Afstuderen in 2015, wie oh wie?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Marrit89

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-15 17:47

Zo, ik heb vandaag alle documenten voor het afronden van de minor ingeleverd. Weer een last minder. Nu duimen voor allemaal voldoendes. Ik heb zo geen zin om iets te herkansen...

Jullie zijn ook allemaal druk met van alles.
@Kiwipitje: jeetje, zo lang wachten op een uitslag is toch niet normaal? Kun je daar geen klacht over indienen?
@Linoleum: altijd lastig, ziektes in de familie e.d. waardoor het leren gewoon echt niet wil. Ik herken het helaas.
@Anna: vandaag een betere dag gehad? Ik heb er niet eens bij stil gestaan dat het Blue Monday was eigenlijk... Te druk :')
@Kayleigh: ik duim voor een voldoende voor je!
@Gittekit: hier in hetzelfde parket. Vandaag alle spullen voor de minor ingeleverd, nu 3 weken afwachten tot de cijfers... :(:)

Ik ben zo blij dat de minor achter de rug is! Volle borst vooruit en gaan met die banaan, onee, afstuderen! Hier diplomering eerste kans op 7 juli, daar ga ik voor!

Zoetje_

Re: Afstuderen in 2015, wie oh wie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-15 18:15

Bij mij het zelfde als Marrit89, vandaag de laatste toets voor de minor ingeleverd, opluchting dat t nu allemaal achter de rug is! Volgende week dinsdag de punten..

Ik lees dat iedereen allemaal druk bezig is, ik zit er totaal nog niet in en heb dus echt het idee dat ik zo ver achterloop :P maar schijnbaar werkt t op mijn school zo.
Ik heb een opdracht maar ik twijfel heel erg over de affiniteit of juist het gebrek aan wbt deze opdracht.. Wat zouden jullie doen? Blij zijn dat ik iets heb of toch door zoeken tot ik iets vind waar ik wel affiniteit mee heb? Ik heb nog 2 a 3 weken voordat ik definitief iets moet hebben.

Kiwipitje, wat vaag dat je zo lang moet wachten! slecht geregeld zeg, bij ons zijn daar duidelijke regels voor op school, is dat bij jullie ook niet?
Gittekit, ook succes met zo lang wachten zeg!
amandananana, jeetje wat zuur dat ze die groep stoppen.. weet je al meer over wat dat voor jou in gaat houden?
Kayleigh, ondertussen je cijfer binnen waar je op de vorige pagina op zat te wachten?
linoleum, sterkte met de ziekte in je familie.. En top dat je vrijdag al een gesprek hebt! Duimen dat het beide partijen bevalt :)

Iedereen die nog aan het wachten is op punten of bezig is met de laatste loodjes van de opdrachten, Succes!!

Kiwipitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-15 18:30

Het duurt uiterlijk 8 weken en daar zitten ze nog ruim binnen dus ja :=

Klasgenoten hebben wel de cijfers al, maar hier nog steeds niet. Kan nog een week duren zeggen ze.

Anna

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-15 17:55

Marrit89, ik heb er ook niet echt bij stilgestaan hoor :')
Hoorde het toevallig op de radio en vond het een mooi excuus voor mijn rotdag _O-

Ik ga duimen voor allemaal goede cijfers hier!

Wel snel al klaar met je minor Marrit89, ik heb maandag en dinsdag tentamens en daarna nog allerlei gesprekstoetsen, verslagen en betogen die ik moet inleveren en dan ben ik half februari ook (hopelijk :Y) ) klaar met mn minor!

Ik weet nooit zo goed wat ik nou eerst moet doen en waar het meeste tijd aan besteden: mijn minorvakken of onderzoek...
Hebben jullie dat ook?
En dan denk je klaar te zijn met je minor en je volledig op je onderzoek te kunnen richten, krijg je daarna gewoon nog fijn 3 vakken :=
Ach, we'll see :)

Dobby91

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-15 18:21

Even kleine egopost, zit in de bus dus lees later nog bij. Heb eindelijk het akkoord voor mijn onderzoeksvoorstel gekregen na echt heel vaak mini dingen aan hebben moeten te passen. *\o/*

Anna

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-15 19:12

Wat fijn Gittekit, gefeliciteerd!

