Andere scriptie-schrijvers? (WO)

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Yellowfish

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-12 13:42

Omdat ongetwijfeld niet alleen bij mij de afstudeerstress dagelijks toeneemt en inmiddels al een redelijk hoogtepunt heeft bereikt....

Always remember that striving and struggle precede success, even in the dictionary

Een quote die ik momenteel maar even o-ve-ral opschrijf (lees: in mijn agenda, op alle mogelijke kladblaadjes, op post-its door het huis heen :') )

InekeH87

Re: Andere scriptie-schrijvers? (WO)

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-12 14:27

Die quote ga ik ook opschrijven :j!

Hier ben ik echt bezig met de laatste loodjes. Ik moet nog 1 alinea corrigeren en mijn discussie een discussie maken in plaats van een conclusie. Ik dacht er makkelijk af te komen met een conclusie, maar helaas viel het mijn begeleider op :P. Dan alleen nog even referenties nalopen en nummering van de figuren controleren en het is eindelijk eindelijk helemaal klaar :D.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-12 14:47

Bedankt voor het citaat! Die ga ik ook maar opschrijven haha, inspirerend :)

Yellowfish

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-12 15:36

Hoe laten jullie je scriptie eigenlijk inbinden? ringbandje, of op een andere manier?

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-12 15:48

Ik moet de scriptie inbinden dmv plakken (geen idee wat de officiële term is :') )

Rhys

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-12 15:51

Ffortuna schreef:
Mijn deadline ligt ´eind mei´ volgens mijn begeleider, ik had dus (zelf) voorgesteld om hem na het weekend van Hemelvaart in te leveren. ( := ) Maar ik meen te lezen dat andere mensen hier de scriptie later in mogen leveren, vandaar even mijn nieuwsgierigheid.

Ik moet half juli inleveren, de absolute deadline voor de eindversie is 15 september (om dit studiejaar nog af te studeren), met een datum in augustus er op.
Deze week heb ik voornamelijk in het archief doorgebracht dus ik ben echt zo gaar als een koekje....niet vooruit te branden vandaag. En ik moet nog zo veel...

blondies

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-12 13:59

Oeeeeh hier wordt het ook langzaam spannend!

25 Mei moeten we het inleveren maar eerst moet het nog electronisch gekeurd worden en ingebonden en weet ik veel wat allemaal dus het streven is om 11 Mei klaar te zijn :)
We wachten nu al een week op de verbeteringen van onze discussie en aangezien de rest zo goed als klaar is ligt ons werk even helemaal stil :s best frustrerend als je de dagen weg ziet tikken maar onze promotor zet er helaas geen vaart achter.
Och.. het zal allemaal wel goedkomen :)

En dan begint de stress van het verdedigen! Zijn er meer mensen die ook echt voor een comité van professoren alle kritiek moeten doorstaan en verdedigen? :')

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-12 17:53

Hoe krijg ik meer woorden, Ik ben veel te kort van stof. Help.

Yellowfish

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-12 19:52

Hoeveel woorden moeten het worden, en waar zit je nu op Sheran?

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-12 21:10

Ik moet 31 A4-tjes, en ik zit nu op 8 _O- er komen er nog wel een stuk of 8 bij volgende week, maar 16 is nog lang geen 31 :=

Yellowfish

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-12 22:00

Oeps, dat is nog wel een flink aantal ja :list:

InekeH87

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-12 22:02

Ik ben eindelijk klaar met de scriptie :D. Ik ga hem morgen inleveren, nu maar duimen dat mijn begeleider het net zo goed vind als ik het zelf ook vind :P.
Ik zit uiteindelijk op 42 pagina's, is nog best redelijk aangezien ik altijd erg veel kan schrijven :p.

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-12 22:03

Ineke hoe doe je dat toch _O-

Super dat je klaar bent! :D

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-12 08:56

Yellowfish schreef:
Omdat ongetwijfeld niet alleen bij mij de afstudeerstress dagelijks toeneemt en inmiddels al een redelijk hoogtepunt heeft bereikt....

Always remember that striving and struggle precede success, even in the dictionary

Een quote die ik momenteel maar even o-ve-ral opschrijf (lees: in mijn agenda, op alle mogelijke kladblaadjes, op post-its door het huis heen :') )

Hihi, goeie zin ^^ Ik heb deze: "traag maar zeker bereikt de slak de ark" Die komt sowieso in de intro van mijn thesis :')

SplashIsLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-12 10:07

Sheran schreef:
Ik moet 31 A4-tjes, en ik zit nu op 8 _O- er komen er nog wel een stuk of 8 bij volgende week, maar 16 is nog lang geen 31 :=

Bij ons is het liever kort en bondig met de juiste stof, dan langdradig met de zelfde inhoud. Bij jullie niet?

