Bokkers die de opleiding hondentrimmen doen??

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Remy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-13 20:21

Ik heb een eigen salon, en heb de volledige opleiding gedaan. De salon is een deel van mijn onderneming, dus parttime geopend en ik raad je af om het fulltime te gaan doen.
Het is fysiek zwaar werk, als je het netjes "wit" doet levert het ook niet veel op en is het eigenlijk alleen interessant om met stagiaires te gaan werken en veel honden aan te nemen.

Parttime is het prima te doen, dan slijt je lichaam niet zo snel.

Maar hoe dan ook zou ik elke jonge meid afraden om een dierenopleiding te gaan doen. Weggegooid geld voor de meesten.

Jessica_1998

Re: Bokkers die de opleiding hondentrimmen doen??

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-13 20:25

oke, dus beter een andere opleiding, en dan die halen, gaan werken
en dan cursus hondentrimmen doen, en een salon openen(of ergens gaan werken) :)

dan ga ik nog even verder kijken voor andere opleidingen, er si gewoon teveel, ik weet t echt niet haha.

hiphopje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-13 13:02

brandylove2 schreef:
sorry dat ik dit topic omhoog haal

mijn gevoel ligt otch echt bij het hondentrimmen, ik wijk er steeds vanaf , maar kom er toch weer bij terug.

maar er is dus geen echte mbo opleiding hondentrimmen? alleen maar cursussen zegmaar?
mijn moeder had het erover om eerst MBO dierverzorging te doen, en dan daarna de trimschool in spijkenisse

en voor de mensen die een eigen salon hebben, doen jullie dat fulltime of partime met nog een andere baan erbij?

(ik ben pas 14, maar ga komend jaar naar mavo4, dus ben nu toch een beetje aan het orienteren over wat ik wil)

even in het kort hoe het bij mij is gegaan (ben nu 44)
wilde als klein meisje ook altijd al 'iets met dieren'
Maar op aanraden van ouders toch maar netjes een secretaresse opleiding gedaan en jaren op kantoor gewerkt.
Maar het bloed kruipt waar het niet gaan kan, dus toen ik werkeloos werd, heb ik de opleiding hondentrimmen gedaan bij het HKI.
Ik was toen begin 30. Nog geen seconde spijt van gehad!!! Ik werkte toen nog wel als uitzendkracht op kantoren. Maar dat werk was ik eigenlijk zo zat, dat ik na een volgende werkeloosheidsperiode er mee gekapt hebt en me helemaal op het trimmen heb gericht.
Heb de salon nu 15 jaar. Heb wel een man die een vaste fulltime baan heeft, dus ik hoef niet 40 uur in de week te werken, want het werk is zwaar! Maar zo leuk!!! Ik werk 3 soms 4 hele dagen in de week. Kan qua klanten rustig 5 volle dagen werken maar dat doe ik bewust dus niet.
Ik verdien er goed mee, maar het scheelt enorm dan mijn man een vaste baan heeft. Als ik er van zou moeten leven, zou ik het toch anders aan moeten pakken, dan zou ik echt 40 uur moeten gaan werken, en kon ik mijn paard vaarwel zeggen :o
Zorg dat je goed investeert in je salon, goede materialen, goede stoel en tafel en vooral je bad op je eigen hoogte!! Ik ben behoorlijk groot, maar mijn man heeft een speciaal bad voor me gemaakt want anders kost het echt je rug.
Maar ik zou echt niet anders meer willen. Nog geen seconde spijt gehad van deze beslissing. <3 En dat al 15 jaar lang!!!
(hmmm word tijd voor iets feestelijks dit jaar in de salon, hihi)

SuzanLarissa

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-13 15:26

Even een vraagje hier, omdat er wat onduidelijkheid is wbt een opleiding als hondentrimster
Als het goed is kan je op het Groenhorstcollege toch de opleiding Trimmer doen?
of zie ik dat helemaal verkeerd?

hyawatta

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-13 20:04

Jammer dat dit topic zo stil gevallen is, maar probeer het toch haha!!
Ik ben een poos gestopt met de opleiding maar sinds april toch weer opgepakt :D

Wil eigenlijk het najaar weer examen doen, loop weer stage in dezelfde salon als 2jaar geleden.
Ik ben tussentijd wel zo nu en dan blijven trimmen van een paar hondjes gelukkig maar merk wel dat de stage me weer goed doet :j

Zijn hier nog meer bokkers die het najaar examen gaan doen?

Natasja22_01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-13 22:13

Ja ik! Nou ja, ik moet alleen effileren nog. Knippen en plukken ben ik al voor geslaagd afgelopen april en theorie ook gelukkig. Ben nu een jaartje bezig met de opleiding

AfricanLady

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-13 22:17

ik heb een eigen dierenbedrijfje en ik doe ook trimmen erbij https://www.facebook.com/AndreasAnimalsCare
ik heb veel stage gelopen en ik werk ook bij een trimsalon als het druk is dan val ik in nu ga ik voor mezelf een hobby bedrijfje voor erbij doenm

hyawatta

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-13 22:57

Natasja wat leuk, ik heb alleen plukken een paar jaar geleden gehaald, dus moet knippen, effileren en helaas de theorie nog. Dus ik kan weer flink blokken Pfff.

