[Info] Van (auto)rijles tot rijbewijs!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Fireheart

Re: Autorijexamen, zenuwachtig

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-15 22:17

Ik hoop het echt, het ergste vind ik nog dat mijn tussentijdse toets nu dus niet meer geldt ;(. Die had ik namelijk wel gehaald.

Ah lekker joh Marit, lijkt me heerlijk om eindelijk echt de weg op te mogen <3

Esmee_RS

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-15 15:35

Gister helaas gezakt! Ging echt heel goed tot ik bij een kruispunt een auto te laat zag die ik eigenlijk voorrang had moeten verlenen :o Jammer, maar volgende maand weer proberen!

gerpiegorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-15 15:42

Mag ik me komen melden? :o

Ik heb nu al 26 lessen gehad en mag mn praktijk aanvragen ( *\o/* ) maar helaas ben ik gezakt voor mn theorie (9 fout op theoriegedeelte). Planning couldnt be worse :') dinsdag herkansing.... Ben benieuwd..

Klarinda

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-15 16:12

Adindaa schreef:
Ik hoop het echt, het ergste vind ik nog dat mijn tussentijdse toets nu dus niet meer geldt ;(. Die had ik namelijk wel gehaald.

Ah lekker joh Marit, lijkt me heerlijk om eindelijk echt de weg op te mogen <3

Ja daar was ik ook erg bang voor toen ik ging afrijden! Dat is echt zonde eigenlijk!

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-15 17:18

Balen Adindaa! Inderdaad ook jammer van je TTT. Komt wel goed volgende keer :(:)

Succes dinsdag gerpiegorp! Zal duimen!

Kwam gisteren m'n instructeur tegen, ik was op de fiets en hij was net klaar met lesgeven dus nog ff bijgekletst in een parkeervak :') Was wel gezellig :))

Liesjeloef

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-15 17:23

Ik word achtervolgd door mijn instructrice _O- Heb heel vaak als ik alleen in de auto zit dat ze ineens bij het stoplicht naast me staat of ze me passeert :')

Jouw vriend ook al begonnen met z'n rijlessen Warboel?

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-15 18:08

Haha ja ik zie 'm ook wel vaker rijden. Maar ja dan praat je niet natuurlijk :P

Ja vriendje gaat lekker met lessen! Hij heeft nu 7 lessen van 1,5 uur gehad. Dus nu 10,5 uur. Gisteren had hij voor het eerst op de autoweg gereden, vond die helemaal spannend :P maar hij kan supergoed rijden en heeft er ook echt wel feeling voor dus hij heeft het wel snel denk ik! Ligt natuurlijk ook aan de theorie (heeft ie 23 oktober) en z'n examen straks. Dus ben benieuwd wanneer hij mij eens van het station kan halen ipv andersom (waar hij graag gebruik van maakt) :))

Amira_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-15 11:15

Heb vandaag echt een super les gehad, nog nooit zo lekker gereden. Hij gaat binnenkort mn examen aanvragen :j

Safiera

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-15 14:47

Ik heb inmiddels intest gehad met de aanhanger en dat is leuk!

Merk wel dat ik in een jaar rijden sinds mijn examen alweer schoonheidsfoutjes maak! Maar gaat er dan meer over dat ik niet altijd 2 handen aan het stuur heb, en voor 'het nieuwe rijden' een beetje teveel op de motor rem :o Maar voor de aanhanger mag dat juist! En natuurlijk ff wennen hoe dat ding volgt, dat ik langer ben enz :) Achteruitrijden beetje handigheid in krijgen, maar dat viel me eigenlijk nog erg mee.

Wel heel blij dat ik nog niet zelf geoefend had met een kleinere lichtere aanhanger. Nu was ik nog blanco, en dat is zowel voor mij als voor de instructeur fijn. Hij gaf goede tips, zeker mbt achteruit zetten. Als ik eerst zelf wat aangeklooid had was het nu waarschijnlijk niet zo simpel :P

Liesjeloef

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-15 18:59

Super dat 't zo goed gaat Warboel! *\o/*
Leuk Safiera! Je gaat een dagcursus doen of meerdaags?

Safiera

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-15 12:31

Instructeur schatte dat ik zo'n 8u nodig had, wat gemiddeld was zei hij.

Hij vroeg of ik liever 2x 4 u had of 4x 2 uur. En ik ga dat laatste doen, heb toch tijd zat om het in te plannen, en denk dat ik de nieuwe dingen beter oppik wanneer ik iets vaker wat korter oefen.
Ik geloof dat een dagcursus hier 2x 3 uur is?

Maar liever een extra les dan het examen overnieuw :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-15 22:29

Ik mag het morgen weer proberen. :D Faalangstexamen dit keer. Ik duim voor mezelf, ben gelukkig nu al een stuk rustiger dan de afgelopen keer.

