Bokt-ondernemers; wie nog meer? Tips & Ideeën! Deel 3

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

cissy

Re: Bokt-ondernemers; wie nog meer? Tips & Ideeën! Deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-11 23:03

kan er niet precies de vinger opleggen, die andere 'smoelt' beter. Hier valt de tekst wat weg in de header en de kopjes staan zo 'los' op de achtergrond die ik dan weer in een kleurtje zou doen.

Horsea_nl

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-11 23:11

het is een opzet he :) geen definitieve website

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-11 23:20

dat snap ik, maar het is ook maar mijn mening en jouw website :) je moet lekker zelf weten wat je er van maakt toch?

Horsea_nl

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-11 23:21

ja maar die mag je ook geven hoor :) omdat je het had over die letters

DendroFleur

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-11 00:02

Vandaag de dekadvertentie op de vereniging opgehangen. Nu nog afspraak met de dierenarts maken. Die zou terugbellen maar dat heb ik blijkbaar gemist ;) .
Ben wel benieuwd hoe dat nu met die belastingen allemaal gaat. Zal wel een mail sturen om een afspraak te maken. Hoewel ik eigenlijk dacht dat zijn zouden bellen voor een afspraak.
En ga nu gelijk ook een mail sturen naar de helpdesk van mijn website-hosting iets. Wil geen witte balk en ze mogen me vertellen hoe ik dat op moet lossen, als ik de max maat banner plaats vult deze hem niet goed op.

holly

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-11 10:10

Ik ga straks op mijn gemak even bijlezen.

Joyce je kunt op gewicht en op prijs instellen.
Je kunt bv zeggen.
0 - 5,- = 1,50 verzendkosten
5,01 - 10,- = 2,- verzendkosten
10,01 - 50,- = 4,50 verzendkosten
vanaf 50,01 is gratis
Ik zeg maar even wat.
Of je geeft elk artikel een gewicht mee.
Kleine goedkope artikelen 0 gewicht mee geven
en grotere 2 gewicht mee geven.
Dan kun je in je admin instellen dat tot 1 kilo bijvoorbeeld 2,- verzendkosten is en daarboven 4,50 (ofzo he)
Maar....denk wel goed na hoor, want wat als iemand 50 artikelen met een gewicht van 0 besteld? Naai je je zelf dan een oor aan met 2,- verzendkosten?
Dan moet je dus een puzzeltje maken van 0,1 gewicht bijvoorbeeld en dan je verzendkosten van 2,- op een gewicht van 1 kilo zetten, dan kan men 10 x iets van 0,1 bestellen, snap u?
Kan jij hier iets mee? Kan jouw webbouwer hier iets mee?

Hilda dat het kwijtraken van het pakket helaas pindakaas is voor de klant is de wet het niet mee eens hoor.

Yucca

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-11 13:02

Ik heb een goede dag vandaag! Mijn eerste factuur is betaald én ik kan waarschijnlijk subsidie krijgen van de gemeente aangaande mijn eindexamenexpositie van de fvs! Met die subsidie ga ik het nog lang niet redden, maar het is een hele fijne aanvulling :D

Kreeg vandaag ook een brief in de bus van de belastingdienst dat ik voor 30 april aangifte moet doen.

Ik ga vandaag maar eens een goede brief opstellen om hoveniers en architecten aan te schrijven.

holly

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-11 13:17

Lekker Yucca. Enige wat er eigenlijk dus nog mist is het zonnetje?

Yucca

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-11 13:18

Ja, tis behoorlijk koud op mijn kantoor vandaag, brr, zonnetje was wel lekker geweest! :D

Blablabla11

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-11 13:38

joyce2 schreef:
Wie o wie kan mij helpen :D

Ik ben aan het brainstormen over de verzendkosten, we zitten namelijk met een "probleem". Platte dingen, zoals riemen, halsbandjes ed wil ik gewoon in een enveloppe verzenden om de kosten laag te houden, maar soms heb ik spullen met een laag gewicht, die niet door de brievenbus passen, dan moet het dus als pakket verzonden worden. Nu kan ik in mijn webshop alleen gewicht aangeven, maar geen afmetingen, waardoor ik een klant dus of teveel of te weinig moet laten betalen... K heb ook al zitten denken om zelf dan het "verlies" te pakken, of gewoon een standaard bedrag aan verzendkosten te berekenen (maar dat is weer niet fijn voor mensen die iets kleins willen kopen).

