Wie doet er een studie voor het onderwijs?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

goeroe

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-09 14:48

Wat fijn Frouk, ik ben erg blij voor je! :D

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-09 14:49

Ja ik ook, pff ik was zo opgelucht, die man moest er om lachen haha, ik liet iets te spontaan vallen dat ik zo blij was hahaha

goeroe

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-09 14:52

Ach, beter dat dan dat ze denken dat je er geen zin in hebt. ;)

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-09 14:56

whaha ja precies, die man was ook zo vriendelijk, dan krijg je dat haha

dekoezegtboe

Re: Wie doet er een studie voor het onderwijs?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-09 11:34

gefeliciteerd!

Monchou

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-09 09:03

Hallo toekomstige leraren :D

Ik zit erover te twijfelen om een studie richting Leraar Engels te doen, maar ik heb een paar vraagjes.
Is het belangrijk dat je het niet eng vind om voor de klas te staan of kun je dat leren? Ik vind het namelijk doodeng om voor mijn eigen klas een presentatie of iets dergelijks te geven.
En zijn jullie niet bang dat het werk op een gegeven moment te eentonig wordt? Elk jaar dezelfde stof, dag in dag uit op school zitten...?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-09 09:10

Hey Martine!

Leuk, ik wil hetzelfde doen! :D Volgens mij leer je het wel om voor de klas te staan. Zelf ben ik er niet echt bang (meer) voor maar ik denk dat dat ook een kwestie is van zelfvertrouwen krijgen. Als je voor de klas staat heb je in principe altijd degene voor wie je staat te praten iets bij te brengen.

Bij een presentatie heb je toch meer hetzelfde niveau en ik kan me voorstellen dat dat toch een beetje anders is.

Waar wil je gaan studeren?

Monchou

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-09 09:25

Ja, ik denk inderdaad dat dat het belangrijkste is, zelfvertrouwen krijgen. Vaak is het ook zo dat hoe meer je van een onderwerp weet, hoe meer zelfvertrouwen je hebt als je dat moet presenteren. Maar het lijkt me zo verschrikkelijk als je op stage voor een klas staat en de leraar zit je zo op je vingers te kijken _O-

Ik zou gaan studeren in Zwolle of Groningen dan.
Engels heb ik altijd een leuk vak gevonden en ik ben er vrij goed in, dus dat lijkt me het leukste. Hoewel Maatschappijleer me ook wel aanspreekt.

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-09 09:26

die leraar is er om jou het vak te leren, zo moet je het zien :)

Monchou

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-09 09:27

Dat is zo :j

Gjilke

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-09 10:09

Martine_R schreef:
Hallo toekomstige leraren :D

Ik zit erover te twijfelen om een studie richting Leraar Engels te doen, maar ik heb een paar vraagjes.
Is het belangrijk dat je het niet eng vind om voor de klas te staan of kun je dat leren? Ik vind het namelijk doodeng om voor mijn eigen klas een presentatie of iets dergelijks te geven.
En zijn jullie niet bang dat het werk op een gegeven moment te eentonig wordt? Elk jaar dezelfde stof, dag in dag uit op school zitten...?

1: Nee, je mag het best eng vinden. Volgens mij hoort dat zo ;) . Maar aan het einde van je opleiding begrijp je niet meer waar je nou eigenlijk zo bang voor was :D

2: Nee, als je dat wel denkt, moet je er zelf wat van maken.

Monchou

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-09 10:15

Okee dankje :j

MieLo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-09 13:07

Je wil niet weten hoe ik in het begin voor de klas stond :=
vind het nog steeds verschrikkelijk om in het middelpunt van de belangstelling te staan, maar voor de klas is dit opeens heel anders :D en je leert ermee om te gaan ;)

Ben trouwens al een tijdje niet meer in dit topic geweest, zit er eventjes doorheen op dit moment.
Er is ontzettend veel gebeurd de laatste tijd, zowel thuis als in de familie. hierdoor ben ik weinig online geweest op bokt. in ieder geval weinig gereageerd, wel gelezen maar dus niets terug getypt. koste allemaal teveel moeite, terwijl het niets voorsteld eigenlijk.