Veel mensen met de laatste loodjes bezig, lekker! Zo ver is het hier nog lang niet.

Ineke al helemaal klaar *\o/* Gefeliciteerd

_MG

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-12 10:26

Jeeej, vandaag mailtje gehad! Heb een 7 voor de these! Blij dat het eindelijk afgesloten is :D

Sheran, dat is heel wat! Heeft je begeleider geen tips meer waar je nog over zou kunnen schrijven of welke dingen je zou kunnen uitbreiden?

SplashIsLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-12 10:28

Gefeliciteerd MG *\o/*

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-12 10:39

Gefeliciteerd MG! Een 7 is goed!!

Hier moet je wel een minimum aantal pagina's hebben.

Maartje__

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-12 13:01

Wauw een 7, super *\o/*

_MG

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-12 13:35

Wat een opluchting haha :D Kan echt een vreugde dansje doen. Nu kan ik me tenminste ook lekker concentreren op mijn openstaande vakken en alvast stiekem een beetje nadenken over mijn masterscriptie :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-12 14:12

Wauw MG, gefeliciteerd!!!!!!!!!!!!!

Ik ben ook aan het knallen... lekker bezig! Moet morgen mn ruwe versie inleveren met alles behalve conclusie/discussie en abstract dus ik moet nu nog 1 hoofdstuk (case studies analyse)... . dan kan ik 'm inleveren :D (zal vrijdag na m'n bespreking vast nog wel e.e.a. moeten veranderen maar goed, dan staat het meeste in elk geval op papier)

Daarna wil ik het Hemelvaartweekend nog hard werken aan de aller, aller allerlaatste loodjes en dan is 'ie af!

InekeH87

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-12 17:27

Gefeliciteerd MG!

Dani

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-12 17:59

MG, gefeliciteerd!!

Wat gaat iedereen hard! :oo
Moet het bij jullie allemaal eerder ingeleverd of zo? Ik hoef 't eind juni pas af te hebben, hoop dat ik eind mei/begin juni klaar ben.

InekeH87

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-12 18:03

Om dit jaar af te kunnen studeren is bij ons voor degenen die er twee weken geleden aan zijn begonnen de deadline op 10 juli ofzo. Ik ben ergens in februari begonnen en ik moest het officieel 2 weken geleden al af hebben, maar ik had iets uitloop.

FOG

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-12 18:08

Ik heb dit topic de laatste tijd even gemeden omdat ik extreem aan het soggen ben :P het gaat even voor geen meter. Maar nu ga ik weer verder, en ik heb jullie hulp nodig!
Ik heb meningen nodig, en daar is bokt geloof ik dol op :P
ik moet even een korte pretest houden van mijn materiaal onder consumenten. Nou zijn jullie natuurlijk allemaal consumenten. Het hoeft niet uitgebreid, maar het is gewoon even om te kijken of mijn materiaal realistisch is. Houd even in je achterhoofd dat mijn photoshopskilss 0 zijn en dat dit allemaal paint is.
Ik heb een paar vragen opgesteld als leidraad, maar je mag ook gewoon je ongezouten mening of tips geven los daarvan:

1. Zou deze advertentie in deze vorm in een ‘echte’ advertentie kunnen verschijnen?
2. Hoe realistisch vindt u de advertentie? (dus de advertentie, niet de claim in de advertentie)
3. Wat vindt u van de tekst in de advertentie, zou deze ook in ‘echte’ advertentie kunnen staan?
4. Is de tekst van de advertentie leesbaar?
5. Vindt u de merknaam ‘Cleansent’ realistisch? Zou dit een echt tandpastamerk kunnen zijn?
6. Heeft u verder nog opmerkingen over de advertentie?

En de advertenties:
Advertentie 1
Afbeelding
Advertentie 2
Afbeelding
Ik hoop dat ik deze korte vragen wel even in dit topic mag stellen, ik vind het zo zonde om hier een heel topic voor te openen. Ik hoef niet veel mensen die antwoorden, 3 a 5 ofzo is genoeg. Meer is natuurlijk niet erg, maar te veel is ook niet goed (want kost te veel tijd voor mij :p).