Bokt-ondernemers deel 5: Bezigheden, tips en ideeën

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Lottie84

Re: Bokt-ondernemers deel 5: Bezigheden, tips en ideeën

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-12 11:59

Ja alleen jammer dat ik daar achteraf achter kwam.

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-12 12:00

LHO schreef:
:D Ik ken mensen die niet op gras zitten vanwege beestjes ja.
Haha, nou ik woon ook in de polder en heb diverse beestjes in huis (lees: huisspinnen, kakkerlakken, torren, muggen, vliegen, wespen, vleermuizen etc etc en dan daarnaast alles wat normaal buiten leeft) dat heb je nou eenmaal als je tussen het gras woont. Maar daarom heb ik ook katten die verjagen de meeste beestjes wel of eten ze op.... :)
Ik zou juist gek worden tussen het beton en de eeuwige herrie van de stad. Er gaat niks boven de geur van pas gemaaid gras of vers hooi, heeeeeerlijk vind ik dat!

even on topic, ik heb een gids meegekregen van bedrijfskleding en borduren, best moeilijk iets uit te zoeken wat praktisch is en ook goed blijft in de was. Heel boek vol met leuke dingen en ook best betaalbaar.

Wat een drama met je website Lottie, ik wens je veel geluk met zoeken naar een oplossing.

holly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-12 12:02

Maar dan ben je toch verrekte eigenwijs dat je gewoon door blijft tobben met die bouwer?
Sorry voor mijn recht door zee zijn, maar dat geld voor die website? Dat was al de eerste fout, want voor een mooie site (gewoon de jouwe) hoef je helemaal geen fortuin te betalen. Had wat beter onderzoek gedaan naar wat zoiets nu kost, dan had je nu wat anders van je geld kunnen doen. Het is zo'n zonde.
Echt wijfie, vraag de andere uit dit topic, die hun shop hebben laten bouwen eens naar hun mening.
(aan mij heb je niks want ik doe dat zelf, dan maar wat minder perfect)

Uhm kakkerlakken Cissy, dat klinkt niet zo fris hihi Y;(

Lottie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-12 12:03

Nee ik blijf niet met hem aanmoderen, hij moet leveren waar ik recht op heb en dan ben ik weg.

holly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-12 12:07

En kom je dan niet te zitten met zoiets als "ik heb de site gemaakt" bla bla.
LHO hoe zit dat allemaal, als je wilt overstappen naar iemand anders, met een website door een bouwer gemaakt?

Paan hoe gaat het met de folders? Hebben ze al succes?

Lottie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-12 12:09

Nee ik mag alles gewoon overdragen.

irritantje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-12 12:15

cissy sitemaping heb ik nu ook aangezet, dan kan ik site (van me cattery) terminste ook bekijken op me ipad:)

bij de rets ga ik dat ook doen.

voor de andere let op als je site dus java heeft word dit niet ondersteunt door ipads/iphones

LHO

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-12 12:26

holly schreef:
En kom je dan niet te zitten met zoiets als "ik heb de site gemaakt" bla bla.
LHO hoe zit dat allemaal, als je wilt overstappen naar iemand anders, met een website door een bouwer gemaakt?

Paan hoe gaat het met de folders? Hebben ze al succes?

Dat ligt erg aan de gemaakte afspraken. Leuk dat je er over begint, want ik ben op het moment een beetje in gevecht met een partij die volgens mij aan de haal gaat met mijn intellectueel eigendom 8-) Maar dat is (nog) niet iets voor hier.

Meestal betaal je voor de site, het product, en dan is de site van jou en kan je die overal mee naartoe nemen.

LHO

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-12 12:26

Lottie84 schreef:
Nee ik mag alles gewoon overdragen.

Mocht je advies nodig hebben: GIL! :-)

eknein

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-12 12:39

@ Lotje. Wat een enorm bedrag!! Ik vind het een prachtige site. Maar voor dat geld had je er veel meer uit kunnen halen toch?

Maar als je voor de 2500 nergens je handtekening onder heb gezet dan is het toch altijd een vrijblijvende offerte? Je bent nergens mee akkoord gegaan.

Lottie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-12 13:03

Geen handtekening en geen letterlijke tekst waarin goedkeuring word gegeven om betaalde punten cq offerte uit te voeren. Het lijkt eenvoudig, maar die vent doet er nogal lastig om. Voor een ieder die een site of webwinkel wilt laten bouwen, PB mij zodat je weet dat je NIET met hun in zee moet gaan :=

holly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-12 13:07

Wha help, zou een slimmerd mij misschien even willen helpen? :')

Ik heb op facebook de info ingevuld (ahum een poging gewaagd iig) en een kopfoto en profielfoto.
Is dat alles wat ik in moet vullen of zie ik nu het één en ander over het hoofd?

Vervolgens heb ik "nog niet gepubliceerd" aangevinkt staan. Leek me wel handig tijdens het sleutelen.
Maar nu kijk ik net op mijn prive FB en zie ik de berichtjes die ik geplaatst heb in mijn prikbord/nieuwsoverzicht staan.
Hoe kan dat nu dan? Hoort dat zo?

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-12 13:11

Ik weet er het fijne natuurlijk niet van holly :P

Maar volgens mij koppelt Facebook wel je prive profiel (of hoe die rommel ook heer daar) aan je zakelijke pagina. Ik heb de indruk dat het bij mij daar op stuk liep dat hij hem niet publiceerde.

