Juffen en meesters verzamelen!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-20 18:06

SdaphneS schreef:
Ik krijg ook veel berichten van leerlingen, maar dat nadat onze school al een besluit heeft genomen. Ik kon ze weinig meer vertellen dan ik weet het niet. Dit is een unieke situatie, ook ik heb geen idee.

Gek ook hè. Ze gaan er ook vanuit dat je het wel weet. Hier zijn ze chagrijnig dat ze ook niet mogen sporten. Dus ben ‘blij’ dat ook direct alles sluit, anders had het ook geen zin.

PSvanLot

Re: Juffen en meesters verzamelen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-20 18:07

Ik werk op een school met bijna allemaal leerlingen uit een achterstandswijk. Bij ons is digitaal lesgeven bijna onmogelijk.
Dat is nu wel erg vervelend.

Annetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-20 18:10

Hier ook een docent! Hoewel ik de sluiting verwacht had, baal ik als een stekker. Vanaf kerst zit ik in de ziektewet en ik ben net twee weken weer op school. Wel elke dag maar een uurtje, maar wat kan een uurtje afleiding fijn zijn!
Ondanks wat onze school doet, ik ga bekijken of filmpjes met uitleg online kan gooien, zodat leerlingen vooruit kunnen. Ik moet alleen bedenken hoe ik dat zou willen vormgeven.

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-20 18:11

PSvanLot schreef:
Ik werk op een school met bijna allemaal leerlingen uit een achterstandswijk. Bij ons is digitaal lesgeven bijna onmogelijk.

Hier dus ook. Nu gaat school wel devices aan deze leerlingen uitlenen. Dat deden we al maar Vaak alleen op school.

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-20 18:12

lenaa_tje schreef:
PSvanLot schreef:

Hier dus ook. Nu gaat school wel devices aan deze leerlingen uitlenen. Dat deden we al maar Vaak alleen op school.

Die hebben wij niet eens dus kunnen ook niet uitdelen.

Hebben weleens hardware aan leerlingen meegegeven en geïnstalleerd bij hen thuis. Maar als je dan met 7 broertjes en zusjes moet delen dan heeft het geen lange levensduur helaas.

SdaphneS

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-20 18:13

Maar ik denk dan direct gaan leerlingen echt online lessen volgen?
Ik voorzie straks een hele wereld vol filmpjes en online lessen van docenten waar leerlingen niets mee gaan doen. Want hoe wil je checken of zij dit doen?

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-20 18:14

SdaphneS schreef:
Ik voorzie straks een hele wereld vol filmpjes en online lessen van docenten waar leerlingen niets mee gaan doen. Want hoe wil je checken of zij dit doen?

Nou... heel eerlijk, bij mij zou dat, positief gedacht, 20% van de leerlingen doen denk ik.

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-20 18:15

Ik vind online lesgeven geen optie op deze manier.
Als de leerlingen in de klas zitten en ik op groot scherm sta vind ik het een ander verhaal.

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-20 18:16

SdaphneS schreef:

Via teams kan je dit wel redelijk afschermen maar ik vraag het mij ook af.
Als ik iedereen in mijn basis 3 in de les actief zelfstandig aan het werk krijg zijn mijn collega’s en ik zelf al verbaasd. Als ik er nog voor sta doen ze het nog voor mij.

SdaphneS

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-20 18:17

Ja, dat beeld heb ik ook. De leerlingen die zijn wel blij met geen lessen. Ik kan mij niet voorstellen dat ze morgen om negen uur braaf voor de pc zitten en klaar voor online school zijn. :+

Annetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-20 18:23

Nu zullen ze nog blij zijn, maar als ze straks 3 weken binnen zitten en ook niet meer naar buiten mogen, dan denk ik dat ze wel graag afleiding hebben. Ik ben niet in de veronderstelling dat elke leerling inderdaad tijdens de corona- vakantie meteen vanaf het begin allemaal filmpjes gaat kijken en huiswerk gaat zitten maken, terwijl er niemand is om te controleren wat hij doet.

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-20 18:29

3 weken.. Dat valt me enorm tegen heel eerlijk gezegd. Had op 2 weken gerekend in mijn hoofd...

Wel mooi dat ze de examenkandidaten extra benoemen.

SdaphneS

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-20 18:31

Ja, goed dat de examenkandidaten de prioriteit krijgen vanuit de overheid. Ben benieuwd welke informatie daarover deze week bekend gaat worden.
Ik moet zelf met mijn examenklassen, ik heb er twee, nog één pta onderdeel toetsen. Maar over een paar weken beginnen bij ons wel de centrale praktijk examens. Ben benieuwd hoe ze dat gaan doen.

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-20 18:32

Voor alles is eeb oplossing. Dan maar vrijstellingen ofzo desnoods.

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-20 18:33

Precies. Daar gaan ze ze echt wel uitkomen dit jaar.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-20 18:39

SdaphneS schreef:

Wij werken al volledig digitaal dus voor ons zou dat weinig problemen geven denk ik.
Maar mijn mavo 4 jongens.... ;(

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-20 18:39

Goof schreef:
SdaphneS schreef:

Wij werken al volledig digitaal dus voor ons zou dat weinig problemen geven denk ik.
Maar mijn mavo 4 jongens.... ;(

Nou die ... een aantal uit mijn mentorklas proost momenteel met bier (en hun ouders) dat lijkt mij beeldend genoeg :') :(:)

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-20 18:46

Hahahah. Nou ja, ik pak er straks ook maar een troostwijntje bij denk ik.

Wijslander

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-20 18:48

Stel dat ouders met een vitaal beroep hun kinderen wel naar (de middelbare) school willen sturen, zou dat dan mogen? Gezien de leeftijd van de leerlingen?

Zo te horen wel...

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-20 18:49

Wijslander schreef:
Stel dat ouders met een vitaal beroep hun kinderen wel naar (de middelbare) school willen sturen, zou dat dan mogen? Gezien de leeftijd van de leerlingen?

Ik denk het wel, ik gok dat wij eerste en tweede klassers hebben voor wie dat geldt.

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-20 19:23

Ik denk ook dat dat zeker mogelijk is, alhoewel ik denk dat de meeste 12-jarige wel alleen thuis kunnen blijven.

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-20 20:54

Hier net bericht van mijn vo school.

Leerlingen kunnen morgen tussen 0830-1200 hun spullen ophalen die ze denken nodig te hebben.
Docenten komen naar school op de dagen/tijden dat ze normaal ook werken.
Leerlingen met ouders in cruciale beroepen kunnen opgevangen worden op school.

Ben benieuwd hoe ze dat invulling gaan geven op een middelbare school en hoeveel leerlingen er gebruik van gaan maken.

_kimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-20 21:20

Wij hebben morgen om 9 uur spoedvergadering om te bespreken hoe wij het precies vorm gaan geven maar waarschijnlijk gaan wij de kinderen digitaal werk geven om in ieder geval bij te blijven. Hoe dat voor mij gaat zijn als kleuterjuf weet ik nog niet.

dejavu

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-20 22:39

Wijslander schreef:

Zo te horen wel...

Bij ons wel. Die ouders moeten mailen.
Nog geen woord over het uitstellen van de eindexamens.

Wijslander

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-20 22:41

Nee inderdaad en onze laatste SE-week wordt nu halverwege afgebroken... Maar daar vinden we wel weer iets op.