Het leed dat werk / een baan zoeken heet. Deel 7

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Cer

Re: Het leed dat werk / een baan zoeken heet. Deel 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-12 12:30

Nou, het is al goed dat je cv meegenomen wordt in een eerste selectieronde :j

Overigens, ik heb begrepen dat ze hier nu mensen met tijdelijke contracten voortijdig laten gaan.. dat zou gunstig kunnen zijn :)

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-12 12:31

Cer schreef:
Nou ja het is een baan op de universiteit.. ik hoef er zelf niks voor te studeren gelukkig :D

@jolliegirl: zie post ruitje... :+

Die had ik gezien. niets mis mee toch?
Voor universiteit moet je in een brief wel een beetje goed en slim overkomen, zo bedoeld ze het denk ik :j

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-12 12:34

Jolliegirl schreef:
Cer schreef:
Nou ja het is een baan op de universiteit.. ik hoef er zelf niks voor te studeren gelukkig :D

@jolliegirl: zie post ruitje... :+

Die had ik gezien. niets mis mee toch?
Voor universiteit moet je in een brief wel een beetje goed en slim overkomen, zo bedoeld ze het denk ik :j

Ikheb nog wel een foto van een brief hoe het dus NIET moet _O-

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-12 12:37

oh ja doe die nog es? :j

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-12 12:47

Je hebt PB, maar blijkbaar was die brief (voor betreffend bedrijf) wat niveau betreft goed genoeg. Deze persoon is wel aangenomen (zeg ook veel over bedrijf trouwens :+ )
Maar persoonlijk zou ik een persoon met een dergelijke brief afwijzen. Mocht je dan echt omhoog zitten wat personeel betreft kan je altijd nog vragen om een echte motivatie brief ofzo :=

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-12 13:28

vuurneon schreef:
Je hebt mij iig wel op het idee gebracht om die site even in de gaten te houden :)

Staan zeker nuttige dingen tussen, voornamelijk GGZ maar soms ook A&O :) En niet alleen voor GZ-psychologen, ook voor basispsychologen. Zie soms ook wel eens een oproepje van iemand die werk zoekt ipv aanbiedt, geen idee of daar wat uitkomt maar kan je ook nog overwegen :)

henrib

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-12 13:58

Beste heren en dames,

Er is weer een vacature beschikbaar binnen Divoza Staphorst.
Voor meer informatie kijk op de site www.divoza.com vacatures.

Groet,

Henri Boes

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-12 15:11

Hier heeft het UZB terug gebelt...
eigenlijk al wat ik had verwacht, afgewezen vanwege mn opleiding. Bij alles in deze branche heb ik dat dus.

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-12 15:20

pfff lastig zeg!! :(

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-12 15:23

Wat is het probleem dan ookalweer Mri?

RusselNuwell

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-12 15:50

Ik meld me ook maar in dit topic. Ik raak de moed eigenlijk volledig kwijt op dit moment, ik doe een deeltijd opleiding van 2 avonden in de week. Ik zoek een baantje voor ongeveer 20-30 uur in de week, maar ben ook met minder tevreden, maar schijnbaar is het onmogelijk om zelfs een startersbaantje te vinden zonder ervaring, terwijl ze dan wel iemand in mijn leeftijdscategorie zoeken.
Vanmorgen weer een mailtje in de inbox, had gister op een vacature via een uitzendbureau gereageerd, ging om schoonmaakwerk, ervaring was slechts een pré, verwachtte ik toch dat ik met mijn ervaring als schoonmaakster een goede kans zou maken, maar nee, ze hadden al iemand gevonden, terwijl de vacature pas sinds gister open staat.

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-12 15:59

Toch gek dat het zo tegenstrijdig is overal. Hier heb ik 9 van de 10 keer dat ze juist een starter willen of max 1 tot2 jaar ervaring.
Het lijkt echt hopeloos. Ben al ruim vier jaar bezig, tussendoor wel horecawerk gedaan, maar dat is niet wat ik tot mijn pensioen wil doen.

RusselNuwell

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-12 16:54

Dan moet ik maar verhuizen denk ik :') Ik zou op dit moment staan te springen om een horecabaantje, maar wordt niet aangenomen omdat ik geen ervaring heb.

Elan_GV

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-12 17:00

Mri schreef:
Ikheb nog wel een foto van een brief hoe het dus NIET moet _O-

Laat zien!

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-12 17:01

ik kan het niet openbaar zetten ;) dus ik zal het wel via de pb sturen

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-12 17:09

RusselNuwell schreef:
Dan moet ik maar verhuizen denk ik :') Ik zou op dit moment staan te springen om een horecabaantje, maar wordt niet aangenomen omdat ik geen ervaring heb.

