Examenjaar vwo'ers 2012

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Oedi

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-12 17:16

Puissance schreef:
De Samengevat-boekjes zijn ook handig. :j Het enige "leer"vak wat ik heb is biologie en dat boekje vind ik heel fijn.

Mijn rooster:
Maandag: Nederlands
Dinsdag: -
Woensdag: -
Donderdag: -
Vrijdag: -

Maandag: Natuurkunde
Dinsdag: Wiskunde
Woensdag: Duits en biologie
Donderdag: Engels

Maandag: -
Dinsdag: Scheikunde
Donderdag: Frans

In die 2e week kun je mij opvegen denk ik. :=

Argh, heb ik inderdaad ook last van! De eerste week heb ik Nederlands en Kunst algemeen, de tweede week:
Maandag: Geschiedenis
Dinsdag: Wiskunde A
Woensdag: Duits en biologie
Donderdag: Engels en aardrijkskunde
Vrijdag: Latijn -O-

daarna ben ik vrij.
Mijn vakken zijn dus lekker verspreid, not :')

Voor degenen die biologie willen oefenen, ik heb een hele handige site gevonden waar je 25 willekeurige examenvragen kan oefenen! Echt superfijn: http://biologiepagina.nl/6/Oefenexamens ... ingVWO.htm

Douce, ben op dit moment ook bezig met geschiedenis. Ik had van onze leraar ook een hele rits handige sites gekregen, ik zal ze binnenkort hier ook wel plaatsen! :)

mar_fay

Re: Examenjaar vwo'ers 2012

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-12 17:32

Ja graag :) Ik ben nog druk aan het samenvatten, mocht iemand die willen hebben dan stuur even een mailtje! Ik heb de Republiek nu gelukkig bijna af (nog zes bladzijden)......

Imaginaerum

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-12 18:36

Wow Janna, dat is wel helemaal een propweek. -O-

Oedi

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-12 10:24

Oke dan, hier komen de beloofde sites. Ik heb ze zelf niet allemaal bekeken, de leraar had ze allemaal genoemd en ik had dit letterlijk in mijn schrift staan:

http://www.youtube.com/user/jelmerevers

examenblad.nl (klik: vwo, geschiedenis, syllabus geschiedenis 2012)

examenbundel.nl (klik: oefenen, quickscan)

eindexamensites.nl (voor oefenexamens)

blikopdewereld.nl (klik: geschiedenis) voor samenvattingen

geschiedenis.nl (klik: quiz)

onderwijs.gahetna.nl/eindexamens (primaire bronnen)

allesamerika.com (klik: geschiedenis/cultuur) over de Vietnamoorlog

werkplaats.wolters.nl/vietnam

isg.nl/vietnamoorlog/index.php voor posters en prenten (<- handig om spotprenten ed te oefenen)

geschiedenisplein.nl

vo.malmbergmethodes.nl (eerst registreren)

tot slot deze link, niet bruikzaam voor de examens maar wel heel grappig :') : http://www.youtube.com/user/historyteachers

ik hoop dat jullie hier wat aan hebben! :)

mar_fay

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-12 11:31

Wauw, super! Dankjewel, ik ga eens kijken of ik hier wat mee kan :)

Touchem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-12 12:22

Jannaa, wat een verschrikkelijk rooster heb jij zeg..

Nou ik heb de hele vakantie weer bijna niks gedaan, voel me er echt dom onder. Mijn enige activiteiten wat betreft de examens is een beetje aardrijkskunde geleerd (één hoofdstuk), nederlands examen gemaakt en ik ga nu een duits examen maken. En ik denk dat ik mezelf maar even een bokt-ban opleg. Weet iemand of er op facebook ook een ban zit? :')

mar_fay

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-12 12:28

Marloes

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-12 13:22

Gisteren heb ik me echt goed kunnen concentreren met geschiedenis en filosofie. Wiskunde en M&O vandaag is echt een ramp... Heb het al de hele vakantie uitgesteld en nu lukt het echt niet... :\

Touchem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-12 20:15

mar_fay, ik heb iets ontdekt wat ik liever niet had willen weten.. Via de ipod kan je alsnog op bokt op je eigen account, ondanks de ban. Grr, daar moeten ze iets op verzinnen. Gelukkig ontdekte ik dat pas nadat ik het examen af had.

