Toos/Koos Werkloos op zoek naar een baan, deel 10

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

quartel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-15 12:44

Voor het geval je waarzegger wilt worden.......
Die cursus word wel vergoed door het UWV :')
Die gave hoef je niet te hebben want die kan je leren :')

Ik dacht, die deel ik even :D

MyWishMax

Re: Toos/Koos Werkloos op zoek naar een baan, deel 10

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-15 12:51

:') Die is idd wel leuk!

Hier net een telefoontje en een mail dat mijn contract niet verlengd wordt. Ik wist het al wel, maar is wel erg jammer. Nu werken aan gezondheid.

Dimple

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-15 13:28

Balen Max........hebben ze ook verteld waarom?

Quartel, ik heb er over na gedacht om waarzegster te worden, maar nee.......toch maar niet :')

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-15 13:30

Ik wil waarzegger worden. Maar... ik word fietsenmaker. (Herman Finkers)

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-15 13:50

Ik zit al een tijdje ziek thuis en ze hebben nog geen idee wat er aan de hand is.

quartel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-15 14:05

Nou, ik kan jullie vertellen dat jullie in de toekomst allemaal een baan krijgen......
Ik zie het aan de aura om jullie letters......
Daar zit een euro teken in....en dat is positieve straling :j

Dimple

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-15 14:26

Max, wat balen zeg! Niet leuk :(:)

Quartel..........wauw, jij bent echt goehoed!! :j :')

kippetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-15 15:36

Ha ha ha quartel ik ben voor

BounceBabe

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-15 16:21

Nou ik ben flink aan het oefenen op juf me.lis . nl. Best handig, er staan echt zo veel oefeningen. Ben er na 5 jaar niet naar gekeken te hebben nog best goed in :D

Laten we het maar niet over rekenen hebben. Daar kijken we zo maar eens naar. :j

Droomster

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-15 20:06

Meiden! Ik heb een praktisch vraagje, wellicht dat iemand er hier antwoord op heeft.

Ik werk binnen de gehandicaptenzorg al een aantal jaar. Helaas zwaar geminderd in uren vanaf januari, wegens bezuinigingen en gezien mijn min-max contract konden ze mij makkelijk naar het minimum zetten.
Het is tevens mijn derde contract. Een vast contract zit er helaas niet in, ook al wil iedereen mij bij deze organisatie graag houden en meer uren kreeg ik niet vanwege het contract waar ik aan vast zit. Met de nieuwe regeling betekend dit dat ik er na dit contract 6 maanden uit zou moeten voordat ik weer bij dezelfde organisatie aan de slag zou mogen.

Wel doordacht heb ik om deze reden ontslag genomen per 1 augustus. Ik ben namelijk nog een maand in het buitenland, maak nu tussendoor schoon in de thuiszorg en krijg nog een spaarpotje mee met nog onuitbetaalde uren bij deze organisatie in de gehandicaptenzorg (waarmee ik maandelijks op hetzelfde neer kom als mijn minimale salaris wat ik nu verdien). Deze 6 maanden zijn te overbruggen en ondertussen solliciteer ik gewoon door uiteraard ;)

Maar NU! }:0

Een adviseur van de UWV heeft mij van de week gemaild met een vacature voor begeleider in de gehandicaptenzorg (eigenlijk hetgeen wat ik altijd al deed en heel leuk vindt), deze hadden het UWV benaderd met hun openstaande functie en de adviseur wilde mij graag matchen gezien mijn CV. Functie sprak mij ook meteen aan. Enig puntje is dat de werkgever de eerste sollicitatieronde anoniem wilde blijven. Ik wist dus niet voor welke organisatie ik solliciteerde.

Vandaag werd ik gebeld dat ze mij graag op gesprek wilden hebben vanuit die organisatie. Afspraak gemaakt voor volgende week maandag. Gegevens kreeg ik vervolgens gemaild vanuit de UWV.

