HBO 2017/2018!!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Taifoen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-17 20:11

Balou_k schreef:
Spannend!
Hoe lang duurt het bij jullie voordat jullie een tentamen cijfer terug krijgen.. Ik merk dat ik nu echt ongeduldig word.
Ik ben vrij tot en met maandag. Dus kan mijn dagen wel lekker vullen nu.

Bij mij voor 24 november, na mijn eerste tentamen was dit dus meer dan een maand wachten. Nu nog maar 3 weken :)

Balou_k

Re: HBO 2017/2018!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-17 20:18

Oh wauw.. In het OER staat bij ons Max. 10 werkdagen.. :o

ivda

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-17 00:00

Bij ons is de nakijktermijn voor toetsen 15 (werk)dagen en voor dossiers vaak ook een week of 3. Gelukkig zijn ze voor vierdejaars vrij vlot, omdat voor een hoop de betaalde stage er vanaf hangt. En goed nieuws te melden, leerpsychologie en taal gehaald! En wonder boven Wonder mijn zangtentamen en muziekinstrument spelen is ook met een voldoende beoordeeld :')

Hierdoor heb ik nog maar 1 tentamen wat in de weg staat voor een betaalde stage... Fingers crossed! *\o/*

Balou_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-17 16:53

1e tentamen maandag gemaakt: 6,8
Beide dossiers goed, nog geen cijfer van.
2e tentamen woensdag gemaakt: nog geen cijfer

KirstenHorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-17 22:45

Eerste tentamen achter de rug en waarschijnlijk een 7 of hoger *\o/*

*klopt af*

saabineex

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-17 19:57

Hoe gaat het met de toetsen? Al cijfers terug? Vandaag had ik AEC toets, ging wel oke maar ben er niet helemaal zeker van. Ik heb vandaag voor MCO portfolio een 7,1 gekregen. Mooi cijfer maar de tijd die ik erin heb gestoken vergeleken met mijn groepsgenoten. Vanaf volgende week twee nieuwe vakken, ben benieuwd.

Fearn

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-17 20:54

Wat hebben jullie allemaal vroeg tentamens :) Mijn 1e tentamen is pas over een week.

Een vraag, wat vinden jullie de meest effectieve manier van leren / hoe hebben jullie voor de tentamens geleerd?

Ik heb het leren een beetje uitgesteld dus nu moet ik alles nog in 1 week doen (I know, niet zo handig :') ), maar ik probeer wel elke dag zo veel mogelijk te doen. Nu heb ik van 2 vakken een samenvatting gemaakt, maar na enkele uren schrijven is mijn hand wel echt moe en wil het niet meer hahah. Vandaag heb ik een gedeelte geschreven (zo'n 3 a 4 uurtjes mee bezig geweest) en nu probeer ik nog ff een ander vak te leren doormiddel van (hardop) lezen/herhalen. Alleen ik merk toch echt dat ik 'geestelijk' gezien nu echt moe word en mn gedachten er niet meer goed bij kan houden..

Hoe doen jullie dat?

theadora99

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-17 21:15

Ik heb gisteren mijn eerste tentamen gehad. Degene waar ik het meest zenuwachtig voor was en hij ging súpergoed *\%/*

tHidJu

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-17 22:58

Ik heb ook mijn eerste tentame gehad, gemiddelde reactie was om te huilen... Ik ben dus heel benieuwd of ik hem heb gehaald. Wel al mijn cijfer terug voor mn presentatie en dat was een 10 *\o/*

Balou_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-17 23:53

Ik wacht nog op mijn cijfers van mijn dossiers, waar ik dikke voldoendes voor verwacht.
Tevens wacht ik nog op een resultaat van mijn 2e tentamen, deze volgt normaliter aanstaande vrijdag.

Ondertussen is ons tweede blok van start gegaan en ziet het er weer interessant uit. Vandaag een oefentoets van medisch rekenen gehad, om te zien hoever de kennis en het inzicht rijkt en hierop 70% gescoord. Na in 2014 mijn 3F reken examen met een 6 te hebben afgesloten niet ontevreden. :)
We hebben dus nog geen les in het medisch rekenen gehad.

