Wie doet de opleiding verzorgende IG?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

knockout1

Re: Wie doet de opleiding verzorgende IG?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-10 19:10

Oh wat balen Inge!!! Heel heel veel succes op je stage en met het voorbereiden op de volgende toets!! Wel gaaf dat je doorgaat naar niveau 4, is dat dan voor verpleegkundige? Hoe lang doe je daar nog over?

margreet4

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-10 19:59

Dat is inderdaad dan flink balen!!! Ook omdat je dan dat eigenlijk nog in 5 weken moet laten aftekenen!!! Succes :)

__inge__

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-10 19:59

Dankje!
Ja, dat is verpleegkundige. Ik heb nu leer-stof gekregen wat ik zelf moet gaan leren ( latijns, rekenen en een zorgplan maken ) daar heb ik eind april een toets over, en wat ik niet voldoende heb kan ik workshops voor gaan volgen in die 10 weken, daarna maak ik weer dezelfde toets, als ik dan alles voldoende heb mag ik vp in 2 jaar doen, als ik het niet haal doe ik er nog 3 jaar over.

knockout1

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-10 20:35

Zo, das dan nog best heel pittig! Dacht dat je er max twee jaar over kon doen en als t een beetje mee zat 1 jaar....valt dat even tegen! Doe je bol of bbl?
Heel veel succes

MarisJj

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-10 20:59

Ik heb dezelfde toets als inge gedaan en ik heb m (godzijdank!!) Wel gehaald! :)

Ik zit nog te twijfelen of ik door ga naar VP, als ik het ga, ga ik wsl BBL doen.... en anders MMZ (medewerker maatschappelijke zorg) maar moet nog even op de open dagen informeren hoe en wat enzo!!

knockout1

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-10 22:13

Zo, goed zeg!!! Heel veel van harte!!!
Zal blij zijn als k ook zo ver ben, haha....
Wel knap dat je ook nog door gaat!!

jetla

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-10 22:26

Ik wens jullie allemaal succes.
Ik ben inmiddels alweer 9 jaar verpleegkundige en werk in een universitair ziekenhuis.
Ik was toen de eerste groep mbo v bol leerweg.

margreet4

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-10 23:19

Gefeliciteerd Maris van de toets!!

En hoe bevalt het Jetla?? Vast goed als je er nu 9 jaar werkt :P :)

Kytha

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-10 08:45

MarisJj; gefeliciteerd met je toets!

Inge; succes volgende keer :(:)

Alles goed hier met iedereen?
Ik moest eigenlijk afgelopen maandag op de PG afdeling beginnen. Heb helaas een week ziek op bed gelegen (ontstoken amandelen),
lekker vervelend in je 1e werkweek :\
Dus nu begin ik vandaag :) we zouden eigenlijk 40 uur ingewerkt worden, maar ik sta gewoon op de dienstlijst :? dus ik vrees dat ik zometeen gewoon het diepe in gegooid ga worden :\
Zie er zooooo tegenop ;(

MarisJj

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-10 09:44

Ik ben afgelopen maandag ook weer met stage begonnen.... 10 weken in verzorgingshuis... Is wel weer wennen...
En ik was maandag direct al een kwartier te laat :\ begint goed....:\

Kytha

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-10 21:27

Is het wel leuk, MarisJj??

Ik werd idd zoals verwacht lekker in het diepe gegooid vandaag ;( collega's gaven gelukkig wel redelijk aan hoe en wat, maar voelde me best wel verloren daar. Met 0,0 ervaring met PG...
Nouja, heb het overleefd, morgen weer (maar dan vanaf 7u, dus vol in de zorg)... zag al dat ik weer als volledige kracht ingepland sta :?
Echt heel vervelend en de moed zakt me een beetje in de schoenen zo :\

margreet4

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-10 11:21

Dat snap ik dat dat vervelend is Kytha!!! Sterkte!! En hopen dat het wat beter gaat hierna.... en dat je niet als volledige kracht ingepland staat!

