Accountancy studenten

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

_Mellanie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-11 22:22

LuvdaTossa schreef:
@Mellanie; waarom duaal en niet nog lekker voltijd studeren?

omdat ik in de praktijk sneller leer dan in theorie. :j maar daarom meld ik me hier ook mischien kunnen jullie mij op andere gedachten brengen

Casca

Re: Accountancy studenten

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-11 22:29

Ik moet ook zeggen, ben nu 3 weken op gang met de stage, heb hiervoor niet in de accountancy gewerkt maar meteen door van de HAVO naar het HBO zonder ernaast bij een accountantskantoor te werken, en pfoeh, das even wennen. 'T is echt net alsof ik nog níks weet en vind de koppeling tussen de theorie (de opgaven die je op school krijgt) en de praktijk (hier heb je een administratie, stel de jaarrekening maar samen) wel lastig :+ haha

Maar goed, daarvoor loop ik stage :P

Wel knap van mensen hier dat ze alles gehaald hebben! Ik heb er nog wel wat open staan, zoals LVW, waar ik net als sommige anderen, net weer mee ben begonnen, iemand nog tips om dat makkelijker te begrijpen??

Kiwipitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-11 22:31

Wat is LVW? :=

LuvdaTossa

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-11 22:54

Leveringsverzekeringswiskunde... Tja logisch nadenken en stap voor stap, hoofdstuk voor hoofdstuk. Ik vond het zelf niet zo heel erg moeilijk. Het ligt me wel!

Kiwipitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-11 22:55

Ik heb volgende week coporate governance en m&o. Helaas door de manier van toetsen alleen maar dom stampen. Ben ik helaas niet erg goed in :=

ruth91

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-11 18:03

hoi hoi,
iedereen druk aan de studie? :)

hier gaat t zn gangetje, heb gewoon les deze week, terwijl meer dan de helft van de school vakantie heeft?!
nou moeten wij tijdens onze stage en verdiepende opdracht maken bij, en voor, het bedrijf. hebben jullie dit ook moeten doen en mag ik vragen wat deze inhield? het moet bij ons een kwantitatief onderzoek zijn waarmee je statistiek moet gebruiken en hij gaf wel wat voorbeelden maar zei ook dat de meeste kantoren daar niet echt op zitten te wachten? :') tijdens de afstudeer stage gaat het dan om een kwalitatief onderzoek (als ik het niet door elkaar haal?) zoals een AO beschrijving?

Kiwipitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-11 15:19

Ben me nu toch met een klant bezig:
- Crediteurenlijst sluit niet met balans
- Debiteurenlijst sluit niet met balans
- Debiteuren van voorgaand jaar nog steeds in debiteurenlijst
- Crediteuren van voorgaand jaar nog steeds in crediteurenlijst
- In plaats van naam crediteur worden kosten in crediteurenlijst allemaal onder bijvoorbeeld 'gereedschappen' gezet. Zo heet die crediteur dan. Succes met zoeken :Y)
- Omzet verlegd zit over allerlei rekeningen verspreid
- Ze hebben een ander beginsaldo bank aangehouden dan het eindsaldo van voorgaand jaar
- Ze hebben een of andere beginbalans debiteuren en crediteuren als beginsaldo die niet gelijk is aan wat wij hebben, maar ook niet aan wat zij voorgaand jaar hadden.

Ik weet gewoon NIET waar ik moet beginnen. Administratie opvragen en alles opnieuw boeken? :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-11 15:25

Wooowww das idd een hel, vooral omdat je nergens idd een houvast aan hebt :n

Kiwipitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-11 08:20

Pff ja ook echt geen zin om vandaag weer aan te beginnen.

Naath86

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-11 09:14

Veel succes Kiwipitje!

Relaxed: Nog steeds op zoek naar een baan op een accountantskantoor? Bij ons komt binnenkort een vacature vrij denk ik.. Jij komt toch ook uit Drenthe?

Kiwipitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-11 10:41

Haha bedankt!

ruth91

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-11 12:27

pff, dat klinkt niet echt logisch haha, succes!

gister hoorde ik van een meisje uit mn klas dat ze overstapt naar deeltijd, na 1,5 voltijd..
ze woonde samen en kon school net betalen (krijgt geen stufie meer ivm eerder studies) nu is het uit en is ze een appartement aan het zoeken maar kan het dan in dr eentje niet meer betalen. meer werken kan ook niet in voltijd, dus gaat ze deeltijd doen haha :P ze was alles aan het uitzoeken ivm tentamens maar dat loopt toch niet zo gelijk aan elkaar, wat ze wel verwacht had. nu loopt ze met sommige vakken op voor en sommige op achter, handig :Y)

maandag sollicitatie workshops bij niehe lancee en PwC :)

Kiwipitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-11 12:34

Wat vervelend voor haar! Succes met je workshops!

LuvdaTossa

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-11 18:56

Ik zit nu bij een IAD; superleuk om het van de andere kant mee te maken :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-11 19:00

ruth91 schreef:
pff, dat klinkt niet echt logisch haha, succes!

gister hoorde ik van een meisje uit mn klas dat ze overstapt naar deeltijd, na 1,5 voltijd..
ze woonde samen en kon school net betalen (krijgt geen stufie meer ivm eerder studies) nu is het uit en is ze een appartement aan het zoeken maar kan het dan in dr eentje niet meer betalen. meer werken kan ook niet in voltijd, dus gaat ze deeltijd doen haha :P ze was alles aan het uitzoeken ivm tentamens maar dat loopt toch niet zo gelijk aan elkaar, wat ze wel verwacht had. nu loopt ze met sommige vakken op voor en sommige op achter, handig :Y)

maandag sollicitatie workshops bij niehe lancee en PwC :)

Dat heb ik idd ook gemerkt :j Ik wou na het 2e jaar over naar duaal, had al een baan en alles en bleek ook totaal niet aan te sluiten :n Moest een heel project en nog 2 vakken overdoen omdat hun dat volgens hem 'anders' hadden gehad.. Nou amehoela, dus voltijd blijven doen..

Kiwipitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-11 19:02

Stom is dat ja. Ik wil eigenlijk ook overstappen naar een andere school, maar moet dan zoooo veel over doen. Laat maar!

mmouse

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-11 09:50

Kiwipitje schreef:
Ben me nu toch met een klant bezig:
- Crediteurenlijst sluit niet met balans
- Debiteurenlijst sluit niet met balans
- Debiteuren van voorgaand jaar nog steeds in debiteurenlijst
- Crediteuren van voorgaand jaar nog steeds in crediteurenlijst
- In plaats van naam crediteur worden kosten in crediteurenlijst allemaal onder bijvoorbeeld 'gereedschappen' gezet. Zo heet die crediteur dan. Succes met zoeken :Y)
- Omzet verlegd zit over allerlei rekeningen verspreid
- Ze hebben een ander beginsaldo bank aangehouden dan het eindsaldo van voorgaand jaar
- Ze hebben een of andere beginbalans debiteuren en crediteuren als beginsaldo die niet gelijk is aan wat wij hebben, maar ook niet aan wat zij voorgaand jaar hadden.

Ik weet gewoon NIET waar ik moet beginnen. Administratie opvragen en alles opnieuw boeken? :+

Als dit je lastigste klant is... in je handen knijpen en heeeel dankbaar zijn ;)

En vervolgens iemand van de adviestak op hun dak sturen om te helpen met AO/IC en IT ;)

Kiwipitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-11 10:03

Ligt eraan wat je lastig vind. Dit is maar een deel van wat er niet klopt. Eigenlijk klopt er gewoon niets van de boekhouding. En iemand op hun dak sturen om te helpen met AO/IC en IT? Jij bent wel heeeeeeeel erg grappig :'). Dit is gewoon een voormalige eenmanszaak die net zijn omgezet naar een BV. De 'vrouw van' boekt zelf in Snelstart. Kun je wel 10 man op hun dak sturen, dat gaat niet veranderen. Ik zag de administratie en ben gaan overleggen met de teamleider en manager van deze klant. En zelfs die hadden zo iets van >;)...

Als ik mag kiezen heb ik liever een klant die op een andere manier een uitdaging is dan wanneer er zo ongeveer geen enkele boeking in het hele pakket klopt. En natuurlijk kom je daar uiteindelijk ook wel uit. Budget 4 keer over de kop :').

ruth91

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-11 21:43

ik dacht met die schandalen van Inholland Diemen ook echt, aaaaaaah, ik wil naar een andere school, ik krijg strax geen weeerk hahaha :') maar gelukkig is er een landelijk examen dus maakt t opzich niet heel veel uit als je die toets maar haalt toch? en gelukkig is er ook geen AC opleiding in Diemen.. :P

LuvdaTossa

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-11 23:37

Brrrr als ik dat zo lees ben ik toch wel blij dat ik niet op de AA zit... Die eeuwige boekhoudingen van anderen. Pff laat mij het maar controleren. Nu dus IAD en dat lijkt me misschien nog wel leuker :)

Landelijk tentamen is inderdaad wel fijn als sluitstuk; dan zit je wel op één lijn. Alhoewel ik het niveau soms erg vind verschillen door de jaren heen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-11 18:30

LuvdaTossa schreef:
Brrrr als ik dat zo lees ben ik toch wel blij dat ik niet op de AA zit... Die eeuwige boekhoudingen van anderen. Pff laat mij het maar controleren. Nu dus IAD en dat lijkt me misschien nog wel leuker :)

Is toch juist leuk, lekker stoeien met die cijfers ;) Ik houd wel van dat uitzoekwerk :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-11 08:24

Pfff frustratie.. Vorig jaar een gesprek gehad bij Accon, was voor een Agro functie en ik werd afgewezen omdat ze andere kandidaten hadden die een agrarisch vooropleiding hadden (HAS geloof ik..) Verder wass het volgens de recruiter een heel positief gesprek en kwam het wel goed met me :+ Kort daarna was er een wissel van recruiter, die vrouw ging weg.. Die jongen die er nu zit had wel bij het gesprek gezeten (inwerken denk ik)
Nou hebben ze nog steeds allemaal startersvacatures, heb die jongen ook al eens gebeld, hele verhaal uitgelegd.. Zou die me in portefeuille houden, later belde ik maar weer eens omdat er weer een nieuwe vacature stond. Krijg ik een heel l*lverhaal van ja, je werkt nu op de fin admi en dat is toch iets heel anders en volgens hem was dit niet echt een startersfuntie.. Stond duidelijk in de vacature van wel, maar goed..
Aan de ene kant denk ik, val maar neer met je Accon.. Aan de andere kant, die recruiter heb ik geen snars mee te maken, behalve in het begin :+ Zou het zin hebben om rechtstreeks bij de vestiging te solliciteren denken jullie?

Kiwipitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-11 10:03

Je kunt het altijd proberen! M'n baas vind open sollicitaties wel tof en zo ben ik ook al twee keer ergens binnen gekomen.

Naath86

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-11 00:45

Bij ons staan ze ook altijd wel open voor sollicitaties op de vestiging.. ;)

Kiwipitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-11 10:33

En Relaxed wat ga je doen?