Bokt-ondernemers deel 6: Bezigheden, tips en ideeën

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Ier

Berichten: 8307
Geregistreerd: 01-11-04
Woonplaats: home is where the heart is <3

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-12 23:23

Hilda79 schreef:
Logo, mooi maar ga voor 1 font.

Klaas-Jan?

Ook jij bedankt voor je mening!
We nemen 'm mee in ons 'overleg'. :D

Zooist

Berichten: 11073
Geregistreerd: 23-08-05
Woonplaats: Poortugaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-12 23:26

Shanna, ik vind hem met bling echt te gek!

Ik ga eens vragen hoe het met mijn logo zit, want dan ga ik ook eens contact opnemen met Ier!

Annash
Blogger

Berichten: 26597
Geregistreerd: 09-06-03
Woonplaats: Achterhoek

Re: Bokt-ondernemers deel 6: Bezigheden, tips en ideeën

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-12 23:30

Grappig hoe de meningen zo verschillen :D Kan je zien dat een groot gedeelte ook weer smaak is.
In ieder geval voor de mensen die al gereageerd hebben: bedankt voor jullie mening & moeite! Zoals Ier al zegt: we bespreken het zeker :j

foxy80

Berichten: 8021
Geregistreerd: 09-07-06
Woonplaats: het vrije waasland

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-12 23:31

Ok, de 2 verschillende fonts en die paarse Q snap ik ook niet, maar ik vind hem wel HEEL mooi.
Ik heb een logo van ga-daar-liggen.
Geërfd van mijn voorganger.
Het enige goede eraan zijn de kleuren en het feit dat onze naam erin staat, maar voor de rest...
Maar ja, ik ga vooral voor het product dat ik vertegenwoordig, heb ik besloten.

Hilda79
Berichten: 3462
Geregistreerd: 05-02-04
Woonplaats: Annerveenschekanaal

Re: Bokt-ondernemers deel 6: Bezigheden, tips en ideeën

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-12 23:38

Een logo hoef je ook niet te begrijpen maar hij moet bij jou en wat je doet passen.
Die van mij zullen heel veel ook niet mooi vinden / begrijpen.
<<< dit is hem.

Remy

Berichten: 2722
Geregistreerd: 02-06-04
Woonplaats: Sint Anthonis

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-12 23:40

haha, wat grappig, ik vond dus juist die verschillende fonts en die paarse Q helemaal goed :D
Zat echt te denken hoe die Q zo evenwicht bracht op de een of andere manier.

Boutique in dat font klopt helemaal, echt een beetje frans, en hippique dan weer wat moderner, daardoor springt Boutique er echt uit.
Laatst bijgewerkt door Remy op 08-11-12 23:41, in het totaal 1 keer bewerkt

foxy80

Berichten: 8021
Geregistreerd: 09-07-06
Woonplaats: het vrije waasland

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-12 23:41

Is het geen lens waar het licht in speelt Hilda?

Remy

Berichten: 2722
Geregistreerd: 02-06-04
Woonplaats: Sint Anthonis

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-12 23:45

Ik vind jouw logo helemaal perfect bij je produkt/site passen (waar ik trouwens ook helemaal weg van ben)

Hilda79
Berichten: 3462
Geregistreerd: 05-02-04
Woonplaats: Annerveenschekanaal

Re: Bokt-ondernemers deel 6: Bezigheden, tips en ideeën

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-12 23:49

Klopt Foxy.
Sommige vinden mijn logo en site te kleurig. Als ik kijk naar andere sites zie ik vooral veel zwart/wit en zelfde layout.

Misschien daarom ook wel dat ik juist het paarse van Shanna gaaf vind.
Ik hou wel van afwijkend.

foxy80

Berichten: 8021
Geregistreerd: 09-07-06
Woonplaats: het vrije waasland

Re: Bokt-ondernemers deel 6: Bezigheden, tips en ideeën

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-12 23:56

Nee hoor, ik vind de jouwe goed. Netjes wit en een keurig paars (geen schreeuwerig gedoe).
En ook zo' n zwierig lettertype haha!

OFF topic die foto van die mevrouw met die fries en die zwarte jurk is echt gaaf!!!!

