Thuisstudie motivatie topic

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Booooo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-18 17:59

marley93 schreef:
Hallo, ik meld me hier omdat ik van plan ben een thuisstudie te doen, waarschijnlijk bij de LOI, simpelweg omdat ik daar betere ervaringen en verhalen over hoor.
Zijn er heel toevallig mensen die ervaring hebben met de opleiding doktersassistente als thuisstudie? En LOI'ers, hoe vinden jullie de aansluiting van theorie op praktijk?

Hier een LOI'er, ik doe wel een totaal andere opleiding. Maar de theorie vind ik best goed aansluiten om de praktijk.

peetje82

Re: Thuisstudie motivatie topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-18 07:46

Ik doe donderdag examen anatomie maar heb nog geen lesdag gehad, aansluiting is niet best aangezien bij ons de lesdagen van 8 naar 5 teruggebracht zijn.
Qua prijs verandert er niks, dus je hebt gewoon alleen maar minder en minder. Wel jammer maar goed.
Ik ken gelukkig veel mensen waar ik veel aan kan vragen dus zal daarom wel aan mn info komen maar kloppen doet het niet vind ik.

Volop aan t leren, zal blij zijn als het donderdagmiddag is en mn examen erop zit, kan ik er even niks meer aan doen he.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-18 14:10

Doet iemand hier toevallig een “ kort
Mbo” van loi?
Dus zonder stage en algemene vakken?

lovelyfiefy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-18 14:21

Anoniem schreef:
Doet iemand hier toevallig een “ kort
Mbo” van loi?
Dus zonder stage en algemene vakken?

Ja ik

edit:
o grapje _O-
ik doe HBO :+

_Nancy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-18 14:28

marley93 schreef:
Hallo, ik meld me hier omdat ik van plan ben een thuisstudie te doen, waarschijnlijk bij de LOI, simpelweg omdat ik daar betere ervaringen en verhalen over hoor.
Zijn er heel toevallig mensen die ervaring hebben met de opleiding doktersassistente als thuisstudie? En LOI'ers, hoe vinden jullie de aansluiting van theorie op praktijk?

Hier ook een doktersassistente, maar dan via Capabel gedaan.
Volgens mij lijken deze wel een beetje op elkaar, waarbij de theorie goed aansluit op de praktijk.
Maar het vinden van een stage plek is echt drama, dus verdiep je daar goed in en begin op tijd met het zoeken van stage.

Ik had de hoop bijna opgegeven, toen eindelijk het laatste bedrijf waar ik had gesolliciteerd zei dat ze wel een plek hadden voor stage, maar dat dit wel een administratieve poli betrof.
Nou ik pakte wat ik pakken kon dus ben daar zeker mee akkoord gegaan.

Als ik deze stage niet had gekregen, was ik daarna ook wel een heel eind klaar met zoeken denk ik. Ik had echt alle bedrijven voor mijn gevoel al een bericht gestuurd..

Edit;
Het vinden van een baan is mij daarna niet gelukt en werd vooral afgewezen op te weinig ervaring ('maar' 600 uur stage, dus veel is het niet inderdaad).
Daarna een jaar HBO-V gedaan, propedeuse gehaald, (ex) vriend die mijn onregelmatige diensten niet zo fijn vond en het dus wel zou waarderen als ik een andere baan ging zoeken (en ik heel dom, dat ook wel ging doen :+).
Dus nu ook niet meer werkzaam in de zorg, soms vind ik dat wel erg jammer!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-18 14:40

Ja stages in de zorg met loi ( oid) is drama denk ik.
Veel zorginstellingen hebben contracten met roc.

marley93

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-18 07:53

Aha, dat is goed om te weten, bedankt voor de info en ervaring! Had er niet aan gedacht dat veel bedrijven natuurlijk stagecontracten hebben.
Zou het wellicht makkelijker zijn met een algemene administrative opleiding om daarna door te leren tot doktersassistent? Dat zorgt misschien voor meer ervaring (als er banen zijn)

_Nancy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-18 07:58

Marley, dat denk ik niet.
Buiten de administratie om gaat het vooral ook om anatomie en fysiologie en de ‘verpleegkundige handelingen’ zoals een venapunctie, bloeddruk meten, bloedsuiker meten en verder is triage ook een belangrijk onderdeel de laatste jaren en dat soort zaken.

Ik weet niet of een roc een bbl variant ofzo aanbiedt?

