Die cursus word wel vergoed door het UWV

Die gave hoef je niet te hebben want die kan je leren

Ik dacht, die deel ik even

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Citaat:6 maanden tussen tijdelijke contracten
Heeft u al 3 opvolgende tijdelijke contracten gekregen? Of heeft u al 2 jaar lang tijdelijke contracten bij uw werkgever achter de rug? Dan mag u pas weer een tijdelijk contract krijgen nadat u minstens 6 maanden uit dienst bent geweest. Voor 1 juli 2015 was die periode 3 maanden. Die periode van 6 maanden (eerst dus 3) heet een tussenpoos.
Bent u na een keten van contracten korter dan deze wettelijke tussenpoos uit dienst en krijgt u opnieuw een tijdelijk contract? Dan wordt dit automatisch een vast contract.
Stopte uw laatste contract in een keten van tijdelijke contracten voor 1 juli 2015? Dan moet u 3 maanden uit dienst voordat u weer een tijdelijk contract mag krijgen. Als de tussenpoos van 3 maanden doorloopt na 1 juli 2015, geldt de nieuwe tussenpoos van 6 maanden. Dus dan moet u 6 maanden uit dienst voordat u een nieuw tijdelijke contract mag krijgen. De tussenpoos begint te lopen op de dag nadat uw vorige contract afliep.
Anneert schreef:Droomster, sowieso op gesprek gaan, wordt het niets, dan ben je weer een ervaring rijker. Ik zou niet aangeven dat je weet dat je eruit moet, want dan gooi je je eigen ruiten al in.
Bij mijn vorige werk kon ik wel solliciteren op een andere locatie, maar daar wisten ze maar al te goed welk contract je had, lijkt me in dit geval bij jou nu niet van toepassing. Ik weet ook niet of de regels anders zijn, gezien je zelf ontslag neemt...
Dimple schreef:Ik ga er ook van uit dat ze weten waar ze mee bezig zijn![]()
Zijn ze dat niet, dan zijn ze dom.
Zijn de werkzaamheden heel erg anders dan je vorige job?