Wie nog meer afstuderen in 2013?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

eslixapie

Re: Wie nog meer afstuderen in 2013?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-13 10:37

Het gaat bij iedereen de goede kant op, super! Ik heb straks les en vanmiddag een gesprek met mijn opdrachtgever, dus ik ben benieuwd :)

ievie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-13 10:44

Super Rosa_ en Akshay! Succes met de volgende stappen..

Heleen_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-13 10:44

Heel fijn rosa!

Vanmiddag komt mijn schoolbegeleider langs voor feedback op pva! Kan ik weer verder :)

Zephyr

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-13 10:50

Ik heb inmiddels al bijna 2 weken niets gedaan....zit weer vast op iets en dan lukt t gewoon helemaal niet. Ik ga echt vandaag weer proberen er serieus verder mee te komen, want anders ga ik het voor de zomer nooit redden...waar ik toch een beetje bang voor ben :(
Fijn dat de meeste nu lekker op weg zijn! Geeft een goed gevoel als iets ook wordt goedgekeurd!

pluisje88

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-13 10:55

Ik wilde in mei klaar zijn. volgens mijn begeleider is de kans heel klein dat ik dat haal. Baal ik wel van. Wil er gewoon vanaf zijn! maargoed....

Ik zat ook vast en schuif het voor me uit. Ik ga mezelf nu bannen van bokt en aan de bak. Wil gewoon mijn scriptie inleveren in mei!!!!!

Zit met een dubbel gevoel. aan de ene kant heel veel druk en paniek, aan de andere kant kan ik me er niet toe zetten om echt iets te gaan doen....

Nynke1

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-13 11:20

Super goed allemaal!!

Ik ben nu bezig met statistiek af te ronden.. Moet 3 april een communicatieplan schrijven voor 'mijn eigen bedrijf' ( je wordt achter een pc gedumpt met een papiertje waar uitleg staat over 'jouw' bedrijf ).

_Astrid

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-13 12:28

Gefeliciteerd voor allen die verder mogen met afstuderen :D

@Zephyr: Nooit leuk als je vast zit op iets, misschien een frisse blik van medestudenten? :)
@Pluisje88: Ik ken dat gevoel, er hangt gewoon zoveel van af dat het eigenlijk eng is om er mee verder te gaan, wel balen trouwens dat je begeleider zo negatief is, beetje motivatie vanuit die kant kan geen kwaad denk ik dan maar..

Wat is iedereen goed bezig trouwens, ik doe al heel t weekend niks aan school haha, heb ook heel t weekend gewerkt en moet vandaag en morgen ook weer. Woensdag dan maar weer eens wat voor school doen..

_iDj_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-13 13:47

Bij mij hingen er geen consequenties aan PVA. Begeleiders en hun gevoel waren denk ik meer doorslaggevend om een afstudeerstage al dan niet af te breken.

Zephyr: Ook al heb je het gevoel dat je niks hebt gedaan, door alleen al er over te piekeren, heb je juist hartstikke veel gedaan! Nu tijd om alle mogelijkheden van je probleem op een rij te zetten (en echt goed op een rij, niets wegwuiven; er écht verder over nadenken). Het komt vast goed _/-\o_

En egopost :o Woensdag diploma-uitreiking *\o/* Ben zo blij dat ik die stress die jullie nu ervaren niet meer heb :P

ievie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-13 15:57

_iDj_ schreef:
En egopost :o Woensdag diploma-uitreiking *\o/* Ben zo blij dat ik die stress die jullie nu ervaren niet meer heb :P

Yay, geniet er van!

Heleen_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-13 15:58

Lekker gevoel IDJ!

Hier is net mijn begeleider langs geweest. Hij had er iig vertrouwen in haha. Moet een en ander nog wat preciezer uitwerken maar dat komt vast wel goed :)

Bolderkar

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-13 16:02

Mijne komt ook zo langs

LePapillon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-13 17:38

Ik moet maandag weer m'n onderzoeksrapport tot nu toe inleveren en ik krijg donderdag feedback.
Ik zat de afgelopen weken een beetje in een dipje, maar heb nu snel wat interviews geprikt voor deze week.

Morgen heb ik de allerlaatste les van deze opleiding!! Wel een beetje vreemd ook..

Heleen_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-13 17:59

Ik heb de laatste les allang gehad :')

SIEMxFUNNY

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-13 18:08

Wat zijn jullie allemaal goed bezig +:)+ Motiveert mij iets meer :j

Ik had vorige week ff een flinke dip. Pff, zoveel wat gedaan moet worden. En dan de combinatie met paarden / voetbal / vriendinnen was even te veel. Nu heb ik mijzelf weer aardig herpakt.
Krijg vrijdag feedback op mijn plan van aanpak. Dan literatuuronderzoek. Is mijn favoriete onderdeel, ahum :=

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-13 19:53

LePapillon schreef:
Ik moet maandag weer m'n onderzoeksrapport tot nu toe inleveren en ik krijg donderdag feedback.
Ik zat de afgelopen weken een beetje in een dipje, maar heb nu snel wat interviews geprikt voor deze week.