Marrit89

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-15 19:47

@Zoetje: hier wel affiniteit met het onderzoeksonderwerp, maar twijfel over de connectie met mijn beroep. Hoewel het wel vanuit het lectoraat van de opleiding wordt aangeboden als afstudeeronderzoek voor mijn sector. Ik ga het maar gewoon doen en een goede verantwoording schrijven. Lijkt me wel handig dat je interesse en affiniteit met het onderwerp hebt. Kun je nog wat anders vinden?

@Anna, school houdt de semesters aan. Semester 1 voor de minor en semester 2 voor het afstuderen. Op 2 februari begint het afstuderen, ben dus idd mooi op tijd! Heb een paar docenten die een hekel hebben aan alle nakijkwerk op hetzelfde moment.

@Gittekit: super!!

Anna

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-15 20:18

Wat ik opzich best kan begrijpen, dat nakijkwerk :')
Ik heb een vader die in het onderwijs zit en op hoogtepunten (toetsweek, eindexamens etc) 'even' 270 toetsen (+/- 15 min per toets) na mag kijken in 3 weken :=

Ik doe een poging tot leren, maar ik heb niet echt motivatie meer -O-

Saskiaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-15 22:27

Super fijn Gittekit! Gefeliciteerd!

Ik heb mijn afstudeerbegeleidster te horen gekregen, blij mee! *\o/* Heb wel trainingen en colleges van haar gehad, super leuke vrouw. :j Dus daar ben ik echt heel bij mee! Komende maandag startbijeenkomst met uitleg over hoe en wat, dus ik ben benieuwd. Dan gaat het echte afstuderen beginnen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-15 22:52

Pffff onderzoeksvoorstel beoordeeld met een 2,5!!!! terwijl ik er al mee ben 'afgestudeerd'. Belachelijk. Ik geef het op. Ik ga een fictief nieuw voorstel schrijven, het zo simpel mogelijk houden en dan hopen dat ik de 'herkansing' wel haal. Ik ben er zoooo pissig over.

Tentamen afgelopen dinsdag ging wel goed, dus hopelijk ben ik daar vanaf.

Marrit89

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-15 22:55

Kayleigh_ schreef:
Pffff onderzoeksvoorstel beoordeeld met een 2,5!!!! terwijl ik er al mee ben 'afgestudeerd'. Belachelijk. Ik geef het op. Ik ga een fictief nieuw voorstel schrijven, het zo simpel mogelijk houden en dan hopen dat ik de 'herkansing' wel haal. Ik ben er zoooo pissig over.

Tentamen afgelopen dinsdag ging wel goed, dus hopelijk ben ik daar vanaf.

Jeetje, dat is toch geen cijfer??
Heb je wel wat aan de feedback?

Saskiaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-15 23:09

Noujaaa! Jeetje zeg.. Dat is echt heel raar.. Helemaal als het dan voor je afstuderen wel goed genoeg was. Zullen toch niet compleet andere eisen gesteld worden binnen dat vak?

Anna

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-15 00:10

Jeetje zeg! Dat zijn toch geen cijfers meer?! Heel vreemd dit!
Sowieso vind ik een 2,5 echt alleen gelden voor iets waar totaal niet over na is gedacht en dat het amper te lezen is door de spelfouten. Maar ieder ander, goed doordacht (ook al is het misschien nog niet goed genoeg) stuk beoordeel je toch minstens met een 4?
Kan je niet ergens bezwaar indienen?

Adamootje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-15 00:15

Heh? Nouja, wat een raar cijfer! Hopelijk heb je wel wat bruikbare feedback gekregen...