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-15 13:20

Hoe laat moet/moest je Boself? En als je al geweest ben: hoe is het gegaan?
Als je nog moet: heel veel succes! +:)+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-15 15:17

Warboel schreef:
Hoe laat moet/moest je Boself? En als je al geweest ben: hoe is het gegaan?
Als je nog moet: heel veel succes! +:)+

Ik moest om 13:10. Het ging echt niet goed, ik was zo zenuwachtig en heb het maar net gehaald :D Maar ik heb hem en dat is wat telt nu!

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-15 15:19

Gefeliciteerd!!!

Klarinda

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-15 16:59

Goedzo! Gefeliciteerd! :D

Ga je een autootje kopen of dat nog niet? :D

Loes1996

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-15 18:02

Pfff vandaag ging m'n rijles echt slecht :( En heb donderdag toets.... Maak me nu toch wel een beetje zorgen :? :? :? Gelukkig heb ik woensdag nog een les staan/

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-15 18:34

Klarinda schreef:

Haha nee, is niet zo praktisch op het moment en echt onbetaalbaar. Gelukkig heb ik een scooter hier staan waar ik wel op kan rijden nu. :)
Wat wel stom is is dat ik pas woensdag een afspraak kon maken voor de aanvraag van mijn rijbewijs. -O- Kan ik alsnog een week wachten tot ik hem eindelijk heb geloof ik. :=

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-15 19:12

Jeej lekker joh, gefeliciteerd!

Ik heb ook geen eigen auto hoor, cross rond in die van m'n ouders. Die er eigenlijk bijna nooit in rijden :')
Over een weekje ga ik 2 weken op de boerderij van vrienden die op vakantie gaan passen, en dan krijg ik er een auto bij :+ Een hele grote knalgele Ford Transit bus _O- Denk dat ik toch nog regelmatig onze eigen auto maar even ga halen :+

Klarinda

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-15 19:33

Boself schreef:
Klarinda schreef:

Haha nee, is niet zo praktisch op het moment en echt onbetaalbaar. Gelukkig heb ik een scooter hier staan waar ik wel op kan rijden nu. :)
Wat wel stom is is dat ik pas woensdag een afspraak kon maken voor de aanvraag van mijn rijbewijs. -O- Kan ik alsnog een week wachten tot ik hem eindelijk heb geloof ik. :=

Oké haha :D Je moet gewoon wat eerder gaan naar het gemeentehuis hoor! Grote kans dat ze hem 1 á 2 dagen eerder hebben liggen dan de exacte datum!

Leen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-15 19:43

Mag ik me hier ook even melden? Ik ga wel voor mijn D rijbewijs (bus) om uiteindelijk als buschauffeur voor toerisme aan de slag te gaan. Ik volg alles via een instelling die je aan werk help (nuja, opleidingen aanbied, grote database heeft,... Vdab noemt het hier in belgie) wat maakt dat de hele opleiding gratis is en niet 1000den euros kost.

Ik heb nu 2 weken theorie les gehad, morgen heb ik mijn examen theorie. Wat best een hele boterham is in tegenstelling tot Auto rijbewijs.
We hebben 50 vragen wegcode (regelement) 50 vragen wegcode (wat doe je wanneer en hoe) 8 case studies (situatie waar je vragen over moet oplossen en nog 10 mondelinge vragen.

Als ik morgen geslaagd ben, mag ik in november starten met 25 dagen! praktijkles. Ik had me vorig jaar augustus al ingeschreven en door een hele selectieprocedure geraakt. Ben dus erg blij dat het bijna zo ver is, maar toch wat zenuwachtig (wat ik overigens bij auto helemaal niet was).

Leen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-15 14:02

Geslaagd! In november mag ik starten met de praktijkopleiding.

Ik had op wegcode 48/50, vakbekwaamheid 47/50 (als ik me niet vergis) case studies 36/40 en mondeling 10/10 :D

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-15 15:08

Wow gaaf, D rijbewijs!
En goed zeg dat je je theorie gehaald heb. Veel vragen :oo Succes met je praktijk +:)+

Leen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-15 15:32

Dankjewel :)
Ik was trouwens helemaal zen, heb zelf mopjes zitten maken bij de examinator voor het mondelinge :')

gerpiegorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-15 17:35

Nou ik ben geslaagd hoor! *\o/* kwam zelfs nog het meisje tegen waarmee ik de vorige keer sprak en zij was toen helaas ook gezakt, maar nu zijn we allebei geslaagd :D

Snap alleen praktijk examen aanvragen niet ... :? Je moet een Eigen verklaring hebben (die ik dacht ik al bij de rijschool heb ingevuld), opsturen (die de rijschool dus heeft...?) en dan nog een formulier aanvragen, invullen en opsturen.. Ik snap er geen worst van, jeemig wat ingewikkeld. -O-