Marloes, misschien gewoon een examen maken, of was je dat al van plan? Want beginnen met echt leren stel ik ook steeds uit, terwijl examens maken me nog redelijk lukt.

Bij het duitse examen kon ik me niet geweldig concentreren (thanks muziek van broer), en ik herkende een paar teksten, omdat we die vorig jaar een keer geoefend hebben. Ik weet niet in hoeverre ik daardoor beïnvloed ben, maar ik heb een 6,7-6,9 gehaald! Eindelijk gaat eens iets goed. Alleen heb ik de tijd wel echt hard nodig.. De laatste vraag moest ik gokken :')

Sabine_Duco

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-12 21:18

Haha ik herken wel een beetje wat jullie zeggen... Ik ben ook begonnen met examens voor Nederlands, Duits en Engels. Ik heb er nu 9 gemaakt (van allemaal 3) en het ging best wel goed. Ik heb ook nog één wiskunde-examen gemaakt zonder eerst te leren (het grootste deel heb ik wel al gedaan voor PTA's). Vandaag ben ik pas begonnen met echt leren (herhalen) voor Grieks. Daar heb ik nu de helft van gedaan.

Maar ik stel eigenlijk het leren ook een beetje uit. Morgen ga ik wel beginnen met Latijn, en Grieks afmaken! En als ik nog tijd over heb wil ik ook geschiedenis gaan herhalen.

mar_fay

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-12 21:37

xMarloess schreef:
mar_fay, ik heb iets ontdekt wat ik liever niet had willen weten.. Via de ipod kan je alsnog op bokt op je eigen account, ondanks de ban. Grr, daar moeten ze iets op verzinnen. Gelukkig ontdekte ik dat pas nadat ik het examen af had.

Marloes, misschien gewoon een examen maken, of was je dat al van plan? Want beginnen met echt leren stel ik ook steeds uit, terwijl examens maken me nog redelijk lukt.

Bij het duitse examen kon ik me niet geweldig concentreren (thanks muziek van broer), en ik herkende een paar teksten, omdat we die vorig jaar een keer geoefend hebben. Ik weet niet in hoeverre ik daardoor beïnvloed ben, maar ik heb een 6,7-6,9 gehaald! Eindelijk gaat eens iets goed. Alleen heb ik de tijd wel echt hard nodig.. De laatste vraag moest ik gokken :')

Ah noooooo, moest je dat nou echt zeggen?!! Dat kan via de ipad dan vast ook -O- Nou ja, niet aan denken.

Tja, ik heb mijn tijd vandaag nuttig besteed, maar niet zoals ik dat graag had willen doen.... dit is het resultaat http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=149&t=1623507 :')
Niet alleen hoor, ik heb ook nog wat aan kua gedaan (o.a. die filmpjes gekeken die ik hier daarstraks had gedumpt)
Ik denk dat ik morgen maar weer eens een examen ga maken, dan doe ik tenminste wat, dit schiet niet op!

Nirvana_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-12 22:47

Ik heb die week bijna hetzelfde als Janna... behalve dat ik ipv Duits, Grieks heb en dus geen Latijn op vrijdag. :=

Wat zijn jullie goed bezig trouwens! Ondanks dat jullie zeggen van niet. :)

Oedi

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-12 11:16

Sabine_Duco schreef:
Haha ik herken wel een beetje wat jullie zeggen... Ik ben ook begonnen met examens voor Nederlands, Duits en Engels. Ik heb er nu 9 gemaakt (van allemaal 3) en het ging best wel goed. Ik heb ook nog één wiskunde-examen gemaakt zonder eerst te leren (het grootste deel heb ik wel al gedaan voor PTA's). Vandaag ben ik pas begonnen met echt leren (herhalen) voor Grieks. Daar heb ik nu de helft van gedaan.

Maar ik stel eigenlijk het leren ook een beetje uit. Morgen ga ik wel beginnen met Latijn, en Grieks afmaken! En als ik nog tijd over heb wil ik ook geschiedenis gaan herhalen.

Mag ik vragen hoe je leert voor Latijn? We hebben er op school een half jaar over gedaan om alles te vertalen en door te nemen, dus nog een keer gaat me nooit lukken voor de examens. :=
Wat ik nu doe is de Nederlandse vertaaltekst lezen + mijn aantekeningen erbij houden. Maar goed, dan herken ik straks de Latijnse tekst die erbij hoort niet meer tijdens het examen :')

Touchem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-12 11:18

Sabine_Duco, jij hebt er al veel gemaakt zeg! _/-\o_ Super!

haha sorry mar_fay :') Kon het niet laten. Mooie tekeningen trouwens.

