Horror baan voor vele.. Ik ben Thanatopraxeur

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

MarjanB

Re: Horror baan voor vele.. Ik ben Thanatopraxeur

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-19 21:57

Erg interessant ts heel veel dingen wist ik niet. Mijn nicht doet hetzelfde werk, maar heb eigenlijk nooit verder gevraagd.

Kim_W

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-19 23:14

Offline schreef:
https://www.facebook.com/tahnee.vanwenum/videos/vb.100003072010774/1392075450904842/?type=3

Hoop dat deze te openen is? dat is een filmpje wat Net5 destijds gemaakt heeft over mijn werk *D

amado7 schreef:
Ik ben zelf gelovig maar heb nog nog nooit gehoord dat je niet mag dichtnaaien als gelovige. (Ook niet in de strengste kringen). Het is gewoon per begrafenisondernemer verschillend hier, iedereen doet het op zn eigen manier. Steuntjes worden hier niet meer gebruikt.

Oke, bij ons is het echt de regel om te vragen aan de nabestaande of zij gelovig zijn ivm neksteun of dichtnaaien :j

Ghostattack schreef:
Eigenlijk ook wel weer logisch.. Je hebt geen spierspanningen meer, dus alles wordt slap natuurlijk :=

Een lichaam zit vol gassen en sappen.
Op het moment dat het lichaam overlijdt blaast je lichaam nog meer op.
En dan komt inderdaad alles eruit.
Daarom doen wij altijd een luier om bij overledene

blokje schreef:
Als mijn kinderen iets ouder zijn zullen ze hier ook respect leren hebben voor dit soort dingen.

_/-\o_

Erg interessant topic! Ik heb nog niet alles gelezen, maar ik kan deze link niet openen. Meer mensen hier last van? Of is er andere link naar het filmpje? Facebook zegt dat de pagina niet gevonden kan worden of dat ik geen toegang heb..

Ellen_ov

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-19 23:35

Needje schreef:
Ik snap iets niet.
Ik lees dat iemand die chemo gehad heeft veel sneller begint te ontbinden. Maar elders lees ik weer dat mensen met chemo langer "bewaard" blijven in het graf. Klinkt een beetje tegenstrijdig. Hoe zit dit?

Dit viel mij ook op! was ik ook benieuwd naar.
dat van die kankercellen zeg, en die bodyfarms! onwijs interessant, dankje.

Avalanche

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-19 23:53

Ellen_ov schreef:
Needje schreef:
Ik snap iets niet.
Ik lees dat iemand die chemo gehad heeft veel sneller begint te ontbinden. Maar elders lees ik weer dat mensen met chemo langer "bewaard" blijven in het graf. Klinkt een beetje tegenstrijdig. Hoe zit dit?

Dit viel mij ook op! was ik ook benieuwd naar.
dat van die kankercellen zeg, en die bodyfarms! onwijs interessant, dankje.

Wat chemo doet, is tegen de kankercellen zeggen: stop met delen, ga dood. Chemo doodt cellen, ook gezonde cellen. Dat is ook waarom mensen er zo ziek van worden. Maar omdat die middelen in het lichaam zitten, op het moment dat de persoon overlijdt, doet de chemo zijn werk iets sneller.

Maris_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-19 00:24

Ailill schreef:
Wellicht een intertessante aanvulling: De politie in NL heeft op haar website foto's/afbeeldingen staan van overleden mensen, voornamelijk verdronken lichamen en van allen is de identiteit onbekend.

Toegeven, het zijn niet de meest fraaie foto's, maar an sich vind ik het best meevallen en ziet het er soms zelfs enigszins 'vredig uit'. Link via pb.

Wat trouwens wel, in mijn optie, een oprecht mooie foto is, betreft de foto een jongedame die eind jaren 40 v.d. vorige eeuw zelfmoord pleegde door van de 87e verdieping van een gebouw te springen. Foto heeft meerdere int. prijzen gewonnen.

Zou ik een pb mogen met de link? :)
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 15-01-19 12:14, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Foto verwijderd

Xyris

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-19 00:33

Maris_ schreef:
Ailill schreef:
Wellicht een intertessante aanvulling: De politie in NL heeft op haar website foto's/afbeeldingen staan van overleden mensen, voornamelijk verdronken lichamen en van allen is de identiteit onbekend.

Toegeven, het zijn niet de meest fraaie foto's, maar an sich vind ik het best meevallen en ziet het er soms zelfs enigszins 'vredig uit'. Link via pb.

