't Leed dat een baan zoeken, maar niks kunnen vinden heet #5

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Jojoju

Re: 't Leed dat een baan zoeken, maar niks kunnen vinden heet #5

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-12 12:38

ook erg l.ullig nimbus! Bang dat je je ziek zou melden? Ze hebben wel vertrouwen in je zeg... pf

ik heb ook het idee dat ze hier zo snel mogelijk van me af willen zijn.. echt niet fijn! Tijd uitzitten met doen alsof ik hard werk.. af en toe de setting veranderen, mapje hier, blaadje daar, pennetje tussen de tanden, beetje bedenkelijk kijken, af en toe wat printen (vooral haakpatronen :D ) , bokken, bokken en bokken. Ik zit al een paar weken alleen in een kantoor.... ook geen pretje moet ik zeggen

_Pilipa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-12 12:43

Goede middag allemaal,

Sorry dat ik even binnen val maar ik lees dat er een hoop mensen zijn die werk zoeken, nou heb ik even een ander bericht…

Mensen die wat zoeken in de logistieke sector omgeving Rotterdam en of noord Brabant?

Elan_GV

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-12 12:52

Mar_Nimbus schreef:
ppff zou vandaag iets te horen krijgen of ik eerder weg mag om te solliciteren
nou mooi niet want meneer is ineens de deur uit voor de rest van de dag ppfpff

Dan bel je hem toch? Desnoods stuur je hem een sms.. mijn werk is af en jullie zijn verplicht mee te werken?

Of.. nog slimmer, vraag hem eerst een referentie voor je te schrijven voor bij je sollciitatie, heb je die in handen meld je je dan ziek.. bedoel dat verwachten ze toch al van je?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-12 13:01

wiebke schreef:
ook erg l.ullig nimbus! Bang dat je je ziek zou melden? Ze hebben wel vertrouwen in je zeg... pf

ik heb ook het idee dat ze hier zo snel mogelijk van me af willen zijn.. echt niet fijn! Tijd uitzitten met doen alsof ik hard werk.. af en toe de setting veranderen, mapje hier, blaadje daar, pennetje tussen de tanden, beetje bedenkelijk kijken, af en toe wat printen (vooral haakpatronen :D ) , bokken, bokken en bokken. Ik zit al een paar weken alleen in een kantoor.... ook geen pretje moet ik zeggen

Zoiets heb ik ook gedaan op mijn vorige werk aan het einde :')

PercyLeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-12 13:30

Ffortuna schreef:
wiebke schreef:

Zoiets heb ik ook gedaan op mijn vorige werk aan het einde :')

Zo zit ik er ook een beetje bij :\ En ik zit hier nu al 2 weken in mijn uppie te kijken, verschrikkelijk! Ik verwacht deze week een voorstel van mijn nieuwe werkgever, kan ik eindelijk hier opzeggen!

x_spekkie_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-12 13:30

ruitje schreef:
Ik meld mij ook weer :+ ....

Je was toch voorzien? Docent dierverzorging? :)

x_Irisje_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-12 13:41

En hop de afwijzing ook al haha. verdorie

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-12 13:48

Is het voor jullie wel uit te houden tussen de banen door? Met WW enzo? Ik bedoel, ik zou het wel even kunnen redden maar ik heb ook een hypotheek, paard etc. waar ik voor moet zorgen dus het zou niet al te lang moeten duren zeg maar...

ruitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-12 13:48

x_spekkie_x schreef:
ruitje schreef:
Ik meld mij ook weer :+ ....

Je was toch voorzien? Docent dierverzorging? :)

Laten we het er maar op houden dat de sollicitatiegesprekken leken te gaan over een andere baan :+ ;) . Ik heb dus niks ondertekend en ga daar niet aan de slag. Vast stom in deze tijd van economische crisis, maar ik wil gewoon een leuke baan en het gevoel wat ik hier in 1,5 dag kreeg was voor mij genoeg om alle alarmbellen te laten rinkelen.
Ik wil best meer vertellen via PB, maar ik vind het niet netjes om dat hier in het openbaar te doen.

Net zoals ik het toch niet netjes vind om je ziek te melden in die laatste weken, ik heb op mijn vorige werk een opzegtermijn gehad van 3 maanden maar mij nooit ziekgemeld, ookal had ik het er inderdaad onwijs niet naar mijn zin en waren die laatste 3 maanden echt zwaar. Maar misschien komt dat ook omdat je als docent anders een enorme chaos achterlaat en omdat ik zelf wegging heb je ook minder wrok denk ik :) .