Bij mij op stage gaat het best goed :D Morgen nog een gesprekje met praktijkbegeleidster... was ziek toen ik dat eigenlijk had dus nu maar gepland...

Verder vind ik het hartstikke gezellig op mijn afdeling!! Morgen weer van 7.00 - 15.30 en dinsdag ook en dan ben ik woensdag en vrijdag lekker vrij :D Donderdag naar school en zaterdag dan weer van 7.00 - 15.30 en zondag een late van 15.15 tot 23.00 :)

Kytha

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-10 12:46

Super dat het zo goed bevalt!!

Hier dus niet :\ vanochtend tot 11u gewerkt, en ik vind het echt vreselijk.
Wordt gewoon niet ingewerkt, en dan ga ik dus foutjes maken, en dan krijg ik daar ook nog eens voor op m'n flikker.. ik doe verdorie ook maar m'n best..
Lekker dus. Gelukkig moet ik nu 2 dagen naar school, woensdag begint te ellende weer |(
Ik hoop niet dat het zo erg blijft..

margreet4

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-10 12:48

Dat is echt wel balen dus!!! Kan je het er niet over hebben??? Lastige situatie zeker!!

jetla

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-10 10:23

Kytha schreef:
Super dat het zo goed bevalt!!

Hier dus niet :\ vanochtend tot 11u gewerkt, en ik vind het echt vreselijk.
Wordt gewoon niet ingewerkt, en dan ga ik dus foutjes maken, en dan krijg ik daar ook nog eens voor op m'n flikker.. ik doe verdorie ook maar m'n best..
Lekker dus. Gelukkig moet ik nu 2 dagen naar school, woensdag begint te ellende weer |(
Ik hoop niet dat het zo erg blijft..

Ik begrijp uit jouw verhaal dat je stage loopt??
Of je nu bol of bbl doet je heb recht om ingwerkt te worden.
Als je stage loopt mogen ze je niet eens volledig in plannen, dan moet je altijd boventallig staan.
ik zou zeggen direct contact opnemen met je school en dit melden.
Veel tehuizen maken misbruik van de leerlingen en buiten ze uit.
Hoe moet je nu iets leren als ze je het niet leren.
Kom op voor jezelf!!! je hebt veel rechten en bent i.p. goedb beschermd vanuit school.
Alleen ben jij wel de persoon die aan de bel moet trekken.
Succes.

Kytha

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-10 15:02

Ik doe BBL, en ben dus in dienst van de werkgever. School heeft hierin weinig te zeggen.
Maar ik zou 40u ingewerkt worden (boventallig!) en dat is dus niet gebeurt omdat ik ziek geweest ben.
Heb morgen een gesprek met werkbegeleider en praktijkbegeleider, en dan zal ik het eens in het gesprek gooien. Want dit is absoluut niet motiverend.. :\

En ik heb stiekem echt spijt dat ik geen BOL ben gaan doen, dan is er echt meer tijd voor je, en zie je ook veel meer branches dan nu. Ik zie 3 jaar lang alleen maar ouderenzorg :\

margreet4

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-10 19:00

Heleboel bij mij in de klas (nouja dat is weer overdreven, een heleboel maar goed :P ) willen overstappen naar de BBL omdat ze dat fijner lijkt, maar mij lijkt het niet fijner. Ik ben nou in ieder geval van plan om verpleegkunde af te maken met BOL, het ligt natuurlijk ook aan jezelf maar mij lijkt het echt zwaar!!

