[Info] Van (auto)rijles tot rijbewijs!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Liesjeloef

Re: Autorijexamen, zenuwachtig

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-15 18:41

Gefeliciteerd allebei!

Gerpiegorp: aanvraag wordt gedaan door rijschool toch? Wat voor ander formulier dan EV heb jij dan?

Klarinda

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-15 19:17

Gefeliciteerd beide! Goed gedaan :D

Lienepien3

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-15 20:53

Mijn tussentijdse toets staat ook gepland voor 24 augustus

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-15 23:20

gerpiegorp schreef:
Nou ik ben geslaagd hoor! *\o/* kwam zelfs nog het meisje tegen waarmee ik de vorige keer sprak en zij was toen helaas ook gezakt, maar nu zijn we allebei geslaagd :D

Snap alleen praktijk examen aanvragen niet ... :? Je moet een Eigen verklaring hebben (die ik dacht ik al bij de rijschool heb ingevuld), opsturen (die de rijschool dus heeft...?) en dan nog een formulier aanvragen, invullen en opsturen.. Ik snap er geen worst van, jeemig wat ingewikkeld. -O-

Wat voor formulier was het tweede dan? Ik reageer morgen even uitgebreid over hoe de aanvraag werkt.

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-15 09:24

Voor je praktijkexamen kan worden aangevraagd moeten er een aantal dingen geregeld worden via het cbr

- Machtiging rijschool
via mijn cbr moet je je rijschool (rijschoolnummer op te vragen bij je rijschool) machtigen om voor jou examens te mogen aanvragen. Machtig je de rijschool niet kunnen ze voor jou geen praktijkexamen aanvragen en dat kan de wachttijd dus behoorlijk verlengen. Bij de machtiging moet je je persoonlijke gegevens invullen, dus naam/adres/woonplaats/geboortedatum, dit regel je veilig met je DigiD. Een machtiging kan je altijd weer intrekken en kost geen geld.

- Eigen Verklaring
Je EV kan je op 2 manieren regelen, vaak is het aan de rijschool hoe ze dit doorgaans doen.
1. Je vult een papieren (kopie)EV in op de rijschool, ondertekend deze en levert hem in op de rijschool. Als je alles met NEE hebt beantwoord dan vult de rijschool je officiele EV in en betaal je hem met je praktijkexamen, dit zit dan vaak bij de examenkosten in. Op je examenoproep zit dan nog een EV die je moet ondertekenen bij de examinator.
2. Je vult zelf op mijn cbr de EV in en betaald die meteen met je digiD, je hoeft je rijschool er niet voor te betalen en omdat je hem met je digid ondertekend hebt krijg je ook geen EV meer op je oproep.

Bovenstaande werkt alleen als je alles met NEE invult, heb je ergens een JA dan gaat de medische procedure in werking en dat is weer een heel ander verhaal. Vaak laten rijscholen je een kopie invullen om samen met jou te kijken of je ergens een JA moet invullen, sommige mensen twijfelen nog weleens, en laten je vervolgens de officiele invullen.

Je rijschool kan alleen examen aanvragen als je:
1. de machtiging hebt ingevuld voor jouw rijschool
2. Je EV hebt ingevuld via mijn cbr OF je je rijschool hebt betaald om dit voor je te doen'

gerpiegorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-15 22:24

Bedankt allemaal! :)

Ik heb de Eigen Verklaring al ingevuld toen ik het 'contract' (kun je het zo noemen?) afsprak om daar te gaan lessen en zo. Dus dan zou de rijschool hem als het goed is hebben, ik weet alleen niet of ik daar een kopie van mee heb gekregen. Maar dan moeten zij hem toch opsturen of niet..?

Het tweede formulier is omdat ik nog geen 18 ben en nog geen DigiD heb, maar je kunt daarom een formulier aanvragen waar je gewoon je burgerservicenummer in moet vullen, vandaar.

Vind het wel een gedoe zeg.. wilde mijn moeder bellen naar de rijschool voor informatie, mocht het niet omdat ík examen moet doen :roll: ik bel morgen zelf wel even naar de rijschool...

Bedankt voor de informatie Polly, het is nu wel een stuk duidelijker! :)

Liesjeloef: Nee, de rijschool gaf aan dat ik dat zelf via het CBR moest aanvragen, wat ik dus raar vind omdat mijn rij-instructeur zei dat ik dat gewoon via de rijschool kon doen.. >;)

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-15 22:29

Praktijkexamen kan je niet zelf aanvragen bij mijn weten.