(omdat ik geen privé Facebook heb en daar absoluut geen behoefte aan heb...heb al een Hyves die ik liever niet wilde :P )

Susanne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-12 13:37

holly schreef:
Wha help, zou een slimmerd mij misschien even willen helpen? :')

Ik heb op facebook de info ingevuld (ahum een poging gewaagd iig) en een kopfoto en profielfoto.
Is dat alles wat ik in moet vullen of zie ik nu het één en ander over het hoofd?

Vervolgens heb ik "nog niet gepubliceerd" aangevinkt staan. Leek me wel handig tijdens het sleutelen.
Maar nu kijk ik net op mijn prive FB en zie ik de berichtjes die ik geplaatst heb in mijn prikbord/nieuwsoverzicht staan.
Hoe kan dat nu dan? Hoort dat zo?

Dat je nu berichtjes van jezelf ziet, kan kloppen, omdat je jezelf 'geaccepteerd' hebt om het te mogen zien!
Pas als je de facebooksite vrijgeeft, kunnen anderen het liken en de info ook zien!

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-12 13:40

Precies, je bent "fan" van je eigen pagina en alles wat jij op je pagina plaatst, komt ook bij je "fans" op het prikbord te staan!

Edit

@Lottie: Jeetje... Ik vind je site er mooi uitzien, maar 14000 euro.... Sorry, dat had ik er nooit voor gegeven! Mijn hele website heeft ongeveer het bedrag gekost, wat jou nu in rekening wordt gebracht voor "de aanpassingen".... Mocht je nieuwsgierig zijn: www.fuzzylicious.nl De site is gebouwd door Michiel Haagen, hij heeft ook de site van Paan gemaakt!

holly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-12 13:51

Ik heb hem maar gepubliceerd. Gelijk in het diepe, zijn we er maar vanaf ook haha.
Maar kunnen mijn vrienden van mijn prive FB nu ook alle berichtjes zien, of dat dan weer niet?

Mochten jullie willen liken, altijd leuk natuurlijk.
Wat een happening zeg. Ik hoop dat ik het goed gedaan heb.

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-12 14:00

Ik ga even op je pagina kijken Holly! Ik heb hem in elk geval al even geliked en nu eens zien of ik nog "fouten" kan ontdekken. Op het eerste gezicht ziet het er goed uit, lekker fris!

11AFotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-12 14:06

pmarena schreef:
Ik jat ze legaal hoor, mag ze gewoon gebruiken :P

Uhh... eigenlijk niet... Alle foto's die op een website staan zijn eigendom van de eigenaar van de website... Dus je mag foto's die je opgeslagen hebt van internet niet gebruiken voor je eigen website. Tenzij het je leverancier is en je leverancier er toestemming voor gegeven heeft!

LHO schreef:
cissy schreef:
haha, ik zie mogelijkheden voor een workshop van LHO, wanneer kan ik inschrijven?

:D Verzamel genoeg mededeelnemers en doe een voorstel, zou ik zeggen.

Zit er ook Google Adwords bij? Dan ben ik namelijk wel geïnteresseerd!

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-12 14:32

11AFotograaf schreef:
pmarena schreef:
Ik jat ze legaal hoor, mag ze gewoon gebruiken :P

Uhh... eigenlijk niet... Alle foto's die op een website staan zijn eigendom van de eigenaar van de website... Dus je mag foto's die je opgeslagen hebt van internet niet gebruiken voor je eigen website. Tenzij het je leverancier is en je leverancier er toestemming voor gegeven heeft!

Uhh..... jawel dus, want dit is nu exact het geval. Ik zeg het niet voor niets :')

JolandaS

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-12 15:09

pmarena schreef:
Eh, Jolandje, dat is een quote van mij :)

Weet ik.
pmarena schreef:
Heeft niks te maken met jouw foto's of die van andere fotografen, gaat gewoon over foto's die ik mag gebruiken maar even snel van een website af pluk omdat dat op dat moment het handigste is. In veel gevallen zelfs van mijn eigen website :+

Als jij het over 'jatten' heb, dan lees ik dat als 'gebruiken zonder toestemming', maar voor jou is jatten blijkbaar iets anders. :+

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-12 15:23

Tja, foto's die beveiligd zijn tegen simpel kopiëren, met een omweg toch opslaan...dat noem ik jatten.

Ook al is het van mijn eigen website of die van Barefoot :P

Omdat ik weet op welke pagina de foto die ik zoek moet staan, maar geen zin heb om tussen alle foto-bestanden in de website te zoeken. Dan heb ik hem sneller als ik hem gewoon van de website af jat :P

Lottie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-12 15:37

Leuk logo Joyce!!

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-12 15:41

Tnxx :D Dat is gemaakt door Kaaaren hier uit het topic!

Lottie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-12 15:42

Leuk bedacht :j

KellyenXena

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-12 23:07

Ik wilde dus ook een 'zakelijke' pagina aanmaken op Facebook. In plaats daarvan heb ik een gewone aangemaakt. Hoezo blond. Kan iemand me uitleggen hoe/waar ik dus een 'zakelijke' pagina maak?

Verder druk bezig hier met de voorbereidingen voor de braderie 21 april. ben best heel zenuwachtig, het is de eerste keer. Ik ben de waslijst aan 'to do' dingen aan het doorwurmen, maar het eind is nog niet in zicht. Heb er wel heel veel zin!