Morgen heb ik de allerlaatste les van deze opleiding!! Wel een beetje vreemd ook..

Hihi raar idee he? :D

Ik heb de laatste les ook allang gehad.
Had nooit verwacht dat ik voor mijn afstuderen al mijn tentamens al zou hebben gehaald, maar toch!! :oo Daar verbaas ik me telkens weer over :P

_iDj_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-13 22:06

LePapillon schreef:

Wow, dat is echt knap! Bij mij ging er minimaal een maand overheen tussen prikken en de daadwerkelijke afspraak. :O
Het laatste tentamen dat ik maakte, was ook zo'n geweldig gevoel!

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-13 01:35

Al even niet meer gepost hier, maar vorige week verslag ingeleverd van mijn stage, vanochtend presentatie gegeven en dan morgenvroeg krijg ik mijn cijfer. Ben heel benieuwd!

En dan klaaaaaar.

(Al vind ik het eigenlijk heel kak, want werk vinden is momenteel echt niet grappig.)

Zephyr

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-13 10:52

Bedankt idj! Ik ga vandaag iig proberen de interviews te plannen, zodat ik weer ergens naar uit kan kijken en dat er weer wat gaat gebeuren, want dan moet het wel! Hopelijk werkt dat een beetje!
Ik loop een jaar achter, dus al mijn studiegenootjes zijn allemaal al afgestudeerd...op nog 2 na :)

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-13 10:54

Whiii! Ik moet het kwijt!

Ik heb zojuist mijn cijfer gekregen. Ik heb gewoon mijn stage afgerond met een 9!!! ZO BLIJ! En daarmee nu dus afgestudeerd! :D YEAH!

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-13 10:55

van harte shiloh!! En dan met zo'n cijfer :oo Super hoor!

*wil ook* :))

_Marleen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-13 11:25

Zo gefeliciteerd zeg! Super netjes!

Nog 3 maand en dan kan ik hopelijk hetzelfde zeggen alhoewel ik met een 7 ook wel genoegen neem haha!

De tijd gaat eigenlijk wel supersnel.. Ben al bijna over de helft qua tijd dat ik op stage zit.

Twaalf

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-13 11:32

Gefeliciteerd Shiloh, heel net cijfer :D
Banen liggen inderdaad niet voor het oprapen..
Ik zat gisteren ook alvast vacatures te kijken, maar nauwelijk iets, zelfs in 'mijn' doelgroep :n
Gelukkig heb ik nog een oproepcontract lopen!

Mijn motivatie voor scriptie is echt onder nul, herkent iemand dit?
Ik moet nog zoveel doen en heb echt geen zin..

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-13 11:33

Gefeliciteerd Shiloh!!! *\o/* En wat een prachtig cijfer!! _/-\o_
Je kon niet bij je stagebedrijf blijven werken?

Zijn hier mensen die een optie hebben op een baan bij hun stagebedrijf?

Ik zou vandaag voor het eerst een gesprek met m'n stagebegeleider hebben (week 3 van m'n stage) dus ik had twee dagen vrij gekregen. Kreeg ik vanochtend een smsje van m'n begeleider dat haar zoons ziek zijn. Dus kan het niet doorgaan :( Goed, niets aan te doen.

Zephyr

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-13 11:36

Wow Gefeliciteerd Shiloh! Echt geweldig en met zo'n hoog cijfer! Genieten!

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-13 12:19

Dank dank! Zit hier echt met een grijns!

Mijn stage bedrijf zat in Lissabon, en wil toch liever gewoon in Nederland blijven. Ik hoor het wel vaak, zo zijn er twee andere studenten waarvan ik weet dat ze op hun stage plaats een PhD hebben aangeboden gekregen (in Parijs en Stockholm). Bij ons doen mensen eigenlijk zelden een stage in Nederland.

Morgen gaan ze bij de vakgroep bespreken of er ruimte is om een PhD plek vrij te maken, als dat zo is, dan moedigt de prof me heel erg aan om te solliciteren want ik stond zeker op de shortlist. Dus ik heb er iets meer vertrouwen in, ook voor eventuele andere PhD's maar ik zie wel waar het heen gaat allemaal.

Oh, en hij zei ook nog dat ze mijn verslag waarschijnlijk als voorbeeld gingen gebruiken om aan toekomstige studenten te laten zien hoe ze een goed verslag moesten schrijven *grin* ... misschien moet ik een bijbaantje zoeken in het lezen en corrigeren van thesis verslagen of zo :P