Yucca

Berichten: 4907
Geregistreerd: 06-09-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-12 23:59

Hilda79 schreef:
Logo, mooi maar ga voor 1 font.

Klaas-Jan?


H.untelaar (hij moet niet lachen op de foto trouwens, niet mooi :') )

Hilda79
Berichten: 3462
Geregistreerd: 05-02-04
Woonplaats: Annerveenschekanaal

Re: Bokt-ondernemers deel 6: Bezigheden, tips en ideeën

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-12 08:53

Oh die. Hihi geen balletje trap hier in huis.

Thanks Foxy.

anoniem45673
Berichten: 786
Geregistreerd: 07-12-10

Re: Bokt-ondernemers deel 6: Bezigheden, tips en ideeën

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-12 09:12

Wie is je doelgroep Shanna? Als je dat voor jezelf duidelijkt hebt kun je kijken of het logo bij de doelgroep past. Als je voor de doelgroep kiest (jonge) meiden / vrouwen die van bling bling houden, denk ik dat je logo nu goed past. Als je voor de doelgroep gaat YUP (young urban professionals) die over het algemeen meer geld hebben te besteden en ook iets exclusievere spullen willen denk ik dat je logo nu onvoldoende past.

Wat mij weleens helpt is profielen maken, wie is je doelgroep en hoe zouden enkele van deze (verzonnen) key figuren kijken naar jouw winkel en vanuit daar denken in de ontwikkeling.

Kaaaren
Berichten: 3985
Geregistreerd: 02-04-07

Re: Bokt-ondernemers deel 6: Bezigheden, tips en ideeën

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-12 09:53

Als ik ook even mijn mening mag geven over het logo :P

De B en de Q in een andere kleur heeft voor mijn gevoel niet echt meer waarde.
De Q raakt nu de U. Wanneer je het woord Hippique een letter opschuift naar rechts. kan je de Q door laten lopen in de U. Ik vindt de lettertypes niet zo goed bij elkaar passen ( qua keuze lettertype kijk ook eens naar de doelgroep zoals Mellis86 zegt )

Hoop dat jullie er iets aan hebben :)

Yucca

Berichten: 4907
Geregistreerd: 06-09-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-12 10:07

Mellis86 schreef:
Wie is je doelgroep Shanna? Als je dat voor jezelf duidelijkt hebt kun je kijken of het logo bij de doelgroep past. Als je voor de doelgroep kiest (jonge) meiden / vrouwen die van bling bling houden, denk ik dat je logo nu goed past. Als je voor de doelgroep gaat YUP (young urban professionals) die over het algemeen meer geld hebben te besteden en ook iets exclusievere spullen willen denk ik dat je logo nu onvoldoende past.

Wat mij weleens helpt is profielen maken, wie is je doelgroep en hoe zouden enkele van deze (verzonnen) key figuren kijken naar jouw winkel en vanuit daar denken in de ontwikkeling.


(Alweer) Een hele handige tip Mellis! Als Shanna haar doelgroep inderdaad de eerste groep vrouwen is past het logo er beter bij dan de doelgroep die ik in gedachten had (de tweede).

holly
Berichten: 8840
Geregistreerd: 26-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-12 10:12

Als je chique uit wil stralen, en in jouw geval daar dan ook nog eens de nadruk op wilt leggen, dan zal je stijl ook chique moeten zijn.
Of andere het logo mooi vinden is uiteindelijk minder belangrijk dan dat jij er een toppie gevoel bij hebt. Jij moet er immers mee over straat zullen we maar zeggen.
Waar je wel even aan moet denken is of het ook geschikt is voor bijvoorbeeld achter op je jas en dergelijke. Zijn de diamantjes daar op aangepast?

connepon85

Berichten: 1401
Geregistreerd: 10-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-12 11:31

Zo weer even bijgelezen.

Wat een gaaf filmpje Joyce! Ik heb echt gelachen.

En Mailchimp kwam voorbij; inderdaad erg handig. Aweber is overigens een goed alternatief als Mailchimp je niet aanstaat.

