Juffen en meesters verzamelen!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

theadora99

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-20 22:44

Wijslander schreef:
Stel dat ouders met een vitaal beroep hun kinderen wel naar (de middelbare) school willen sturen, zou dat dan mogen? Gezien de leeftijd van de leerlingen?

Zo te horen wel...

Bij ons wel. Er stond “we gaan er niet van uit maar mocht het nodig zijn laat het weten”.

Flying_Angel

Re: Juffen en meesters verzamelen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-20 22:48

Bij ons (VO) is er voor die kinderen wel plek op school.

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-20 22:55

dejavu schreef:
Wijslander schreef:
Stel dat ouders met een vitaal beroep hun kinderen wel naar (de middelbare) school willen sturen, zou dat dan mogen? Gezien de leeftijd van de leerlingen?

Zo te horen wel...

Bij ons wel. Die ouders moeten mailen.
Nog geen woord over het uitstellen van de eindexamens.

Hier kunnen kinderen ook terecht.

Ik denk niet dat er in deze fase van het thuishouden van leerlingen al tijd geweest is om na te denken hoe en wat met examen. Dat heeft hoge prioriteit en daar zullen we snel over horen.

Sadira

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-20 23:33

Wij kunnen de komende 2 dagen nog op school langskomen om spullen te halen en last minute overleg te hebben en vanaf dan werken we thuis. Leerlingen hebben al chromebooks, dus dat scheelt. Er wordt dan een rooster gemaakt om een soort online lessen in te plannen via Google Meet oid, zodat leerlingen verder vanuit huis kunnen leren.

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-20 11:23

Ik ben alle ouders aan het bellen van mijn mentorklas eerstejaars. Dat wordt toch wel zeer gewaardeerd.

Flying_Angel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-20 11:28

Wat goed zeg, wat bespreek je met ze?

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-20 11:36

Flying_Angel schreef:
Wat goed zeg, wat bespreek je met ze?

Uitleg wat de bedoeling voor nu is en hoe we het in gaan kleden. Vooral ook dat er nu veel overleg is en dat er zo snel mogelijk duidelijkheid komt over het hoe en wat.

Ze moeten goed hun e-mail in de gaten houden en ik leg uit dat de leerlingen via teams gaan werken. Dat kennen ze gelukkig al.

Ouders hebben ook best wat vragen. Ze mogen me daarvoor altijd bellen als het nodig is.

Annetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-20 11:38

Bij ons wordt er nog steeds druk overlegd, dus ik zou mijn mentorleerlingen nu nog niet genoeg kunnen informeren om ze te bellen.

Flying_Angel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-20 11:38

Wat goed zeg! Bij ons communiceert de schoolleiding naar de ouders, via de e-mail. Ik wacht daar eerst nog even op!

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-20 11:42

Annetje schreef:
Bij ons wordt er nog steeds druk overlegd, dus ik zou mijn mentorleerlingen nu nog niet genoeg kunnen informeren om ze te bellen.

Hier ook, maar ik kan ze wel op de hoogte brengen van de eerste ontwikkelingen. Ouders zitten toch met vragen en worden al gerustgesteld als ik zeg dat ze goed hun e-mail in de gaten moeten houden.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-20 11:43

Annetje schreef:

Idem. Ik heb zelf nog geen idee hor alles eruit gaat zien en ingevuld gaat worden, dus ik zou ook nog niks kunnen bespreken met ouders.
Ik heb opvallend genoeg ook nog geen enkele email van ouders of leerlingen. Ik denk dat wij hele geduldige ouders hebben haha.

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-20 11:44

Flying_Angel schreef:
Wat goed zeg! Bij ons communiceert de schoolleiding naar de ouders, via de e-mail. Ik wacht daar eerst nog even op!

Dat doen ze bij ons ook. Mijn belangrijkste vraag is eigenlijk of ze thuis beschikking hebben over laptop/computer, met hoeveel kinderen ze die moeten delen en of er Wi-Fi in huis is.
Ook geef ik door dat de kinderen vanochtend nog hun boeken uit de kluisjes kunnen komen halen mocht dit er nog liggen.
En ik geef uitleg dat de leerlingen heel goed op teams moeten kijken.

Wijslander

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-20 12:15

Mijn mentorleerlingen heb ik gisteravond gemaild dat ik ze op de hoogte houd van de ontwikkelingen, dat zij (examenklas) onze hoogste prioriteit zijn en dat ze me altijd kunnen bereiken via mail/telefoon, ook als ze met vragen of zorgen zitten.
Vanuit school hadden leerlingen en ouders daarvoor al een algemene mail gehad.

