Het leed dat werk / een baan zoeken heet. Deel 9

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

arabella2000

Re: Het leed dat werk / een baan zoeken heet. Deel 9

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-13 14:47

ik heb vandaag 2 sollicitaties uitgedaan naar klantenservices. Bij de eerste gelijk een mail terug dat ik niet geschikt was en bij de tweede hebben ze mijn gegevens naar de mensen op de vestiging doorgestuurd. ik ben benieuwd dus...

nu maar eens beginnen aan het huishouden :P

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-13 15:00

Ir1ne schreef:
Sonja_vR schreef:
capopjecop, het zal je verbazen := heb in de tijd dat ik in de thuiszorg zat echt bedroevende dingen gezien bij de mensen waar ik kwam , en dan serieus huizen waar al een hele tijd wekelijks iemand kwam poetsen

Klopt indd. Sommige mensen hebben echt de gave om het niet goed te kunnen. :) uhm? ja.

Maar ligt dat aan de ervaring van die mensen of aan de instelling?

Bij mijn moeder op het werk wordt ook slecht gepoetst. Maar daar moet het allemaal zo snel en goedkoop mogelijk. Dan vraag je er zelf ook wel een beetje om.

Ir1ne

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-13 15:33

Is ook zo hoor Capopjekop. Maar veelal worden schoonmaakbedrijven ingehuurd en krijgen ze simpelweg minder tijd (=minder geld )
om te poetsen. En dat gaat idd ten koste van de kwaliteit van schoonmaken.

Maar met slecht poetsen bedoel ik bijvoorbeeld; mijn bureau is altijd netjes. Chaos in mijn hoofd, ik wil netheid op mijn bureau. Nu zit er een koffievlek op mijn bureau ( en ik drink niet eens koffie, kun je nagaan ) en die zit er al een week...Sja. Hoeveel tijd kost het nu om die even weg te poetsen? Of ff met zon plumeau over de vensterbanken gaan? Volgens mij is dat minutenwerk... :)
Maar ze zeurt wel over chauffeurs die volgens haar eerst hun handen moeten wassen voor ze onder de douche gaan, want als ze dat niet doen, maken ze de kraan vies...

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-13 15:39

Dat snap ik ook niet, kleine moeite idd. Maar dat is in mijn ogen meer een gebrek aan het werk zien of aan mentaliteit dan een gebrek aan ervaring.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-13 15:49

Ik kreeg een hele aangename verrassing op mijn werk :D
Mijn contract is omgezet naar een onbepaald uren contract :D had een 0 uren contract, maar die is gewijzigd in een vast uren contract :D

Dus zolang ik geen ander werk kan krijgen, is dit natuurlijk echt super :)

Tevens wordt er hard genetwerkt om voor mij 1 dag in de week een werkervaringsplek te regelen. Heb daar wel vertrouwen in :)
Dus dat zou echt geweldig zijn als ik 4 dagen gewoon geld kan verdienen en 1 dag in de week echt bezig kan zijn met iets dat ik zelf leuk vind. Dus daar moet ik nog even op wachten.

Maar goed, ben sowieso blij met de contractswijziging!
Laatst bijgewerkt door vuurneon op 30-10-13 15:58, in het totaal 1 keer bewerkt

Kriel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-13 15:57

Ir1ne schreef:
Is ook zo hoor Capopjekop. Maar veelal worden schoonmaakbedrijven ingehuurd en krijgen ze simpelweg minder tijd (=minder geld )

Maar met slecht poetsen bedoel ik bijvoorbeeld; mijn bureau is altijd netjes. Chaos in mijn hoofd, ik wil netheid op mijn bureau. Nu zit er een koffievlek op mijn bureau ( en ik drink niet eens koffie, kun je nagaan ) en die zit er al een week...Sja. Hoeveel tijd kost het nu om die even weg te poetsen? Of ff met zon plumeau over de vensterbanken gaan? Volgens mij is dat minutenwerk... :)
Maar ze zeurt wel over chauffeurs die volgens haar eerst hun handen moeten wassen voor ze onder de douche gaan, want als ze dat niet doen, maken ze de kraan vies...

als je je er zo aan ergert haal je het toch zelf even weg????

arabella2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-13 16:01

vuurneon schreef:
Mijn contract is omgezet naar een onbepaald uren contract :D had een 0 uren contract, maar die is gewijzigd in een vast uren contract :D

Tevens wordt er hard genetwerkt om voor mij 1 dag in de week een werkervaringsplek te regelen. Heb daar wel vertrouwen in :)
Dus dat zou echt geweldig zijn als ik 4 dagen gewoon geld kan verdienen en 1 dag in de week echt bezig kan zijn met iets dat ik zelf leuk vind. Dus daar moet ik nog even op wachten.

wow gefeliciteerd!! Wat een superwerkgever heb jij vuurneon ;)

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-13 16:08

Ja echt wel! Ik waardeer het ook enorm!

Ir1ne

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-13 16:10

:') :') :') :') :')
Kriel schreef:
Ir1ne schreef:

Das ook wel weer een punt... :) ( zeg net zelf dat t een kleine moeite is.. :') )
Laatst bijgewerkt door Ir1ne op 30-10-13 16:11, in het totaal 1 keer bewerkt

Ir1ne

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-13 16:11

vuurneon schreef:

Gefeliciteeeerd :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-13 16:12

Top Vuurneon!

