examenstress

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

xPabloBokt
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-17 09:08

_mjwb schreef:
Zin in vandaag :D Dit wordt het makkelijkste examen ooit. Als IB student moet ik ook gewoon het regulier Engels examen maken omdat het verplicht is, maar dat is gewoon te makkelijk. Voor de gein hebben een vriendin en ik gisteren twee examens gemaakt om te kijken wat we zouden halen en hoe lang we er over deden. De eerste examen deed ik er een uur en een kwartier over en had ik een 8,9 en het tweede examen deed ik er 50 minuten over en had ik een 9,6.

Ik ga vandaag voor de 10 :D Of naja minstens een 9,4 want dan blijf ik afgerond een 10 voor Engels staan.

Dus iedereen die havo doet en vragen of hulp nodig heeft, stuur maar een pb :D

Succes iedereen vandaag!

En ik maar denken dat ik nooit iemand tegen zou komen die er beter in was dan ik :+ succes en veel plezier haha!

LoveGlove

Re: examenstress

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-17 09:15

Succes iedereen!

Voor mij is het wiskunde vandaag. Ik hoop echt dat ik genoeg heb geleerd :D

Hygge

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-17 09:22

xPabloBokt schreef:
_mjwb schreef:
Zin in vandaag :D Dit wordt het makkelijkste examen ooit. Als IB student moet ik ook gewoon het regulier Engels examen maken omdat het verplicht is, maar dat is gewoon te makkelijk. Voor de gein hebben een vriendin en ik gisteren twee examens gemaakt om te kijken wat we zouden halen en hoe lang we er over deden. De eerste examen deed ik er een uur en een kwartier over en had ik een 8,9 en het tweede examen deed ik er 50 minuten over en had ik een 9,6.

Ik ga vandaag voor de 10 :D Of naja minstens een 9,4 want dan blijf ik afgerond een 10 voor Engels staan.

Succes iedereen vandaag!

Ik ben heel benieuwd naar jullie punten!

En ik maar denken dat ik nooit iemand tegen zou komen die er beter in was dan ik :+ succes en veel plezier haha!

WildDreams

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-17 09:27

_mjwb schreef:

Succes iedereen vandaag!

Nou ik moet zeggen, ik ben ook IB (vwo) en ik heb toch echt moeite met (engels) leesexamens hoor. :') Ik kan het woord voor woord vertalen, maar ik snap nog steeds gewoon geen hol van die vragen van cito. Net als luistertoetsen, ik versta het allemaal 100%, maar ik snap de vragen voor geen meter en had een 5.8. _O- En nee het is nou niet dat ik slecht in Engels ben :')
Wel supergoede scores zeg! Ben benieuwd wat jullie scoren :D

Iedereen succes vandaag!
Hier vandaag ook lekker een dagje vrij :)

yvettt02

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-17 09:29

Ja succes iedereen!
Ik heb vandaag ook Engels en ik stress um nu echt heel erg (voor het eerst tijdens de examen). Gelukkig is de normering echt super soepel in vergelijking met de SE's. Hopelijk komt het goed.. Ben pas blij als ik een 6.7 haal.. Anders kan ik de over stap naar het vwo niet maken want dan krijg ik mijn tweede negatieve advies... :=
Zijn er hier trouwens meer mensen die deze overstap gaan maken of hebben gemaakt?

NadineBlabla

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-17 09:30

WildDreams schreef:
_mjwb schreef:

Succes iedereen vandaag!

Nou ik moet zeggen, ik ben ook IB (vwo) en ik heb toch echt moeite met (engels) leesexamens hoor. :') Ik kan het woord voor woord vertalen, maar ik snap nog steeds gewoon geen hol van die vragen van cito. Net als luistertoetsen, ik versta het allemaal 100%, maar ik snap de vragen voor geen meter en had een 5.8. _O- En nee het is nou niet dat ik slecht in Engels ben :')
Wel supergoede scores zeg! Ben benieuwd wat jullie scoren :D

Iedereen succes vandaag!
Hier vandaag ook lekker een dagje vrij :)

SAME :') mijn IB papers gingen beter dan het cito _O-

Phoeboe

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-17 09:35

Hoe dan!! :wow: zulke goede scores!! Ik heb nog nooit hoger dan een 5 gehaald voor Engels, kies altijd net de verkeerde van '2 goede' antwoorden..