Wat trouwens wel, in mijn optie, een oprecht mooie foto is, betreft de foto een jongedame die eind jaren 40 v.d. vorige eeuw zelfmoord pleegde door van de 87e verdieping van een gebouw te springen. Foto heeft meerdere int. prijzen gewonnen.

Zou ik een pb mogen met de link? :)

Likewise pls
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 15-01-19 12:15, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Foto verwijderd

SaraViavia

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-19 00:38

Zo, 23 pagina's reacties gelezen, interessant!
Afgelopen jaar een naaste verloren op een niet zo fraaie manier. Wij mochten ook absoluut niet meer in de kist kijken, wat ik in dit geval echt goed kan begrijpen. Ik vermoed dat hij in zo'n 'doos' heeft gezeten die vervolgens in de kist wordt geplaatst. Het enigste wat wij kregen was de gesp van zijn riem die hij om had op het moment dat hij overleed. Ik vond het vooral raar om zo dicht naast de kist te staan, niet wetende wat er in zat..

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-19 01:21

Hier voorheen veel trein springers en ondanks echt goed opruimen en zoeken is er weleens iets achteraf gevonden nog. Ik vraag me dan af wat ze doen? Vernietigen of bij de familie vragen wat ze willen? Bijv in een kistje bij graf toevoegen ofzo?

Je vraagt je soms af waarom mensen nog willen kijken? Ik was 12 bij eerste overleden familie lid en mij werd afgeraden om te gaan kijken, omdat je iemand dan zo zal herinneren. Maar dat hangt zo van de situatie af weet ik nu. En ook hoe lang je na het overlijden aan iemand denkt.
Maar ik ben niet zo een kijker eigenlijk. Als iemand net is overleden en dichtbij stond, kan ik er prima naar kijken, maar daarna is het wel over voor mij.

Avalanche

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-19 01:43

Ik vind dat oprecht moeilijk. Ik wil mensen herinneren zoals ik ze kende.
Zoals opa die altijd sterke verhalen had, en vol met verrassingen zat, en een geweldige opa was. Ik herinner me vooral de foto die bij mijn ouders op de schouw staat, met zijn brede glimlach. En zo vind ik het fijn.

HorseTopShop

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-19 08:49

Ik weet alleen dat ze af en toe graven moeten ruimen van mensen die chemokuren hebben gehad en deze na 30 jaar nog helemaal intact zijn. Ze zien er nog net zo uit als toen ze onder de grond gingen. Sommige iets meer opgezet (boller) dan voorheen, maar de meeste zien er nog identiek uit.

Ook mensen met Miltvuur (Dit geldt trouwens ook voor dieren met Miltvuur), blijven besmettelijk als ze al jaren dood zijn. Deze bacterie blijft in de grond zitten en op het lichaam/kadaver. Volgens mij komt Miltvuur in Nederland niet voor.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-19 08:59

Ik snap het niet. Zorgt chemo nou dat het lichaam sneller ontbindt of dat het lichaam juist langer intact blijft? Ik lees hier 2 verschillende dingen.

alice0cullen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-19 14:02

Suzanne F. schreef:
Ik snap het niet. Zorgt chemo nou dat het lichaam sneller ontbindt of dat het lichaam juist langer intact blijft? Ik lees hier 2 verschillende dingen.

Ik vermoed dag dit verschilt per persoon en omstandigheden. Dus staat van lichaam, soort kanker, hoelang iemand ligt, kist dat soort dingen. Die hebben allemaal invloed.

Vliendertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-19 14:42

Hier ook een lift waarin een kist niet past. Moet ook recht op.
Vreselijk....
Ik wist niet dat dit vaker voorkomt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-19 15:04

Misschien een hele lugubere vraag, maar wat kun je verwachten bij een treinspringer? Is dan echt alles kapot? Of vervormd?

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-19 15:11

Ik heb ooit per ongeluk foto’s hiervan gezien.
Vergelijk het maar met een opengesprongen worst.
Maar bij een mens dan op verschillende plekken.

Avalanche

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-19 15:22

Ik denk ook niet dat je dat wil zien.

welmoed__

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-19 15:31

Ik heb aan een treinspoor gewoond, mijn ouders wonen er nog steeds trouwens, maar daar sprong ook wel eens iemand. Mijn ouders hebben wel eens gezien dat er een arm, been en andere onherkenbare dingen werden opgetild.
Daarentegen is een vriend van mijn ouders ook gesprongen, maar die is alleen tegen zijn achterhoofd getikt en was nog helemaal intakt. Wel was zijn hoofd wat anders gevormd.

