Het leed dat werk / een baan zoeken heet. Deel 9

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Eliine

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-13 17:39

Nog even een vraag (ja sorry het is voor mij even geleden dat ik een motivatiebrief moest schrijven := )

Wat zetten jullie in de motivatie? Begin je eerst met je naam je leeftijd en dergelijk? Of is dat overbodig omdat je ook je CV natuurlijk bijvoegt? De motivatie zelf lukt me wel, maar weet niet zo goed wat er wel en niet in te zetten qua gegevens.

arabella2000

Re: Het leed dat werk / een baan zoeken heet. Deel 9

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-13 17:41

ik beschrijf meestal een beetje wat ze willen zien. Vooral nu met de uzb's.

In een gewone sollicitatiebrief schrijf ik welke werkzaamheden ik uitgevoerd heb tijdens mijn stages en vakantiewerk

Eliine

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-13 17:45

Ja ik heb nu mijn werkervaring erin gezet en waarom ik denk dat ik geschikt ben voor de functie. Heb alleen geen leuke/recente foto bij de hand -O- anders had k m gelijk de deur uit kunnen doen :\

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-13 18:02

Eliine schreef:
Nog even een vraag (ja sorry het is voor mij even geleden dat ik een motivatiebrief moest schrijven := )

Wat zetten jullie in de motivatie? Begin je eerst met je naam je leeftijd en dergelijk? Of is dat overbodig omdat je ook je CV natuurlijk bijvoegt? De motivatie zelf lukt me wel, maar weet niet zo goed wat er wel en niet in te zetten qua gegevens.

Ik nooit mijn leeftijd erin, mijn naam en adres alleen bovenin en onderin mijn naam als afsluiting.

Verder 'jullie hebben hier wat aan, omdat ik dit kan' en ook echt gericht op dat bedrijf. Dus mijn brief aangepast aan hun visie (dus ik speur braaf de website af; ook voor taalgebruik; erg formeel? Of juist meer informeel? Noemen ze het hrm of p&o of zelfs personeelszaken?).
Gegevens halen ze wel uit de cv, maar relevante vaardigheden werk ik wel uit in mijn cv 'dit kan ik, dit kan ik gebruiken voor..' alleen dan wel netjes uitgewerkt natuurlijk :)

Sting

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-13 18:11

@Eliine: Gewoon je halve marathonfoto erin, zien ze direct dat je sportief bent! :P

Hier gisteren een meeloopdag gehad op het bedrijf waar ik vorige week op gesprek ben geweest. Volgende week nog een dag meelopen en als dat allemaal goed gaat dan ben ik binnen. Wel parttime, ws 2 dagen per week, maar wel werk dat ik écht leuk vind, dus dan zijn de 3 dagen poetsen ook wel uit te houden. En inderdaad, voor poetsen is het wel handig als je weet wat je doet. Bij de organisatie waar ik werk word er niet aan inwerken gedaan.... Heel slecht, kom regelmatig als invaller in huizen waar het ronduit smerig is! Maarja, ik zal ook niet alles doen wat een ander wel weer doet ;).

Eliine

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-13 18:14

Sting schreef:
@Eliine: Gewoon je halve marathonfoto erin, zien ze direct dat je sportief bent! :P

hahaha ja daar kijk ik ook zo ontzettend charmant :')

vuurneon schreef:
Ik nooit mijn leeftijd erin, mijn naam en adres alleen bovenin en onderin mijn naam als afsluiting.

Verder 'jullie hebben hier wat aan, omdat ik dit kan' en ook echt gericht op dat bedrijf. Dus mijn brief aangepast aan hun visie (dus ik speur braaf de website af; ook voor taalgebruik; erg formeel? Of juist meer informeel? Noemen ze het hrm of p&o of zelfs personeelszaken?).
Gegevens halen ze wel uit de cv, maar relevante vaardigheden werk ik wel uit in mijn cv 'dit kan ik, dit kan ik gebruiken voor..' alleen dan wel netjes uitgewerkt natuurlijk :)

Bedankt! Heb nu inderdaad werkervaring en motivatie erin gezet. En natuurlijk afgesloten met mn naam, de rest staat inderdaad in het cv. Nou nu nog een foto en dan kan ik echt gaan beginnen.

Ir1ne

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-13 18:19

Sonja_vR schreef:
ik zou hem voor de sport laten zitten...kijken hoe lang het duurt :')

Woehahaha nou die zit er nog wel ff hoor. Maar het was slechts een voorbeeld; ik kan hem idd wel zelf weghalen. Eerlijk geef ik toe dat ik er een aantal keer met mn vinger over heen heb gepoetst ( maar wil dr niet af natuurlijk ) maar ja heb er niet bij nagedacht om een doekje te pakken of ben te lui om een doekje te pakken. Tis maar net hoe je het bekijkt.

Ik heb haar dr een keer op aangesproken nadat ik hem idd een hele tijd had laten zitten. Gewoon netjes gevraagd of ze af ern toe een doekje over mn bureau wou halen... en mijn bureau is altijd netjes. Voor ik wegga berg ik al mijn papieren weg en is mijn bureau nagenoeg leeg.. Maar ze ziet t gewoon niet op 1 of andere manier....

x_Rebecca

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-13 19:43

Jongens, nog even een vraagje. Wat houdt een salarisspecificatie in? :')
Er wordt gevraagd of ik die mee wil nemen naar het gesprek, alleen ik heb nog nooit van zoiets gehoord en als ik een beetje google gok ik dat ik het niet heb, maar misschien weten jullie wat er mee bedoeld wordt?