_mjwb

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-17 09:37

Oh nou dan heb ik geluk :') Ik ben ook goed in Nederlands leesteksten, misschien komt het daardoor? En ik lees echt heel veel boeken en alleen maar in het Engels. Ik heb echt een hekel aan Nederlandse boeken. Ook kijk ik echt mega veel series zonder ondertiteling, misschien komt het gewoon door mijn verslavingen :')

Heel veel succes iedereen in ieder geval! Gewoon rustig blijven en op je gevoel afgaan :D

iiSunshine

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-17 09:56

Ik heb vandaag ook engels, ik ben blij met een 6. Het liefste een 6,5. Het wordt vandaag ook zoooo warm! Hoop niet dat we daar last van hebben tijdens het examen. Succes iedereen! :D

LoveGlove

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-17 09:58

Ik zing :')

Daardoor ben ik goed geworden in Engels. Een paar jaar terug snapte ik er niks van. Ik dacht: hoe ga ik ooit vloeiend Engels kunnen praten? Maar dat is me nu gelukt :')
Ik kijk ook bijna alleen maar Engels filmpjes op YouTube. Dus nou ja, zo'n dingen zijn goed voor je Engels :D

Merelll

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-17 10:00

yvettt02 schreef:
Ja succes iedereen!
Ik heb vandaag ook Engels en ik stress um nu echt heel erg (voor het eerst tijdens de examen). Gelukkig is de normering echt super soepel in vergelijking met de SE's. Hopelijk komt het goed.. Ben pas blij als ik een 6.7 haal.. Anders kan ik de over stap naar het vwo niet maken want dan krijg ik mijn tweede negatieve advies... :=
Zijn er hier trouwens meer mensen die deze overstap gaan maken of hebben gemaakt?

Ik heb hem 2 jaar geleden gemaakt en doe nu dus vwo examen :D
Succes met je examen! Komt vast goed

xPabloBokt
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-17 10:08

Ik heb het ook zelf aangeleerd. Inderdaad door series, films, muziek, games, lezen op internet, boeken.. noem maar op. Het doen is wel de beste leermeester blijkt. Heb nooit echt les gehad in Engels tot ik in 2013 op mijn huidige school kwam. Ik was toen bijna 17 en sprak al enkele jaren behoorlijk goed Engels. Inmiddels kan ik een 8,9 in spreekvaardigheid aan mijn resumé toevoegen en durf ik dan ook wel te zeggen dat ik vloeiend Engels spreek :D mijn docente is universitair opgeleid en zegt zelfs regelmatig dat ze jaloers is op mijn woordenschat :+

LoveGlove

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-17 10:33

xPabloBokt schreef:
Ik heb het ook zelf aangeleerd. Inderdaad door series, films, muziek, games, lezen op internet, boeken.. noem maar op. Het doen is wel de beste leermeester blijkt. Heb nooit echt les gehad in Engels tot ik in 2013 op mijn huidige school kwam. Ik was toen bijna 17 en sprak al enkele jaren behoorlijk goed Engels. Inmiddels kan ik een 8,9 in spreekvaardigheid aan mijn resumé toevoegen en durf ik dan ook wel te zeggen dat ik vloeiend Engels spreek :D mijn docente is universitair opgeleid en zegt zelfs regelmatig dat ze jaloers is op mijn woordenschat :+

Mijn Engels docente is ook helemaal fan van mijn Engels. Met de mondelinge examens zei ze ook dat ze enorm uitkeek naar die van mij, omdat ze wist dat we gewoon gezellig een gesprekje gingen doen met z'n tweetjes in het Engels. Ik heb ook gewoon de opdrachten moeten doen, maar het was gewoon gezellig. Ik had een 10 :D