Ilja000

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-18 09:52

Ze zeggen dat er contracten zijn, maar dat is niet altijd keihard. Als je goede argumenten hebt en overtuigende skills, is het best mogelijk er tussen te komen.

marley93

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-18 10:17

Ik ben nu aan het kijken naar andere varianten inderdaad. Dichtbij huis zit een BOL variant, 3-jarig. Dat is Regio college. De BBL variant van het ROC zit in Amsterdam Zuid, dat is best even reizen, maar is dan ook maar één dag in de week.
Daarvoor moet ik zelf een stageplek regelen voor ik met de opleiding mag beginnen; gaat dat dan in theorie makkelijker dan wanneer ik de opleiding bij de LOI zou doen, door die contracten?

_Nancy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-18 10:35

Ik zou het niet weten eerlijk gezegd, maar ik heb het vermoeden dat dat het wel makkelijker maakt.

Het is ook niet zo dat een stageplek vinden onmogelijk is als je de opleiding bij LOI, Capabel of ergens anders gaat volgen.
Het is mij uiteindelijk gelukt en mijn klasgenoten ook, maar dit kost wel de nodige tijd en energie en daar wilde ik je voor waarschuwen/op wijzen :j
Dus begin op tijd met zoeken en reageer overal op.
Een voorkeur voor ziekenhuis/huisartsenpraktijk is leuk, maar als je een echte voorkeur hebt en het ander dus gaat uitsluiten, verkleint het je kansen.

Ik wilde ook graag in de HA-praktijk, vanwege de praktijkervaring die je daar op doet, je bent daar veel meer bezig met diverse handelingen, dan dat je in het ziekenhuis bent. Daar heb je vaak een aantal specifieke handelingen die bij de afdeling hoort, of zoals bij mij, helemaal geen handelingen :+
Ik liep stage op de neurologie, onwijs interessant!!! Maar 0 praktijk zaken.
Ik heb toen enkele dagen meegelopen op andere afdelingen, zoals het laboratorium, kaakchirurgie en orthopedie.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-18 11:01

Maar heb jij dan wel goed je handelingen kunnen leren, oefenen en toetsen?
Ziekenhuizen in mijn regio zijn allemaal alleen geïnteresseerd in hun eigen roc.

_Nancy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-18 11:12

Anoniem schreef:
Maar heb jij dan wel goed je handelingen kunnen leren, oefenen en toetsen?
Ziekenhuizen in mijn regio zijn allemaal alleen geïnteresseerd in hun eigen roc.

Ja, want ik heb ook mijn praktijk en theorie examens moeten behalen en dat heb ik ruimschoots gedaan.
En zoals ik al zei heb ik dagen meegelopen op andere poli's waarbij ik alle handelingen heb moeten uitvoeren/oefenen.
Daarna in de thuiszorg gewerkt waarbij ik alle handelingen ook moest uitvoeren :)

Ik weet niet meer of het ziekenhuis waar ik stage liep contracten had met andere scholen, het is namelijk alweer 5/6 jaar geleden dat ik de opleiding heb afgerond.
Ze zei wel dat er eigenlijk geen plek was, maar omdat ik had aangegeven geïnteresseerd te zijn in de neurologie, ze daar ging informeren of ze daar wel plek hadden voor een stagiaire (wel met de 'note' dat het een administratieve poli betrof).

marley93

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-18 11:56

Ik denk dat ik dan nu vooral moet gaan beslissen hoe en waar ik de opleiding wil volgen. :j Zag op verschillende sites van scholen dat stagekansen in mijn regio wel vrij laag liggen; ik heb al een paar HA praktijken bericht over of ik een keer een oriënterend gesprek kan voeren met een assistente, maar daar krijg ik geen reactie op. Van de week maar even bellen, al lijkt me dat voor hen gewoon onhandiger, aangezien er dan toch een lijn bezet is. :=

Quir
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-18 01:28

Ik meld me hier ook even. Al een heel eind het topic gelezen. Wil namelijk ook een thuis studie gaan doen, een HBO of WO opleiding. Alleen nog niet over uit welke opleiding ik wil gaan doen. Nu vooral verder aan het verdiepen in de bachelor milieu en natuurwetenschappen, maar ook naar Eventmanagement aan het kijken. Die laatste is wel een kinderdroom (eigen bureau voor organisatie van (paarden) evenementen)...
Verder trekt economie en zo mij niet heel erg, ook al ben ik er wel goed in. :+

Meeste studies die ik interessant vind zijn er helaas niet in thuis studie (vooral beta richting dus, biologie, chemie, natuurkunde, wiskunde, geneeskunde, etc). En juist waar veel in is, economisch, rechten, talen, onderwijs, etc trekt mij niet. Lastig. Helaas is een gewone studie op het HBO of de universiteit geen optie op dit moment ivm gezondheid (of beter gezegd, gebrek aan := ).