Tja, ik pak ook alles aan op het moment. Maar de ellende is dat ze je bijna nergens vast aannemen in de horeca. Zeker niet nadat de cao is gevallen een poosje terug. Dan is het gewoon exit als je contract afloopt. En ook de horecabanen liggen niet voor het opscheppen.

ikke129

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-12 18:02

RusselNuwell schreef:
Ik meld me ook maar in dit topic. Ik raak de moed eigenlijk volledig kwijt op dit moment, ik doe een deeltijd opleiding van 2 avonden in de week. Ik zoek een baantje voor ongeveer 20-30 uur in de week, maar ben ook met minder tevreden, maar schijnbaar is het onmogelijk om zelfs een startersbaantje te vinden zonder ervaring, terwijl ze dan wel iemand in mijn leeftijdscategorie zoeken.
Vanmorgen weer een mailtje in de inbox, had gister op een vacature via een uitzendbureau gereageerd, ging om schoonmaakwerk, ervaring was slechts een pré, verwachtte ik toch dat ik met mijn ervaring als schoonmaakster een goede kans zou maken, maar nee, ze hadden al iemand gevonden, terwijl de vacature pas sinds gister open staat.

Dat heb ik nou ook het idee, ze willen het liefst iemand met recente HBO opleiding maar wel 5+ werkervaring.. Ik wil een deeltijdopleiding gaan doen in de zorgsector, en eigenlijk stiekem daar al in werken maar voor zelfs alleen schoonmaakwerk heb je helpende niv. 2 nodig..

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-12 19:20

henrib schreef:
Beste heren en dames,

Er is weer een vacature beschikbaar binnen Divoza Staphorst.
Voor meer informatie kijk op de site http://www.divoza.com vacatures.

Groet,

Henri Boes

Ik heb gesolliciteerd, lijkt me echt een vacature voor mij!
ben helemaal toe aan zo'n leuke nieuwe uitdaging!

Jolandaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-12 19:38

Ik meld me ook weer.

heb momenteel een 18 uurs contract bij de thuiszorg (poetsen)
mensen zijn leuk, werk is niet vervelend. Maar helaas wil ik graag wat meer verdienen en meer richting mijn geschoolde werk. Wil toch kunnen sparen om op mezelf/samen te gaan.

Onlangs op 1 zorgboerderij gesolliciteerd (nog niets van gehoord)
en zo net op Activiteiten begeleiding met dementerden :)
Hoop dat het iets word :)

Ben op zoek naar 30-35 uur per week. voorkeur ma-vr
Wil best avond uren werken, maar wel door de weeks en voorkeur het liefst geen weekend uren.

Kipje39

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-12 20:07

Ik heb vandaag mijn sollicitatie gesprek gehad, gesprek lief vlot en er was een klik.

Ik paste qua profiel helemaal bij de vacature en kon merken dat ze enthousiat waren over me.
Maar en komen nog meerdere op gesprek dus vrijdag hoor ik of ik op 2de gesprek mag komen.

Was eigenlijk een vacature voor 40 uur maar omdat voor mij 36 echt de max is, en ik dat aangaf zei hij meteen ohhhh maar daar zie ik geen problemen in.

Hij vond na aanleiding van mijn verhaal dat ik de klappen van de zweep ken, en dat vond hij fijn.
Iemand die met zoveel ervaring bij een groot bedrijf de vacature zou invullen.

Dit is een veel kleiner bedrijf..

Dus al met al klinkt het positief maar het is even afwachten dus..

patpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-12 22:59

orienta schreef:
Ik ben ook alweer sinds juni aan het zoeken naar ( financieel ) administratief werk of customer service.

Waar ik me vooral dood aan erger is uitzendbureau's die je zelf benaderen voor een vacature op basis van je CV, vervolgens je CV meenemen in een eerste selectie ronde en dan bepalen dat je niet geschikt genoeg bent :O

Is een dergelijke functie in/om Utrecht optioneel? Ik krijg daar regelmatig vacatures over maar die zijn sowieso te veel uren voor mij. Bovendien heb ik het nog altijd naar mijn zin als postbode :j

annastasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-12 23:19

Ik wacht nog steeds op bericht van uzb. Zij hebben van de opdrachtgever nog geen terugkoppeling gekregen.

Ondertussen bezig met W.FT, gelukkig wil de werkgever dat nu sponsoren, dus dat is al weer een mooie meevaller.

Elan_GV

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-12 14:59

annastasia schreef:
W.FT,

??

Zal hier ook even loeren voor nieuwe vacatures.. heb mijn hoop op dinsdag gezet, maar wat als dat niks word hé?

annastasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-12 16:03

EL4a1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-12 20:24

Ik wil me ook graag melden, geloof dat ik het in een eerder topic ook al eens heb gedaan.

Heb gewerkt als koerier maar was te zwaar voor me dus ben gestopt voordat ik iets anders had.
Nu kan ik helaas helemaal niks vinden.
Heb de opleiding paardenhouderij niveau 4 afgerond, dus het liefst ga ik werken in de paarden maar op dit moment is alles welkom (krijg maandag de sleutel van ons eerste huis)