De CSE's komen eraan!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-14 17:24

Wij hebben een super docent met filo, hij is wel een beetje een apart persoon maar hij kan wel goed lesgeven.

NaomixAline

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-14 17:26

Boself schreef:
Geen stress :) kijk naar het aantal punten die je met een vraag kunt krijgen, meestal zijn dat ook het aantal elementen die je erin moet verwerken :) Verder, binas binas binas. :') tijdens SE1 gebruikte ik de binas amper, zodra ik dat ging doen ging mijn cijfer gewoon een heel punt omhoog! :o

Binas is (meestal) mijn beste vriend inderdaad, heb ik het tot de 5e prima mee weten te redden, 6,5 gemiddeld, helaas het laatste jaar naar een 5,8 gezakt, dus daar komt mijn stress ook een beetje van!

MarlindeRooz schreef:
Ik dacht dat mijn hand afgestorven was, ik was in totaal 11 A4-tjes verder. :+

Ben ik even blij dat ik beide vakken niet heb!!

Ik lijd vandaag onder een ernstige vorm van studieontwijkend gedrag.. Wou om 13 uur beginnen, ben nog steeds niet begonnen...
Laatst bijgewerkt door NaomixAline op 10-05-14 17:28, in het totaal 2 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-14 17:27

Ghostattack schreef:
Het feit dat ze Grieks al plannen op dezelfde dag als Wiskunde B zegt alweer hoeveel verstand de mensen daar hebben van een vak als Grieks. Niks dus := Iedereen denkt, oh Grieks. Lekker makkelijk, zijn toch maar weinig mensen enz. Ehm, nee gewoon niet :+

Ik ga 'even' een Nederlands examen maken, ik weet alleen nog niet welke. Ik denk 2013-1 of 2013-2.

Als buitenstaander moet ik zeggen dat Grieks me wel vrij moeilijk lijkt. :')

Ik had net het meest interessante nederlands examen ever. 2007 ofzo. Over het behoud van natuur.
Volgens mij gaan alle teksten de afgelopen 10 jaar over natuur/milieu/de ondergang van de aarde. Gosh wat een kloteteksten zijn dat. :=

MarlindeRooz schreef:
Wij hebben een super docent met filo, hij is wel een beetje een apart persoon maar hij kan wel goed lesgeven.

jaa wij ook :D Alle filosofie docenten zijn vrij apart denk ik. :') is een beetje een ding. maar wel heel aardig altijd :j We hebben ook maar een klein klasje.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-14 17:28

Met oude examens van Nederlands maken is het bij mij: "die ziet er leuk uit, oh die heb ik al gehad".

Super handig 2x havo 4 doen en 1x havo 4 en 5 in een jaar. :+

Sommige luistertoetsen heb ik ook al wel 4 keer gemaakt. (we deden er soms 2 dezelfde in een jaar om te vergelijken".

Net als met de film Die Welle, toen ik de tekst mee ging zeggen mocht ik pas weg. _O-

----

Onze filosofie heeft alleen HBO geschiedenis gedaan, en doet nu Unie geschiedenis en is nog heel jong (28 oid) en ik zit dus op vavo. Gemiddelde leeftijd is 35. (oudste in mijn klas is 23 gok ik, ouderen zitten vaak op de avondlessen)

Maar hij dwaalt altijd zo af. :o

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-14 17:30

De meeste Nederlands teksten van Vwo gaan over politiek en dat soort dingen! Hoera, daar houden we van! Not :')

En ja Grieks is zeg maar gerust 'bijna onmogelijk' :D

MarlindeRooz

Re: De CSE's komen eraan!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-14 17:33

Ik vind dat juist wel interessant. :=
ik had op mijn vorige school ook maatschappijwetenschappen en ik het maatschappijleer met een 8,3 afgerond.:)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-14 17:34

Ghostattack schreef:
De meeste Nederlands teksten van Vwo gaan over politiek en dat soort dingen! Hoera, daar houden we van! Not :')

En ja Grieks is zeg maar gerust 'bijna onmogelijk' :D

Yes, politiek! Want cito weet precies wat de jeugd van tegenwoordig bezighoudt. :') Nu snap ik wel dat ze geen Jip en Janneke verhaaltjes doen, maar ik heb pas 1 keer een leuke tekst gehad, over de rol van 'de vrouw' in huishoudens sinds 1950.