NinkeG

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-17 10:49

Succes!
Ik heb mijn economie cijfer berekend, ik heb minimaal 30 punten (streng nagekeken) en dat is met een n-term van 0 een 5,6! hopelijk wordt het uiteindelijk een 6,6 want dan sta ik afgerond nog steeds een 8 :P

LoveGlove

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-17 12:04

Ik zit hem nu toch wel te knijpen. Nu komen de vakken waar je echt voor moet leren, en dan ga ik mij afvragen of ik wel genoeg heb geleerd en of ik het allemaal nog weet enzo :')
Meestal is het een goed teken als ik me dat afvraag. Dus hopen dat dat nu ook is
*duimt*

ElineR

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-17 12:23

Succes allemaal vandaag!
Ik heb zo engels, eigenlijk heb ik er ook best zin in :').

_mjwb schreef:

Succes iedereen vandaag!

Sta je een 10 :wow: ?

sauffi

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-17 12:34

Net duits gehad en dat was echt goed te doen. Wel lang, veel mensen bij ons in tijd nood. Ik begon m zelf ook wel even te stressen maar de teksten waren niet moeilijk.

Ik zag hier net wat over Nederlands dat daar ook veel commentaar op was terwijl ik dat echt zo makkelijk vond. Heb bij de vragen van de 39 punten, 4 punten verloren en over 1 twijfel ik. Het artikel vond ik ook niet heel moeilijk maar die heb ik niet na gekeken.

Over engels... Tja daar baal ik nog steeds van en hoop echt op een hogere N term en anders herkansen.

Nu zometeen wiskunde, wie nog meer?
(Vmbo)

BlauweSteen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-17 12:40

ik heb zojuist latijn gehad, voor het eerst voor een examen de volle 3 uur gezeten :')

ik geloof dat de hele klas de volle tijd nodig had ook, maar de tekst die we moesten vertalen was best wel makkelijk? Heel veel korte zinnetjes terwijl Livius juist bekend staat om zn lange zinnen, mij hoor je niet klagen tho

WithinYuuri

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-17 13:53

Ja, die korte zinnetjes van Latijn waren wel fijn, maar alsnog vond ik het begin van de proefvertaling vrij lastig. Nouja, verder denk ik wel dat die prima ging, over 7 minuten nakijken :+

Edit: tussen de 6,6 en 8,6; dik tevreden mee :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-17 14:13

Afbeelding

:')

Merula123

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-17 14:13

Ik heb 49 van de 76 punten voor Latijn, tussen 5,8 en 7,8 :)

WithinYuuri

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-17 14:29

Resistance schreef:
[ [url=m/qtiCJu.jpg]Afbeelding[/url] ]

Wauw ook echt, ik snapte deze vraag ook niet, blijkbaar moest je ook stoppen na die 5 seconden maar ik heb gewoon die hele lijn getekend :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-17 14:33

WithinYuuri schreef:
Resistance schreef:
[ [url=m/qtiCJu.jpg]Afbeelding[/url] ]

Wauw ook echt, ik snapte deze vraag ook niet, blijkbaar moest je ook stoppen na die 5 seconden maar ik heb gewoon die hele lijn getekend :')

Dat heeft iedereen gedaan! Ga alsjeblieft klagen! Dat helpt echt. Mijn hele klas had dat dus fout gedaan. Klagen jongens, klagen!

WithinYuuri

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-17 14:34

Hahahah yes, ben ik niet de enige xD Heb al geklaagd overigens haha

Merelll

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-17 14:37

Ik was wel na de 5 seconde ongeveer gestopt maar snapte er geen hout van en weet verder ook niet of ik t goed heb gedaan... want moest je het nou gwn random insvhatten en tekenen of kon je er wel wat aan rekenen? Ik zag t niet :')