Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Volgens mij leer je het wel om voor de klas te staan. Zelf ben ik er niet echt bang (meer) voor maar ik denk dat dat ook een kwestie is van zelfvertrouwen krijgen. Als je voor de klas staat heb je in principe altijd degene voor wie je staat te praten iets bij te brengen.
Martine_R schreef:Hallo toekomstige leraren
Ik zit erover te twijfelen om een studie richting Leraar Engels te doen, maar ik heb een paar vraagjes.
Is het belangrijk dat je het niet eng vind om voor de klas te staan of kun je dat leren? Ik vind het namelijk doodeng om voor mijn eigen klas een presentatie of iets dergelijks te geven.
En zijn jullie niet bang dat het werk op een gegeven moment te eentonig wordt? Elk jaar dezelfde stof, dag in dag uit op school zitten...?
. Maar aan het einde van je opleiding begrijp je niet meer waar je nou eigenlijk zo bang voor was 
en je leert ermee om te gaan 

ik had afgelopen woensdag een solocitatiegesprek eigenlijk bij het clusius in Alkmaar, afdeling Paardenhouderij 
maar komt goed!
Martine_R schreef:En zijn jullie niet bang dat het werk op een gegeven moment te eentonig wordt? Elk jaar dezelfde stof, dag in dag uit op school zitten...?

De eerste keren voor de klas vindt iedereen eng en ik hoor veel ervaren docenten die ook de eerste lessen voor de zomervakantie steeds weer even moeten slikken.
Twaalf ambachten dertien ongelukken hahaha!
Nu alleen nog maakwerk en dan... afstuderen!!! Hopelijk na de zomervakantie!