Respect voor de postbezorgers!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Dowski

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-09 22:22

plutolover schreef:
hee

naja heb zaterdag heel gezelig tnt bowling avondje gehad. Nu hoorde ik dat er ook een TNT nummer bestaat weet iemand wie? of hoe die heet?

ik heb alltijd een met een stukje wijk een eigen hulpkat wahah. Die gaat alltijd op me scooter zitten en mee lopen wahah. Is de kat van een vriendin van me die in die wijk woond. heb paar keer toen zei op vakantie was hem eten gegeven. Echt zo geweldige kat is het wahah.

en kinderen heb ik ook altijd .Van mevrouw heeft u elastiekjes? ik geef ze alltijd bijna al mijn elastieken wahah. Behalve als ze onbeleefd vragen. Dan zeg ik vriendelijk sorry ze zijn op er zijn kinderen voor geweest.

hmmm. die vlieger gaat bij mij niet op, mijn stuur hangt altijd knettervol :') vergeet hem altijd leeg te gooien op kantoor :o

Toekie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-12-09 20:49

Haha ja... een meelopende kat heb ik ook al eens gehad. En bij één huis zit er regelmatig een mooi witte. Die springt dan op de vensterbank (buiten) vlak naast de brievenbus. Wil -ie even een aai. :-)

Drukke tijd is weer aangebroken. Succes iedereen!!

zonnebloem18

Re: Respect voor de postbezorgers!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-09 21:12

Ik heb 1 die achterop mijn fiets springt en dan op mijn zadel gaat zitten.
Krijg haar er altijd met moeite weer af en een andere die al miauwen uit de achtertuin komt zetten en wat kriebels komt halen.
Wel grappig honden vinden de meeste postbodes verschrikkelijk maar veel katten komen meestal wel even kijken.

Was wel vies weer vandaag ik heb de helft van mijn wijk in de miezer gedaan.

1234

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-09 22:57

Vorige week ben k helemaal doorweekt geregend met post lopen xD Wel vaker eigenlijk :P

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-09 23:01

Meestal heb ik net mazzel al is dit jaar duidelijk natter als vorig jaar.
Soms weet je gewoon dat het echt niet meer droog gaat worden en dan kan je beter maar gewoon doorgaan en zorgen dat je zo snel mogelijk klaar bent.

brenpasbeau

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-09 23:06

ik meld me ook werk ook bij de tnt sins augustus
ik vindt die honden echt schijt vervelend
ik loop dan een boeren wijk dus een wijk met veel honden en dus bedrijven die hun brievenbus op het terrein achter het hek hebben en een hond los hebben lopen
heb ook altijd hondenkoekjes mee en die gooi ik dan verweg zodat de hond achter het koekje aan gaat en ik gauw de post in de bus kan doen.
pfff
van de week ook had ik een rooie kat in me broekspijp hangen. auw was niet leuk

ook heb ik een hond die is blinde gelijden hond en die pakt de post uit je handen en brengt eht naar de baas.
echt zo lief. en die mag je geen koekje geven maar met alle liefde wil je dat doen maar mag niet.

hebben jullie geen sjaal en handschoenen gehad van de tnt? ik wel :P
maar alsnog is het met dit weer brrr koud

brenpasbeau

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-09 23:06

1234 schreef:
Vorige week ben k helemaal doorweekt geregend met post lopen xD Wel vaker eigenlijk :P

is niet zo gek he in nederland :P
het regend hier nooit :P

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-09 21:46

Lees iets over kids en elastiekjes. Ik kijk altijd boos als kids aan komen lopen, of ze moeten heel schattig eruit zien, maar wordt altijd beetje moe van. Koop lekker elastiekjes in de winkel, voor een euro heb je er een paar. Net als volwassenen trouwens, alsof de TNT de elastiekjes gratis krijgt.
Maar misschien maak ik er wel een tegroot probleem van, en eerlijk is eerlijk ik hou absoluut niet van kinderen :P

Ooit eens beroefd door 2 meisjes op 3 wielers. Mag ik een elastiekje; nee vandaag niet. Ik mijn post lopen, hielpen ze zichzelf even aan elastiekjes. Toen ik HEE riep gingen ze er snel op hun driewielertjes vandoor :P

Ik zou deze week extra werken, maar helaas werd ik ziek :( Morgen wel weer aan de bak - 6 uur beginnen, woei!