Animalwoman, leuk je eigen bedrijfje, ziet er ook leuk uit je Facebook. Heb je ook opleiding gedaan voor trimmen of loop je gewoon zo stage in je ervaring op te doen.

AfricanLady

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-13 22:59

ik heb opleiding gedaan maar niet afgemaakt ik kwam in ziekenhuis terecht en liep onwijs achter maar ik ga het zeker weer oppakken de opleiding maar ik ga binnen paar week in mijn nieuwe huisje en heb een 70 uur per week baan dus komende tijd focus ik me hierop

maar heb 5 jaar stage gelopen in een salon en gewerkt dus heb de nodige ervaring ik werkte de honden daar helemaal af mijn specialiteit is plukken

hyawatta

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-13 23:04

Oke dan heb je het idd flink druk ja, leuk dat je het weer op wilt pakken als je tijd er weer voor hebt.
Ik werk 3 dagen en loop 1 dag stage en thuis trim ik nog wat hondjes.

Maar wil wel graag weer een echte eigen plek om te trimmen, doe het nu bij m'n ouders in de garage.

AfricanLady

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-13 23:05

ik heb dan een benedenwoning en doe ik het in een hoekje

Natasja22_01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-13 23:32

Wat leuk dat jullie ook al klantjes thuis doen. Ik woon nog bij mn ouders en heb geen zin om daar de boel te gaan verbouwen als ik over een tijdje toch uit huis ga. Maar ik mag, als ik klanten heb, gelukkig wel bij mijn stage adres hondjes trimmen. Ideaal!

hyawatta

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-13 00:38

Ik verbouw niks bij mijn ouders :)
We hebben best een grote garage en mijn tafel staat nu gewoon tegen de muur en als ik ga trimmen schuif ik hem naar het midden, wassen doe ik in de bijkeuken, past en de wasbak en heb tot nu toe alleen kleine hondjes en in de zomer achter het huis met de tuinslang op de kraan binnen aangesloten dus gewoon warm water.
Dus makkelijk opgelost, ik woon ook niet meer thuis, maar we willen verhuizen maar dan kijken we wel naar een ruimte waar ik ook kan trimmen :)

Natasja22_01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-13 01:02

Dat is wel handig opgelost dan :)
Bij ons kan dat helaas niet. We hebben wel een garage en bijkeuken, maar dat is in de winter zo vreselijk koud. Daar ga ik niet werken.
Heb je al veel klantjes?

hyawatta

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-13 01:25

Zit op in totaal 15 hondjes maar sommige eigenaren hebben er dan 2.
Dat is jammer dat dat bij jou niet kan, in die kou werken is ook niet fijn nee.
Bij ons zit de garage vast aan huis en loopt ook door, dus woonkamer naar de bijkeuken en van de bijkeuken naar de garage, wasmachine em droger staan ook in de bijkeuken dus geeft al een hoop warmte af maar niet echt heel koud anders gelukkig.

Natasja22_01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-13 20:38

Oh dat zijn al aardig wat!! :D Leuk!!
Dat is wel een stuk handiger ja, als het er gewoon aan vast zit

hyawatta

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-13 00:05

Ja is zeker handig. Ben ook blij dat ik bij m'n ouders m'n ding kan en mag doen :D

Natasja22_01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-13 12:53

Ja dat kan ik me voorstellen! Zou ik ook wel heel handig vinden als ik dat bij mn ouders kon. Is toch een stuk makkelijker om dat klanten aan te nemen ipv naar mn stage adres gaan met de hondjes.

hyawatta

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-13 20:40

Hoop snel te verhuizen en weer een eigen plek te hebben om te trimmen, dat is altijd nog het fijnste :)

Natasja22_01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-13 20:42

Ja dat lijkt mij ook hoor! Lekker makkelijk bij huis. Kan niet wachten tot ik mn eigen salon heb

hyawatta

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-13 21:12

Dat geloof ik, ga je al snel op jezelf?

Natasja22_01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-13 21:29

Ik denk dat dat nog wel even duurt. Maar hoop toch binnen een jaar wel een eigen huisje te hebben

hyawatta

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-13 21:58

Oke, wel jammer dat je geen eigen plek hebt zo.
Ga je op jezelf of samen?

AfricanLady

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-13 22:48

@natajsa heb je je wel al ingeschreven ik stond 3 jaar ingeschreven maar ging pas dit jaar echt serieus zoeken en had gelijk een huis binnen 2 week ga ik erin

Natasja22_01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-13 19:02

Als t goed is eerst op mezelf. En sta wel ingeschreven gelukkig