Balou_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-17 23:54

IsaCalixa schreef:
Wat hebben jullie allemaal vroeg tentamens :) Mijn 1e tentamen is pas over een week.

Een vraag, wat vinden jullie de meest effectieve manier van leren / hoe hebben jullie voor de tentamens geleerd?

Ik heb het leren een beetje uitgesteld dus nu moet ik alles nog in 1 week doen (I know, niet zo handig :') ), maar ik probeer wel elke dag zo veel mogelijk te doen. Nu heb ik van 2 vakken een samenvatting gemaakt, maar na enkele uren schrijven is mijn hand wel echt moe en wil het niet meer hahah. Vandaag heb ik een gedeelte geschreven (zo'n 3 a 4 uurtjes mee bezig geweest) en nu probeer ik nog ff een ander vak te leren doormiddel van (hardop) lezen/herhalen. Alleen ik merk toch echt dat ik 'geestelijk' gezien nu echt moe word en mn gedachten er niet meer goed bij kan houden..

Hoe doen jullie dat?

Eerlijk gezegd ben ik hier nog erg zoekende in.. Ik heb nooit moeten leren en weet dus ook niet goed hoe dat moet. Ik maak gedurende het blok de opdrachten en veel aantekeningen die ik veel heb doorgelezen 4 dagen voor de tentamens.

HappyBuddha

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-17 07:14

Ik zit nu al ff in de trein op weg naar Mn eerste tentamen. Ik heb goed geleerd maar heb wel zenuwachtig :’)

Pikkepor

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-17 07:42

Hoihoi, Ik wil me ook graag melden!

Ik ben in september getart met de opleiding Vroedkunde in Hasselt, België. Hetzelfde als HBO Verloskunde in Nederland ;) heb hiervoor al 2x een HBO opleiding gestart (vertaalacademie (was niet leuk) en fysiotherapie (1e jaar noet gehaald door teveel afleiding)) en heb daarna een MBO4 diploma apothekersassistente gehaald.
Na he behalen van mijn diploma heb ik 3 jaar gewerkt en toen werd mijn contract niet verlengd en heb ik besloten deze droom waar te gaan maken...
Ik woon niet op kamers, want ik heb twee jaar geleden met mijn vriend een huisje gekocht, maar een uurtje met de bus is prima te doen.

En verder zit ik nu midden in mijn samenwerk :+ maandag theorietoets gehad, vanmiddag praktijk en dat was t dan weer... dan mogen we 10 werkdagen wachten op het resultaat!

Balou_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-17 11:17

Pikkepor schreef:
Hoihoi, Ik wil me ook graag melden!

Ik ben in september getart met de opleiding Vroedkunde in Hasselt, België. Hetzelfde als HBO Verloskunde in Nederland ;) heb hiervoor al 2x een HBO opleiding gestart (vertaalacademie (was niet leuk) en fysiotherapie (1e jaar noet gehaald door teveel afleiding)) en heb daarna een MBO4 diploma apothekersassistente gehaald.
Na he behalen van mijn diploma heb ik 3 jaar gewerkt en toen werd mijn contract niet verlengd en heb ik besloten deze droom waar te gaan maken...
Ik woon niet op kamers, want ik heb twee jaar geleden met mijn vriend een huisje gekocht, maar een uurtje met de bus is prima te doen.

En verder zit ik nu midden in mijn samenwerk :+ maandag theorietoets gehad, vanmiddag praktijk en dat was t dan weer... dan mogen we 10 werkdagen wachten op het resultaat!

Wat herkenbaar! Ik heb in 2015 ook mijn MBO-4 diploma gehaald en heb ook een huis gekocht met mijn man. Hier ook een tot anderhalf uur bussen.

Succes met het lange wachten, ik wacht nog een beetje mee..

