Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Yucca schreef:Mogen bonnen nog een geldig tot datum hebben dan? Ik dacht dat dat was afgeschaft.
Zooist schreef:Yucca schreef:Mogen bonnen nog een geldig tot datum hebben dan? Ik dacht dat dat was afgeschaft.
Klopt. In NL mag je ook na de geldigheidsdatum je bon gebruiken.
Ik win regelmatig bonnen voor zaken in de buurt van een wedstrijd locatie. Als ik daar dan ooit eens ben ruil ik de bon in. Eigenlijk nog nooit probleem mee gehad.
11AFotograaf schreef:Maar hoe zit het dan als je als bedrijf zelf een waardebon schenkt aan een klant als relatiegeschenk of zo? Daar heeft de klant niet voor betaald, dus dan zou je er (mijn inziens) een geldigheidsdatum op kunnen zetten, toch? Vind wel dat het minimaal een jaar moet zijn, maar snap dat Mallootje gekozen heeft voor 6 maanden, dat lijkt me ook lang genoeg voor een ruitersportzaak!
En hoe zit dat dan als je een tegoedbon krijgt nadat je iets teruggebracht hebt? Mag daar ook een datum op staan?
11AFotograaf schreef:Maar hoe zit het dan als je als bedrijf zelf een waardebon schenkt aan een klant als relatiegeschenk of zo? Daar heeft de klant niet voor betaald, dus dan zou je er (mijn inziens) een geldigheidsdatum op kunnen zetten, toch? Vind wel dat het minimaal een jaar moet zijn, maar snap dat Mallootje gekozen heeft voor 6 maanden, dat lijkt me ook lang genoeg voor een ruitersportzaak!
En hoe zit dat dan als je een tegoedbon krijgt nadat je iets teruggebracht hebt? Mag daar ook een datum op staan?