Hoe doen jullie dat?!

ik heb gewoon standaart 4,95 de een betaald dus iets teveel en de ander te weinig

javospost

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-11 17:04

Verzendkosten, blijft lastig. Ik reken voor een tas standaard pakketprijs, maar als hij in een A4 enveloppe past is het verzenden een stuk goedkoper en stort ik het bedrag vaak terug... te netjes misschien, maar op de postzegel staat dan duidelijk 2,45 ofzo en als ik een tas zou ontvangen en 6,95 heb betaald dan zou ik er wat van zeggen. Terugstorten is wel veel werk, wellicht gewoon doen wat Lindy zegt, gemiddelde nemen, kost minder tijd en is helder!
Wat vinden jullie?

Horsea_nl

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-11 17:14

ik vind dat wel netjes javospost. een reden voor mij om ergens niet te bestellen is omdat er dan 7 euro verzendkosten bij op komt.

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-11 19:19

@Holly: Ik heb bij alle producten de exacte gewichten al ingevuld en dat is ook allemaal prima, maar neem bijvoorbeeld speeltjes, die zijn heel licht, maar passen niet door de brievenbus. Dan reken je bijv. 2 euro verzendkosten, maar moet je als puntje bij paaltje komt, wel pakketkosten betalen. Als ik geld terug moet gaan storten word het allemaal zo'n omslachtig gebeuren!

Ik heb voor nu met de webbouwer afgesproken dat alles standaard 5 euro verzendkosten heeft, ga het allemaal met track&trace versturen (geeft ook meer zekerheid) en boven de 50 euro is het bij mij idd gratis verzending. Als het niet bevalt, kan ik het altijd nog veranderen.

Georgette

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-11 19:26

Misschien heel omslachtig Joyce, maar kun je het niet aangeven per product?

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-11 19:31

Ik kan alleen gewicht invoeren, geen afmeting en als mensen dan meerdere producten kopen, moet het systeem ook weer zelf uit zien te rekenen bij welke afmetingen en gewichten het niet meer in een enveloppe past... En dat schijnt ie niet te kunnen :D

holly

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-11 22:40

Joyce over verzendkosten moet je echt goed nadenken hoor. Klinkt stom maar dit kan voor een klant reden zijn om bij je weg te lopen.

Surf eens naar andere webshops die ook honden en katten spulletjes verkopen en bekijk hun verzendkosten.

Je hoeft niet perse het werkelijke gewicht te gebruiken, je kunt het gewicht ook gebruiken om artikelen in een bepaalde verzendkostengroep te laten vallen. Als je bv in de admin t/m een gewicht van 1 is 1,50 insteld en je geeft je lichtgewicht-brievenbusspul een gewicht mee van 0,1 dan kan men 10 keer iets van 0,1 kopen tegen 1,50 verzendkosten. 11 of meer is ook meer verzendkosten. Snap u?
Dat is even puzzelen hoor, maar ach, buiten is het toch prutweer hihi.

Yucca

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-11 22:48

Ik wou laatst een fotografie-workshop volgen, maar moest voor de voucher 6.50 verzendkosten betalen, want dat was standaard. Omdat ik dat raar vond ben ik afgehaakt.... :o dus verzendkosten zeggen inderdaad wel iets. Gratis verzenden werkt volgens mij toch ook wel goed, als lokker.

