ik ben overigens LG ;) Ik vind het heel knap van je, want ik zit nu al 3 weken in de Obsidian League en kom er maar niet uit. Ik moet ook heel veel lessen doen voor ik weer bij level 5 kom.

Vandaag gebruik ik de tactiek van Albertine, een streak. En dan mag ik morgenavond pas weer beginnen. En hopelijk word ik dan in een minder fanatieke league ingedeeld.

Albertina71

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-22 11:32

Fitzroy schreef:
Ik zag het ook, Femke. Ik ben overigens LG ;) Ik vind het heel knap van je, want ik zit nu al 3 weken in de Obsidian League en kom er maar niet uit. Ik moet ook heel veel lessen doen voor ik weer bij level 5 kom.

Vandaag gebruik ik de tactiek van Albertine, een streak. En dan mag ik morgenavond pas weer beginnen. En hopelijk word ik dan in een minder fanatieke league ingedeeld.

Precies! Ik zat afgelopen week in een superluie groep (per ongeluk maandag én dinsdag niet gespeeld, dus woensdag pas begonnen) en ben daardoor met gemak als eerste geëindigd :)
Vandaag ga ik niet spelen, daar heb ik mijn streak saver voor. Ik begin ook morgenavond pas.

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-22 18:24

Ik heb vorige week alleen mijn streak behouden en stond zondagochtend wel 13e maar ben toch gedegradeerd naar de pareldivisie. Dus degenen die na mij stonden hebben me nog ingehaald. Ik ben op vakantie dus kan er nu weinig tijd voor vrijmaken.

Albertina71

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-22 19:29

elnienjo schreef:
Ik heb vorige week alleen mijn streak behouden en stond zondagochtend wel 13e maar ben toch gedegradeerd naar de pareldivisie. Dus degenen die na mij stonden hebben me nog ingehaald. Ik ben op vakantie dus kan er nu weinig tijd voor vrijmaken.

Als je echt geen tijd hebt, kun je misschien beter deze week helemaal niet starten. Dan kun je ook niet verder degraderen!
Maar dan moet je wel elke dag je streak savers aanvullen (of om de dag 2), als je je streak wilt bewaren én je moet daar genoeg diamantjes voor hebben gespaard.

JMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-22 20:00

Je kan ook je profiel tijdelijk op private zetten, dan doe je niet mee in de leagues, maar blijf je wel in je huidige divisie. Je streak vervalt wel als je geen lessen doet en geen geen freeze ingezet hebt.

Shetloveerrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-22 21:00

Hoeveel divisies zijn er voor de allerhoogste?

Femke_Tweety

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-22 22:07

bronze
silver
gold
sapphire
ruby
emerald
amethyst
pearl
obsidian
diamond

In totaal dus 10.
(En 9 vóór de hoogste)

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-22 22:42

Wat interesseren je nu die divisies? Die doen er echt niet toe hoor. Het gaat om dat je toch wat leert? Mijn interesseren die dingen niet. Ik hang altijd een beetje rond obsidian en pearl, dan een keer diamond en daar degradeer ik altijd weer uit omdat ik maar 1 les per dag doe.

Femke_Tweety

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-22 22:56

Ik vind ze wel geinig.

Doet Duolingo goed.
Er zit voor iedereen wel iets in.

JMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-22 23:17

Ik heb mijn profiel op private gezet, heb je geen gedoe meer met leagues en het spelen tegen anderen.
Geeft veel meer rust, geen competitie tijdens het leren

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-22 07:26

Ik houd van het competitieve element. Het houdt mij gemotiveerd om er nog een schepje bovenop te doen. En ik leer nu veel beter dan wanneer het vrijblijvend is.

tiwi1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-22 07:43

Competitie heb ik niet zoveel mee, ik leer voor mijzelf. Beloningen vind ik dan weer wel leuk.
Afgelopen weekend had ik gratis 3 dagen premium, helaas door de pinksterdagen niet zoveel mee gedaan omdat we andere dingen hadden.
Wel even snel iedere dag een herhalingsles gedaan om mijn streak te behouden.

Helemaal alleen met DuoLingo ga ik het met Hindi niet redden, maar ik heb nu op YouTube een juf gevonden die in 9 lessen het alfabet leert en uitlegt en snap nu echt meer dan met DuoLingo alleen