Werken bij McDonald's

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

PeerAppel

Re: Werken bij McDonald's

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-14 18:15

Leuk zeg! Alvast veel succes CCCCC! :D

Over 2 dagen werk ik al weer 3 maand bij de Mc en gister voor het eerst ingeroosterd op raam 2. Had dat nog nooit gedaan maar oke :') Is wel erg leuk! Ik deed koud, controleren en afgeven zeg maar en vond het echt leuk. Toch blijft Raam 1 mijn favoriet.

Hebben jullie ook kiosk trouwens? Dat met van die EasyOrder machines, waar de mensen op zo'n machine kunnen bestellen en dan met het bonnetje moeten wachten tot hun nummertje omgeroepen wordt.

MerleSimone

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-14 18:45

Jupp! Soms is de hele counter leeg, komen er 4 gezinnen aan, allemaal kiosk. Hoé irritant!

finnens

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-14 19:00

Nou ik kan me ook melden hier haha!

Ben aangenomen bij de Mac, volgende week gaan ze alles uitleggen etc. dus ben benieuwd.
De verhalen hier klinken wel leuk in ieder geval! :D

Vraagje, verdien je op zondag of feestdagen eigenlijk meer? En zo ja hoeveel?
Heb nog nooit gewerkt (ja alleen paarden trainen), dus ik heb geen idee.

Fee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-14 19:02

Op feestdagen verdien je 150%, zondagen niks extra's. Ook McD is horeca en dan is zondag gewoon een normale werkdag.

Gefeliciteerd!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-14 19:02

wat leuk ! :) Je gaat het vast leuk vinden!

Nee, je krijgt niets extra's. Volgens mij krijg je vanaf het 4e jaar in dienst nachttoeslag ofzo.. feestdagen geen idee

finnens

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-14 20:53

Fee_ schreef:
Op feestdagen verdien je 150%, zondagen niks extra's. Ook McD is horeca en dan is zondag gewoon een normale werkdag.

Gefeliciteerd!

Bedankt! Dat dacht ik al ja, maar even vragen voor de zekerheid haha :P

pimaude schreef:
wat leuk ! :) Je gaat het vast leuk vinden!

Nee, je krijgt niets extra's. Volgens mij krijg je vanaf het 4e jaar in dienst nachttoeslag ofzo.. feestdagen geen idee

Jaa hoop het wel, komt vast wel goed :D
Nou, dat wordt nog eventjes werken daar dus, als ik nachttoeslag wil :')

Je verdiend trouwens gewoon minimumloon daar dacht ik, toch?

PeerAppel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-14 20:57

Je krijgt wel nachttoeslag. Afgelopen maand 2x 20 minuutjes doorgewerkt na 23.00 (stonden nog gasten aan de counter dus dan moet je wel).
Maar dat is niet zoveel. Ik had 30 cent. :')

Yunomi

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-14 21:41

Verschilt per restaurant denk ik. Ik kreeg zowel op feestdagen als 's nachts niks extra per uur.

Moon_light94

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-14 21:46

Ik krijg s nachts en op feestdagen 150%. Zondag idd niks extra. :)

finnens

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-14 21:51

Aah okee, hoe het precies zit bij dit filiaal hoor ik volgend weekend wel denk ik! Dan gaan ze alles uitleggen. Wel 'apart' dat ze bij elk filiaal weer andere regels daarin hebben trouwens, had gedacht dat dat overal wel hetzelfde zou zijn.
S nachts mag ik niet werken (geen 18) dus daar heb ik sowieso nog niks aan.

Bedankt voor het reageren iedereen trouwens! :)

PeerAppel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-14 21:54

Het gaat ook per franchisenemer he. Is er hier iemand die werkt bij een filiaal dat echt van McDonald's Nederland is en niet van een franchisenemer?

MerleSimone

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-14 23:05

Ik werk bij franchise. Geen nachttoeslag en op feestdagen buiten het weekend 150%. Feestdag die op zaterdag of zondag valt is gewoon 'normaal'.

Fee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-14 00:07

Hier ook geen nachttoeslag. Wij hadden dit eerst wel op vrijdag en zaterdag avond, omdat dat uitgaansavonden zijn, maar is al een tijdje afgeschaft.

Hier ook franchise. :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-14 01:11

Finnens ga je in je nieuwe woonplaats werken? Dan gelden dezelfde regels want is van dezelfde baas!:)

finnens

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-14 10:01

pimaude schreef:
Finnens ga je in je nieuwe woonplaats werken? Dan gelden dezelfde regels want is van dezelfde baas!:)

Nee ik ga in Steenwijk werken, dus maar even afwachten wat de regels enzo zijn. Hoor ik volgende week!
Ik hoop wel dat ik dan volgend jaar overgeplaatst kan worden (geen idee of dat gebeurd en kan :') ) want vanuit zwolle steeds terug reizen naar SW is best wel een gedoe haha :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-14 14:33

Overplaatsen is opzich vaak geen probleem! :) helemaal niet als je een beetje ervaring hebt al! :)

Mandarijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-14 15:23

Ik mag dinsdag m'n contract komen tekenen. En dan hoor ik dan wanneer m'n eerste werkdag is. :D

Heb er best wel zin in eigenlijk :D beetje jammer alleen dat ik tot noch toe door iedereen die 't weet word uitgelachen... :\

PeerAppel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-14 15:32

Herken ik hoor! Mensen kijken je wel even aan alsof je gek geworden bent en vragen dingen als: "Is dat wel leuk?" "Niet heel stressvol?" "Druk?" "Verdient dat wel een beetje?"
En helaas stopt het niet in je omgeving, maar soms wordt je ook een beetje respectloos behandeld als je aan het werk bent. Gewoon negeren, deze mensen leven op de vooroordelen en dat is hun probleem. Niet de jouwe.