Hoe bevalt jullie een thuisstudie? En wat was voor jou de reden om een thuis studie te gaan doen? Welke studies doen jullie?

peetje82

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-18 08:53

Als ik de keus had was ik nooit aan LOI begonnen, helaas in NL de enige aanbieder voor mijn vakgebied dus ik moet wel. Het zijn de randzaken die zo vreselijk zijn, afstudeeropdracht die je 7x teruggestuurd krijgt in het geval van mijn collega,scriptie enz. wel jammer.

Morgen examen dus vandaag nog dagje blokken, in de tussentijd kan ik mooi mn dochter van school halen en even een paard rijden! beetje afwisselen want ik vlieg van hot naar her in mn map.
ik lees nog maar heel veel nu.
Vrijdag lesdag, om 6.15 thuis vertrekken om de trein van 6.50 te hebben. ik ben dan rond 9u aan LUMC.

Ilja000

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-18 10:27

Quir schreef:
Ik meld me hier ook even. Al een heel eind het topic gelezen. Wil namelijk ook een thuis studie gaan doen, een HBO of WO opleiding. Alleen nog niet over uit welke opleiding ik wil gaan doen. Nu vooral verder aan het verdiepen in de bachelor milieu en natuurwetenschappen, maar ook naar Eventmanagement aan het kijken. Die laatste is wel een kinderdroom (eigen bureau voor organisatie van (paarden) evenementen)...
Verder trekt economie en zo mij niet heel erg, ook al ben ik er wel goed in. :+

Meeste studies die ik interessant vind zijn er helaas niet in thuis studie (vooral beta richting dus, biologie, chemie, natuurkunde, wiskunde, geneeskunde, etc). En juist waar veel in is, economisch, rechten, talen, onderwijs, etc trekt mij niet. Lastig. Helaas is een gewone studie op het HBO of de universiteit geen optie op dit moment ivm gezondheid (of beter gezegd, gebrek aan := ).

Hoe bevalt jullie een thuisstudie? En wat was voor jou de reden om een thuis studie te gaan doen? Welke studies doen jullie?

Loi heeft wel laborantenopleidingen op div gebieden. En voor wiskunde de leraarvariant.

peetje82

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-18 15:07

examen overleefd, ik hoop dat t meevalt!

Booooo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-18 15:45

Quir: Ik doe MBO Bedrijfsadministrateur.. Waarom thuis? Omdat ik gedemotiveerd raak als mijn klasgenoten negatief/lui zijn := En ik wou niet minder gaan werken. Naast mijn thuisstudie werk ik nog 40 uur.

Peetje: Hoe ging het voor je gevoel?

Hier nog steeds geen uitslag van het examen. Inmiddels wel de meeste stageopdrachten goed gekeurd :D Moet er nog 1 doen.

Ilja000

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-18 15:47

Ik lig nog steeds voor de brievenbus te wachten op mijn diploma. Zucht....

peetje82

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-18 20:35

Booooo, denk wel redelijk!''

Ilja, nog steeds!

Vandaag lesdag gehad in LUMC, al met al 13 u onder de pannen geweest!

No_No

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-18 15:47

Hoi, ik kom even binnen vallen..

Ik overweeg een opleiding sportmasseur. Zijn er hier mensen die dat gedaan hebben? Ik zie erg op tegen de Latijnse benaming van spieren etc.
Ik zou het daarna willen uitbreiden naar paarden massage.

Iemand tips/info?

Booooo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-18 16:05

Peetje: Dat was een lange lesdag!

No_No: Geen ervaring mee, ik denk dat Latijnse benamingen puur stampwerk is. Herhalen, herhalen en herhalen.

No_No

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-18 16:07

Booooo schreef:
Peetje: Dat was een lange lesdag!

No_No: Geen ervaring mee, ik denk dat Latijnse benamingen puur stampwerk is. Herhalen, herhalen en herhalen.

Dat vrees ik ook .. alleen voor een dyslect is Latijns wel een beetje lastig ben ik achter :')

Quir
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-18 16:23

Medische termen (meeste is geen latijn, meeste Grieks haha) valt echt enorm mee! Uiteindelijk vind je zelfs wel logica erin.