Afstuderen 2020

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

harriehoef

Re: Afstuderen 2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-20 08:34

Bedankt allemaal!! *\o/* Echt een opluchting dat het gelukt is ondanks alles met Corona! We moesten het wel snel inleveren maar gelukkig is het allemaal gelukt.

Wanneer staan jullie deadlines?

MonteKarlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-20 11:28

Felien_Kyra schreef:
harriehoef schreef:
Ik ben afgestudeerd! *\o/*

Gefeliciteerd! *\o/* *\o/*
Wat moet dat heerlijk zijn

@Montekarlo is wel redelijk gelukt. Voelde bij hoofdstuk methode gewoon een beetje alsof ik maar wat opgeschreven had. Gelijk de volgende dag ook feedback dus kan nu weer verder :D
Echt wel heel fijn werken zo ipv een week moeten wachten op feedback ofzo.
Kreeg in mijn feedback dan ook: je idee is goed maar iets professioneler schrijven bij hoofdstuk 3 :')

Hahaha, maar wel fijn zo snel feedback inderdaad! Methode vond ik ook echt ruk en heb ik herkanst. Inmiddels wel gehaald.

MonteKarlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-20 11:28

harriehoef schreef:
Bedankt allemaal!! *\o/* Echt een opluchting dat het gelukt is ondanks alles met Corona! We moesten het wel snel inleveren maar gelukkig is het allemaal gelukt.

Wanneer staan jullie deadlines?

Snap ik! Knappe prestatie zeg! +:)+
Mijn deadline staat op 7 juli.
Maar ik hoop eind deze week al een conceptversie te hebben.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-20 11:45

Mijn deadline is morgen :Y)

harriehoef

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-20 11:45

Bubblewrap schreef:
Mijn deadline is morgen :Y)

Spannend!! Gaat het lukken?

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-20 11:47

Spannend al die deadlines!

Ik studeer een half jaartje later af..
Mijn verslag was onvoldoende voor verdediging en het helemaal fiksen in 2 weken was niet te doen.
Dus ik ben op zoek naar een nieuwe opdracht en stage!

harriehoef

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-20 11:56

Es_ther schreef:

Mijn verslag was onvoldoende voor verdediging en het helemaal fiksen in 2 weken was niet te doen.

Jeetje wat vervelend. Zelfs een nieuwe stage en opdracht? Was het zo “slecht” dat je dit onderzoek niet meer zo kunt aanpassen dat het nog een voldoende wordt?

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-20 12:02

Nop. De basis was al niet helemaal lekker en de opdracht bleef te vaag waardoor ik niet voldoende diepgang kon krijgen en m’n opdracht heel erg op de oppervlakte hield.

En zakken voor je 80%/feedback versie is eigenlijk 9/10 keer op zoek naar iets anders.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-20 12:10

Och wat zuur! Stageplaats vond je wel fijn toch? Als je het iets positief wilt bekijken; het is weer een halfjaar ervaring ;) Dit kun je komend halfjaar!

Ik ga morgen denk ik wel volledig halen. Al blijft het lastig. Academisch schrijven is niet mijn sterkste punt, dus ik zie steeds dingen die ik aan wil passen :=

MonteKarlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-20 13:07

Es_ther schreef:
Nop. De basis was al niet helemaal lekker en de opdracht bleef te vaag waardoor ik niet voldoende diepgang kon krijgen en m’n opdracht heel erg op de oppervlakte hield.

En zakken voor je 80%/feedback versie is eigenlijk 9/10 keer op zoek naar iets anders.

Meen je niet! Wat super balen...
Heel veel succes het komende half jaar, you can do it! :(:)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-20 23:09

Wij hebben vandaag, via de teamleider van de opleiding, als groep studenten een kaartje gestuurd naar onze zieke afstudeerbegeleider. Erg mooi dat de teamleider het zo enthousiast oppakt.

Morgen nog knallen. Toch wel gek dat de deadline dan is. Ik heb dat gevoel helemaal niet.

Felien_Kyra

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-20 14:55

Es_ther schreef:

argh wat balen.
Anderzijds als het zo moeizaam ging, kan het ook fijn zijn om ergens anders te beginnen.
Ik ben nog bezig tot oktober. Dus je bent niet alleen ;)

Wat liggen iedereens deadlines uit elkaar zeg. Van mijn klasgenoten was de deadline vorige week.
Ik vind het wel een gek idee dat er straks een heleboel mensen waarschijnlijk niet meer in dit topic reageren ivm afgestudeerd zijn haha

@Bubblewrap zeker een mooi gebaar dat jullie een kaartje hebben gestuurd.
Hoe komt het dat je dat gevoel niet hebt dan?

Net een fijn gesprek gehad met mijn eerste begeleider. Heeft me weer behoorlijk gerustgesteld. Ze moest ook wel weer voor de zoveelste keer zeggen dat ik niet zo moet stressen :') ... oeps.

linnnde

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-20 18:14

Ah wat balen Esther. Hopen dat je volgende opdracht wel een stuk beter gaat lukken! :-)
Ik vandaag een GO gehad voor mn afstudeerzitting. Dat betekent dus dat ik over een maandje echt officieel afgestudeerd ben, wiehoeee!!!!

@Felien_Kyra niet stressen!!! krijg je alleen maar meer stress van. Je kan het echt!!!

MonteKarlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-20 18:42

Oke ik dacht vandaag even alles in SPSS te knallen, man wat een gedoe. Ben nog niet eens op een kwart :=
Iemand die er veel verstand van heeft / handig in is en mij kan helpen heel misschien? O:)
Ik moet een verband aantonen tussen schaalvragen en ik moet de normaal verdeling van een deel van mn data toetsen. Heb tot nu elke x youtube ernaast gehad maar man wat een gedoe.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-20 22:13

Linnnde, gefeliciteerd *\o/* *\o/* *\o/*

En... Hier het dossier ingeleverd *\o/*
Ben benieuwd. Over 10 dagen het afstudeerassessment of een feedbackgesprek. := Gelukkig hoef ik mij tot die tijd niet te vervelen.

Felien, joh. Stresskipje. Dat is nergens voor nodig :(:) Het komt zoals het komt!

Dat komt door het thuiswerken.

MonteKarlo schreef:
Oke ik dacht vandaag even alles in SPSS te knallen, man wat een gedoe. Ben nog niet eens op een kwart :=
Iemand die er veel verstand van heeft / handig in is en mij kan helpen heel misschien? O:)
Ik moet een verband aantonen tussen schaalvragen en ik moet de normaal verdeling van een deel van mn data toetsen. Heb tot nu elke x youtube ernaast gehad maar man wat een gedoe.

Oef, ik kan je helaas niet helpen!

BlackBeautyZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-20 08:58

ik had gister mijn online assessment gehaald. maar helaas mijn cijfer van 1 onderzoek terug gekregen, dat is een 3. dus ik heb nu twee weken om het te herschrijven.... gister was dus een dubbele dag..

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-20 09:13

Inderdaad dubbel ja!
Heb je wel feedback waar je wat mee kan?

BlackBeautyZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-20 09:25

nouja de feedback is: 'kort door de bocht'. 'zeer beperkt'. dus daar kan ik niet echt iets mee..

ook is het zo dubbel dat je in de lessen hebt geleerd dat je in een conclusie geen citaten of uitwerkingen mag geven, enkel de antwoorden op de vragen. en nu krijg ik de feedback: te kort door de bocht.

wij hebben ook geleerd dat je in de samenvatting alle deelvragen beantwoord. krijg ik nu de feedback; enkel de hoofdvraag beantwoorden. ''verder moet er in de samenvatting hoe je dingen hebt onderzocht en waarom''. maar wij hebben altijd geleerd dat je dat in de methodiek zet..

ik heb vanmiddag een telefonische afspraak met haar om feedback te vragen... ik ben het eerlijk gezegd absoluut niet eens met haar. ik weet dat ik geen ster schrijver ben, maar een 3 vind ik erg laag, terwijl ik het verslag door 4 mensen heb laten doornemen op feedback, die juist laaiend enthousiast waren dat ik zo to the point kwam.. dus ik ben aan het nadenken over een second opinion

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-20 09:30

Pfoeh, dat is lastig!

Eelmo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-20 10:02

Dat is idd wel een heel laag cijfer -O- Zeker met zulke feedback erbij (iets met een pot en een ketel?)
Hopelijk krijg je iets meer duidelijkheid vanmiddag!

MonteKarlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-20 13:05

Oh jeetje dat is vervelend inderdaad. Hopelijk levert het gesprek van vanmiddag je iets op.

MonteKarlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-20 15:49

Ik heb nu toch een geniale website gevonden, soort handleiding spss via filmpjes en super duidelijk uitgelegd. Ben opeens als op de helft met mn data analyse *\o/*
Het voelt echt zo vreemd dat er nu daadwerkelijk naar een einde toegewerkt kan worden. Ik snap nu ineens jouw gevoel @bubblewrap. Zo van dit is werkelijk het laatste dat je moet doen, maar ook voelt het weer niet zo.

Morris

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-20 06:36

MonteKarlo, volgens zat jij ook in het topic vorig jaar, als ik het mij goed herinner. Ik kan me jou gevoel goed voorstellen, eindelijk, de finish is nu dan echt in zicht.
Sjappoo voor je doorzettingsvermogen, je bent door blijven gaan.
Wat zul je straks blij en opgelucht zijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-20 06:47

Hopenlijk was je gesprek fijn BlackBeauty. Lastig dat anderen enthousiast zijn, en de beoordelaar niet -O-

MonteKarlo, bikkel! Snel die data er doorheen en... Door! =:)
Gek gevoel hè? :D

BlackBeautyZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-20 08:13

Bubblewrap schreef:
Hopenlijk was je gesprek fijn BlackBeauty. Lastig dat anderen enthousiast zijn, en de beoordelaar niet -O-

ik had het gesprek opgenomen, omdat die docent altijd heel veel doet voorzeggen. ik zet dus even mijn ''ego'' opzij en ga het herschrijven hoe zij het wil, ookal sta ik er zelf niet achter. Ze had zelf namelijk een andere conclusie en aanbeveling dan ik, maar ze krijgt wat ze wil. ik hoef hier maar een 4.4 te halen, dus dat moet hopelijk wel lukken.

Verder vond ik haar best gemeen. Ze begon met: ja toen ik die tweede zin van je samenvatting al las, wilde ik je een 1 geven. maar die 1 zou ik dan niet kunnen onderbouwen, dus vandaar de 3. 8)7