Zo heb ik ooit een stel aan de kassa gehad dat me echt heel zenuwachtig maakte. Vervolgens tikte ik een compleet verkeerd bedrag in om de kassa te openen en kon het echt niet zo snel oplossen. Vervolgens heel zachtjes een collega gevraagd hoeveel wisselgeld ze moesten want het duurde veel te lang zo en ik kon het echt niet meer uitrekenen met die priemende ogen van de gasten. Loop ik naar de milkshake machine. Hoor ik de gasten zeggen: "Wat leren ze nou tegenwoordig nog op school?" "Niet eens kunnen rekenen." "Ach ja, iedereen moet een baan kunnen krijgen he." Ik kookte vanbinnen van woede (hallo, ik doe gewoon met 2 vingers in mijn neus HAVO hoor) , maar heb me netjes ingehouden... :=

finnens

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-14 22:56

pimaude schreef:
Overplaatsen is opzich vaak geen probleem! :) helemaal niet als je een beetje ervaring hebt al! :)

Fijn om te horen!

ben echt benieuwd, hoor hele verschillende verhalen maar meeste zijn toch wel positief over mac werk haha. Behalve mn grote vriend die vond het verschrikkelijk en ging na drie weken weg. Over een weekje weet ik het :)

Heb iedereen verteld dat ik bij de mac ga werken en eigelijk alleen positieve reacties gehad!

friendly

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-14 23:05

Het is natuurlijk ook wat jij er zelf van maakt. Je werkt met verschillende karakters en de werkzaamheden kunnen stressvol zijn. Ook gaat het niet altijd op de manier die jij graag ziet en daar moet je tegen kunnen. Het meest prettige is wel dat als jij je niet prettig voelt bij een gast bijvoorbeeld door opmerkingen en moeilijk gedrag je de manager het kan laten oplossen. Scheelde bij mij zeker in het begin enorm veel stress. En vergeef vooral jezelf dat je niet zo snel en goed ben als de rest. Je bent het nog aan het leren. Dat komt allemaal vanzelf wel. Ik ben zelf CT geweest en heb mijn inwerkkrachten zo veel mogelijk meegegeven: leer het eerst maar om goed te doen, de snelheid komt vanzelf wel.

Fee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-14 23:39

Ik ben zelf ook crewtrainer en geef dit inderdaad ook mee aan mijn trainees. Maar kijk wel naar elke persoon apart. Wij hebben bijvoorbeeld een meisje aan de kassa die er nu nog niet zo lang werkt, die wilde het gelijk allemaal snel doen. Prima, maar het moet ook goed. Een jongen in de keuken is snel gestrest en enorm onzeker.. die behandel je dan toch anders.

Wat wij wel eens doen is wedstrijdjes, zo motiveer je de crew enorm. Bijvoorbeeld wie de meeste grote menu's heeft verkocht, wie de meeste koekjes heeft bijverkocht of zoiets dergelijks krijgt een ijsje. Leuk hoe fanatiek ze dan worden. :)

Of in de keuken, wie de minste holds heeft (tussen grill en bop). :)

unihorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-14 02:29

ja dat imago van de mac.. ik zei t tegen een goede vriend dat ik er ging werken direct mijn indruk van jou is nu echt 100 % gedaald oke doei rotzak :+
vandaag stonden we echt met te weinig, wat een stress. niet leuk als je zo hard als je kan gaat maar niet harder kan. we gingen om 11 uur dicht en ben nu pas thuis. Ik zou eerder vrij zijn maar heb maar aangeboden mee te helpen met sluit anders werd het helemaal laat.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-14 03:50

finnens schreef:
pimaude schreef:

Fijn om te horen!

ben echt benieuwd, hoor hele verschillende verhalen maar meeste zijn toch wel positief over mac werk haha. Behalve mn grote vriend die vond het verschrikkelijk en ging na drie weken weg. Over een weekje weet ik het :)

Heb iedereen verteld dat ik bij de mac ga werken en eigelijk alleen positieve reacties gehad!

Super leuk, ik ben benieuwd!! En je grote vriend vind ik ook niet als crewlid passen! Die moet lekker goede deals sluiten en de verkoop in! :D ik hoop dat je wordt aangenomen ^^

finnens

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-14 16:31

Friendly, dat denk ik ook ja! Als je niet goed tegen druk of stress kan lijkt het me sowieso al lastig (er). Wel fijn om te horen dat je meestal zo makkelijk je manager kunt vragen als je 'in de problemen zit' en dus altijd in de buurt is.

Pimaude, nee die is daar niet voor gemaakt :') Mooi met de autootjes bezig.
Thanks, hoop het ook. Maandje proef periode overleven haha :D

Laat het weten wel weten hoe m'n eerste dag was en ondertussen lees ik dit hele topic door, leuk om al die verhaaltjes te lezen.

CCCCC

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-14 17:00

Ik ben aangenomen! *\o/*