Ik ga ook nog even mijn mening geven over het logo :p Ik zou misschien eerder kiezen voor boutique helemaal in het zwart (of paars) en hippique volledig in de andere kleur. Ik zou alleen de bling op de i laten. Is hippique nu in een donkergrijze kleur?

Het artikel met Equirex is overigens af. Zij heeft dit jaar voor het eerst een kledingcollectie gemaakt. Zouden jullie het ook gaaf vinden om een eigen kledinglijn te ontwerpen? http://www.paardenlifestyle.com/zelf-ee ... r-equirex/

foxy80

Berichten: 8021
Geregistreerd: 09-07-06
Woonplaats: het vrije waasland

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-12 12:01

Oef, alle raamwerk voor dekjes en singels zit erin (dus algemene info, maattabellen, 1000-delig kleurengamma, alle opties met toeters en bellen, hyperlinks)
Nu dus artikelen kopiëren, foto' s en prijzen en omschrijving aanpassen.
Boeken zitten er ook al in.
Hoop alle artikelen van mijn hoofdleverancier er tegen maandag in te hebben.

Zooist

Berichten: 11073
Geregistreerd: 23-08-05
Woonplaats: Poortugaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-12 12:24

Ik ben alvast aan het sparen foxy! :P

Als ik rijverenigingen ga aanschrijven, ga ik dat via mail doen of maak ik een brief met een flyer die ze op kunnen hangen....? Vind het zo moeilijk!

Of hebben misschien jullie nog creatieve ideeën?

Op die flyer zou ik dan ruimte kunnen laten om een datum en tijd in te vullen met zwarte stift.... dan kunnen ze gelijk een afspraak maken om in te plannen.... Oid!

connepon85

Berichten: 1401
Geregistreerd: 10-01-08

Re: Bokt-ondernemers deel 6: Bezigheden, tips en ideeën

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-12 12:32

Hey Zooist,

ik denk dat ik ze eerst gewoon een persoonlijk mailtje zou sturen om het contact te krijgen. Zij hoeven niet te weten dat je dat "persoonlijke" mailtje vervolgens naar 100 rijverenigingen stuurt ;)

Mallootje

Berichten: 5620
Geregistreerd: 02-04-08
Woonplaats: Belgie

Re: Bokt-ondernemers deel 6: Bezigheden, tips en ideeën

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-12 12:32

Doe je dat fulltime Foxy?

Zooist

Berichten: 11073
Geregistreerd: 23-08-05
Woonplaats: Poortugaal

Re: Bokt-ondernemers deel 6: Bezigheden, tips en ideeën

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-12 14:33

Thanks Connepon!

Keep it simple!

Dat met die nieuwsbrieven snap ik allemaal niet. Heb eens zitten kijken maar zou echt niet weten hoe ik dan op mijn site iets krijg dat ze zich aan kunnen melden voor een nieuwsbrief???

connepon85

Berichten: 1401
Geregistreerd: 10-01-08

Re: Bokt-ondernemers deel 6: Bezigheden, tips en ideeën

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-12 14:52

Uhm.. wat betreft de nieuwsbrief kan ik je niet heel goed helpen aangezien ik niet echt weet hoe het systeem werkt wat je gebruikt. Maar in principe moet je op de plek waar je het inschrijfblokje wilt hebben een code toevoegen. Deze code kun je vinden op de website van bijvoorbeeld Mailchimp als je daarbij aangesloten bent. Dan moet je je dus wel eerst aangemeld hebben. (http://www.mailchimp.com)

Zooist

Berichten: 11073
Geregistreerd: 23-08-05
Woonplaats: Poortugaal

Re: Bokt-ondernemers deel 6: Bezigheden, tips en ideeën

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-12 14:58

Oh, via HTML? Ik maak mijn site via een wedsitebuilder programma want anders wordt het vreselijk! :+

connepon85

Berichten: 1401
Geregistreerd: 10-01-08

Re: Bokt-ondernemers deel 6: Bezigheden, tips en ideeën

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-12 15:00

Ja inderdaad via HTML. In principe is Wordpress ook zo opgezet dat het een soort websitebuilderprogramma is. Alleen je hebt daarbij wel de mogelijkheid om Alles aan te passen. Maar ook al weet je niet zoveel van codes kun je een hele website opzetten met Wordpress.