Loes1996

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-15 11:05

Vanmiddag mijn tussentijdse toets.....spannend!!

Amado7

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-15 11:12

Succes Loes!

Fireheart

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-15 11:28

Ho ik was dit topic even kwijt.

Gefeliciteerd alle geslaagden :D

Succes vanmiddag Loes!

Loes1996

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-15 13:28

Ik ga dood... wordt over een half uur opgehaald. En voel me gewoon niet zo lekker door zenuwen :(
Maarja kan er nu toch niks meer aan doen. Gelukkig moet ik eerst iemand naar huis rijden volgens mij.

Amira_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-15 13:30

Loes1996 schreef:
Ik ga dood... wordt over een half uur opgehaald. En voel me gewoon niet zo lekker door zenuwen :(
Maarja kan er nu toch niks meer aan doen. Gelukkig moet ik eerst iemand naar huis rijden volgens mij.

Je kan het anders had je instructeur vast niet je TTT gepland ! :(:)

WenMLove

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-15 13:33

Succes Loes!
Ik had vanmorgen weer rijles, voor het eerst met nieuwe schoenen dus voor mn gevoel ging het voor geen meter maar mn instructeur merkte er niks van en vond het erg goed gaan zei ie :)

ik heb aanstaande maandag mn theorie gepland, hoop zo dat ik hem in 1x haal! Oh en nog een tip voor iedereen die zn theorie nog moet halen: snelslagen.nl! Via deze site kan je je theorie per hoofdstuk lezen/leren en er wat vragen over maken, ik vind het zelf echt ideaal :D

Yvankaxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-15 19:55

Ik meld me hier ook even! Ik moet begin november afrijden. Theorie heb ik 3x over gedaan, en daar was ik steeds heel nerveus voor dus ik ben bang dat ik weer helemaal in paniek raak :\

Amado7

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-15 19:56

Gelukkig heb je het nu :D Wanneer moet je precies?

Yvankaxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-15 19:59

Was het niet een tip om vooral de datum niet te vertellen? :+ Ik moet 6 november.

Amado7

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-15 20:03

haha misschien :+

Nee was even nieuwsgierig. Ik moet 5 :D

Loes1996

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-15 09:33

Ik heb mn vrijstelling gehaald! 27 november praktijk

Yvankaxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-15 09:52

Gefeliciteerd!

Gaan jullie ook rustgevende middelen gebruiken?
Ik twijfel, ik denk dat het wel fijn kan zijn, maar het ik heb een lage bloeddruk en ik wil niet tijdens het rijden duizelig worden.

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-15 10:02

Gefeliciteerd Loes, lekker gevoel :) Succes vast voor je praktijk!

Yvanka, ik heb een chillpil (Valdispert) en een banaan gebruikt :P

Klarinda

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-15 18:46

Loes1996 schreef:
Ik heb mn vrijstelling gehaald! 27 november praktijk

Gefeliciteerd! :D

Yvankaxx: Ik heb geen rustgevende middelen genomen, wel een banaan inderdaad :')

Yvankaxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-15 19:30

Werken bananen rustgevend? :') Helaas lust ik die niet.. andere fruitsoorten? :+

linnnh

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-15 10:32

Bij mij werkte appelsap goed, maar meer omdat ik niets kon eten in de ochtend en wel een beetje wat suiker binnen moest hebben :')

Fenneeee

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-15 11:33

Mag ik mij hier ook melden ? Net mijn theorie gedaan en ben gezakt met 5 fout te veel.. Maar het was ook echt een rot examen met vragen en dingen erin die ik nog nooit had gezien of gelezen..

WenMLove

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-15 12:00

Ik ben dinsdag geslaagd voor mn theorie! Net rijles gehad en volgende week gaan we bezig met het helemaal zelfstandig rijden & TTT inplannen :D alles gaat nog steeds van een leien dakje tot nu toe.. hoop dat het zo blijft!

@Fenneeee balen van je theorie, gewoon nog een keer proberen! Ik was maandag ook gezakt (3 foutjes teveel) maar ze hadden dinsdag weer een plekje, toen gelijk weer gedaan en geslaagd! Ik had bij de eerste keer ook vragen dat ik dacht van huh? nog nooit van gehoord.. maar later bleek het toch echt in mn boek te staan ;p gewoon nog een keer heen gaan en dan lukt het je vast!