Margee

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-19 16:46

alice0cullen schreef:
Suzanne F. schreef:

Ik vermoed dag dit verschilt per persoon en omstandigheden. Dus staat van lichaam, soort kanker, hoelang iemand ligt, kist dat soort dingen. Die hebben allemaal invloed.

Dat kan er ook aan liggen dat er vroeger in lijkhoezen werd begraven die niet verteerden, dus kwam er geen zuurstof bij.

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-19 19:30

@ TS denk je weleens 'wie zal mij 'doen' als het zo ver is?'

Cinnepin

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-19 19:38

superpony schreef:
Hier voorheen veel trein springers en ondanks echt goed opruimen en zoeken is er weleens iets achteraf gevonden nog. Ik vraag me dan af wat ze doen? Vernietigen of bij de familie vragen wat ze willen? Bijv in een kistje bij graf toevoegen ofzo?

Je vraagt je soms af waarom mensen nog willen kijken? Ik was 12 bij eerste overleden familie lid en mij werd afgeraden om te gaan kijken, omdat je iemand dan zo zal herinneren. Maar dat hangt zo van de situatie af weet ik nu. En ook hoe lang je na het overlijden aan iemand denkt.
Maar ik ben niet zo een kijker eigenlijk. Als iemand net is overleden en dichtbij stond, kan ik er prima naar kijken, maar daarna is het wel over voor mij.

Dit zie ik niet zo, ik beide opa's en oma's in de kist zien liggen. 1 oma lag er niet goed bij, mond open en leek angstig te zijn geweest. Verder lag er vredig bij. Ook een dierbaar persoon die toen 19 was en verongelukt is met de auto. Ook gezien in de kist. Die lag er wat minder mooi bij. Je zag een gaatje in zn gezicht, 1 oog was open en de helft van zijn gezicht was blauw. Maar ook dat staat niet op mijn netvlies gegrift. Ik weet het nog wel, maar kan het ook loslaten gelukkig. Mijn eerste opa ging toen ik 9 was, dus nog jong dat ik was, lieten mijn ouders aan mij de keuze of ik wou kijken.

welmoed__

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-19 22:07

Ik heb ook zeker niet de laatste beelden van mijn open en oma voor ogen. Ik kan me niet eens meer goed herinneren hoe mijn opa er in zijn kist bij lag, maar wel hoe hij er normaal uit zag. Ik weet dat hij erg mager was door zijn ziekte, maar als ik aan mijn opa denk krijg ik als eerste het beeld van mijn opa van hoe hij er uit zag. Mijn oma eigenlijk net zo.

Cinnepin

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-19 22:24

Ik idd ook :) en dat vind ik ook fijn, dat ik die beelden los kan laten..Ook mijn oom trouwens, gestorven aan kanker, was ook ontzettend mager en zo mijn oom niet meer...maar die kan ik ook voor de geest halen zoals hij was, gelukkig :)

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-19 22:47

Met oudere mensen heb ik niet zoveel moeite, mijn oma heb ik gezien, mijn opa maar toen was ik 5. :+

Mijn oom van 62 wilde ik liever niet zien, heb ik ook niet gezien. Het was mijn lievelingsoom, enorm snel afgetakeld door een tumor in het hoofd.
Een oud klasgenoot en haar vriend heb ik ook niet gezien, zij was destijds 19, hij iets ouder. Overleden door koolmonoxidevergiftiging. In bed gevonden, waardoor het bij hem leek alsof hij elk moment op kon staan. Had met zijn arm om haar heen gelegen. Vriendin van me vertelde dit.
Ook hielden ze blosjes op de wangen, door de koolmonoxide?
TS, kan je daar ook iets over vertellen?

En ook iets dat ik me afvraag... Wat gebeurt er met ogen? En op welke termijn?

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-19 01:12

Cinnepin, fijn dat je ze kan herinneren zoals ze waren. Dat zeiden mensen toen bij mijn 1e ervaring.

Daarna verschilt het bij mij echt per persoon en situatie. Beelden vervagen en veranderen ook wel in je hoofd soms.

Janine1990, ogen zijn ook zo apart. Toen mijn vader overleed was meteen het licht eruit zoals wij dat noemen. Geen idee of het officieel ook zo heet. Ik weet de theorie erachter natuurlijk, maar het gaat echt snel.
Ogen zijn inderdaad wel heel anders dan huid, dus ben ook wel benieuwd......denk ik.

sabine1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-19 01:52

Heb ook een stipje gezet,
vind dit echt rete intressant,
vooral dat van Japan, echt bizar
(mooi lees/kijkvoer voor mijn nachtdienst :o )