En tadaaa, het blijkt dus van mijn eigen organisatie te zijn op een andere locatie. :') :7 :+

Mijn dilemma:
- Moet ik van te voren aangeven dat ik weet dat ik er eigenlijk 6 maanden uit moet? Of zijn er wellicht uitzonderingen op de regel dat jullie weten, als je misschien in je laatste contract stopt dat deze niet als volledig telt (Ik ben dus nu halverwege mijn laatste contract gestopt)?
- Gewoon op gesprek gaan, doen alsof ik achterlijk ben. Wel vertellen dat ik mijn contract opgezegd heb, vanwege het feit dat ik niet meer uren kon krijgen op mijn eigen locatie.

Sowieso denk ik dat ik het best op gesprek kan gaan, om toch een indruk achter te laten bij die andere locatie. Tevens heb ik al een netwerk binnen deze organisatie en goede referenties (ook vanuit hogere functies) die ik ze kan laten benaderen.

Mijn dubio ontstaat ook deels omdat ik aan de ene kant weet dat ze zwaar aan het bezuinigen. Maar van een collega heb gehoord dat in het team van haar partner (andere sectormanager) mensen gewoon een 4e tijdelijk jaarcontract hebben gehad, plus dat ik mensen ken met een vast contract die ineens 18 uur erbij hebben gekregen bij een andere sectormanager terwijl er zogenaamd geen uren over zijn.
Er is een redelijke kans dat de locatie waarbij ik op gesprek mag ook een andere sectormanager heeft, waardoor het mij lijkt dat ik nog niet bij voorbaat op moet geven.

Op de site van Rijksoverheid kan ik enkel dit vinden:
Citaat:
6 maanden tussen tijdelijke contracten
Heeft u al 3 opvolgende tijdelijke contracten gekregen? Of heeft u al 2 jaar lang tijdelijke contracten bij uw werkgever achter de rug? Dan mag u pas weer een tijdelijk contract krijgen nadat u minstens 6 maanden uit dienst bent geweest. Voor 1 juli 2015 was die periode 3 maanden. Die periode van 6 maanden (eerst dus 3) heet een tussenpoos.

Bent u na een keten van contracten korter dan deze wettelijke tussenpoos uit dienst en krijgt u opnieuw een tijdelijk contract? Dan wordt dit automatisch een vast contract.

Stopte uw laatste contract in een keten van tijdelijke contracten voor 1 juli 2015? Dan moet u 3 maanden uit dienst voordat u weer een tijdelijk contract mag krijgen. Als de tussenpoos van 3 maanden doorloopt na 1 juli 2015, geldt de nieuwe tussenpoos van 6 maanden. Dus dan moet u 6 maanden uit dienst voordat u een nieuw tijdelijke contract mag krijgen. De tussenpoos begint te lopen op de dag nadat uw vorige contract afliep.

Anneert

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-15 20:35

Droomster, sowieso op gesprek gaan, wordt het niets, dan ben je weer een ervaring rijker. Ik zou niet aangeven dat je weet dat je eruit moet, want dan gooi je je eigen ruiten al in.
Bij mijn vorige werk kon ik wel solliciteren op een andere locatie, maar daar wisten ze maar al te goed welk contract je had, lijkt me in dit geval bij jou nu niet van toepassing. Ik weet ook niet of de regels anders zijn, gezien je zelf ontslag neemt...

Droomster

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-15 20:41

Anneert schreef:
Droomster, sowieso op gesprek gaan, wordt het niets, dan ben je weer een ervaring rijker. Ik zou niet aangeven dat je weet dat je eruit moet, want dan gooi je je eigen ruiten al in.
Bij mijn vorige werk kon ik wel solliciteren op een andere locatie, maar daar wisten ze maar al te goed welk contract je had, lijkt me in dit geval bij jou nu niet van toepassing. Ik weet ook niet of de regels anders zijn, gezien je zelf ontslag neemt...

Ja, zoiets heb ik nu ook. Ik wil best aangeven dat ik ontslag heb genomen, omdat ik niet meer uren kon krijgen. Het lijkt mij ook dat ze op de locatie zelf al moeten hebben gezien dat ik op het moment van solliciteren nog werkzaam was bij de de organisatie. In mijn CV en motivatiebrief stond dat namelijk duidelijk aangegeven. Maar als ze mij dus een contract willen aanbieden, dan moet volgens de regels op de website van de rijksoverheid dit dus meteen omgezet worden in een vast contract :=

