Een jaar High-School (deel2)

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Chiaraa_

Re: Een jaar High-School (deel2)

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-11 09:58

Ik ben er ook over aan het denken om een jaar naar het buitenland te gaan om te studeren.
Kan iemand me uitleggen hoe dat zit met gastgezinnen? ( Ben van Belgie, en die site's zijn nogal ingewikkeld).
Zelf heb ik ook gedacht aan au pair.

Laura_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-11 15:51

Ik moet 19 juli mijn visum halen (13.30 uur) maar ik heb deze dag misschien ook nog andere afspraak (tijd is nog te bepalen) maar waarschijnlijk wordt dit einde van de middag. Hoelang hebben jullie moeten wachten voordat je aan de beurt was? het is natuurlijk op afspraak, maar betekent dit dat je snel aan de beurt bent of zijn er nog wacchttijden van 2 uur?

Fleur_Laura

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-11 17:08

Toen ik mijn visum ging halen gingen we met een groep van ongeveer 30 personen van onze organisatie tegelijkertijd naar binnen toe, dus dan kan je je al voorstellen dat het wat langer duurt. Dus ik denk echt dat het er aan ligt hoe druk het is. Als je eenmaal binnen bent duurt het niet zo heel lang, gewoon je spullen afgeven vooraan, dan ga je naar de wachtruimte en als je wordt opgeroepen moet je je vingerafdrukken geven, 2 vragen beantwoorden en betalen en dan is het gepiept! :)

Lightielight

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-11 18:52

O my o my.... Lieneke komt volgende week al weer thuis... is ze een jaar weg geweest....wat gaat de tijd snel.........

JENNx

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-11 19:27

Gaat snel hè! Mijn vriendje is inmiddels ook alweer een week thuis. <3

ladylay

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-11 21:26

En ik ben ook alweer een week thuis...

_karin_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-11 21:30

Wacht maar dames. Straks is het een jaar geleden. :oo

JENNx

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-11 22:10

Ja! De tijd vliegt ook aan je neus voorbij zeg! Ik had het nooit uit mijn mond durven horen komen, maar wat is dit jaar ook snel gegaan!

Laura_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-11 22:11

ja ja voordat ik het weet zit ik in amerika, maar voordat ik het weet ben ik ook weer terug ben ik bang.

_karin_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-11 08:17

Ik heb echt een klotejaar achter de rug, maar snel gaat het zeker. Ik had hier nog niet eens gemeld dat ik mijn Duitse vriendinnetje vorige week heb opgezocht die ik in Amerika heb leren kennen! Zo leuk! We woonden in dezelfde buurt, maar hebben een heel ander jaar gehad (zij zat bij het zwemteam en atletiek, ik bij het debatteam). Toch het hele jaar dikke vriendinnen omdat we tussen de activiteiten goed ons "Europese" verhaal bij elkaar kwijtkonden. Was zo leuk om haar weer te zien!!

ladylay

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-11 11:08

Ja, echt super snel gegaan! Heb echt de tijd van mijn leven gehad.
Maar goed, straks 3 en 4 de jaar van school zit ik ook weer in het buitenland. Dus verleer het niet :')

Fleur_Laura

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-11 02:13

Oh dat is leuk Karin! :D

En ook mijn reis is bijna ten einde, nog 9 dagen te gaan. Heb de afgelopen 2 dagen in Las Vegas gezeten, vandaag naar en door Yosemite gereden en morgen onderweg naar San Francisco :)

Lienek

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-11 06:27

ik ben weer in Nederland.. heb nog nooit zo'n heimwee gehad! ik mis nieuw zeeland echt elke dag...

Fleur_Laura

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-11 02:07

Ik ben ook gisterochtend aangekomen op Schiphol.... Ik wil echt terug, het voelt hier helemaal niet naar thuis, ben nu ook nog gewoon op facebook en op skype aan het praten tegen mijn Amerikaanse vrienden. Wil echt terug..

Laura_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-11 11:55

gisteren naar het consulaat geweest.. Stond na een uur alweer buiten gelukkig! Dus visum wordt binnen 3 dagen naar me opgestuurd :) Het was toch wel een beetje gemeen... Bij mij allemaal vragen stellen wat ik daar ga doen, waarom. hoelang, welke vakken ik ga volgen, of ik naar huis kom in de kerstvakantie, hoe ik het heb betaald...... en een ander meisje dat ik daar was tegen gekomen die kwam later naast me staan voor dat interview en die kreeg alleen de vraag. Hoelang ga je naar daar? maargoed ik heb het overleefd...