Dit is ook 1 van de redenen waarom ik heb besloten mijn studie een jaar te verlengen. het gaat op dit moment even niet zoals het moet, toetsen die ik zwaar ver***** en paniekaanvallen onder toetsen ;(

Maar ik heb waarschijnlijkw el een vet toffe stage voor volgend jaar :D ik had afgelopen woensdag een solocitatiegesprek eigenlijk bij het clusius in Alkmaar, afdeling Paardenhouderij :D
Deze afspraak ging niet door ivm crematie van mijn tante. Nu nog even contact opnemen voor een nieuwe afspraak, lukt alleen op dit moment even niet :( maar komt goed!

Voor diegene die ik nog niet ken, leuk dat jullie misschien ook een lerarenopleiding gaan doen :D

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-09 14:27

Martine_R schreef:

Integendeel.
Je hebt altijd (ieder uur) andere kids in de klas die iedere dag een andere bui kunnen hebben, afwisselender kun je het niet hebben zou ik zeggen!

Onze kids hebben nu vakantie, maar ik heb er vandaag een voor straf een dagje terug laten komen. Hoop gemopper uiteraard, maar vanmorgen kwam hij met een taart aanzetten; hij wilde er toch nog maar een gezellige dag van maken :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-09 14:44

Wat leuk Goof!! :D

Ik heb zelf wel het idee dat ik leerlingen zou kunnen inspireren. Ik ben zelf helemaal dol op de taal, kan goed uitleggen en ben niet gauw bevooroordeeld maar geeft wel goed mijn grenzen aan.

Zou bijvoorbeeld ook willen nagaan waarom de cijfers van een leerling slecht zijn en waar extra steun nodig is.

Of zou ik dan té betrokken zijn? :=

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-09 14:45

Rock schreef:
Zou bijvoorbeeld ook willen nagaan waarom de cijfers van een leerling slecht zijn en waar extra steun nodig is.

Of zou ik dan té betrokken zijn? :=

Nee hoor, dat wordt juist van je verwacht ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-09 14:46

Okee mooi zo :D

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-09 14:58

Frouk gefeliciteerd met je stage!

Martine, het is niet erg dat je het nog spannend vind. In je eerste jaar moet je zo ontzettend veel presenteren dat je daarna nooit meer zenuwachtig bent :+ De eerste keren voor de klas vindt iedereen eng en ik hoor veel ervaren docenten die ook de eerste lessen voor de zomervakantie steeds weer even moeten slikken.

Ik vind het docentschap het meest afwisselende beroep wat ik tot dusver ken, en ik heb al best wat banen gehad :o Twaalf ambachten dertien ongelukken hahaha!

MieLo veel sterkte!

Ik heb voor geschiedenis net mijn laatste tentamen gehaald :D Nu alleen nog maakwerk en dan... afstuderen!!! Hopelijk na de zomervakantie!

Morgen sollicitatie, spannend weer! Het is voor levensbeschouwing, vind ik erg leuk!!!

goeroe

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-09 15:20

Veel succes Urielle!

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-09 16:15

jullie hebben braaf geduimd denk ik, volgens mij ging het gesprek wel goed :)

goeroe

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-09 16:29

Mooi zo! :D Wanneer denk je dat je het hoort? *duimt nog even door*

Monchou

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-09 17:16

Jullie enthousiasme is aanstekelijk haha :D
Ik heb me nu opgegeven voor de opleiding Media & Entertainment Management, maar omdat ik daarvoor 2 uur heen en 2 uur terug moet reizen, hou ik Leraar Engels zeker in mijn achterhoofd voor de instroom in februari :D

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-09 10:17

goeroe schreef:
Mooi zo! :D Wanneer denk je dat je het hoort? *duimt nog even door*

Gisteren, ik heb een nieuwe baan *\o/* *\o/* *\o/*

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-09 11:04

Van harte Urielle!

Ik heb gisteren mijn rooster voor aankomend schooljaar al ontvangen, maar ben er helaas niet helemaal tevreden mee....

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-09 11:48

Da's vervelend, veel tussenuren?