"Bent u na een keten van contracten korter dan deze wettelijke tussenpoos uit dienst en krijgt u opnieuw een tijdelijk contract? Dan wordt dit automatisch een vast contract."
O:)

Het voelt alleen zo scheef dat ik dit al weet, maar aan de andere kant. Als ik een contract zou kunnen krijgen voor het aantal uren dat te bieden hebben, dan neem ik deze maar al te graag aan. Het maakt mij dan niet eens uit of het tijdelijk of vast is. Dan kan ik weer een tijd vooruit, plus het staat goed op mijn CV :j

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-15 20:54

Dat is algemene kennis, dat weten zij ook heus wel :)

Dimple

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-15 08:59

Ik ga er ook van uit dat ze weten waar ze mee bezig zijn :j
Zijn ze dat niet, dan zijn ze dom.

Zijn de werkzaamheden heel erg anders dan je vorige job?

Belsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-15 09:04

Dat horen ze toch te weten ... Gewoon solliciteren, in het ergste geval geven ze je gewoon een vast contract toch :D

Vandaag zat eindelijk officieel de verzaking van het concurrentie beding in de bus. Wohooow! Om half 12 komt kantoor 2 langs voor een praatje. Vrijdag moet ik kiezen. Bedrijfsnaam blijft wel nog steeds lastig. Twijfel twijfel twijfel!

Pien1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-15 10:12

Spannend Belsje! Succes.
Ga straks weer ergens een brief langs brengen. Het was een oproep op fb en er waren daar alleen al 175 reacties binnen een dag. Als ik m langs breng komt dat misschien extra goed over... Verder ff weer in een dipje. Had vorige week Oveel goede ideeen due nu even weggeebt zijn en ik me afvraag of ik het wel moet doen...

marionnnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-15 10:48

Ik neem ook aan dat ze dat wel weten.
Gewoon gaan :j

Lekker bezig Belsje :D

Wow 175 binnen een dag! Niet te doen he...
Zo had ik een tijdje terug een afwijzing van een dierenpark, communicatiefunctie.. hadden 550 reacties gehad :')

Pfff wat heb ik toch met solliciteren bij 30 graden :')
A.s. vrijdag wordt het 4e gesprek op rij met tropisch weer... (En ik heb geen airco in de auto.. en ik moet iedere keer nogal een stukkie rijden (1,5 uur).. kom steeds kokend aan hahah... ik hoop dan maar dat ze m'n rode wangen leuk vinden :D )

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-15 11:00

'Ik zweet van enthousiasme en drijf van opwinding mijn stoel af...' <<)

marionnnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-15 11:03

_O- _O-

OMG haha

En dan heb je ook nog een man tegenover je zitten..
Bingo, kan niet anders :')

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-15 11:08

Het was ook zo heet in die auto :P

quartel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-15 11:13

:') gewoon zeggen dat je de functie erg opwindend vind :')

Droomster

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-15 12:01

Dimple schreef:
Ik ga er ook van uit dat ze weten waar ze mee bezig zijn :j
Zijn ze dat niet, dan zijn ze dom.

Zijn de werkzaamheden heel erg anders dan je vorige job?

Nee, eigenlijk precies dezelfde werkzaamheden. Iets uitgebreider zelfs :')

Het geeft moed dat jullie ook gewoon zeggen dat ik moet gaan. Oftewel ik ga geen slapende honden wakker maken en lekker op gesprek maandag. Mezelf eens even goed verkopen :))

BounceBabe

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-15 16:11

Ik ben binnen! Ik start eind augustus! *\o/* :D
De toets had ik bijna 100 % gescoord, MBO is voor mij dus peanuts. :')
Ik kom in een klas voor mensen in de 20, dus hopelijk een iets betere klik dit keer.

Heb zo hard geblokt gisteren, echt te gek om te zien hoe goed ik die toets heb gemaakt. :j

Ik ga lekker genieten vandaag en ondertussen gewoon doorspitten naar die BBL vacature, want wie weet kan ik al heel vlot switchen (en zo niet.... dan niet). Het leven gaat door. :j

marionnnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-15 16:27

Super goed BB!!

Belsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-15 16:27

FEEEEEEEEEEEEEEESTJE! \o/

Gesprek vandaag was ***, kerel was veel te vol van zichzelf. Die gaan we niet sponseren :+