Deze week wordt als het goed is de vlucht geboekt.

Desolate

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-11 01:32

Het gaat inderdaad echt snel! Ik ben al weer op de helft! Heeft iemand van jullie misschien nog een idee/verblijfadres voor mij voor het reizen? Ik zit nu in Texas en ga een roadtrip naar Florida doen. Ik zoek iets vanaf 25 augustus tot 6 september. Maakt niet uit waar. :D

Laura_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-11 16:03

oke misschien een beetje een stomme vraag, omdat het best ''persoonlijk'' is zegmaar... Het is natuurlijk maar net wat je leuk vindt :=

maar hoe hebben jullie je afscheid gevierd? Stappen? thuis een bbq voor vrienden? gewoon met alle vrienden iets apart doen?

Ik ben dus een beetje aan het nadenken en ik weet gewoon echt niet wat ik zou doen... Ik ben gewoon bang dat wat ik ook organiseer het een falend iets wordt haha

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-11 16:34

Ik vertrek over een maand naar Canada <3

Ik ga het vieren met mijn vrienden, ben volgende week jarig maar ik ga 20 augustus een combi verjaardag/afscheidsfeestje geven. Hier thuis, gewoon rustig met lekker eten en drankjes afscheid nemen van vrienden en familie :)

Lalee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-11 17:00

Ik kom even binnenvallen :o
Maar dit lijkt me zohoooo ontzettend gaaf :oo
Ik zit erover te denken (als ik mn ouders kan overtuigen) om me in te schrijven voor 1 september, want dan mis een een semester van de 5e klas vwo, dat lijtk me handiger dan van de 6e klas..
Maar mis ik dan niet teveel van mijn school in Nederland? Wan tik neem aan dat ik niet precies dezelfde dingen leer op een ander school in het buitenland..
En bij yfu, stel dat je niet wordt toegelaten, krijg je dan die 10% van het geld terug?

Unfaithful

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-11 17:36

Je kan de periode die je dan in het buitenland zal verblijven niet inwisselen voor bv. een semester in NL (tenminste, in 99% van de gevallen niet haha) dus dat zal je er extra bovenop moeten doen. Je kan wel tussendoor gaan, maar dan moet je daarna gewoon 5 VWO opnieuw doen. En de inschrijvingsdeadline is al ruim verstreken hihi dus dan zou je voor 2012/2013 moeten gaan. Ik ben zelf ook met YFU geweest en als je niet wordt toegelaten (die kans is overigens heel erg klein :P) dan krijg je die 10% als het goed is gewoon weer terug. :)

arans

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-11 21:17

Mijn vriendinnen van travel active gaan volgende week al weg :). terwijl mijn vriendin die bij EF zit nog niet eens een gastgezin heeft...

Laura_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-11 14:55

Zijn er eigenlijk al mensen vertrokken voor dit jaar? Ik hoor er niks over haha. Of gaat niemand dit jaar?

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-11 14:59

Ik ga voor een semester naar Canada (uitwisseling via mijn uni) en ik vertrek volgende zondag :)

Ilse_C

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-11 15:04

Ik had me hier een tijdje geleden ook gemeld, maar niet meer gereageerd!
Kga geen High School doen, maar wel een semester studeren aan de University of Mississippi :j

En daarbij is morgen de dag dat ik al ga vliegen! Vind het enorm spannend, want heb nog maar 2 keer gevlogen, maar gelukkig ga ik samen met een vriendin :)
Momenteel hard bezig om mn koffer in te pakken en moet zeggen, het gaat goed^^ Koffer is slechts voor driekwart vol en nog maar 15kg. Veel hoeft er niet meer bij en dan heb ik ook nog een enorme handbagage over :)

Laura_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-11 15:09

Hoe oud ben jij? Waarom heb je tenslotte gekozen om geen High school te gaan doen, maar studeren aan universiteit? Wel erg gaaf! en daar ga je campus?

Hoeveel kilo mag je meenemen 23 kilo? Als ik jou verhaal zo lees, is het dus nog wel te doen. Al denk ik dat het mij niet gaat lukken...