brandylove2 schreef:sorry dat ik dit topic omhoog haal
mijn gevoel ligt otch echt bij het hondentrimmen, ik wijk er steeds vanaf , maar kom er toch weer bij terug.
maar er is dus geen echte mbo opleiding hondentrimmen? alleen maar cursussen zegmaar?
mijn moeder had het erover om eerst MBO dierverzorging te doen, en dan daarna de trimschool in spijkenisse
en voor de mensen die een eigen salon hebben, doen jullie dat fulltime of partime met nog een andere baan erbij?
(ik ben pas 14, maar ga komend jaar naar mavo4, dus ben nu toch een beetje aan het orienteren over wat ik wil)
even in het kort hoe het bij mij is gegaan (ben nu 44)
wilde als klein meisje ook altijd al 'iets met dieren'
Maar op aanraden van ouders toch maar netjes een secretaresse opleiding gedaan en jaren op kantoor gewerkt.
Maar het bloed kruipt waar het niet gaan kan, dus toen ik werkeloos werd, heb ik de opleiding hondentrimmen gedaan bij het HKI.
Ik was toen begin 30. Nog geen seconde spijt van gehad!!! Ik werkte toen nog wel als uitzendkracht op kantoren. Maar dat werk was ik eigenlijk zo zat, dat ik na een volgende werkeloosheidsperiode er mee gekapt hebt en me helemaal op het trimmen heb gericht.
Heb de salon nu 15 jaar. Heb wel een man die een vaste fulltime baan heeft, dus ik hoef niet 40 uur in de week te werken, want het werk is zwaar! Maar zo leuk!!! Ik werk 3 soms 4 hele dagen in de week. Kan qua klanten rustig 5 volle dagen werken maar dat doe ik bewust dus niet.
Ik verdien er goed mee, maar het scheelt enorm dan mijn man een vaste baan heeft. Als ik er van zou moeten leven, zou ik het toch anders aan moeten pakken, dan zou ik echt 40 uur moeten gaan werken, en kon ik mijn paard vaarwel zeggen
Zorg dat je goed investeert in je salon, goede materialen, goede stoel en tafel en vooral je bad op je eigen hoogte!! Ik ben behoorlijk groot, maar mijn man heeft een speciaal bad voor me gemaakt want anders kost het echt je rug.
Maar ik zou echt niet anders meer willen. Nog geen seconde spijt gehad van deze beslissing.
En dat al 15 jaar lang!!!
(hmmm word tijd voor iets feestelijks dit jaar in de salon, hihi)