Ik ondervind het eerste gemak van twitter! Heb een oproepje gedaan dat ik een drukker zoek voor 8 grote outdoor-foto's/spandoeken.
En jawel hoor, al 3 tips gehad! En ze mailen zelf direct terug op dit tijdstip :')

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-11 08:05

@Holly: ooohw natuurlijk, dat ik daar zelf nooit aan heb gedacht!! Dat is idd we even puzzelen, maar ik ga het vanmiddag gelijk ff met de webbouwer overleggen, dan kan ik van het weekend aan de slag *pfff* haha

@Yucca: Ik vind verzendkosten ook heel belangrijk hoor, gister kreeg ik een nieuwsbrief van een groothandel die grote uitverkoop had. Dus ik denk, oooohw ik heb nog wat aanvulling nodig van bepaalde producten, even shoppen! Dus ik wat handdoekjes besteld en nog wat halsbanden, totaal 30 euro, ga ik naar het afrekenscherm, komt er nog 12,50 aan verzendkosten bij (dat is voor pakketten van 10 kilo en zwaarder), echt belachelijk. Dus ik heb het toch maar niet besteld, vond het zonde van mn geld, alle korting die ik kreeg ging al op aan verzendkosten.

XoNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-11 08:16

Ik zou laatst ergens douchestrips bestellen (met van die magneten erin), kwamen 30 euro (!!!) aan verzondkosten overheen. Voor dat geld kon ik zelf ook naar de andere kant van het land rijden om ze op te halen, stelletje idioten. Ben toen ook afgehaakt. en als ik wat kleins moet bestellen en ik moet teveel betalen dan haak ik ook af. Verzendkosten moet een soort vergoeding zijn in mijn optiek, niet iets waar op verdiend moet worden.

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-11 09:10

Nou dat vind ik dus ook, ik wil puur mijn onkosten eruit halen, want als ik iets kleins verkoop, bijv. een halsbandje van 5 euro en ik moet 2,50 betalen voor het verzenden en verpakken van het product, dan hou ik letterlijk geen cent meer over en daar begin je geen webshop voor. Als ik toch voor alles die 5 euro zou rekenen, dan ga ik ook alles met track en trace versturen, wil er geen winst op maken.

XoNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-11 09:28

Helemaal mee eens :j

kay27

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-11 09:41

@ Joyce: kun je niet stellen dat je bijv. boven 30,- geen verzendkosten rekent? Bij dat artikel van 5,- kan ik me voorstellen dat je wel wat moet rekenen. Maar verder geldt dat er al zoveel webshops zijn, dat je als klant gewoon gaat kijken waar je iets het goedkoopst kunt krijgen, en dan tellen verzendkosten zeker mee!

@ Yucca: dank voor je tip over de Wordpress templates, ik heb een mooie gekocht bij de site die je noemde. Ik ben 'm aan het klaarmaken voor de rijvereniging en wil 'm straks ook gaan gebruiken voor mezelf.

Yucca

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-11 09:43

Wat leuk Kay, kun je er al een beetje mee werken?

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-11 10:30

Iemand een idee waar ik het beste een domeinnaam kan registreren, zodanig dat het echt mijn eigendom wordt en niet via een host loopt, zodat ik mijn toekomstige bedrijfsnaam alvast kan vastleggen?
of ik m ga gebruiken weet ik nog niet maar anders is ie misschien tegen die tijd weg.... :)

holly

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-11 10:36

30 euro, jemig zeg Xono, was het een pakket ter grote van een mega koelkast ofzo haha.

Daarom is het belangrijk om je verzendkosten niet pas te tonen bij afrekenen, maar gewoon voor iedereen leesbaar op je site te plaatsen.
Als nu blijkt dat die pagina goed gelezen worden, maar dat men daarmee je shop weg klikt en dus al niet eens meer door je shoppie bladerd, dan weet je dat je iets aan je verzendkosten moet doen.

Je kunt natuurlijk ook niet altijd iedereen blij maken. Hoge verzendkosten is de klant niet blij mee, geen verzendkosten ben je zelf niet blij mee, 50-50 is het ook niet bij elk artikel, etc etc. Ik vind het maar een moeilijk iets om over na te moeten denken.

Huh? Hoezo jouw eigendom? Als jij een domeinnaam op jouw naam zet, kan er toch niemand meer mee aan de haal?