een jaar high school.

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Stitatio

Re: een jaar high school.

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-10 17:06

Waaaah! Ik ging net mn gastfamilie bellen! Ze namen alleen niet op :(! Was zooo zenuwachtig :p!
Ga vanavond nog een keer proberen :)

_karin_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-10 17:38

Oooh haha dat is balen, succes met je andere poging!! :)

Stitatio

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-10 17:43

Ik heb je blog net gelezen! :o
Waauwww leuke verhalen allemaal zeg! :D

_karin_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-10 17:55

Oh haha cool dankjewel :D , vind het echt zo leuk als 'onbekenden' het ook lezen. Denk alleen dat voor jullie hier, mijn eerste nou, pak hem beet, 5 blogs het leukste zijn. :)

Stitatio

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-10 20:05

Ik vond heel veel verhalen echt leuk :).

Jaaaaaaaa, ik heb ze net aan de telefoon gehad! WOW wat was dat spannend :p. maar ze waren echt heel lief en aardig, en gaan me allemaal dingen toesturen :D!
Mijn engels was wel echt gebrekkig hihi door de zenuwen (en sowieso al :o).
Helemaal hyper nu nog :):)

_karin_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-10 02:05

Haha leuk zeg! +:)+

topsylover

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-10 11:33

Ze hadden mij ook verteld dat ik beter kon bellen als mailen, maar ik zit dan zo in de knoop met dat tijdverschil! :o

Stitatio

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-10 15:16

Ohja haha dat is waar ook!
Ach, valt vast wel uit te mikken toch :).

Fleur_Laura

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-10 15:21

Leuk dat je gebelt hebt!
Mijn hostfamilie heeft op dit moment ook een pakketje naar me toegestuurd, maar ik mocht nog niet weten wat er in zat, dus dat is een verassing :P

Als het goed is gaan we binnekort ook een keer skypen, helaas nog geen afspraak kunnen maken voor wanneer, want sinds de keer dat hij het zei tegen mij heb ik hem niet meer gesproken :+

JENNx

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-10 19:08

Leuk allemaal! :)

Mijn vriend heeft nog steeds niks gehoord van AFS ..

Maar wat ik niet wist, en waar ik afgelopen weekend achter kwam. Ik mag de eerste drie maand geen contact met hem hebben. En de eerste 9 maand mag ik hem niet op komen zoeken. Ik ben er echt kapot van.

Hebben jullie ook zo'n rare regel? Trekken jullie daar wat van aan? Ik snap best dat het voor zijn bestwil is, om te voorkomen dat je in twee werelden leeft. Maar we zijn nu al een jaar samen en dan mag ik straks DRIE MAAND verdorie niets van hem horen, en hij niks van mij. Ik vind het echt vreselijk.

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-10 19:11

Bij ons hebben ze ook liever niet dat je elkaar opzoekt, bellen mag wel.
Maar vriendin die met zelfde organisatie (sts) gaat houd zich er ook niet aan, ouders kwamen gewoon een weekend, en ze bellen etc. :j

JENNx

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-10 19:19

Dat ik hem niet meer elk weekend kan zien, had ik me wel bij neergelegd. Maar we hadden dus eerst een beetje gezegd van "Dan kom je hier met Kerst en Oud en Nieuw, en dan misschien nog wel een keer een weekje." En ik kan evt. met school regelen dat ik een week kan missen om daar heen te gaan, in het kader van mijn profielwerkstuk. (Gaat ook over Spanje).

Maar dat gaat nu allemaal waarschijnlijk niet door. En wat als ik bijvoorbeeld wel met kerst langs zou komen en de organisatie komt hier achter? Kan hij dan naar huis gestuurd worden of wat dan ook? Want ik wil het ook niet voor hem verpesten.

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-10 19:20

Wat raar dat het echt niet mag??
Bij ons werd het afgeraden omdat je anders in de war kan raken ofzo :P
Maar niet verboden..

JENNx

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-10 19:22

Ja, hij krijgt echt voorgeschreven dat hij de eerste drie maand alleen met zijn ouders contact mag hebben, één keer per maand.
Opzoeken mag alleen na 9 maanden, maar het liefst hebben ze niet dat je komt.

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-10 19:26

Dat vind ik gewoon onzin.
Contact met ouders/vriendin/vriend(en) vind ik gewoon dat mag wanneer je wilt hoor :roll: dus ook gewoon doen.