Amaryllis

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-13 19:46

Ik heb vandaag te horen gekregen dat mijn takenpakket uitgebreid wordt :) Ik ga intern (o.a.) een e-learning ontwikkelen en de opleiding van nieuwe en huidige medewerkers verzorgen en verder verbeteren. Past ook goed bij mn achtergrond (pabo).
Daarom kruip ik nog verder in de meeleesmodus dan dat ik al deed.

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-13 19:50

Leuk Amaryllis. Fijn dat je dit topic meer en meer achter je kan laten. :+

mayniac_val

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-13 19:54

x_Rebecca schreef:
Er wordt gevraagd of ik die mee wil nemen naar het gesprek, alleen ik heb nog nooit van zoiets gehoord en als ik een beetje google gok ik dat ik het niet heb, maar misschien weten jullie wat er mee bedoeld wordt?

Loonstrook :)

Kriel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-13 20:01

x_Rebecca schreef:

:')

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-13 20:11

x_Rebecca schreef:

Google geeft als eerste hit al 'loonstrook', dus het kan inderdaad zijn dat je die nog niet eerder hebt gekregen als je bv altijd zwart hebt gewerkt. Of nooit hebt gewerkt.

Voor de creatieve mensen onder ons; grafisch vormgever gezocht.
http://www.futurumshop.nl/blog/archief/ ... gever.html

Travellust

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-13 20:32

Zit al even in de meeleesmodus maar ik meld mij hier ook weer. Had leuk werk maar voor een bepaalde tijd deze stopt waarschijnlijk nu..

Kijk elke dag rond voor vacatures dus stil zitten doe ik absoluut niet, als ik niks kan vinden in mijn richting dan laat ik me omscholen. Zonde maar het is niet anders.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-13 20:35

Hmm ik zag dat ze bij de appie mensen zochten , maar ik kan weleens 11 km verderop verhuizen.. Beetje lastig

Sting

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-13 20:36

Gewoon ervoor gaan TM! Als je steeds zo nadenkt komt er nooit wat. En mocht je 11 km verder verhuizen, 11 km valt ook wel te fietsen joh! :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-13 20:49

Ik heb zelf als leidinggevende in de schoonmaak gewerkt en het is echt een rotwereld. Contracten worden kapot getenderd en daardoor wordt de druk gewoon te hoog. Te weinig tijd voor te weinig geld. De dames willen vaak wel meer en beter schoonmaken maar het kan gewoon niet....

http://www.ottosimon.nl/bestanden/Bedrijfsleider.pdf
Iemand interesse in?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-13 20:50

Sting schreef:
Gewoon ervoor gaan TM! Als je steeds zo nadenkt komt er nooit wat. En mocht je 11 km verder verhuizen, 11 km valt ook wel te fietsen joh! :)

Maar het dorp waar ik heen wil is groter , en ik durf niet echt te fietsen de laatste tijd mijn darmen vertrouw ik niet.. En dan moet ik zaterdag ook nog 11 km en ik knijp hem -O-

Travellust

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-13 20:54

Leuke vacature Joolien, voor mij iets te ver weg. Als iemand nog iets weet qua transport en logistieke functies hoor ik dat graag :)

Milan_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-13 21:09

TM, gewoon doen!! Als het straks toch niet blijkt te lukken, met 11 km fietsen, kun je altijd nog stoppen ;)

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-13 21:11

Je krijgt vaak toch een proeftijd tm! Solliciteren kan altijd, daar verlies je niets mee :)

caroline_max

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-13 21:15

Rebecca, dat is je loonstrook. Heb je ooit betaalde stage gedaan? (ja toch?). Dan zou je daar de loonstrook van kunnen meenemen. Anders kom je in schaal 1 LB (en met minder zou ik echt geen genoegen nemen en jouw geval. Dat proberen ze nog wel eens namelijk)

annastasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-13 21:22

Ir1ne schreef:
Dat klinkt idd heerlijk :) Feerwerd?

:j

Vandaag mailtje ontvangen van een UZB, dat ze m'n CV uit de database hadden gehaald en een leuke vacature voor me hebben.
Gaat om tijdelijk project bij Min EL&I voor tijdens de gecombineerde opgave.
Ze hadden m'n CV in ieder geval goed gelezen want dit werd ook allemaal benoemd in de mail.
't Is dat ik op het moment al wat heb, maar anders......

http://www.startpeople.nl/detail/1500/3 ... -Hall.html Zo staat die op hun website gespecificeerd, maar kreeg zelf al een veel uitgebreidere omschrijving.

Zie ook weer vee postieve berichten voorbij komen *\o/*

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-13 22:29

Milan_lover schreef:
TM, gewoon doen!! Als het straks toch niet blijkt te lukken, met 11 km fietsen, kun je altijd nog stoppen ;)

Ik heb in dat dorp maar bij de lidl gesoliciteerd , en dan morgen bij de appie in dit dorp .

Ir1ne

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-13 23:07

gribaldi schreef:
Leuke vacature Joolien, voor mij iets te ver weg. Als iemand nog iets weet qua transport en logistieke functies hoor ik dat graag :)

In welk gedeelte van NL zoek je een baan? :)