Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Offline schreef:https://www.facebook.com/tahnee.vanwenum/videos/vb.100003072010774/1392075450904842/?type=3
Hoop dat deze te openen is? dat is een filmpje wat Net5 destijds gemaakt heeft over mijn werkamado7 schreef:Ik ben zelf gelovig maar heb nog nog nooit gehoord dat je niet mag dichtnaaien als gelovige. (Ook niet in de strengste kringen). Het is gewoon per begrafenisondernemer verschillend hier, iedereen doet het op zn eigen manier. Steuntjes worden hier niet meer gebruikt.
Oke, bij ons is het echt de regel om te vragen aan de nabestaande of zij gelovig zijn ivm neksteun of dichtnaaienGhostattack schreef:Eigenlijk ook wel weer logisch.. Je hebt geen spierspanningen meer, dus alles wordt slap natuurlijk
Een lichaam zit vol gassen en sappen.
Op het moment dat het lichaam overlijdt blaast je lichaam nog meer op.
En dan komt inderdaad alles eruit.
Daarom doen wij altijd een luier om bij overledeneblokje schreef:Als mijn kinderen iets ouder zijn zullen ze hier ook respect leren hebben voor dit soort dingen.
Needje schreef:Ik snap iets niet.
Ik lees dat iemand die chemo gehad heeft veel sneller begint te ontbinden. Maar elders lees ik weer dat mensen met chemo langer "bewaard" blijven in het graf. Klinkt een beetje tegenstrijdig. Hoe zit dit?
Ellen_ov schreef:Needje schreef:Ik snap iets niet.
Ik lees dat iemand die chemo gehad heeft veel sneller begint te ontbinden. Maar elders lees ik weer dat mensen met chemo langer "bewaard" blijven in het graf. Klinkt een beetje tegenstrijdig. Hoe zit dit?
Dit viel mij ook op! was ik ook benieuwd naar.
dat van die kankercellen zeg, en die bodyfarms! onwijs interessant, dankje.
Ailill schreef:Wellicht een intertessante aanvulling: De politie in NL heeft op haar website foto's/afbeeldingen staan van overleden mensen, voornamelijk verdronken lichamen en van allen is de identiteit onbekend.
Toegeven, het zijn niet de meest fraaie foto's, maar an sich vind ik het best meevallen en ziet het er soms zelfs enigszins 'vredig uit'. Link via pb.
Wat trouwens wel, in mijn optie, een oprecht mooie foto is, betreft de foto een jongedame die eind jaren 40 v.d. vorige eeuw zelfmoord pleegde door van de 87e verdieping van een gebouw te springen. Foto heeft meerdere int. prijzen gewonnen.
Maris_ schreef:Ailill schreef:Wellicht een intertessante aanvulling: De politie in NL heeft op haar website foto's/afbeeldingen staan van overleden mensen, voornamelijk verdronken lichamen en van allen is de identiteit onbekend.
Toegeven, het zijn niet de meest fraaie foto's, maar an sich vind ik het best meevallen en ziet het er soms zelfs enigszins 'vredig uit'. Link via pb.
Wat trouwens wel, in mijn optie, een oprecht mooie foto is, betreft de foto een jongedame die eind jaren 40 v.d. vorige eeuw zelfmoord pleegde door van de 87e verdieping van een gebouw te springen. Foto heeft meerdere int. prijzen gewonnen.
Zou ik een pb mogen met de link?
Suzanne F. schreef:Ik snap het niet. Zorgt chemo nou dat het lichaam sneller ontbindt of dat het lichaam juist langer intact blijft? Ik lees hier 2 verschillende dingen.
alice0cullen schreef:Suzanne F. schreef:Ik snap het niet. Zorgt chemo nou dat het lichaam sneller ontbindt of dat het lichaam juist langer intact blijft? Ik lees hier 2 verschillende dingen.
Ik vermoed dag dit verschilt per persoon en omstandigheden. Dus staat van lichaam, soort kanker, hoelang iemand ligt, kist dat soort dingen. Die hebben allemaal invloed.
superpony schreef:Hier voorheen veel trein springers en ondanks echt goed opruimen en zoeken is er weleens iets achteraf gevonden nog. Ik vraag me dan af wat ze doen? Vernietigen of bij de familie vragen wat ze willen? Bijv in een kistje bij graf toevoegen ofzo?
Je vraagt je soms af waarom mensen nog willen kijken? Ik was 12 bij eerste overleden familie lid en mij werd afgeraden om te gaan kijken, omdat je iemand dan zo zal herinneren. Maar dat hangt zo van de situatie af weet ik nu. En ook hoe lang je na het overlijden aan iemand denkt.
Maar ik ben niet zo een kijker eigenlijk. Als iemand net is overleden en dichtbij stond, kan ik er prima naar kijken, maar daarna is het wel over voor mij.