Maar misschien met opzoeken voorzichtig zijn dan..
Bij ons raden ze vooral skypen aan, dus webcam-bellen via skype :j
Maar als je vriend nou goed overlegt met hostfamily.. misschien dat ze haar mond wilt houden? :)

Stitatio

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-10 19:33

Hmmm wat vreemd! Ik heb ook alleen te horen gekregen dat het 'beter was' van niet. Geen verbod ofzo! :oo
Wist niet dat sommige daar echt van die strenge regels in hadden.

Maar heeft hij nog niks gehoord van zijn gastgezin (wie het is enzo) of nog helemaal niks van AFS zelf (aangenomen of niet)?

Ben ook (vandaag :P) anderhalf jaar samen met mijn vriend. Maar 3 maanden geen contact zou ik niet overleven. Dus ga ook zeker wel een beetje contact houden :).

Stitatio

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-10 19:34

Ook een beetje gek, na 9 maanden komtie alweer bijna thuis, heeft opzoeken ook (niet echt) zin meer.

Fleur_Laura

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-10 19:37

Eerste 3 maanden geen contact :oo
Ik mag zo vaak als ik wil bellen/skypen/mailen/etc
De organisatie adviseert wel zo min mogelijk contact te hebben, omdat je dan steeds weer aan thuis denkt enzo.

Bezoeken van ouders mag, liever niet, maar het mag wel. Maar je moet daarvoor een speciaal formulier halen, toestemming van de organisatie hebben, en je moet vrij hebben van school en je gastouders moeten het goed vinden :P

JENNx

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-10 20:05

Nee, van AFS heeft hij nog helemaal niks gehoord. Terwijl hij zich al bijna 2 maand geleden heeft ingeschreven en er al verschillende keren achteraan heeft gebeld. En ze zouden zo snel mogelijk contact met hem opnemen....

Maar nog helemaal niks.

En van dat formulier. Wat nou als ik toevallig op vakantie ga naar Spanje, waar hij zit? Daar heb ik toch geen formulier voor nodig? Spanjaarden zijn zeer gastvrije mensen, dus dat de gastfamilie het niet goed zou vinden zou ik heel raar vinden.

En inderdaad, in mei komt hij bijna weer naar huis, dus dan heeft opzoeken ook helemaal geen zin meer.

Stitatio

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-10 20:09

JENNx schreef:
Nee, van AFS heeft hij nog helemaal niks gehoord. Terwijl hij zich al bijna 2 maand geleden heeft ingeschreven en er al verschillende keren achteraan heeft gebeld. En ze zouden zo snel mogelijk contact met hem opnemen....

Maar nog helemaal niks.

En van dat formulier. Wat nou als ik toevallig op vakantie ga naar Spanje, waar hij zit? Daar heb ik toch geen formulier voor nodig? Spanjaarden zijn zeer gastvrije mensen, dus dat de gastfamilie het niet goed zou vinden zou ik heel raar vinden.

En inderdaad, in mei komt hij bijna weer naar huis, dus dan heeft opzoeken ook helemaal geen zin meer.

Misschien wisselen van organisatie dan? Of nemen andere organisaties geen mensen meer aan nu?
Vind het een beetje vreemd dat AFS niks van zich laat horen. Iedere klant is meegenomen lijkt mij :\

JENNx

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-10 20:41

Nee, ik denk niet dat er nog organisaties zijn die nu nog mensen aannemen. Hij moest zich ook voor 1 maart inschrijven toen. En dat heeft hij ruim daarvoor gedaan.

Ja, ik vind het ook vreemd. En eigenlijk ook niet zo erg. Ik heb liever dat hij hier blijft. Maar aan de andere kant vind ik het ook wel sneu voor hem dan. Dat ze hem zo behandelen.

_karin_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-10 20:59

Helemaal geen contact is extreem inderdaad.

Geen tussentijds bezoek is voor de meeste organisaties een regel.

topsylover

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-10 07:43

Ik mag na 15 mei bezoek krijgen. Dan is het schooljaar afgelopen ofzo. En ik mag zoveel bellen als ik wil. Het is natuurlijk niet aan te raden elke dag met NL te bellen omdat je dan heimwee kunt krijgen.
Mijn vriend ziet er wel tegenop dat ik wegga, maar aan de andere kant is hij ook super jaloers dat ik zo`n kans heb gekregen! :D

topsylover

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-10 07:56

Ik ben bezig ene Facebook account te maken, snap er niks van! :o

Heb ook al iemand toegevoegd die in dezelfde stad woont als ik hihi. :=

Fleur_Laura

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-10 13:48

Mijn school loopt af op 15 juni :) (in Amerika ;) )
Haha facebook is in het begin echt heel verwarrend :P gewoon wat rondsnuffelen dan kom je er vanzelf wel achter :P