Meert

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-09 22:07

Volgens mij las ik pas in een boekje van de TNT dat er per jaar zo'n 16 miljoen elastieken verbruikt worden. Ik gooi mijn elastieken altijd meteen terug in de grijze tassen. Er wordt aan mij ook nooit gevraagd of ik elastieken heb, maar ik loop ook niet echt in een buurt met veel kinderen.
Ik werk in januari een jaar bij de TNT, maar heb nog steeds geen kleren (zelfs geen pasje). Niet dat ik het erg vind kan ik fijn mijn eigen kleren aanhouden al zou een warme winterjas wel fijn zijn. Het enige wat ik heb is een regenpak die volgens mij sinds september iedere zaterdag aan heb gehad.

brenpasbeau

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-09 00:17

over je kleding moet je gewoon weekelijks door zeuren dan krijgje het snel want ze houden niet van zeurende mensen
teminste bij mij heeft het gewerkt ;) een een winterjas kan je gewoon vragen
je moet voor de mensen bekent staand at je bij de tnt werkt ookal is het alleen een pet of jas
zo werd het tegen mij gezegt

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-09 10:45

Ik heb mijn kleding redelijk snel gekregen. Nu scheelt het ook wel dat ik postbezorger ben en geen zaterdagwerker en dat mijn postbode plus me elke dag ziet :D

Het wordt al weer gezellig druk met de post. Ik vind het niet erg, wordt extra uitbetaald en het is wel gezellig.
Ben deze week iemand aan het inwerken, is ook wel leuk, loop ik een keer mijn wijk niet alleen.

_Charlotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-09 15:43

Heb ook vaak honden, maar daar heb ik geen problemen mee! Grote labrador voor de deur, sprong tegen me op en greep in m'n arm. Maar dat was gewoon speels, dus heb hem even geaait en het was goed :+

Elastiekjes heb ik niet zo vaak, alleen m'n buurmeisje vraagt er soms om.

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-09 17:26

Ik zou wel eens handschoenen willen. Ooit in een grijs verleden (3 jaar terug :+) 2x kleding besteld via zo'n formulier. UIteindelijk enkel onderkleding gekregen (2 broeken) die ook nog eens veelte klein waren. Waarom meet ik dan al het mogelijk van mijzelf op als ze er toch niet naar kijken :?
Tshirt en jas heb ik ooit eens uit een kamer uitgezocht, evenals een trui. Maar allemaal veelte groot, want kleiner was er niet.... Handshcoenen en sjaal nooit gekregen, petje en oorwarmhoofdding na lang zeuren wel gekregen gelukkig.

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-09 18:23

Ik heb rijhandschoenen die zijn iets dikker maar hebben een soort stof bij de duim waardoor alles heel makkelijk pakt.
Nou moet ik zeggen dat ik echt niet tegen koude handen kan, ik bezorg al zeker 3 a 4 weken met handschoenen anders krijg ik knalrode vingers die helemaal stijf worden.

1234

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-09 23:38

krijgen jullie bij de TNT echt allemaal kleding?
Bij NetwerkVSP krijgen we alleen fietstas :') verder niet xD

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-09 00:05

Mag ik me ook melden hier? Ik heb vanmorgen voor het eerst meegelopen als postbezorger bij tnt. Tijdelijk baan voor 3-4 weken tussen m'n afstuderen en 'echte' werk in.

En jeetje wat zijn er nare vleesetende brievenbussen op de wereld, ik wist niet dat die bestonden! Morgen weer meelopen, en dan mag ik het maandag zelf gaan proberen := Nog goede tips?