Pikkepor

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-17 11:37

Balou_k schreef:
Wat herkenbaar! Ik heb in 2015 ook mijn MBO-4 diploma gehaald en heb ook een huis gekocht met mijn man. Hier ook een tot anderhalf uur bussen.

Aha kijk een mede-'oude'-student :')

Merk jij veel van het leeftijd? Wat was voor jou de reden om weer te gaan studeren? :)

Slagroomsoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-17 11:51

SophieFT schreef:
Ik zit nu al ff in de trein op weg naar Mn eerste tentamen. Ik heb goed geleerd maar heb wel zenuwachtig :’)

Hoe ging het? Ik vond hem best te doen :)

HappyBuddha

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-17 12:19

Melisssx schreef:
SophieFT schreef:

Hoe ging het? Ik vond hem best te doen :)

Levensfasen ging goed, de rest weet ik echt niet... ik stuur je ff een pb over een vraag :’)
Hopen dat we t cijfer snel krijgen.

Balou_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-17 12:44

Pikkepor schreef:
Balou_k schreef:

Aha kijk een mede-'oude'-student :')

Merk jij veel van het leeftijd? Wat was voor jou de reden om weer te gaan studeren? :)

Ik ben 25, ik was al wat ouder toen ik wist wat ik op MBO niveau wou doen. In 2004/2008 vmbo-k afgerond. Daarna twee MBO4 opleidingen gedaan die mij niet trokken en in 2012 begonnen met mijn MBO4.

Maar ik merk weinig verschil, ik ben de oudste uit de klas, maar we zeggen ook wel gekscherend dat ik 22 ben. Dat klinkt wat minder oud. Ik ben overigens niet de oudste van de hele opleiding.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-17 15:37

Heb mn plantentoets gehaald! :) 1/3 van de klas maar. Ik had net een 5,7 dus precies genoeg geleerd _O- Nee grapje, heb wel veel geleerd, was echt kei lastig

KirstenHorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-17 15:54

@LidyK97 knappe prestatie dan!

Ik heb vanavond mijn tweede (en laatste) tentamen van het vak Business. Zeven hoofdstukken (zo'n 300 blz) en daarover 50 meerkeuze vragen. Ik knijp hem wel, omdat het zoveel informatie is en verschrikkelijk veel details. Ze kunnen echt overal wat over vragen.. Je moet 33 goed om het vak uberhaupt te halen, met dus een 5,5.. -O-

Balou_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-17 18:16

KirstenHorse schreef:

Ik heb vanavond mijn tweede (en laatste) tentamen van het vak Business. Zeven hoofdstukken (zo'n 300 blz) en daarover 50 meerkeuze vragen. Ik knijp hem wel, omdat het zoveel informatie is en verschrikkelijk veel details. Ze kunnen echt overal wat over vragen.. Je moet 33 goed om het vak uberhaupt te halen, met dus een 5,5.. -O-

Pff ik vond 42 van de 60 vragen ook al zo krap. :')

saabineex

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-17 18:29

IsaCalixa schreef:

Hoe doen jullie dat?

Heb ik ook wel eens last van, ik weet dan ook niet wat ik het beste kan doen, ik krijg sowieso snel last van hoofdpijn en heb dan erg veel last om te concentreren.. Iemand dé gouden tip?

Gister had ik een tentamen, 40 meerkeuzevragen waarvan 25 goed voor 5,5. Er staat een voorlopig antwoordmodel online en dan heb ik er 27 goed.. Wel een voldoende maar niet denderend. Maar goed heb dan wel 5 studiepunten binnen.

Taifoen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-17 18:37

Balou_k schreef:
KirstenHorse schreef:

Bij ons moet ik 40 van de 45 vragen goed hebben om mijn toets te halen :(

saabineex

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-17 19:29

Wow dat is wel heel erg streng zeg!

Balou_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-17 19:56

Taifoen schreef:

Bij ons moet ik 40 van de 45 vragen goed hebben om mijn toets te halen :([/quote]

Jemig om wat voor tentamen gaat dat dan?