Kytha

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-10 19:03

Nouja, ik heb een contract van 28 uur dus dat valt reuze mee. Helaas alleen wel allemaal van die ***diensten. Heel vaak halve diensten, en gebroken diensten (waarbij ik dus 140 km! op 1 dag rijdt!!! ben het daar dan ook echt niet mee eens!). En je ziet zo weinig, ik zou zo graag ook gehandicapten of in de kraamzorg stage willen lopen :\

Bij mij in de klas zijn er een aantal die niv. 4 willen gaan doen, BBL, dus in het ziekenhuis. En ik zit ook na te denken of ik niet ga solliciteren. Want dat is vlakbij m'n huis (nu werk ik 35 km van huis, met die rotdiensten op een rotafdeling). Ziekenhuis trekt me veel meer..
Maar dan moet ik dus m'n opleiding terug gaan betalen aan mijn huidige werkgever :\ of het ziekenhuis zou dat over moeten nemen...
Maar zit er dus sterk aan te denken om gewoon te solliciteren, want heb het nu echt niet naar m'n zin en qua niveau kan ik makkelijk verpleegkunde.

merel_gomez

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-10 19:39

.
Laatst bijgewerkt door merel_gomez op 06-03-24 13:08, in het totaal 1 keer bewerkt

margreet4

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-10 21:55

Poeh 6.30!!! Ik vond 7.00 al erg :P :P heb je veel reistijd er ook nog bij???

Heb ik dat gemist maar waar loop je stage??

Hopen inderdaad dat je snel kan wennen :)

Ik heb het nog helemaal naar mijn zin :) Vandaag was het ook weer gezellig :) Er zei nog een bewoner tegen mij (gaat donderdag weg) jij moet niet stoppen hoor met de opleiding, je bent er geknipt voor :P :D , dus die kon ik in mijn zak steken :P :) Het gaat al wel weer snel hoor, 12 maar alweer de laatste...

miepmiep91

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-10 16:18

Ik moet binnenkort een (powerpoint) presentatie houden over decubitus, iemand enig idee hoe ik het toch net wat anders als de rest kan maken?

Kytha

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-10 17:34

lastig miepmiep.. ik ben niet zo heel creatief als het daarom gaat :o

merel; dat zijn idd lastige diensten.. hopelijk went het!
6.30 is wel echt heel vroeg!!

Margreet; super dat je het naar je zin hebt!

Ik heb vandaag weer gewerkt en een gesprek gehad.
Werkte vandaag met mijn werkbegeleider, en dat ging stukken beter dan afgelopen weekend. Als er iets was kon ik gelijk bij haar terecht en ze kwam af en toe eens kijken hoe het ging. Super dus!
Daarna dus een gesprek en mijn praktijkbegeleider was echt boos dat ik niet ingewerkt werd, dus nu sta ik morgen boventallig met een late dienst. Is wel weer een opluchting!! Verder vind ik de pg opzich wel wennen, maar ook wel leuk.
Helaas heb ik heel veel halve diensten en gebroken diensten (7 tot 11 en 's avonds weer terug van 17u tot 21u).. ik woon alleen 35 km van m'n werk vandaan en dan wordt je niet blij van gebroken diensten :(
Dus heb maar een adv. op MP gezet voor woonruimte in de buurt te huren :) hopen dat er reactie op komt!
Ik heb een contract van 28 uur, maar als je steeds voor 4 uurtjes op en neer moet, dan kost het echt enorm veel benzine :\

margreet4

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-10 18:03

Ja dat is wel lastig!! Lijkt mij ook niet fijn, gebroken diensten!! Maar fijn dat het werken nu beter ging met je werkbegeleider :) En dat je boventallig staan natuurlijk :D

merel_gomez

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-10 22:46

.
Laatst bijgewerkt door merel_gomez op 27-02-24 21:05, in het totaal 1 keer bewerkt

margreet4

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-10 23:21

Vind ik niet zo gek!! Zou ik ook hebben :P Wel fijn dat het maar 5 minuten fietsen is!!! Dan stap je even vroeg op de fiets als ik, alleen begin ik om 7.00 :P voor stage!!

Morgen school, duik nu ook snel mijn bed in :P