Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
veerledec schreef:Pepper3 schreef:Wij hebben nog steeds niks gehoord, ik ben benieuwd hoe de belastingdienst eigenlijk te werk gaat. Zouden ze gewoon bij de eerste aangifte die binnen is beginnen? En daarna de lijst afwerken.
Nope. Het gros wordt in batches door de systemen verwerkt.
Eliine schreef:Iemand hier toevallig ervaring met hoe lang het duurt voordat een voorlopige aanslag wordt omgezet in een definitieve? Op belastingdienst lees ik binnen 3 jaar maar dat lijkt me nogal een ruim begrip![]()
Heb het geld wel binnen maar is dus gebaseerd op de voorlopige aanslag. Weet bijna zeker dat ik het goed heb gedaan maar zul je altijd zien dat ik toch terug moet betalen ofzomaar om dat geld nu 3 jaar apart te gaan zetten...
Eliine schreef:Iemand hier toevallig ervaring met hoe lang het duurt voordat een voorlopige aanslag wordt omgezet in een definitieve? Op belastingdienst lees ik binnen 3 jaar maar dat lijkt me nogal een ruim begrip![]()
Heb het geld wel binnen maar is dus gebaseerd op de voorlopige aanslag. Weet bijna zeker dat ik het goed heb gedaan maar zul je altijd zien dat ik toch terug moet betalen ofzomaar om dat geld nu 3 jaar apart te gaan zetten...
Eliine schreef:Laat ik het anders verwoorden, Ik vind het gek dat je mogelijk 3 jaar in onzekerheid kan zitten of je het gekregen bedrag ook daadwerkelijk kunt houden. Het gaat niet om een paar tientjes zegmaar.
Vandaar mijn vraag of er hier misschien mensen er ervaring hebben met wanneer je een definitieve aanslag kunt verwachten. Ofdat bijv meestal met een aantal maanden is of inderdaad soms pas een paar jaar na aangifte
Eef_Bam schreef:Eliine schreef:Laat ik het anders verwoorden, Ik vind het gek dat je mogelijk 3 jaar in onzekerheid kan zitten of je het gekregen bedrag ook daadwerkelijk kunt houden. Het gaat niet om een paar tientjes zegmaar.
Vandaar mijn vraag of er hier misschien mensen er ervaring hebben met wanneer je een definitieve aanslag kunt verwachten. Ofdat bijv meestal met een aantal maanden is of inderdaad soms pas een paar jaar na aangifte
Ik heb me laten vertellen dat je normaal wel binnen 3 maanden een definitieve krijgt, die 3 jaar is echt een uitzondering voor lastige gevallen.