Met een paar leerlingen heb ik vanochtend contact gehad over opdrachten die ze thuis kunnen doen. Maar ik denk toch dat de meesten vandaag goed gaan genieten van de zon (en geef ze eens ongelijk).

theadora99

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-20 12:18

Bij ons (VO) vandaag en morgen onderwijsvrij om te gaan informeren en docenten te ondersteunen. Vanaf woensdag onderwijs op afstand!

Wijslander

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-20 17:29

Vanochtend gewerkt aan het klaarzetten van digitaal lesmateriaal, met name voor de examenklassen. Vanmiddag het nieuws dat examenklassen tóch naar school mogen om straks niet in de knel te komen met de examens. Hadden ze dat zondag niet door? |o

Afwachten maar weer...

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-20 17:32

Wijslander schreef:
Vanochtend gewerkt aan het klaarzetten van digitaal lesmateriaal, met name voor de examenklassen. Vanmiddag het nieuws dat examenklassen tóch naar school mogen om straks niet in de knel te komen met de examens. Hadden ze dat zondag niet door? |o

Even afwachten maar weer...

Ik denk dat het niet de bedoeling is dat ze volop fysiek les gaan geven.
Want ben eerlijk, ik kan in mijn lokaal geen 1,5 meter afstand verzorgen ben 24 kinderen en in de pauze gaan ze al helemaal niet 1,5 meter van elkaar zitten... liever op of in elkaar...

daffieduck83

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-20 19:12

Voor zover ik begrijp gaat het echt alleen om schoolexamens die afgenomen mogen worden en geen lessen etc.

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-20 19:40

daffieduck83 schreef:
Voor zover ik begrijp gaat het echt alleen om schoolexamens die afgenomen mogen worden en geen lessen etc.

Het geven van lessen zou in theorie wel mogen, maar ik denk dat daar weinig gehoor aan gegeven wordt.
Het is voor mijn vak bijvoorbeeld niet nodig. Leerlingen hebben alle uitleg gehad en hoeven eigenlijk enkel nog te leren tot de CE's.

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-20 20:00

Wat goed, minister Slob bij het jeugdjournaal.

dejavu

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-20 22:38

Ik vind het wel nogal wat hoor, om ze dan zo zonder klassikaal begeleide lessen de se's in te gooien. Voor mijn vak kan het ook wel hoor, maar voor vakken als wiskunde en economie?

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-20 22:54

dejavu schreef:
Ik vind het wel nogal wat hoor, om ze dan zo zonder klassikaal begeleide lessen de se's in te gooien. Voor mijn vak kan het ook wel hoor, maar voor vakken als wiskunde en economie?

Ligt eraan wanneer deze gegeven worden?
Mijn leerlingen kunnen heel goed zelfstandig vooruit. Ik heb ze net nog wat links met filmpjes gestuurd en dan zal het voor de meeste goedkomen.

Leerlingen die vragen hebben, daarmee ga ik 1 op 1 via teams mee in gesprek.

Wijslander

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-20 23:14

Ik ga morgen genieten van mijn vrije dag en zie het donderdag allemaal wel weer... Word helemaal kriegel van de onrust en onzekerheid, nu al. :=

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-20 07:53

PSvanLot schreef:
dejavu schreef:

Ligt eraan wanneer deze gegeven worden?
Mijn leerlingen kunnen heel goed zelfstandig vooruit. Ik heb ze net nog wat links met filmpjes gestuurd en dan zal het voor de meeste goedkomen.

Leerlingen die vragen hebben, daarmee ga ik 1 op 1 via teams mee in gesprek.

Doen ze dat? want ik wordt echt heel, heel moe van mijn klas. Ik heb het woord vakantie nog nooit zo vaak gehoord. En dat huiswerk .. zoveel hebben ze nooit. Een aantal snapt het echt niet.
En nee dat is niet iedereen maar op deze afstand krijg ik ze ook niet aan het werk.

Maar ook collega’s trouwens .. hele examens zogenaamd voor 1 dag en de volgende dag nog 1. Je bent niet alleen en je bezorgd mij als mentor nu echt veel werk.

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-20 08:00

Zeker niet iedereen, zie de pb die ik je stuurde.

Maar er is weinig anders van te maken. Ik denk dat de meeste voldoende eigen verantwoordelijkheid hebben en de enkeling die dat niet heeft zal de gevolgen zien einde dit jaar.

Maar dat zijn ook degene die in de les weinig doen idem aan thuis.

Ik ben banger voor mijn derdejaars. Die staan er al slecht voor en die denken zoek het maar uit

Wij hebben op school de afspraak dat we deze week 'zoetjes aan' beginnen vanaf morgen. Niemand moet stress krijgen, zij niet en wij niet.

Niet zoals jij zegt examens etc. Totaal onnodig en nog zo ver weg.

Flying_Angel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-20 09:32

Vandaag beginnen de lessen volgens het normale lesrooster. Om 09:00 uur start ik met een 1-vwo. Ik ben heel benieuwd! :))