Alsof zo'n examinator nooit stoepjes raakt.. Ja slecht voor je banden. Ik had het zelf donderdag nog. Was zo enorm krap om te draaien, had geen keus. Ik vind het wel jammer..
Ja was ook het eerste waar ik aan dacht! Hij vertelde er ook bij 'dat ik zo mensen omver kan rijden op de stoep'. Niet bepaald dat ik nu met mijn volledige auto op de stoep stond hoor Ahja, volgende keer beter
NeverGiveUp
Geplaatst: 08-02-14 12:02
En daarom slaag je al niet?!
Mij wordt altijd verteld dat het niet uit maakt of je 10x verkeerd inparkeerd, als je maar goed kijkt. Reed je soms die hele stoep over? Anders snap ik dat echt niet
edit; zie nu je laatste bericht. Nou ik vind het echt zwaar overdreven. Je kijkt toch van te voren of er mensen fietsen/lopen
Amaryllis
Geplaatst: 08-02-14 13:28
Zazoe_ schreef:
Niet geslaagd, ik reed bij parkeren per ongeluk een klein stukje op de borduur , ik mocht geen tweede keer proberen en mocht direct terug naar het examencentrum Volgende keer is woensdag om 7u30
Balen Zazoe! Woensdag beter hopelijk! Heb je er wel wat van kunnen leren?
Om even terug te komen op mijn overdreven stress voor een rijles, instructeur weet dat ik faalangst heb en houdt er gelukkig wel rekening mee! Net rijles gehad, ging eigelijk heel soepel. Normaal gaat alles heel gehaast gestrest en rijd ik slecht met het verkeer mee. Dit keer reed ik wel soepel mee voor mijn gevoel, alleen technisch wegrijden nog niet. Woensdag met een klein toetsje achtig iets deze module afsluiten en dan naar de volgende.
In België krijg je toch ook geen les van een instructeur maar van je ouders ofzo?
Zazoe_
Geplaatst: 09-02-14 11:48
saskiakefie: klopt! Hier kan je na het behalen van je theoretisch examen (= voorlopig rijbewijs) kiezen tussen 2 modellen; - het voorlopig rijbewijs mét begeleider. Dit model is 36 maanden geldig en niet verlengbaar - het voorlopig rijbewijs zonder begeleider, verkrijgbaar indien je minstens 20 uren rijles in een erkende rijschool hebt gevolgd. Dit model is 18 maanden geldig en niet verlengbaar of hernieuwbaar. Bij het voorlopig rijbewijs mét begeleider kunnen je ouders dus jou begeleider(s) zijn, of iemand die al x aantal jaar zijn rijbewijs heeft (ben even het aantal vergeten )
Ik weet een meisje die 100 rijlessen heeft gehad, duur grapje!
Thea_Dinske
Geplaatst: 10-02-14 13:16
Ik had ook zoveel zenuwen, dat ik bij de 3de keer afrijden een faalangst-examen heb gedaan. Wat fijn was dat ze, ze nemen in het begin gewoon even de tijd zodat je op je gemak ben voordat je de auto in stapt.
Tja en dat terwijl ik dus niks heb gehad aan mn faalangst examen, maar dat lag denk ik meer aan de examinator, was totaal geen relaxte man en dat maakte me helemaal gek van de zenuwen. Wel vind ik het concept erg goed en ik geloof er wel in dat mensen er baat bij hebben.
Nee, je kan zelf aangeven of je dat wilt of niet. Stel er is een sessie om 8.50 voor het afrijden van de ''normale'' examens, dan mag jij om 9 uur nog eens dat zaaltje naar binnen zodat iedereen al weg is en jij in alle rust nog even met je examinator kan praten. Als je daar bent nemen ze de tijd om met je te praten en kun je aangeven waar je het nog over wilt hebben en dergelijke. Ook heb je voor de rit extra tijd en kun je als je daar behoefte aan hebt, de auto even aan de zijkant zetten als het je allemaal te veel wordt.
Dat is wat ik weet, maar kan ook zijn dat ik wat over het hoofd zie!
Amaryllis
Geplaatst: 10-02-14 13:50
Nee hoor, iedereen mag faalangst doen.
Bhodi
Geplaatst: 10-02-14 13:51
Ik heb trouwens de eerste keer een faalangst examen gedaan en de tweede keer een regulier examen
ik doe morgen examen.... ben heel benieuwd heb echt een rotweekend gehad met veel slecht nieuws enz. Lessen vandaag ging erg goed dus we gaan er gewoon voor!