Moet zaterdag met mijn bijbaan beginnen maar nog steeds niet gebeld over de eerste werkdag , hopelijk doen ze dat asap wil weten waar ik aan toe ben :P

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-13 16:23

(Ik had overigens al wel een onbepaald 0 uren contract dus ik heb ongelooflijk veel mazzel; want vaste contracten worden nu echt niet meer gegeven :n maar van 0 naar een vast aantal uur is wel echt heerlijk :D)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-13 16:25

Gefeliciteerd. :D

Merileth

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-13 16:32

Ah, wat ontzettend fijn vuurneon!

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-13 16:34

Is het ook, net een huis gekocht, bruiloft volgend jaar dus dan is dat stukje zekerheid extra wel fijn en dan tussendoor gewoon blijven uitkijken naar die passende baan (en eerst werkervaring weer opdoen).
Heerlijk :) goh, wat voelt dat goed!
Moet nog wel even officieel worden doorgevoerd natuurlijk, want nu heb ik nog het 0 uren contract. Maar dat komt wel goed!

arabella2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-13 16:39

oeh nu een vacature gevonden die me wel bevalt :P
schoonmaken van medische apparatuur. Het is niet super werk, maar beter dan veel ander werk volgens mij

Nu maar eens snel een solli sturen :D

Eliine

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-13 16:51

Ik heb net iets gevonden op vacaturebank. Werken in een bedrijfskantine, dus lunch voor bedrijven voorbereiden, klanten helpen, en alles weer opruimen. Heb ervaring in dit werk, het is voor 24 uur per week en nog aardig in de buurt ook (15 km goed met de bus bereikbaar). Zal ik maar solliciteren dan?! moet alleen even ergens een leuke pasfoto opduikelen :+

Kreeg via pb ook nog heel lief een aanbieding voor een klantenservice vacature maar jammer genoeg is dat voor mij echt ver uit de richting. Wat is een beetje jullie max aan reistijd/kilometers?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-13 16:51

Pasfoto op cv?

Eliine

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-13 16:53

ja ze willen een (pas)foto. Heb die nog niet (standaard) op mn cv staan eigenlijk.

arabella2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-13 16:55

ik heb standaard een foto in mijn c.v. staan. Geen pasfoto, maar een foto in en labjas.

gewoon sollciteren, je zou gek zijn als je het niet doet :P

kwa afstand ligt het eraan welk werk. Voor mijn eigen vakgebied reis ik makkelijk een uur enkele reis (wil ook nog wel iets verder), maar voor ongeschoold werk blijf ik in zuid-limburg

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-13 17:00

Qua afstand hangt het af van het werk: voor een leuke functie wil ik rustig ruim een uur rijden :) . Maar voor de bijbaan wil ik het op de fiets doen :)

Ook voor de werkervaringsplek heb ik aangegeven dat als ze in eigen regio geen ruimte hebben, dat ik ook best de regio verderop wil ondersteunen als daar wel ruimte is.

x_Jeanine_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-13 17:00

Ik lees al weer even een tijdje mee :o

Van het zomer zou ik eigenlijk 2 maanden in Frankrijk gaan werken, maar kon op mijn werk een 40 uur contract krijgen dus daar vol voor gegaan. Helaas week voordat het contract in zou gaan per email te horen gekregen dat dit helaas niet door kan gaan. Balen als een stekker natuurlijk. Frankrijk afgezegd natuurlijk.

En ben sinds van de zomer volop aan het solliciteren. Straks een sollicitatie gesprek hier 500 meter verderop in de horeca. Werk momenteel nog als oproepkracht bij een evenementenbedrijf waar ik het contract zou krijgen. Maar ik ga er soms met tegenzin heen. Maar als ik er ben is het weer super. Tot het laatste uur. En dan loopt het soms weer lichtelijk mis.

Ben druk aan het afstuderen, maar ja op goedkeuring van de docent wachten duurt ook lang. Dus zoek iets om te gaan doen.

Callcenter heb ik zelf afgewezen :o Kreeg het Spaans benauwd toen ik de email zag met wat je moest kunnen en voorbereiden etc.

In de herfstvakantie 2 weken echt fulltime weer in een animatie team gewerkt wat echt 1000% mijn ding is. Maar helaas nu geen werk in te vinden.

En gister en eergister een stuk of 15 sollicitaties naar een aantal groten keten gedaan, Makro, Action etc. etc. Van een paar ook al weer een afwijzing gehad helaas.
het aantal uur maakt mij niet eens uit :+ Liefst natuurlijk tussen de 32 en 40 uur.
Maar ben met 20 uur al blij :)

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-13 17:01

capopjekop schreef:
Ir1ne schreef:

Klopt indd. Sommige mensen hebben echt de gave om het niet goed te kunnen. :) uhm? ja.

Maar ligt dat aan de ervaring van die mensen of aan de instelling?

Bij mijn moeder op het werk wordt ook slecht gepoetst. Maar daar moet het allemaal zo snel en goedkoop mogelijk. Dan vraag je er zelf ook wel een beetje om.

als mensen het werk al langer doen, motivatie/instelling...maar als je ook ziet hoe moeilijk poetsen blijkbaar is als er mensen zijn die ingewerkt worden, dna kom je een paar weken later checken hoe het gaat en ze zien gewoon heel veel dingen simpelweg niet ... echt bizar :j

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-13 17:03

Ir1ne schreef:
:') :') :') :') :')
Kriel schreef:

Das ook wel weer een punt... :) ( zeg net zelf dat t een kleine moeite is.. :') )

ik zou hem voor de sport laten zitten...kijken hoe lang het duurt :')

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-13 17:38

Gefeli Neon!