Dit is trouwens het enige grieks waar ik een beetje verstand van heb. :+
Afbeelding

DewiRox

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-14 17:34

Weten jullie toevallig een goede site voor biologie? Waar veel begrippen enzo staan uitgelegd. Wij hebben altijd met biologiepagina moeten werken, maar dat vind ik toch wel zo'n rot site.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-14 17:35

DewiRox schreef:
Weten jullie toevallig een goede site voor biologie? Waar veel begrippen enzo staan uitgelegd. Wij hebben altijd met biologiepagina moeten werken, maar dat vind ik toch wel zo'n rot site.

bioplek.org?

shiroihebi

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-14 17:35

Die havo NL teksten kan ik ook wel dromen. Die heb ik vorig jaar gemaakt en nu wéér. Van 2013-I weet ik alle antwoorden wel uit mijn hoofd xD

HappyBuddha

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-14 17:36

Net weer thuis, zeiknat en hongerrrr :')
Word vnv denk ik ook weinig of t word nachtwerk :')

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-14 17:36

Bioplek inderdaad :)

Ik hou van Grieks eten! <3 Zoveel weet ik ook niet van Grieks hoor, ik kan het lezen en vertalen. Maar daar blijft het bij.. En mijn vertaling zijn niet eens begrijpelijk Nederlands :D

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-14 17:37

Ja omdat ik nu alles al 3x gehoord heb móet ik wel slagen, maar ik heb 2 nieuwe vakken. Kunst en filosofie.

melody7

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-14 17:37

Ik heb echtechtecht geen zin om te leren en m'n eerste is dinsdag al := :')

NaomixAline

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-14 17:39

melody7 schreef:
Ik heb echtechtecht geen zin om te leren en m'n eerste is dinsdag al := :')

Je bent niet de enige! Mijn eerste is maandag en vandaag ben ik zo goed bezig geweest, ahum..

Memories

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-14 17:39

Er zitten ook echt heel veel open vragen in het Nederlands examen zie ik nu, dat wordt vast net zo'n horrorexamen als vorig jaar. 'Maar' 16 punten voor de samenvatting ook -O-

Oh en Grieks/Latijn bestaat niet echt uit 40+ vragen toch?! Zitten daar niet nog deelvragen bij?

shiroihebi

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-14 17:40

Ik begin om 9 uur op maandag met kunst en ik ben er nog niet aan begonnen. Wat een prutsvak ook xD

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-14 17:40

Maar 16 punten? :D Yeah. :')

Ik haat samenvattingen, want ik heb adhd + dysgrafie.

Dus rommel in je hoofd + handschrift.
Schrijf dan maar eens een nette samenvatting. _O-
Laatst bijgewerkt door MarlindeRooz op 10-05-14 17:42, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-14 17:42

:= Ik heb Nederlands eigenlijk helemaal niet geoefend...

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-14 17:42

Het examen van 2010, tijdvak 1 is best interessant. :j
En ik vond hem heel makkelijk. :o

Fennee

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-14 17:43

Hoi,
Ik meld me ook maar! Ik ben Fenne, 15 jaar en doe examen van het vmbo tl.
De vakken waar ik het meest voor vrees zijn biologie, wiskunde en Engels. Over de rest ben ik niet zo bang. Ik baal alleen wel heel erg dat ik geschiedenis en wiskunde op 1 dag heb..
Mijn eerste is as. woensdag, Nederlands maar daar hoef ik niks voor te doen. Vanaf donderdag word het lastig, biologie. Ik heb van woensdag t/m woensdag examen, elke dag 1 en op maandag 2. :)

Succes iedereen!!

Memories

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-14 17:48

MarlindeRooz schreef:
Maar 16 punten? :D Yeah. :')

Ik haat samenvattingen, want ik heb adhd + dysgrafie.

Dus rommel in je hoofd + handschrift.
Schrijf dan maar eens een nette samenvatting. _O-

Dan begrijp ik wel dat je daar blij mee bent :')
Echt bah. Al die examens van 2012 en vroeger waren echt easy ja, haalde ik makkelijk 7,0-7.5 of hoger voor. Maar toen kwam 2013 -O- Ik moet het juist van de samenvatting hebben. Wat ik eigenlijk niet eens echt een 'samenvatting' vindt :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-14 17:48

Welkom Fenne! Leuke pony heb je, lijkt een beetje op mijn oude lievelingspony bij de eerste manege waar ik reed. :j

NaomixAline

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-14 17:51

Memories schreef:
Dan begrijp ik wel dat je daar blij mee bent :')
Echt bah. Al die examens van 2012 en vroeger waren echt easy ja, haalde ik makkelijk 7,0-7.5 of hoger voor. Maar toen kwam 2013 -O- Ik moet het juist van de samenvatting hebben. Wat ik eigenlijk niet eens echt een 'samenvatting' vindt :')

Hier precies hetzelfde, tekstverklaring is niet mijn sterkste punt! Samenvatten is die puntjes gewoon letterlijk uit de tekst halen, voor mij niet lastig.

Ik heb alle examens NL vanaf 2010 al gemaakt, behalve 2013-2, dus die nog maar even maken, dan ben ik er wel klaar voor, denk ik, hoop ik..

_Lois_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-14 18:00

Maar soms gaat het bij tekstverklaringen ook over van die dingen dat je denkt.. :O
Heb dat overigens alleen bij Nederlands, alle andere talen gaan me prima af :Y)