Floemii

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-15 00:15

pfff zojuist mn voorstel ingediend. maar van dit soort berichten zou ik bijna hopen dat mijn mailtje niet aan komt 8)7
succes er mee!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-15 01:24

Het is een voorstel waarvoor ik al drie keer feedback verwerkt heb voor dit achterlijke vak en mijn cijfer wordt alleen maar lager! Geklaagd heb ik al, maar doen ze niks mee, docenten staan lijnrecht achter elkaar wat dit betreft. Belachelijk. Heb het zelfs door een professor van een andere instelling laten nakijken en hij zou me een dikke voldoende geven. Dit slaat echt alles.

Ik hoop met een nieuw (fictief) onderwerp wel een voldoende te scoren, op mijn huidige voorstel heb ik me te blind gestaard, ik kan er niks meer mee. Ik zou niet meer weten wat ik anders moet doen. De feedback blijft tegenspreken (de ene keer willen ze het zus, de andere keer zo).

Nu hangt er nog teveel vanaf, maar zodra ik een voldoende heb en alles afgesloten, gaat bovenstaande professor met erg veel plezier in discussie met mijn opleiding.

Grrrrrrr!

Anna

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-15 01:36

Jeetje wat vreselijk naar zeg :=
Dus je gaat nu een ander onderzoeksvoorstel schrijven voor een onderzoek dat je niet gaat doen? (Want dat heb je al gehaald)
Heel begrijpelijk :j
Al is het toch te gek dat het op zo'n manier moet!

Barbabientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-15 13:57

Een 2,5 :wow: Geven ze dat nog als cijfer ja?
Hier ook heel vaak, doe je serieus je best (wat klasgenootjes dus doen) hebben ze een 4, doe je zoals ik en zuig je vanalles uit je duim, maar kun je het super goed verwoorden heb je een 8,5 :') Belachelijk!!

Ik krijg morgen de uitslag van mijn scriptie herkansing, maar ben lang niet zo zenuwachtig als de vorige keer..
Volgende week donderdag mijn eindbeoordeling, maar mijn begeleidster roept al de hele week tegen iedereen die het maar wil horen (ik dus) dat ik over een half jaar afgestudeerd ben :') Of naja ik zeg elke keer als een patiënt vraagt hoelang ik nog moet; ja ben als het goed is over een half jaar klaar.. Want dit zou, als alles goed gaat mijn laatste stage zijn..
Hoor je haar vanaf de gang: ' Neeeee dit is je laatste stage'...
Krijg ook echt van patiënten super vaak te horen dat ze mij echt een goede verpleegkundige vinden en dat ik ontzettend HBO niveau heb.. Dus loop deze week een beetje naast mijn schoenen O:)
Einde egopost _O-

Lis_Ol

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-15 14:20

Ik ben zo juist geslaagd voor mijn verpleegkundige opleiding!!!!

Barbabientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-15 14:22

Gefeliciteerd!! *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/*

Anna

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-15 14:48

Gefeliciteerd! Wat een heerlijk gevoel moet dat zijn :D
Las dat studenten van de BBL opleiding ROC Leiden, die in LUMC werkten nog een jaar langer moeten omdat ze te weinig uur hebben gemaakt. Klassiek gevalletje van fout van de school maar studenten mogen ervoor boeten :=

Suikerspinda

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-15 15:03

Lis_Ol schreef:
Ik ben zo juist geslaagd voor mijn verpleegkundige opleiding!!!!

Yes!! Gefeliciteerd!!! *\o/*

Adamootje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-15 15:25

Lis, wat een fijn nieuws!! *\o/*

Lis_Ol

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-15 15:54

Dankjewel meiden!

Saskiaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-15 16:17

Gefelicteerd Lis_Ol! *\o/* *\o/* *\o/*

Anna schreef:
Las dat studenten van de BBL opleiding ROC Leiden, die in LUMC werkten nog een jaar langer moeten omdat ze te weinig uur hebben gemaakt. Klassiek gevalletje van fout van de school maar studenten mogen ervoor boeten :=

:oo