nu maar eens beginnen aan het huishouden

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Ir1ne schreef:Sonja_vR schreef:capopjecop, het zal je verbazenheb in de tijd dat ik in de thuiszorg zat echt bedroevende dingen gezien bij de mensen waar ik kwam , en dan serieus huizen waar al een hele tijd wekelijks iemand kwam poetsen
Klopt indd. Sommige mensen hebben echt de gave om het niet goed te kunnen.uhm? ja.
Ir1ne schreef:Is ook zo hoor Capopjekop. Maar veelal worden schoonmaakbedrijven ingehuurd en krijgen ze simpelweg minder tijd (=minder geld )
om te poetsen. En dat gaat idd ten koste van de kwaliteit van schoonmaken.
Maar met slecht poetsen bedoel ik bijvoorbeeld; mijn bureau is altijd netjes. Chaos in mijn hoofd, ik wil netheid op mijn bureau. Nu zit er een koffievlek op mijn bureau ( en ik drink niet eens koffie, kun je nagaan ) en die zit er al een week...Sja. Hoeveel tijd kost het nu om die even weg te poetsen? Of ff met zon plumeau over de vensterbanken gaan? Volgens mij is dat minutenwerk...
Maar ze zeurt wel over chauffeurs die volgens haar eerst hun handen moeten wassen voor ze onder de douche gaan, want als ze dat niet doen, maken ze de kraan vies...
vuurneon schreef:Ik kreeg een hele aangename verrassing op mijn werk
Mijn contract is omgezet naar een onbepaald uren contracthad een 0 uren contract, maar die is gewijzigd in een vast uren contract
Dus zolang ik geen ander werk kan krijgen, is dit natuurlijk echt super![]()
Tevens wordt er hard genetwerkt om voor mij 1 dag in de week een werkervaringsplek te regelen. Heb daar wel vertrouwen in![]()
Dus dat zou echt geweldig zijn als ik 4 dagen gewoon geld kan verdienen en 1 dag in de week echt bezig kan zijn met iets dat ik zelf leuk vind. Dus daar moet ik nog even op wachten.
Maar goed, ben sowieso blij met de contractswijziging!
Kriel schreef:Ir1ne schreef:Is ook zo hoor Capopjekop. Maar veelal worden schoonmaakbedrijven ingehuurd en krijgen ze simpelweg minder tijd (=minder geld )
om te poetsen. En dat gaat idd ten koste van de kwaliteit van schoonmaken.
Maar met slecht poetsen bedoel ik bijvoorbeeld; mijn bureau is altijd netjes. Chaos in mijn hoofd, ik wil netheid op mijn bureau. Nu zit er een koffievlek op mijn bureau ( en ik drink niet eens koffie, kun je nagaan ) en die zit er al een week...Sja. Hoeveel tijd kost het nu om die even weg te poetsen? Of ff met zon plumeau over de vensterbanken gaan? Volgens mij is dat minutenwerk...
Maar ze zeurt wel over chauffeurs die volgens haar eerst hun handen moeten wassen voor ze onder de douche gaan, want als ze dat niet doen, maken ze de kraan vies...
als je je er zo aan ergert haal je het toch zelf even weg????
vuurneon schreef:Ik kreeg een hele aangename verrassing op mijn werk
Mijn contract is omgezet naar een onbepaald uren contracthad een 0 uren contract, maar die is gewijzigd in een vast uren contract
Dus zolang ik geen ander werk kan krijgen, is dit natuurlijk echt super![]()
Tevens wordt er hard genetwerkt om voor mij 1 dag in de week een werkervaringsplek te regelen. Heb daar wel vertrouwen in![]()
Dus dat zou echt geweldig zijn als ik 4 dagen gewoon geld kan verdienen en 1 dag in de week echt bezig kan zijn met iets dat ik zelf leuk vind. Dus daar moet ik nog even op wachten.
Maar goed, ben sowieso blij met de contractswijziging!
capopjekop schreef:Ir1ne schreef:
Klopt indd. Sommige mensen hebben echt de gave om het niet goed te kunnen.uhm? ja.
Maar ligt dat aan de ervaring van die mensen of aan de instelling?
Bij mijn moeder op het werk wordt ook slecht gepoetst. Maar daar moet het allemaal zo snel en goedkoop mogelijk. Dan vraag je er zelf ook wel een beetje om.