Ik denk dat zoiets uiteindelijk ook nog tegen je kan werken, ik bedoel als ze bellen voor een referentie moet je nog wel iets van goodwill bij je oude baas hebben toch :)

Jojoju

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-12 14:13

Ffortuna schreef:
Is het voor jullie wel uit te houden tussen de banen door? Met WW enzo? Ik bedoel, ik zou het wel even kunnen redden maar ik heb ook een hypotheek, paard etc. waar ik voor moet zorgen dus het zou niet al te lang moeten duren zeg maar...

ik kan me wel redden met een ww´tje. Het is geen vetpot natuurlijk en ik moet vaker bij mijn ouders eten maar da´s te doen. Scheelt ook dat ik een goedkoop huurflatje heb en geen paard natuurlijk :)

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-12 14:13

Ik werk ook nog door tot 6 april... dat wil ik zelf, heb het geld echt hard nodig :j vind ziekmelden idd niet kunnen

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-12 14:17

Over referenties gesproken, heb er 2 die een goed woordje voor mij willen doen. Oude stageplek en mijn bijbaan waar ik 4 jaar heb gelopen. Super blij daarmee. Voor de rest doodzenuwachtig voor het gesprek van straks. Nog 3 kwartier te gaan en dan ga ik die kant op. Brrrr!

Voor de rest met baanproblemen :(:) Tis echt zwaar verrot allemaal...

Wat betreft bijstand: Woon gelukkig thuis en heb verder niet echt grote kosten (ja auto, verzekering e.d.) Dat scheelt wel heel veel.

VeerenAshley

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-12 14:21

Wat een slecht nieuws vandaag! Hier ook negatieve berichten: als ik binnen een paar weken geen baan op mijn niveau vind, moet ik verplicht de schoonmaak of ander ongeschoold werk in :(

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-12 14:23

Van je ouders of de UWV ofzo?

Mar_Nimbus

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-12 14:27

lifaya schreef:
Van je ouders of de UWV ofzo?

ben daar ook wel benieuwd naar ja

VeerenAshley

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-12 14:30

Gemeente. UWV heb ik inmiddels niks meer mee te maken, want WW is allang afgelopen.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-12 14:32

Jeetje dat is wel heel balen :oo

Astaloca

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-12 14:53

Balen iedereen zeg :oo en dat op deze mooie lente dag.. Is het misschien niet een idee dat we een lijstje in de beginpost hebben waar iedereen naar zoekt ofzo en in welke omgeving?

VeerenAshley

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-12 15:13

Dat is best een goed plan. Ik kom regelmatig advertenties tegen waarvan ik denk: 'was er niet een bokker die iets dergelijks zocht?'

Plaatje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-12 15:16

Ik ben ook op zoek (niet actief hoor) en had vanochtend een sollicitatiegesprek bij het Van der Valk hotel voor de functie van medewerker p&o. Gesprek ging wel goed en op het begin zei ie na dit gesprek heb ik nog een aantal kandidaten en daaruit maken we selectie voor 2e gesprekken... Na het gesprek zei die dat ik deze week nog een uitnodiging ontvang voor een 2e gesprek... Raar he haha ?

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-12 15:34

ik dacht er over na om bij de post NL te soliciteren... heeft dat zin? er zijn wel vrije vacatures maar ik wil in juni 3 maanden naar amerika gaan...

SpikkelFire

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-12 16:07

Ik krijg geen uitkering helaas, ben starter. Woon nog wel thuis en mn ouders sponsoren me een beetje (betalen zorgverzekering). Verder heb ik alleen een auto en mn sportschoolabbo wat de grootste kostenpost is. Heb nog een spaarspot over van mn reis en krijg behoorlijk wat belastingcenten dus kan voorlopig wel vooruit. Maar het is niet leuk als er niets binnenkomt. :\

En mn vader is ook werkloos en mn moeder heeft een eigen winkel, dus het is gewoon fijn als er een vast salaris bij komt.

Astaloca

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-12 16:39

lifaya schreef:
ik dacht er over na om bij de post NL te soliciteren... heeft dat zin? er zijn wel vrije vacatures maar ik wil in juni 3 maanden naar amerika gaan...

nouja zakcentje tot dan zou kunnen toch? geef je dat gewoon aan?

koffer over trouwens waar ik in kan? :D

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-12 16:48

Pfff nou gesprek is ook geweest hoor. Lekker doorgezaagd... Hoop dat ik mijn stunteligheid wat heb kunnen verbloemen met wat goede vragen stellen. Andere kandidaat is nu aan het woord... Maar weet niet of ik die baan wel krijg. -O-

patpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-12 16:52

lifaya schreef:

Bij de post zitten ze te springen om tijdelijk personeel. Ik heb nu een contract tot half september. Alle nieuwe krijgen alleen maar tijdelijke contracten tot ze over gaan naar een nieuw systeem. Dus ik zou het zeker proberen! Als je direct aangeeft dat je beschikbaar bent tot die en die datum, weet de post ook waar ze aan toe zijn.