Nirvana, dan heb jij dus ook zo'n bagger rooster. Heb het idee dat zoiets wel de uitslagen kan beïnvloeden. Zouden ze eens moeten onderzoeken, of mensen met een verspreid rooster minder snel zakken dan mensen met een prop-alles-in-1-week rooster :))

Nou ik ga mijn ak boek maar weer eens opengooien. Toch apart, ak is mijn beste en leukste vak en dat is ook het enige wat ik tot nu toe geleerd heb. Terwijl ik dat dus eigenlijk het beste kan en ik juist aan scheikunde ofzo aandacht zou moeten besteden. >;)

xCathy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-12 11:18

Wow, zalig feestje in Wageningen gister :')
Gok dat leren em vandaag niet gaat worden, misschien vanavond nog.. Nu eerst naar paard en dan zie ik wel verder..

De moed zakt wel steeds verder de schoentjes in...

mar_fay

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-12 11:29

Bedankt Marloes :)

Oh my ik heb slecht geslapen! Vannacht hadden mensen geprobeerd onze tractor (en trailer!) te stelen, wei opengelaten, pony's op hol, pony's ontsnapt... -:(- Wij uit bed gebeld door de buurman, midden in de nacht :Z
Nou ja, de pony's zijn vandaag onze helden, want ze hebben er (vermoedelijk) voor gezorgd dat de dieven niet verder konden/durfden uit angst dat iemand ons of de politie zou waarschuwen dat er paarden op de weg liepen...
Maar mijn concentratie is mijlen ver te zoeken nou

Gracezellaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-12 14:30

Hebben jullie ook een kussensloop van Wageningen gekregen?

Douce

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-12 14:54

Ja haha echt geweldig!

xCathy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-12 15:19

hahahhha, ja! Ik zei tegen m'n moeder: "Huh, krijg ik nou een theedoek, of wat?" "Oh, hee! Het is een kussensloop" :') Echt geinig!

s1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-12 15:33

Wat hebben jullie vervelende roosters zeg!

Mijn rooster:
Maandag: Nederlands
Dinsdag: -
Woensdag: Wiskunde B
Donderdag: -

Maandag: Natuurkunde
Dinsdag:
Woensdag: Biologie
Donderdag: Engels

Maandag: -
Dinsdag: Scheikunde
Donderdag: Frans

Mooi verdeeld dus :)
Heb alleen wel in de tweede week op dinsdag mijn TTT van autorijden dus wordt wel een
lekker stressweekje maar daar hoef ik gelukkig niet voor te leren ofzo xd

Afgelopen week 3 dagen examentraining gehad in Leiden van scheikunde en er is mij
echt zoveel duidelijk geworden enzo, echt super! Was wel zwaar, maar minder zwaar
dan ik vantevoren had verwacht :D En voor proefexamen aan het einde had ik een 7,1!

mar_fay

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-12 15:40

Een kussensloop? Hoe dat zo? Zoeen met een gedichtje erop?

xCathy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-12 15:46

Nee, met een hoofd erop := de contouren van een hoofd zegmaar

mar_fay

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-12 15:50

Een hoofd? Heeft dat dan nog iets te betekenen (nadenken ofzo)? Of zet anders gewoon een foto neer, ik ben totaal niet nieuwsgierig :+

Gracezellaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-12 15:56

Nachtrust is heel belangrijk, staat erop ;)

Touchem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-12 15:59

Nou waarom krijg ik niks ;( Wageningen slaat mij over.
xCathy, ik zat nog te twijfelen of ik naar Wageningen zou gaan voor de feesten, maar ik ben braaf thuisgebleven *D

mar_fay, jeetje ik snap dat je je vandaag niet goed kan concentreren, zijn de inbrekers nog gepakt?

s1993, krijg je bij examentraining ook echt uitleg dan? Ik dacht dat het vooral opgaven maken was?

Weet iemand hier met aardrijkskunde of je ook alles moeten weten over het Middellands zeegebied en de steden in de VS? (LA, NY, Washington). Want in mijn boek staat er wel bij dat het voor het centraal examen is, maar volgens mij komt dat helemaal niet in het CE voor?