Floor_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-09 01:44

Mijn brievenbus is postbode vriendelijk :)
Gewoon een groene aan het begin van de tuin,
klep opendoen, post erin en je kan weer verder.
Voorbeeld, maar dan zonder slotje

Dus postbode hoeft bij wijze van spreke niet eens van de fiets te stappen :)

Respect voor hun die in dit weer wel zorgen dat onze post op tijd komt!

brenpasbeau

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-09 15:51

Yessy schreef:
Mag ik me ook melden hier? Ik heb vanmorgen voor het eerst meegelopen als postbezorger bij tnt. Tijdelijk baan voor 3-4 weken tussen m'n afstuderen en 'echte' werk in.

En jeetje wat zijn er nare vleesetende brievenbussen op de wereld, ik wist niet dat die bestonden! Morgen weer meelopen, en dan mag ik het maandag zelf gaan proberen := Nog goede tips?

goed opletten met mee lopen en tips kan je ook vragen aan de gene met wie je mee loopt.
waar loop je?

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-09 16:03

Alphen a/d Rijn :) Vandaag ging het al iets beter, al heb ik nu spierpijn in m'n linkerarm *mietje dat ik ben* :+
Morgen en zondag vrij, en dan hoop ik maandag weer aan de slag te kunnen!

Toekie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-09 17:41

Welkom bij de club Yessy! :D

Hebben jullie ook allemaal zo'n leuk kerstpakket gehad? :))

Meert

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-09 18:41

Ik heb gekozen om geen kerstpakket te nemen, maar dit geld aan een goed doel te geven.

@Yessy: Ik heb mijn vingers al een paar keer opengehaald door een brievenbus. Vaak zijn het nieuwe brievenbussen waarvan de klep heel zwaar naar binnen open gaat en hele scherpe randen heeft. In mijn wijken heb ik er meerdere van deze en de verschrikkelijkste daarvan is een verticale die ook nog is op ooghoogte hangt. Post krijg je er dus echt verschrikkelijk moeilijk in, zeker als je alleen een folder hebt.

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-09 19:12

Hey Yessy! Ook in Alphen?! Leuk, daar werk ik ook, al werk ik ook binnen (zaterdagmedewerker) of jij ook? Iig welkom bij de club :)

Ik mag morgen weer. 6 uur beginnen :=

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-09 19:39

Ik krijg mijn kerstpakket volgende week, zei onze postbode plus.
En volgende week vrijdag hebben we kerstontbijt op het voorbereidingskantoor, ook wel gezellig :j
Ben deze week klaar met iemand inwerken. Ik heb dus 4 dagen iemand mee gehad, ipv de twee die jij krijgt, Yessy. Die mag het morgen voor het eerst alleen gaan proberen.
Ik ben morgen vrij, hoef dinsdag pas weer, gelukkig.

Meert

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-09 20:20

Tancreda4 schreef:
Hey Yessy! Ook in Alphen?! Leuk, daar werk ik ook, al werk ik ook binnen (zaterdagmedewerker) of jij ook? Iig welkom bij de club :)

Ik mag morgen weer. 6 uur beginnen :=

Ik gelukkig pas om half 8. Ik heb geen moeite met vroeg opstaan, maar als ik eenmaal begin met werken dan worden me ogen altijd zo moe. Het licht in het gebouw is zo onwijs fel en daar kunnen mijn ogen 's ochtends vroeg echt niet tegen.

Szan

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-09 21:19

Bij deze wil ik aan iedereen die een krantenwijk o.i.d. heeft ook even mijn excuses aanbieden voor vijf jaar geleden := Ik gooide toen met kerst altijd de deur voor hun neus dicht als ze aanbelden om de post te géven en gelukkige feestdagen te wensen... Ik wist toen ik zo jong was niet dat het de bedoeling was om dan wat kleins te geven :')